Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er zijn allerlei sprinterdiensten geschrapt, dus het kleine beetje extra materieel dat een doorgetrokken 5100 zou kosten zou ook geen bezwaar mogen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En treindiensten aan elkaar koppelen, zou in theorie ook personeel besparen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag werd op Den Haag Centraal in de 2053 omgeroepen dat er een vervangend treinstel voor de solo ICM3 zou staan. Eenmaal op het perron schreeuwde een NS-medewerkster dat we weer naar binnen mochten. Na vertrek werd omgeroepen dat het vervangend treinstel toch defect op de werkplaats stond. Rondom Woerden gingen we met 40 kilometer per uur verder, want er was daar weer eens iets kapot gegaan (defect spoor). Aankomst in Utrecht was met +6, en Amersfoort met +10. De aansluiting naar Zwolle was uiteraard al weg; daar kwam ik uiteindelijk met +26 aan.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sluit de 2000 in Amersfoort dan aan op de 28500 (of hoe die pendel ook heet)?
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 06 dec 2022, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is diagonaal-crossplatform (4a naar 5b).
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
"Machinist reed door" Ja, als je tegen de zijkant van de trein aanrijdt, dan merkt de machinist dat niet; de auto stuitert vanzelf aan de kant...
In ander nieuws: Keolis heeft de kerstbellen weer van stal gehaald voor de automatische omroep in de trein. Aan een promotioneel bericht over een Kerstevenement in Kampen gaan kerstbellen vooraf. Althans, dat is wat ik er op de terugweg van begreep. Op de heenweg was het net alsof ik weer eens op de elektronische fluit die ik van de baas heb was gaan zitten; een hard, snerpend geluid...
In ander nieuws: Keolis heeft de kerstbellen weer van stal gehaald voor de automatische omroep in de trein. Aan een promotioneel bericht over een Kerstevenement in Kampen gaan kerstbellen vooraf. Althans, dat is wat ik er op de terugweg van begreep. Op de heenweg was het net alsof ik weer eens op de elektronische fluit die ik van de baas heb was gaan zitten; een hard, snerpend geluid...
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
MIjn 634 reed vanochtend met een DDZ6. OMdat de aansluitende IC vertraagd was, ben ik op Gouda overgestapt op de 6934; in de SPrinter werd helemaal niks omgeroepen over het niet stoppen op Zoetermeer. De automatische omroep deed het ook niet.
Op de terugweg had ik overigens reisassistentie aangevraagd voor de vijf minuten overstap op Amersfoort: eerder nooit een probleem met de aanvraag, en je hebt te maken met andere hastige reizigers en de bovenleidingsmasten pal naast de geleidelijn op spoor 5a. Men vond de overstap in Amersfoort niet te doen, dus was mijn geplande assistentie-aanvraag doodleuk gewijzigd naar de volgende trein. Uiteindelijk heb ik gewoon mijn geplande trein genomen, en stond er ineens wel een reisassistente op Amersfoort te wachten. Die gaf doodleuk aan dat ik niet hoefde te haasten, omdat ik op de trein van twintig minuten later zou worden gezet. Toen heb ik het maar zelf uitgezocht, en de overstap gehaald. Waardeloze service van NS.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar is er een reden dat je in Amersfoort overstapt? Je kunt ook immers ook op Utrecht Centraal cross-platform overstappen. Staat niet in de reisplanner, maar in de praktijk is er tijd zat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Twee minuten toch? Soms lukt dat, soms ook niet. Vorige week ging dat in Utrecht ook eens fout.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De overstap van de 2000 op de 500/600? DIe is overdag slechts één minuut, alleen wanneer de 2000 is ingekort tot Utrecht (bij de 2071 en de 2073 dus) is de overstap opgerekt tot twee minuten. Vanaf volgende week, als de 2000 permanent ingekort wordt, wordt deze overstap wel weer de hele dag aangeboden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanaf a.s. zondag rijden er weer treinen tussen Lelystad en Dronten: https://www.nu.nl/binnenland/6240793/dr ... onten.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens mij is dat hier inmiddels al meerdere keren gemeld
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is dat zo? Dan heb ik die berichten blijkbaar over het hoofd gezien.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In een ander topic: viewtopic.php?p=793595#p793595
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja daar had ik dus nog niet naar gekeken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Één van de rijtuigen uit die bewuste stam staat i Almelo geparkeerd op een kopspoortje aan de Hengelose kant.Mikos schreef: ↑di 06 dec 2022, 21:07 "Machinist reed door" Ja, als je tegen de zijkant van de trein aanrijdt, dan merkt de machinist dat niet; de auto stuitert vanzelf aan de kant...
In ander nieuws: Keolis heeft de kerstbellen weer van stal gehaald voor de automatische omroep in de trein. Aan een promotioneel bericht over een Kerstevenement in Kampen gaan kerstbellen vooraf. Althans, dat is wat ik er op de terugweg van begreep. Op de heenweg was het net alsof ik weer eens op de elektronische fluit die ik van de baas heb was gaan zitten; een hard, snerpend geluid...
De KeolisKerstbellen komen vanaf 11 december t/m Driekoningen weer voor elke aankondiging van de omroep
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 543 mocht het vanmiddag doen met een losse ICM3, terwijl de vorige 532 wel met een ICM6 aangekomen was in Rotterdam. In Gouda kon het leeuwendeel van de wachtende reizigers niet mee. Gek genoeg werd in Zwolle dan weer een ICM4 aangekoppeld voor de richting Groningen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De vertraagde 548 uit Groningen werd per ongeluk binnengekomen op spoor 14 in Rotterdam Centraal. Dat was niet helemaal de bedoeling, want het personeel van NS moest ons vervolgens zo snel mogelijk van het perron af krijgen. Verspreid over het perron stonden meerdere politieagenten in DSI-uitrusting die het hadden over een man in de trein uit Brussel op spoor 13.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 14017 reed vanochtend met +25 rond. In Gouda stond deze aanvankelijk aangekondigd op spoor 10, maar dit werd toch weer spoor 8 en mocht daardoor alsnog voor de 512 uit. Dat was dan weer jammer, die daardoor met mooi +10 aankwam. En voor mij 20 minuten later op m'n werk....
En vanmiddag zat ik dat de La Place op Rotterdam Centraal morgen voor het laatst geopend is; achter de ruiten hangt een poster met 'Definitieve sluiting'.
En vanmiddag zat ik dat de La Place op Rotterdam Centraal morgen voor het laatst geopend is; achter de ruiten hangt een poster met 'Definitieve sluiting'.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wel met aangepast volume hoop ik? Ik zat vanmiddag zowat met m'n hoofd door het dak heen.marvinkok schreef: ↑wo 07 dec 2022, 18:52Één van de rijtuigen uit die bewuste stam staat i Almelo geparkeerd op een kopspoortje aan de Hengelose kant.Mikos schreef: ↑di 06 dec 2022, 21:07 "Machinist reed door" Ja, als je tegen de zijkant van de trein aanrijdt, dan merkt de machinist dat niet; de auto stuitert vanzelf aan de kant...
In ander nieuws: Keolis heeft de kerstbellen weer van stal gehaald voor de automatische omroep in de trein. Aan een promotioneel bericht over een Kerstevenement in Kampen gaan kerstbellen vooraf. Althans, dat is wat ik er op de terugweg van begreep. Op de heenweg was het net alsof ik weer eens op de elektronische fluit die ik van de baas heb was gaan zitten; een hard, snerpend geluid...
De KeolisKerstbellen komen vanaf 11 december t/m Driekoningen weer voor elke aankondiging van de omroep
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een nieuwsbericht met de oorzaak:Suus schreef: ↑do 08 dec 2022, 16:29 De vertraagde 548 uit Groningen werd per ongeluk binnengekomen op spoor 14 in Rotterdam Centraal. Dat was niet helemaal de bedoeling, want het personeel van NS moest ons vervolgens zo snel mogelijk van het perron af krijgen. Verspreid over het perron stonden meerdere politieagenten in DSI-uitrusting die het hadden over een man in de trein uit Brussel op spoor 13.
https://www.ad.nl/rotterdam/perron-rott ... ~aad27d23/
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bijzonder: de treinverkeersleiding laat de met enkele minuten vertraagde 3151 (Intercity naar Nijmegen) waar ik in zit ter hoogte van Utrecht Zuid aansluiting voor een rood sein wachten om de 7351 (Sprinter naar Rhenen) voor te laten. Vervolgens wordt omgeroepen dat we meer vertraging gaan oplopen omdat we tot Driebergen-Zeist achter een sprinter rijden. Dat is nou precies de reden waarom de verkeersleiding meestal de intercity vóór de sprinter laat gaan en niet andersom...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten