Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vind het meer in het topic over 'Missers in de Reisinformatie' thuishoren. Dit is een maatregel om de reisinformatie te verbeteren, er komt een einde aan een misser die nu al jaren bestaat (de geforceerde eindbestemming "Amsterdam Centraal" terwijl het eigenlijk een doorgaande treinserie is). Aan de dienstregeling verandert niets.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ICNG maakte vandaag weer z'n proefritje vanaf Den Haag, was vanochtend iets te laat waardoor de 5023 opgehouden werd bij Delft, terugrit ging wel keurig op tijd en kwam om 21:01 langs Delft Campus.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In het voorste (tot Utrecht)/achterste stel van de 638 was het toilet lek, waardoor de halve middenbak onder water stond.
Op Utrecht Centraal kwam iemand dweilen en werd het toilet afgesloten, maar was toch wel verbazingwekkend dat in Rotterdam volgens de TBP juist dat ene stel waarvan het enige toilet defect was terug naar Zwolle zou gaan.
Je zou zeggen dat een van de andere drietjes (hij kwam met 9 bakken aan) geschikter zou zijn.
Op Utrecht Centraal kwam iemand dweilen en werd het toilet afgesloten, maar was toch wel verbazingwekkend dat in Rotterdam volgens de TBP juist dat ene stel waarvan het enige toilet defect was terug naar Zwolle zou gaan.
Je zou zeggen dat een van de andere drietjes (hij kwam met 9 bakken aan) geschikter zou zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De airco in treinstel 4056 stond vanochtend dusdanig koud dat je er prima koelkastartikelen in kon bewaren
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Meestal is bij ICM bij dit weer eerder het tegenovergestelde het geval.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is met dit soort temperaturen ook niet gezond om de airco koud te zetten. Om het welzijn van de reizigers min of meer te waarborgen verschilt de ideale temperatuur in een voertuig of gebouw hooguit acht graden met de buitentemperatuur.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Teletekst schreef:Druk op station Eindhoven Centraal
Bij station Eindhoven Centraal is het druk. Door werkzaamheden rijden er geen treinen tussen Boxtel en Eindhoven Centraal. Voor de vervangende bussen
staat een lange rij.
Gestrande reizigers zeggen op Twitter dat ze in de hitte al een uur wachten op een bus. NS meldt dat er niet alleen een tekort aan vervangende bussen is, maar ook aan chauffeurs. Mensen worden opgeroepen hun reis uit te stellen als dat mogelijk is.
Op het spoor tussen Eindhoven en Boxtel worden komende tijd door ProRail nieuwe wissels gelegd. Die werkzaamheden duren nog tot 26 augustus.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat wordt een latertje voor de reizigers, Nightjet gestrand op de Betuweroute: https://twitter.com/plgleiderjohan/stat ... 8065992704
Zowaar hebben ze nog wel een werkende ICE gevonden om mee te evacueren.
Zowaar hebben ze nog wel een werkende ICE gevonden om mee te evacueren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maarja, waar moet je anders mee evacueren
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zat vanmorgen in de ICD van Breda naar Amsterdam. Tijdens de stop op Rtd ging in 1 van de 1e klas rijtuigen de noodverlichting aan en deed de airco het niet meer. Onderweg tussen Rtd en Shl heeft een (ik gok) monteur (had wel NS kleding aan maar het was geen machinisten uniform ) die in de trein aanwezig was de noodraampjes ontgrendeld zodat we die open konden doen voor ventilatie. In Amsterdam is de trein uit dienst genomen en vervangen door een andere trein.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Moet je überhaupt evacueren? Die mensen hebben (deels) een bedje gereserveerd en ik heb niet de illusie dat er ander materieel beschikbaar is om die mensen naar Oostenrijk te brengen. Als het om een defecte loc gaat, lijkt het me nuttiger om daar een verse van aan te laten rukken
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De mensen zijn dus geëvacueerd en hopelijk in Arnhem weer ingestapt. Daar is de 421 met 3 uur vertraging en twee locs vertrokken aldus treinposities.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, leuk, ik neem morgen ook een nightjet maar gelukkig niet met Nederland als begin- of eindpunt. (Over de vorige nightjet, ook buiten Nederland, was ik niet zo tevreden. Niet gewekt en geen ontbijt gekregen, ondanks belofte.)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De nightjets zijn sowieso de minst prettige nachttreinen die ik heb gebruikt, terwijl het ook de duurste zijn...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Al de tweede keer deze week dat de 421 gestrand is geraakt op/bij de BetuwerouteDaniel schreef: ↑za 13 aug 2022, 23:57 De mensen zijn dus geëvacueerd en hopelijk in Arnhem weer ingestapt. Daar is de 421 met 3 uur vertraging en twee locs vertrokken aldus treinposities.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij de temperaturen van dit weekend is ontruimen gewoon noodzakelijk. De airco/ventilatie valt uit in de trein en het wordt een bakoven. Daar kan je niet te lang reizigers laten zitten, dus gaat ProRail ontruimen.Pim-AllianceB95 schreef: ↑za 13 aug 2022, 23:51Moet je überhaupt evacueren? Die mensen hebben (deels) een bedje gereserveerd en ik heb niet de illusie dat er ander materieel beschikbaar is om die mensen naar Oostenrijk te brengen. Als het om een defecte loc gaat, lijkt het me nuttiger om daar een verse van aan te laten rukken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is op zich begrijpelijk, maar toen de evacuatietrein er was moet de zon al wel (zo goed als) onder zijn geweest en de meeste Nightjetbakken hebben volgens mij raampjes die open kunnen. Gaat het dan echt zo hard?
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zit nu in treinstel 9434 op weg van Den Bosch naar Zwolle en ik vind de rit nogal onrustig verlopen: constant optrekken, dan weer een klein stukje afremmen, dan weer optrekken en dan weer afremmen. Ik kan me niet voorstellen dat er op het hele traject een langzamere trein voor zit.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vraag niet hoe, maar ik kwam vandaag geheel ongepland Arriva Flirts tegen in Saint-Ghislain (België). Een snelle google actie leert dat ze testritten daar aan het doen zijn.
Backstory: wilde goedkope benzine onderweg vanuit Frankrijk naar Nederland dus dook de eerste de beste afrit af en zocht online en goedkoop tankstation. Niet geheel slim gekozen, maar ik kwam langs Station Saint-Ghislain, moest daarna 5 minuten wachten bij de overweg en drie straten verder is station Boussu. Vrouwlief snapte er niks van... Maar de benzine was wel goedkoop!
Backstory: wilde goedkope benzine onderweg vanuit Frankrijk naar Nederland dus dook de eerste de beste afrit af en zocht online en goedkoop tankstation. Niet geheel slim gekozen, maar ik kwam langs Station Saint-Ghislain, moest daarna 5 minuten wachten bij de overweg en drie straten verder is station Boussu. Vrouwlief snapte er niks van... Maar de benzine was wel goedkoop!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zat in de 1774 Hgl-Amf met als reisdoel Dvd waar mijn fiets stond.
Te Apd (gepland vertrek 20:44) werd om 20:49 omgeroepen dat er fietsen onveilig op de balkons stonden en de eigenaars daar wat aan moesten doen. Waarom die oproep er pas 5mn na gepland vertrek moest komen was me wat onduidelijk. Om 20:59 vertrokken we, met +15. Ik had geen zin in een ruim kwartier wachten op Amf, ben dus doorgereisd naar Ut, daar de IC naar Asa en daar weer de spr terug naar Dvd, waar ik om 21:01 aankwam, 21 minuten na de geplande aankomst van 20:40.
Ik blijf het fascinerend vinden dat via Ut en Asa naar Dvd maar 6 minuten langer hoeft te zijn dan via (doorrijden te) Wp.
Te Apd (gepland vertrek 20:44) werd om 20:49 omgeroepen dat er fietsen onveilig op de balkons stonden en de eigenaars daar wat aan moesten doen. Waarom die oproep er pas 5mn na gepland vertrek moest komen was me wat onduidelijk. Om 20:59 vertrokken we, met +15. Ik had geen zin in een ruim kwartier wachten op Amf, ben dus doorgereisd naar Ut, daar de IC naar Asa en daar weer de spr terug naar Dvd, waar ik om 21:01 aankwam, 21 minuten na de geplande aankomst van 20:40.
Ik blijf het fascinerend vinden dat via Ut en Asa naar Dvd maar 6 minuten langer hoeft te zijn dan via (doorrijden te) Wp.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Intercity 2214 naar Vlissingen is ingekort tot Roosendaal vanwege een onverwacht personeelstekort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Schermen op het station en de conducteur hadden het over personeelsgebrek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ze hangen er over het algemeen vaak een reden aan die lang niet altijd klopt, dat zien we helaas wel vaker voorkomen bij het uitwisselen van materieel. Vaak heeft zo'n omwisseling als deze een relatie met defecten of onderhoud.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het was toch ook zo dat een wijziging maar één reden kon hebben? Als er dan iets met die trein aan de hand is geweest wat met personeelstekort te maken gehad heeft blijft dat ook hangen.
Vanavond ging m'n reis die op Belgisch grondgebied niet echt lekker liep in Nederland opeens in de negatieve vertraging...
Had door de Belgische vertraging geen tijd meer om in Antwerpen wat te eten te halen, maar zowaar, in Breda kwam de Benelux met -2 binnen. Met het internationale e-ticket de poortjes door (eerst nog een poortje dat 'm niet pakte, tweede poging ging beter). Gauw wat laat avondeten weten te halen, weer ingecheckt (had ik toch al de trein voor uit gemoeten) en vervolgens op dezelfde Benelux kunnen stappen naar Rotterdam. Ideaal die lange keringen
Op Rotterdam vervolgens een mooie cross-platform overstap op de 2800 die zowaar reed en daarmee in Utrecht de 1700 makkelijk gehaald. Zo werd een reis met bijna +60 opeens een reis met -15
Vanavond ging m'n reis die op Belgisch grondgebied niet echt lekker liep in Nederland opeens in de negatieve vertraging...
Had door de Belgische vertraging geen tijd meer om in Antwerpen wat te eten te halen, maar zowaar, in Breda kwam de Benelux met -2 binnen. Met het internationale e-ticket de poortjes door (eerst nog een poortje dat 'm niet pakte, tweede poging ging beter). Gauw wat laat avondeten weten te halen, weer ingecheckt (had ik toch al de trein voor uit gemoeten) en vervolgens op dezelfde Benelux kunnen stappen naar Rotterdam. Ideaal die lange keringen
Op Rotterdam vervolgens een mooie cross-platform overstap op de 2800 die zowaar reed en daarmee in Utrecht de 1700 makkelijk gehaald. Zo werd een reis met bijna +60 opeens een reis met -15
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten