Diverse materieelprojecten bij NS
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zou eerst het antwoord bedenken op deze vragen: hoeveel winst levert dat op voor een ritje van 9 kilometer (waar nu 6 minuten voor staat)? Is 200 km/h daar überhaupt te halen onder 1500V bovenleiding?
Upgraden naar 160 km/h is waarschijnlijk veel eenvoudiger, en bovendien ook mogelijk met VIRM, maar dat geeft nog minder tijdswinst.
Upgraden naar 160 km/h is waarschijnlijk veel eenvoudiger, en bovendien ook mogelijk met VIRM, maar dat geeft nog minder tijdswinst.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voorafgaand aan die vraag is het interessanter om te kijken of het überhaupt fysiek mogelijk is binnen die afstand die snelheden te bereiken. Het antwoord laat zich radan.
Dat is geen kwestie van "moeilijk doen", maar van het correct gebruik van een term. Dat lijkt me een redelijke verwachting, gezien de preciesie waarmee andere termen hier toegepast worden. Ik mag ervan uitgaan dat degene die de term in deze discussie introduceerde het exact om die betekenis te doen was.
Nee. Prestigeproject is een denigrerende term die gebruikt wordt als het nut van een grootse (bouwkundige) onderneming verondersteld wordt niet op te wegen tegen de investering, en daarmee dus vooral het prestige van de opdrachtgever gedient zou zijn.
Dat is geen kwestie van "moeilijk doen", maar van het correct gebruik van een term. Dat lijkt me een redelijke verwachting, gezien de preciesie waarmee andere termen hier toegepast worden. Ik mag ervan uitgaan dat degene die de term in deze discussie introduceerde het exact om die betekenis te doen was.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ook een uiteindelijk maatschappelijk nuttig project kan als prestigeproject te boek staan
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik ben het eens met de eerdere bijdragen dat de aanleg van de Noordsectie hier te term "prestigeproject" wel rechtvaardigt. Een gewone spoorlijn voor 160 tot 200 km/h had hier ook heel veel tijds- en capaciteitswinst opgeleverd.trolly schreef: ↑wo 11 jan 2023, 11:25
Dat is geen kwestie van "moeilijk doen", maar van het correct gebruik van een term. Dat lijkt me een redelijke verwachting, gezien de preciesie waarmee andere termen hier toegepast worden. Ik mag ervan uitgaan dat degene die de term in deze discussie introduceerde het exact om die betekenis te doen was.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Je bent de eerste voorstander van het gebruik van die term die onderscheid maakt tussen de twee trajectdelen, dus verwijzen naar eerdere posts met die strekking is opvallend. Maar inderdaad, zoals ik ook al een paar keer aangegeven heb: 200 km/u zou volstaan hebben voor het noordelijke deel. Prestigeproject is een waardeoordeel, waarmee tegenstanders op het vermeende gebrek aan praktische toepassing wijzen. De HSL is een project waar mee vanalles mis is gegaan, maar wat mij betreft staat het nut buiten kijf.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Om het nog eens over sprinters met gele koppen te hebben, ik had een tijd geleden gelezen en een foto gezien waarop een NS flirt een gele kop had gegeven. Dit is echt al weer van een ruim aantal maanden geleden. Weet iemand de stand van zaken hiervan?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat bericht was van begin september. Sindsdien heeft stel 2207 niet gereden. De laatste dag dat hij volgens Treinposities in dienst was was 8 april.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Online is een foto verschenen van een NS Flirt met een gele kop: https://media.discordapp.net/attachment ... 804498.png
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gisteren is de eerste FLIRT uit revisie gekomen en sindsdien met gele fronten in de reizigersdienst aan te treffen. In tegenstelling tot wat men mocht verwachten gezien de data waarop de twee tot nu toe gereviseerde stellen in revisie zijn genomen, is treinstel 2206 eerder in dienst gekomen dan de 2207. https://treinposities.nl/voertuig/ns_flirt3_2206/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zijn dat testritten met of zonder reizigers?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mét, anders wordt het lastig in een bepaalde treinserie ingezet te kunnen worden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die datums voor de binnenlandse dienst kan je vergeten. Dat gaat niet gebeuren.
Of de datum voor de IC Brussel nog actueel is weet ik niet, daar houd ik mij niet mee bezig.
Of de datum voor de IC Brussel nog actueel is weet ik niet, daar houd ik mij niet mee bezig.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Top nieuws, helaas verwacht ik dat het later wordt.....
zij/haar/hen/hun
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb begrepen dat de 2207 een Hardware probleem heeft.ArrivaBas schreef: ↑di 21 feb 2023, 06:58 Gisteren is de eerste FLIRT uit revisie gekomen en sindsdien met gele fronten in de reizigersdienst aan te treffen. In tegenstelling tot wat men mocht verwachten gezien de data waarop de twee tot nu toe gereviseerde stellen in revisie zijn genomen, is treinstel 2206 eerder in dienst gekomen dan de 2207. https://treinposities.nl/voertuig/ns_flirt3_2206/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Valt wel mee. Iets met voortschrijdend inzicht
Week 10 was inderdaad ooit de planning, maar dat is voor zover ik weet alweer een tijdje losgelaten.
Week 10 was inderdaad ooit de planning, maar dat is voor zover ik weet alweer een tijdje losgelaten.
-
- Berichten: 355
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een forumlid van Somda zegt het volgende over de verdeling van de bestelde ICNG's:
Ik had eerder hier gemeld dat de twee treinen voor Duitsland uit de België-bestelling werden gehaald, maar dat had ik verkeerd begrepen. Sterker nog, er is nog een extra België-treinstel bijgekomen die - net als de twee Duitsland-stellen - uit de binnenlandse base-order zijn gehaald
Daarmee bestaat nu het geheel uit:
49x ICNG-5
27x ICNG-8
21x ICNGB-8
2x ICNGD-8
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Klopt, ik heb zelfs ergens al stelnummers voorbij zien komen voor de ICNG-D
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ongetwijfeld heb ik iets gemist, maar op welk Duitsland-traject gaat ICNG dan rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Je hebt niks gemist. Met slechts 2 stellen kan NS geen Duitsland-traject bedienen.
Dit is vooruitlopen op toekomstige ontwikkelingen: toelating alvast regelen voor het geval dat. ICNG-B begon om diezelfde reden ook met 2 stellen.
Dit is vooruitlopen op toekomstige ontwikkelingen: toelating alvast regelen voor het geval dat. ICNG-B begon om diezelfde reden ook met 2 stellen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 355
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik verwacht trouwens niet veel van de ICNG-D. Het is puur voor de toelating, mochten ze meer gaan bestellen. Alleen zit het spoor richting/in Duitsland zo vol, dat ICNG niet wordt ingezet. Er zijn door de DB veel ICE 3neo's die vanaf 2025 worden ingezet.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Je gaat een ICE niet inzetten voor een intercity Aachen - Heerlen - Eindhoven e.v.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De aanvullende intercity naar Keulen? (Als er meer stellen zijn dus.)
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
-
- Berichten: 355
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee, maar ik verwacht niet dat deze IC-verbinding er voor 2030 komt door een gebrek aan capaciteit en vraag. Er gaan nu al twee treinen per uur vanuit Heerlen naar Herzogenrath en dat is voldoende. Hoe graag ik een nieuwe internationale verbinding ook zie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten