Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Toch snap ik eigenlijk het argument niet. Welke helft afgesloten is, verandert immers niet, de passagiers blijven lekker zitten. Op welk moment in de route maakt het dan uit of dat het voorste of het achterste gedeelte is?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Rotterdam Centraal kan alleen in achterste helft worden ingestapt. Dat is de beveiligde zone en dat moet dezelfde helft zijn als waar in Amsterdam Centraal is ingestapt, en dat is achterin de trein. Dus als de Eurostar op Amsterdam Centraal aan de b-zijde (Utrecht-zijde) vertrekt, staat het deel waar in Rotterdam kan worden ingestapt vooraan en precies buiten de veilige zone.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Juist. Dus een omleiding via Utrecht en Breda (wanneer Rotterdam niet kan worden aangedaan) zou theoretisch kunnen. En bij een omleiding via Breukelen naar Rotterdam die op tijd bekend is zou je de passagiers in Amsterdam in de andere helft kunnen laten instappen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat laatste wordt lastig omdat alleen de nu gebruikte helft van het perron af te sluiten is in Amsterdam.
Maar is zo'n half gecheckte trein dan niet ook in Brussel onhandig? Daar zit je immers ook met een stop buiten de afgesloten zone, dus hoe zit het daar met de afsluitbaarheid op spoor 3?
Maar is zo'n half gecheckte trein dan niet ook in Brussel onhandig? Daar zit je immers ook met een stop buiten de afgesloten zone, dus hoe zit het daar met de afsluitbaarheid op spoor 3?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag heb ik maar weer eens geprobeerd om in Leiden Centraal over te stappen tussen de 700 en 2200.
Helaas is dat mislukt, dus morgen neem ik toch maar de vertrouwde 2400.
Helaas is dat mislukt, dus morgen neem ik toch maar de vertrouwde 2400.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteravond was er een storing tussen -grofweg- Alkmaar en Zaandam. Blijkbaar stond er een defecte trein in Uitgeest. Al mijn reismogelijkheden vielen uit, waardoor ik uiteindelijk iets na 3 uur 's nachts met een NS-taxi thuis kwam.
Voor degenen die Uitgeest een beetje kennen: Daar is normaliter toch genoeg ruimte om treinen te laten passeren? Of heeft deze trein precies op een wissel dat defect opgelopen?
Voor degenen die Uitgeest een beetje kennen: Daar is normaliter toch genoeg ruimte om treinen te laten passeren? Of heeft deze trein precies op een wissel dat defect opgelopen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tussen Zaandam en Den Helder gisteravond welgeteld 3 verstoringen allemaal op en rond hetzelfde moment.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Prognose van herstel van de beschadigde spoorbrug bij Sittard is inmiddels opgeschoven naar de vroege ochtend van 26 september.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tussen Sittard en Heerlen wordt dat erg krap, aangezien de intercity naar Maastricht op dit moment uit Sittard vertrekt om .16/.46. De stoptrein naar Heerlen - Kerkrade vertrekt om .18/.48. Als je een treinstel van de 800 vanaf Sittard naar Heerlen wilt laten rijden, moet de stoptrein verschoven geworden of de intercity moet lang genoeg wachten op Sittard om in Heerlen na de stoptrein aan te komen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarom wordt de 3100 omgeleid via Hilversum?
Ik weet dat er bij Amsterdam Zuid maar twee sporen beschikbaar zijn, maar de boog richting Bijlmer is zo te zien gewoon bereikbaar.
Ik weet dat er bij Amsterdam Zuid maar twee sporen beschikbaar zijn, maar de boog richting Bijlmer is zo te zien gewoon bereikbaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Fout, na Rai kan je nog doorwisselen om vanaf Asdz3 naar Asb7 te komen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mag dat wissel wel gebruikt worden? Ik dacht dat het alleen in specifieke situaties in gebruikgenomen wordt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Aha, duidelijk.
Het is overigens wel jammer dat de 3100 niet in Hilversum stopt, want dat had een reis van Hilversum naar Rotterdam Centraal een stuk korter gemaakt. Mijn snelste reismogelijkheid gaat nu via Leiden.
