Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3846
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Bijzonder... de 6600 rijdt helemaal niet tussen Ah en Nm in het weekend.
waldo79
Berichten: 7704
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Dat realiseer ik me ook, ik zat met het schema van de werkweek in mijn hoofd. Maar vooruit, dan moet er iets spaak zijn gelopen vanuit Nm.

Trein wordt opgeheven in Bd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8946
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Die 6655 is met +17 vertrokken, omdat de voorgaande rit in zijn omloop met +15 in Nijmegen aankwam. Mede door dit soort voorvallen houd ik mijn hart vast voor de betrouwbaarheid van deze treinserie als de inkorting tot Nijmegen zich uitbreidt tot alle daluren, ook doordeweeks.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7704
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ah, kijk. En onderweg zijn flink wat stations overgeslagen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het viel mij zaterdag op dat er op spoor 1 in Apeldoorn geen omcheckpunt is tussen NS en Arriva, terwijl dat wel het aankomst- en vertrekspoor is van de sneltrein van/naar Winterswijk. Maar gelukkig zijn er de poortjes van het restaurant in het stationsgebouw. Check bij het rode poortje uit, loop voorbij de ingang van het restaurant en check bij het gele poortje weer in. Succesvol omgecheckt zoals ik dat tot nu toe alleen kende op Schiedam Centrum bij de poortjes op perron 1.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21511
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: zo 06 nov 2022, 19:55 Mede door dit soort voorvallen houd ik mijn hart vast voor de betrouwbaarheid van deze treinserie als de inkorting tot Nijmegen zich uitbreidt tot alle daluren, ook doordeweeks.
Is de keertijd in Nijmegen dan zo veel korter dan in Arnhem?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
quakkerillo
Berichten: 111
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door quakkerillo »

Zo te zien is nu doordeweeks 22 minuten keertijd in Arnhem, en vandaag met eindpunt Nijmegen welzeker 4 minuten in Nijmegen.
Aankomst om :13, Vertrek om :17 en :43 om :47.
DDietzen
Berichten: 1374
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

In dienstregeling 2023 wordt de keertijd te Nm meestal wel verruimd tot 9 minuten. (Vertrek :21/:51) Soms iets meer, soms iets minder.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8946
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

De asymmetrische inlegging tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch, waardoor de kering in Nijmegen verlengd kan worden gaat deels ten koste van de lange stilstand in 's-Hertogenbosch, waar nog wel eens een treinstel afgetrapt of bijgeplaatst wordt. Aftrappen met twee minuten stilstand kan nog wel, maar bijplaatsen in een stilstand van twee minuten lijkt mij aan de krappe kant en daarmee een recept voor grote vertragingen en uitval.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15414
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: zo 06 nov 2022, 22:20 Het viel mij zaterdag op dat er op spoor 1 in Apeldoorn geen omcheckpunt is tussen NS en Arriva, terwijl dat wel het aankomst- en vertrekspoor is van de sneltrein van/naar Winterswijk. Maar gelukkig zijn er de poortjes van het restaurant in het stationsgebouw. Check bij het rode poortje uit, loop voorbij de ingang van het restaurant en check bij het gele poortje weer in. Succesvol omgecheckt zoals ik dat tot nu toe alleen kende op Schiedam Centrum bij de poortjes op perron 1.
Deze situatie is niet nieuw hoor. Dit is al jaren zo :s .
Bemined
Berichten: 6051
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Trein 539 met een kansloos ICM drietje. Kwam al zitvol bij Rotterdam Alexander binnen waar tientallen mensen stonden te wachten die ook mee wilde waardoor er vertrokken werd met volle balkons en gangpaden. Nu de 2800 niet meer rijdt buiten de spits kan een losse ICM echt niet meer hier.
diederickx
Berichten: 1646
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

Suus schreef: zo 06 nov 2022, 22:20 Het viel mij zaterdag op dat er op spoor 1 in Apeldoorn geen omcheckpunt is tussen NS en Arriva, terwijl dat wel het aankomst- en vertrekspoor is van de sneltrein van/naar Winterswijk. Maar gelukkig zijn er de poortjes van het restaurant in het stationsgebouw. Check bij het rode poortje uit, loop voorbij de ingang van het restaurant en check bij het gele poortje weer in. Succesvol omgecheckt zoals ik dat tot nu toe alleen kende op Schiedam Centrum bij de poortjes op perron 1.
Hetzelfde is mogelijk bij de poortjes aan de kant van het busstation. Alleen word je daar nat als het regent.
cassie127
Berichten: 6641
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Bemined schreef: ma 07 nov 2022, 11:55 Trein 539 met een kansloos ICM drietje. Kwam al zitvol bij Rotterdam Alexander binnen waar tientallen mensen stonden te wachten die ook mee wilde waardoor er vertrokken werd met volle balkons en gangpaden. Nu de 2800 niet meer rijdt buiten de spits kan een losse ICM echt niet meer hier.
Het is ook geen manco/verkeerd materieel zover ik kan zien. Lijkt een fout te zijn in het plan.... Die komen de laatste tijd sinds de afschalingen helaas wel vaker voor.

Zo is de 4400 in de spits tussen Oss en 's-Hertogenbosch afgeschaald, maar is de ruimte voor extra reizigers in de 6600 beperkt waardoor drie ritten van de 3600 extra stoppen op Oss West of 's-Hertogenbosch Oost.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7716
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend hoorde ik vlak voor vertrek van de 3325 dat er weer eens een defecte bovenleiding tussen Hoofddorp en Leiden was. Dan maar de 800 naar Sloterdijk. Ik zag al in de app dat ik een aansluiting zou hebben op de 2129, die met +8 reed. De haltering op Haarlem duurde wat langer, en er werd omgeroepen dat een wissel langzaam moest worden bereden om te kijken of er iets geks mee was. Aankomst op Den Haag Centraal was met +18. De 2100 keert in den Haag op zichzelf, maar de rit naar Amsterdam werd vanaf een ander spoor met ander materieel gereden: kennelijk had de bijsturing al ingegrepen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8946
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Na tweeënhalve week buiten dienst is station Dordrecht Zuid sinds vanochtend weer open, maar ook de komende vijf maanden is het nog een bouwput. Wat observaties van mijn eerste gebruiksdag na de buitendienststelling:

- De noodzakelijke omleidingsroutes zijn lang en onoverzichtelijk. Voor spoor 1, naar Lage Zwaluwe, moeten reizigers vanaf de Sterrenburgzijde om de tunnelwand heen omlopen door de aanleg van de liftkokers. Dat betekent een omweg van zeker 150 meter.
- Het perron zelf is volledig nieuw aangelegd en op de eerste 75 meter verbreed. Voor FLIRT is het hoogteverschil weg, maar voor SNG zijn de perrons op het oog weer vijf centimeter te laag.
- Reizigers die perron 2 gebruiken hebben te maken met een tijdelijke looproute door een donkere rimboe met op het gedeelte direct aan het perron een trapconstructie die nog rottiger loopt dan die van de Koopgoot.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gpvos
Berichten: 609
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

VIRM schreef: ma 07 nov 2022, 12:32weer eens een defecte bovenleiding tussen Hoofddorp en Leiden
Ja, en rond 9.00 bovendien een defect treinstel tussen Asd en Hlm. Ik moest van Asdz naar Ledn. Het was me niet duidelijk hoeveel er tussen Asd en Hlm reed, dus toch maar in de IC van 9.05 naar Shl gesprongen en van daar de 300 naar Hlm genomen. Waarschijnlijk was dat niet optimaal, maar doordat ik op Hlm een aansluiting van -2 minuten haalde (de IC naar Vs bleef nog even staan) was ik uiteindelijk maar zo'n 30 minuten te laat.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
VIRM
Berichten: 7716
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

ArrivaBas schreef: ma 07 nov 2022, 13:23 - Het perron zelf is volledig nieuw aangelegd en op de eerste 75 meter verbreed. Voor FLIRT is het hoogteverschil weg, maar voor SNG zijn de perrons op het oog weer vijf centimeter te laag.
Huh? Er is toch een vaste hoogte tussen spoorstaaf en perron? Hoe is er dan een verschil tussen FLIRT en SNG?
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Controle op de Maaslijn met een team van 3 stewards. Een jongen hangt een beetje warrig verhaal op. Maar dat heeft weinig effect, want, zo weet een van de collega's te melden, "dat verhaal had hij de vorige keer ook". :')
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8946
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

VIRM schreef: ma 07 nov 2022, 13:53
ArrivaBas schreef: ma 07 nov 2022, 13:23 - Het perron zelf is volledig nieuw aangelegd en op de eerste 75 meter verbreed. Voor FLIRT is het hoogteverschil weg, maar voor SNG zijn de perrons op het oog weer vijf centimeter te laag.
Huh? Er is toch een vaste hoogte tussen spoorstaaf en perron? Hoe is er dan een verschil tussen FLIRT en SNG?
Misschien was mijn beeld vertekend doordat de trede van SNG minder ver uitschuift, of stond de luchtvering van dit stel wat hoger afgeveerd. Er leek vanuit mijn standpunt in ieder geval een klein hoogteverschil tussen trein en perron te zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 8003
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Rond 06:30 werd een aanrijding gemeld tussen Gouda en Woerden, maar deze was even snel weer verdwenen. Het kwaad was echter toen al geschied met een bulk opgeheven treinen in alle richtingen en dito vertragingen. In plaats van de 2826, kon ik daardoor nog de 614 halen die met +9 aankwam in Rotterdam. Toch op normale tijd aangekomen op m'n werk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
teun
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Op Ehv is spoor 1 volledig afgezet (met rood-wit lint), de intercity uit Tilburg komt aan op spoor 3 en de sprinter naar Deurne vertrekt van spoor 4, waardoor de intercity naar Alkmaar naar spoor 5 heeft moeten verhuizen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het lijkt gepland, want de aankomst van de s1100 in Eindhoven staat gepland op spoor 3 om :19 en 49, wat later is dan gebruikelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3846
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Ook de 4400 heeft een stop van 7 minuten in Btl.
teun
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Dat lijkt mij allebei om conflict met de 6400 in beide richtingen op te voorkomen, die staat namelijk tot :15/:45 op spoor 3 en tot :21/:51 op spoor 4 in de tegenstelde richting van de 4400 richting Deurne. De aansluiting vanuit de richting Tilburg naar Helmond is zo wel volledig om het zeep geholpen...
MetroRET
Berichten: 3846
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Die had natuurlijk zonder cross-platform mogelijkheid sowieso al vrij lastig in te passen geweest.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten