Dienstregeling 2023
Re: Dienstregeling 2023
Precies. Mensen zoals PHS irriteren door enkel mijn aanwezigheid in de 1e klas is die paar euro meer dan waard.
Re: Dienstregeling 2023
Sinds corona mijd ik de eerste klasse bij binnenlandse reizen in Nederland. Hoef ik me ook niet te ergeren. En spaar geld uit.
Re: Dienstregeling 2023
Simpelweg het klassenverschil opheffen, niet van deze tijd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
Jaaaaa, lekker alle goedbetalende zakenreizigers de trein uit pesten door ze te laten staan in de spits
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
Dit kún je niet weten, tenzij je aan hem gevraagd heeft of hij een kaartje voor de eerste klas had en hij "nee" geantwoord heeft. Maar als je toch al met hem aan het praten was, kon je gelijk vragen of hij zijn muziek zachter wilde zetten.PHS schreef: ↑do 06 okt 2022, 20:06 Zo zit ondergetekende momenteel in de eerste klas stiltecoupé waar een man zit die daar overduidelijk niet in thuishoort, met zijn voeten op de bank en muziek uit de luidspreker van de telefoon. Maar de conducteur, die is nergens te bekennen, terwijl we nu al een halfuur onderweg zijn.
Dat moeten ze nu (soms) ook al.sirvinniei schreef: ↑vr 07 okt 2022, 09:12 Jaaaaa, lekker alle goedbetalende zakenreizigers de trein uit pesten door ze te laten staan in de spits
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2023
Alle treinreizigers, of ze nu in de tweede of in de eerste klas zitten, ergeren zich aan zwartrijders. Waarom is het neerbuigend als een eerste klasreiziger zich daarover beklaagt, en niet als een tweede klasreiziger dat doet?
En verder ben ik je een keer tegengekomen in de eerste klas, dus hoor wie het zegt.
Ben je niet een beetje oud voor dit soort puberaal gedrag?
Daarmee zou je een groot deel van de eerste klasreizigers de auto injagen. Zelfs als alle eerste klasreizigers voortaan de tweede klas reizen, verdient de NS minder, waardoor de treinkaartjes voor de tweede klas duurder worden. Daar zitten tweede klasreizigers niet op te wachten, lijkt mij. Dus eigenlijk zou je mij en andere eerste klasreizigers dankbaar moeten zijn
Die man was niet het soort persoon waar je dat aan gaat vragen. Tenzij je een mes tussen je ribben wil, maar daar heb ik geen behoefte aan.
Re: Dienstregeling 2023
Nee, treinreizigers ergeren zich aan asociaal gedrag. In het algemeen kunnen treinreizigers het oneerlijk vinden als blijkt dat niet iedereen betaalt, maar je weet nooit wánneer iemand zwartrijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
En waarom weten we dat niet? Omdat dat te weinig gecontroleerd wordt
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
sirvinniei schreef: ↑do 06 okt 2022, 12:53 Heb hier geen betrouwbare bron bij, maar ik las dat het NS beleid is om op intercities niet te controleren, omdat de meeste mensen toch langs een poortje komt.
Je benadeelt daar natuurlijk wel eerste klas reizigers mee, die het meeste betalen.
Ik zat afgelopen zaterdag in de trein van Rotterdam Blaak naar Dordrecht waarbij de conducteur door de trein liep voor een servicerondje. Daarbij raakte hij aan de praat met een gezelschap wat achter mij zat. Die gaven aan bij de conducteur dat ze het irritant vonden dat er zo weinig controle is in de trein. De conducteur zei in zijn antwoord daarop letterlijk dat hij deze trein niet controleert omdat vrijwel alle stations waar de trein langs kwam poortjes op de stations hebben.
Re: Dienstregeling 2023
Ik zag je toch eerder voor een flessentrekker dan voor een messentrekker aan.
🗣
Re: Dienstregeling 2023
Een beetje zwartrijder/asociale reiziger geeft een flinke beuk tegen een poortje en is erdoorheen; Sinds corona weer wat minder op de voorgrond is zit ik weer aan mijn gebruikelijke 4500 km trein per maand, en ik zie nu ook wel echt dingen waar zelfs mijn wenkbrauwen overeind van gaan staan. Ik heb al meerdere mensen in een late trein cocaïne zien snuiven, om maar een voorbeeld te noemen.Michael schreef: ↑vr 07 okt 2022, 11:06sirvinniei schreef: ↑do 06 okt 2022, 12:53 Heb hier geen betrouwbare bron bij, maar ik las dat het NS beleid is om op intercities niet te controleren, omdat de meeste mensen toch langs een poortje komt.
Je benadeelt daar natuurlijk wel eerste klas reizigers mee, die het meeste betalen.Ik zat afgelopen zaterdag in de trein van Rotterdam Blaak naar Dordrecht waarbij de conducteur door de trein liep voor een servicerondje. Daarbij raakte hij aan de praat met een gezelschap wat achter mij zat. Die gaven aan bij de conducteur dat ze het irritant vonden dat er zo weinig controle is in de trein. De conducteur zei in zijn antwoord daarop letterlijk dat hij deze trein niet controleert omdat vrijwel alle stations waar de trein langs kwam poortjes op de stations hebben.
Re: Dienstregeling 2023
Heb 15 minuten geleden ook nog 2 mensen door de poortjes heen zien beuken op Den Haag HS. Dus die poortjes zijn echt een slecht excuus om niet te controleren.
zij/haar/hen/hun
Re: Dienstregeling 2023
Ik kan mij ook niet herinneren PHS ooit tegengekomen te zijn. En nog steeds is eerste klas reizen niet het teken dat je je verheven hoeft te voelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2023
Om maar weer eens over de dienstregeling van 2023 verder te gaan...
Als ik dat zo lees verbaas ik me eigenlijk over dat men ETMET tussen Eindhoven en Amsterdam weer wil invoeren. Zoals locov ook al opmerkte is het lastig te verkopen dat er elders 2 treinen per uur gaan rijden terwijl er hier 6 treinen blijven rijden, die eigenlijk alleen in de spits tussen Utrecht en Amsterdam maar echt nodig zijn.BusOV40 schreef: ↑do 06 okt 2022, 22:23 Misschien is de bodem van de gifbeker nog niet in zicht:
https://nos.nl/l/2447344
Re: Dienstregeling 2023
Ik begreep dat die ook buiten de spits goed vol zitten.
De Volkskrant heeft nog wat meer info (betaalmuur) over dreigende verdere versoberingen. Daarin ook weer het knotsgekke Rovervoorstel kioskmedewerkers voor de leeuwen te gooien:
https://www.volkskrant.nl/economie/ns-w ... ~be7f05dd/
Veel meer zou ik zien in de geopperde ideeën conducteurs op langere treinen te laten rijden, en/of camerabewaking in te zetten (al moet je dan wel weer wat bedenken voor als het toch uit de hand loopt - zo'n camera grijpt natuurlijk niet in).
De Volkskrant heeft nog wat meer info (betaalmuur) over dreigende verdere versoberingen. Daarin ook weer het knotsgekke Rovervoorstel kioskmedewerkers voor de leeuwen te gooien:
https://www.volkskrant.nl/economie/ns-w ... ~be7f05dd/
Veel meer zou ik zien in de geopperde ideeën conducteurs op langere treinen te laten rijden, en/of camerabewaking in te zetten (al moet je dan wel weer wat bedenken voor als het toch uit de hand loopt - zo'n camera grijpt natuurlijk niet in).
🗣
Re: Dienstregeling 2023
Als men een solo VIRM viertje inzet na het gat van 20 minuten in de 10/20 dienstregeling zal deze buiten de spits ook wel gevuld zitten ja. Maar voor men koste wat kost ETMET wil herinvoeren zou ik wel een onderbouwing willen zien waarom een 15/15 patroon met VIRM6 niet zou voldoen in het dal.