Het is overigens wel jammer dat de 3100 niet in Hilversum stopt, want dat had een reis van Hilversum naar Rotterdam Centraal een stuk korter gemaakt. Mijn snelste reismogelijkheid gaat nu via Leiden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De IC van Hengelo naar Amersfoort van 19.54 had drie bakken. Na Deventer werd het druk en na Apeldoorn zat het goed vol. En ook nog eens tweemaal kaartcontrole. In Amersfoort stapte iemand in terwijl er nog mensen uitstapten. Een conductrice riep toen tegen hem dat hij eerst moest wachten tot iedereen uitgestapt was.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag de twee treinen per uur tussen Utrecht en Amsterdam Centraal experience aan den lijve ondervonden. Zowel heen als terug stampvol, en op de heenweg ook nog eens de bak gedeeld met een grote groep Duitse toeristen die met speaker en al een feestje bouwden op het balkon. Ik heb wel eens comfortabeler gereisd.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Was ook wel enigszins een uitdaging om op Amsterdam Centraal vanuit de tunnel een net uit Utrecht aangekomen trein te bereiken. Er bleef maar volk uit die trein komen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag zat ik in een sprinter van Amersfoort naar Nunspeet, bestaande uit twee treinstellen. De conducteur kwam de tickets controleren en twee jeugdig aandoende mannen reisden blijkbaar met een jongerenticket. De conducteur zag dat dit ticket 15 minuten geleden ook al gecontroleerd was en vroeg naar het identiteitsbewijs van de jongen. Die zei dat deze was ingenomen door een "OV-man". De conducteur was er klaar mee en op het eerstvolgende station moesten ze maar uitstappen. Met wat getreuzel gebeurde dat in Putten, waar deze jongens "slim" dachten te zijn en in het andere treinstel weer in te stappen. De conducteur was natuurlijk niet van gisteren, en gooide ze er daar uit, waarna ze in het treinstel waar ze eerder ook in zaten de deursluiting blokkeerden om zo alsnog mee te kunnen. Deur in storing, nogmaals conducteur erbij om ze eruit te gooien en uiteindelijk zonder deze twee personen vier minuten te laat vertrokken.
Vanaf station Nunspeet kwam ik na een wandeling om 19:22 aan bij station 't Harde, waar ik net de sprinter naar Zwolle zag wegrijden. De eerstvolgende trein naar Utrecht Centraal en Zwolle waren door personeelsgebrek opgeheven, de sprinter van 20:06 naar Utrecht Centraal zou dus de volgende zijn, maar gezien de stroomstoring had ik er een hard hoofd in dat die überhaupt verder zou gaan dan Nunspeet (dat harde hoofd bleek juist te zijn). Dus ik ben maar verder gewandeld naar Wezep waar ik precies op tijd was voor de sprinter van 22:00 naar Utrecht Centraal.
Vanaf station Nunspeet kwam ik na een wandeling om 19:22 aan bij station 't Harde, waar ik net de sprinter naar Zwolle zag wegrijden. De eerstvolgende trein naar Utrecht Centraal en Zwolle waren door personeelsgebrek opgeheven, de sprinter van 20:06 naar Utrecht Centraal zou dus de volgende zijn, maar gezien de stroomstoring had ik er een hard hoofd in dat die überhaupt verder zou gaan dan Nunspeet (dat harde hoofd bleek juist te zijn). Dus ik ben maar verder gewandeld naar Wezep waar ik precies op tijd was voor de sprinter van 22:00 naar Utrecht Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
^^ dat was dan een onverwachtse avondwandeling door bosrijk gebied.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Misschien staat het hier in het forum ook al ergens en ik heb het niet gezien, maar..... Wat zal in Nederland met de hier op fotos nr. 2 en 3 te zien ex-DB-BordRestaurant-rijtuigen gebeuren? Bij DSO las ik niet veel meer als dat zij voor SSM zijn.
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 4,10151362
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 4,10151362
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zijn ze vóór SSM, of ván SSM (Stillstandsmanagement)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend een wat vreemde treinafhandeling:
Zowel de 2012 als 512 waren gespoorwijzigd naar spoor 10, terwijl de 6812 op spoor 8 was gezet. Beide Intercity's reden met +5 en mochten gelukkig nog voor de 6812 weg.
Zowel de 2012 als 512 waren gespoorwijzigd naar spoor 10, terwijl de 6812 op spoor 8 was gezet. Beide Intercity's reden met +5 en mochten gelukkig nog voor de 6812 weg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten