Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Kom, moet het AD hebben gedacht, we gooien nog even een knuppel in het hoenderhok. Welk doel dient zo'n bericht nou echt? Worden hierdoor problemen opgelost? Volgens mij werkt zo'n bericht alleen maar polarisatie in de hand. Bah.
Nee, maar een nieuwssite heeft ook niet als doelstelling om problemen op te lossen, slechts om mensen goed te informeren.
Ik vind het artikel in de volle breedte trouwens wel meevallen: er worden eerdere problemen genoemd, maar gezegd dat de huidige directie deze problemen wel serieus aanpakt.
Hoe gaat het eigenlijk met de omvorming tot ZBO van ProRail? Die zou tegen deze tijd toch ook rond moeten zijn?
Tja het zoveelste bedrijf met problemen en een directie die deze problemen niet serieus neemt. De ivoren toren. Hoog tijd om wat te doen. Met pappen en nathouden komen we er niet.
sirvinniei schreef: ↑do 11 nov 2021, 06:53
Hoe gaat het eigenlijk met de omvorming tot ZBO van ProRail? Die zou tegen deze tijd toch ook rond moeten zijn?
Daar is nog niets aan gebeurd, want deze verandering is na de val van het kabinet controversieel verklaard en wordt overgelaten aan het nieuwe kabinet. Zodra dat er zit zal de wet die dit regelt in behandeling worden genomen. https://www.spoorpro.nl/management/2021 ... itgesteld/
^^^ Nee, aan het begin van een kalenderjaar vind ik al vroeg. Maar, ik begreep hier dat het bij de buschauffeurs al 12 maanden van de te voren ingediend moet worden..
Kleine correctie mbt tot de buschauffeurs: dat gaat om de vakantie-aanvraag, elk jaar begin oktober. Dat wil dus zeggen dat je dan maximaal drie weken aanvraagt, samen met maximaal vijf voorkeursdagen (losse vrije dagen die je alvast vastlegt). Na deze aanvraagperiode staat het iedereen vrij om op elk moment vakantie of verlof aan te vragen (muv zaterdagen, die zijn vanaf twee maanden ervoor aan te vragen). De kans dat je die vakantie-/verlofdagen krijgt in de gewildere periodes is dan natuurlijk wel beduidend kleiner omdat iedereen al volgens een roulerend schema aan de beurt geweest is.
Ter aanvulling: Het kan per bedrijf verschillen hoe de vakantieaanvraag geregeld word. Ik moet bijvoorbeeld mijn vakantieaanvraag uiterlijk 2 weken na het ingaan van de nieuwe dienstregeling inleveren. En in principe geld ook dat als je hem op tijd inlevert hij ook gegarandeerd is. Maar zelfs binnen 1 werkgever kunnen er verschillen zijn.
Morgen weer personeelstekort bij de verkeersleiding van ProRail in Utrecht, waardoor er minder treinen rijden, al is de impact nog niet helemaal duidelijk. NS.
Bij de collega's van Somda worden de volgende gemeld:
2000 helemaal 3200 helemaal (de 3000 neemt de stop op Veenendaal-De Klomp over) 3900 tussen Amsterdam en Eindhoven 8900 tussen Utrecht en Alphen (naar Houten Castellum was al opgeheven) 28300 helemaal
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
De 28300 rijdt sowieso niet, het spoorwegmuseum is morgen dicht (en volgens de site van het spoorwegmuseum is die trein t/m 20 februari opgeheven). De 2000 rijdt wel tussen Deventer en Amersfoort.
Overigens fascinerend dat de 3200 er helemaal uit gaat. Je zou toch zeggen dat hij wel kan rijden tussen Rotterdam en Amsterdam Zuid (leeg naar het keerspoor van Diemen Zuid) of Rotterdam en Leiden.
Opvallend ook dat de 3000 de stop op De Klomp overneemt en niet de 3100 conform de versperringsmaatregel. (De corona-uitsnijding van de 3100 volgt immers pas eind van de maand)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
NS International heeft al een tijdje moeite om alle diensten van de treinbegeleiders te stellen. De laatste tijd gebeurde het al regelmatig dat er als tweede man een medewerker die normaal op de Thalys zit op de trein mee gaat. Daarnaast worden enkele ritten van de ICE welke eerst ook (gedeeltelijk) Nederlands personeel hadden nu volledig door DB voorzien van personeel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Zou het niet een idee zijn als de NS in het pad van de IC Berlijn een koploper naar Bad Bentheim stuurt met NS gewoon personeel? Of kan dat niet zomaar?
Is één ICM klaar zetten en alleen een pendeltje Hengelo-BB opzetten (aansluitend op de IC Berlijn) al niet voldoende? Reizigers moeten dan maar de IC-Enschede gebruiken en in Hengelo overstappen (die overstap is ruim genoeg).
Vergeet immers niet dat de RE tussen Hengelo en BB ook al enorme problemen heeft en zeer vaak uit valt (60% hoorde ik dat uit zou vallen?)
Jazeker. Afgelopen zomer is er nog een ICM in Bad Bentheim geweest. En daar zijn ook geen beperkingen voor volgens de systemen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km