Re: Dienstregeling 2023
Enige nuance, want Rover heeft hierin naar mijn idee een flater geslagen. Het Locov stelde voor om kioskmedewerkers in te zetten als *vertrekassistent*, Rover verbasterde dat tot kioskmedewerkers inzetten als *conducteur*, waarop NS zich uiteraard kon verdedigen met het argument dat conducteur een zwaar beroep met zware opleiding is en je niet zomaar winkelmedewerkers kunt bombarderen tot conducteur.
Helaas heeft enkel het Rover-idee de pers gehaald, en hoor ik niks meer over de optie van vertrekassistenten, wat mijns inziens veel haalbaarder is voor snelle inzet van ongeschoold personeel. Checken of er niemand tussen de deuren zit, lijkt me immers veel eenvoudiger dan dat plus alle tickets kennen en kunnen controleren plus handhaven en handelen bij allerlei (nood)situaties plus alle andere conducteursbevoegdheden.
Re: Dienstregeling 2023
Hopelijk was het ook eerste klas cocaïne.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Dienstregeling 2023
Ja, het onderstreept maar weer eens hoe zwaar het beroep van conducteur is.
🗣
Re: Dienstregeling 2023
Hoeveel wordt er nou eigenlijk effectief bespaard op conducteursdiensten met het schrappen van treinen en aftrappen van stellen buiten de spitsuren? NS kent immers geen gebroken diensten volgens de cao, en een dienst die in de ochtendspits begint duurt volgens mij net niet lang genoeg om ook nog de avondspits mee te pakken, dus zie ik niet zo gauw hoe je bespaart op conducteursdiensten als je een treinserie tussen de spitsen schrapt. Wat doen die conducteurs dan buiten de spits, wanneer ze niet nodig zijn op de trein die is ingekort of geschrapt?
Re: Dienstregeling 2023
Sudokuën natuurlijk
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Dienstregeling 2023
Heb je die incheckassistenten niet al op Amsterdam Zuid? Zie in ieder geval daar vrijwel altijd als ik reis bij elke trein personeel staan.
Ik heb geen onderschrift
Re: Dienstregeling 2023
Perronschreeuwers?
Re: Dienstregeling 2023
Tegen een poortje aan beuken? Tailgaten bij een breed poortje is toch wat makkelijker: die blijven immers langer open staan.Plutona schreef: ↑vr 07 okt 2022, 12:16Een beetje zwartrijder/asociale reiziger geeft een flinke beuk tegen een poortje en is erdoorheen; Sinds corona weer wat minder op de voorgrond is zit ik weer aan mijn gebruikelijke 4500 km trein per maand, en ik zie nu ook wel echt dingen waar zelfs mijn wenkbrauwen overeind van gaan staan. Ik heb al meerdere mensen in een late trein cocaïne zien snuiven, om maar een voorbeeld te noemen.Michael schreef: ↑vr 07 okt 2022, 11:06sirvinniei schreef: ↑do 06 okt 2022, 12:53 Heb hier geen betrouwbare bron bij, maar ik las dat het NS beleid is om op intercities niet te controleren, omdat de meeste mensen toch langs een poortje komt.
Je benadeelt daar natuurlijk wel eerste klas reizigers mee, die het meeste betalen.Ik zat afgelopen zaterdag in de trein van Rotterdam Blaak naar Dordrecht waarbij de conducteur door de trein liep voor een servicerondje. Daarbij raakte hij aan de praat met een gezelschap wat achter mij zat. Die gaven aan bij de conducteur dat ze het irritant vonden dat er zo weinig controle is in de trein. De conducteur zei in zijn antwoord daarop letterlijk dat hij deze trein niet controleert omdat vrijwel alle stations waar de trein langs kwam poortjes op de stations hebben.
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten