Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef: ↑ma 08 aug 2022, 21:14
De liftrenovatie van Leiden Centraal is wel heel bijzonder, er is namelijk voor reizigers een alternatief geregeld met noodliften. Op andere stations mochten liftbehoeftigden het bij langdurige storingen maar uitzoeken.
In elk geval bij de liftrenovatie van Rotterdam Lombardijen mochten reizigers op kosten van ProRail een taxi naar Rotterdam Zuid of Barendrecht nemen als ze het telefoonnummer belden wat op de poster stond.
Zoiets als dit, maar dan alleen voor mindervaliden?:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Vanochtend op Leiden Centraal iemand de trap af geholpen omdat die de noodlift niet had gevonden of niet als zodanig herkende (en ik heb ook niet gezocht). Straks op de terugweg maar even kijken hoe het in elkaar zit.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
gpvos schreef: ↑di 09 aug 2022, 17:55
Vanochtend op Leiden Centraal iemand de trap af geholpen omdat die de noodlift niet had gevonden of niet als zodanig herkende (en ik heb ook niet gezocht). Straks op de terugweg maar even kijken hoe het in elkaar zit.
Is dat de noodlift naar spoor 1/2? Die kun je volgens mij onmogelijk missen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gpvos schreef: ↑di 09 aug 2022, 17:55
Vanochtend op Leiden Centraal iemand de trap af geholpen omdat die de noodlift niet had gevonden of niet als zodanig herkende (en ik heb ook niet gezocht). Straks op de terugweg maar even kijken hoe het in elkaar zit.
Is dat de noodlift naar spoor 1/2? Die kun je volgens mij onmogelijk missen.
Lijn 45 schreef: ↑wo 10 aug 2022, 15:15
Die naar 4/5 staat ook vrij pontificaal in de voetgangerstunnel.
Klopt. Maar als je de trap àf moet sta je dus op het perron, en dan kan ik me best voorstellen dat je niet gaat zoeken naar een noodlift waarvan je het bestaan niet vermoedt.
4/5. Maar de ingang van de lift is net aan het andere perron dan voorheen ofzo (ik heb er nooit op gelet). Maar ik heb nu gezien dat er een lift is, dus de volgende keer komt het wel goed.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Werknemers van de NS leggen binnenkort massaal het werk neer nu er definitief geen cao-akkoord is bereikt met de vakbonden. Het gaat onder meer om estafettestakingen in bepaalde regio's tot het landelijk platleggen van het spoor.
Het spoorwegbedrijf liet eerder op vrijdag weten in een moeilijke financiële situatie te zitten. De NS wijst de bonden erop dat hun eisen leiden tot een loonsverhoging van maar liefst 20 procent. Volgens de FNV lopen de werknemers juist al jaren achter de inflatie aan en eisen de bonden daarom een volledige prijscompensatie https://www.nu.nl/economie/6217364/ns-m ... matum.html
Dinsdagavond vanaf 21:00 geen treinen van, naar en via Amersfoort Centraal wegens een instabiel beveiligingssysteem. NS kan helaas geen bussen inzetten.
Zouden ze misschien dinsdagavond van repareren, en tot die tijd alle zeilen bijzetten om maar te kunnen blijven rijden? Zo moeilijk is dat toch niet om te bedenken?
Was wel nodige. De laatste tijd zijn er veel spontane wissel en sectie storingen op Amf geweest, vooraf aan de Zuidwest zijde.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Kan me vergissen trouwens, maar was die beveiliging niet nog vrij recent vernieuwd? Of was dat nu juist iets wat bij de vernieuwing van het emplacement de komende jaren op de planning stond? Had er ergens iets over gelezen mee ik namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Conducteur mishandeld en beroofd na vertrek uit Rotterdam
Een conducteur van NS is vanochtend door twee mannen bespuugd, geslagen en beroofd in een trein. Dat gebeurde toen de man vervoersbewijzen wilde controleren, nadat de trein vertrokken was van Rotterdam Centraal in de richting van Leeuwarden.
De verdachten wisten te ontkomen toen de trein werd stilgezet bij Rotterdam Alexander. De politie houdt er rekening mee dat de verdachten via de nooduitgang van het station en daarna via een sloot zijn gevlucht. Na een zoektocht met onder meer de politiehelikopter is één verdachte aangehouden.
Op 3 september, als NS grote groepen reizigers vervoert vanaf de F1 op Zandvoort, wordt er ook topdrukte verwacht in het Amsterdamse ArenA-gebied. De ArenA zit vol supporters voor de voetbalwedstrijd Ajax – Cambuur. Daarnaast zijn er uitverkochte concerten in Ziggo Dome (Kensington) en AFAS Live (Yade Lauren). Precies op het moment dat de voetbalwedstrijd eindigt, zitten de treinen rondom het ArenA-gebied vol met F1-fans op weg naar huis. Vanwege de sterk aangepaste dienstregeling dit weekend is extra treinen rijden of extra stops maken niet mogelijk. NS kan daarom de veiligheid van reizigers op station Amsterdam Bijlmer ArenA niet waarborgen. Het verplaatsen van de wedstrijd Ajax - Cambuur naar een andere dag, een andere plek of een ander tijdstip, bleek niet mogelijk. Daardoor zijn we helaas genoodzaakt vanaf circa 14.15 uur geen treinen meer te laten stoppen op de stations Amsterdam Bijlmer ArenA, Holendrecht en een deel van Duivendrecht. We roepen alle fans op alternatief vervoer te zoeken naar het ArenA-gebied. Het gebied blijft wel bereikbaar met de metro’s van GVB.
De racedata waren langer bekend dan de voetbaldata. De KNVB, De Arena en de gemeente Amsterdam hadden ook wel kunnen bedenken dat het niet slim is om, naast de concerten, ook nog een voetbalwedstrijd te houden in dat gebied rondom het tijdstip dat de treinen vol zullen zitten met racefans.
Het nadeel is alleen dat de metro's nu helemaal overvol zullen zijn.
Wat wordt trouwens bedoeld met "een deel van Duivendrecht"? Stoppen er alleen geen treinen langs de hoge perrons?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
henrivanderweijden schreef: ↑do 25 aug 2022, 20:17
Heeft NS geen vervoersplicht? En hoe zit dat met de concessie eisen van minimaal 2 x per uur een trein?