Die grap kan echt niet! Ik sta te trillen van woede!
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het ging over de ICE, niet over VIRM.Bemined schreef: ↑wo 22 mar 2023, 21:10 NS is niet zo'n fan van machinisten die moeten uitstappen op een plek waar geen perron is, en met een solo VIRM zit zo'n trein waarschijnlijk dusdanig vol dat de machinist een kwartier nodig heeft om zich door de trein naar de andere kant te begeven. Maar volgens mij moet spoor 2 met wat kleine aanpassingen wel vrij te maken zijn als men accepteert dat de 1100 en 6400 even voor de inrijder blijven wachten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kritisch stuk over ProRail en de RVO op NU.nl: 'Ondanks waarschuwingen haalde ProRail de dassen niet op tijd weg bij het spoor'
Ondanks waarschuwingen liet ProRail de dassen rondom het Nederlandse spoor hun gang gaan. Stichting Das&Boom waarschuwde vier jaar geleden al voor de oprukkende dieren. "Ze hadden direct moeten ingrijpen. Het is pijnlijk dat dat niet is gebeurd, want nu is het eigenlijk te laat", zegt voorzitter Jaap Dirkmaat tegen NU.nl. Maar ProRail vindt dat de vergunningsaanvraag daarvoor te lang duurt.
Ook de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) laat weten dat ProRail veel eerder al vergunningen had kunnen aanvragen om de das te mogen verplaatsen. ProRail zegt dat wel te hebben gedaan. Zij wijzen juist naar de RVO. "We hebben in december een aanvraag voor een vergunning gedaan. Maar deze is nog steeds niet goedgekeurd", zegt woordvoerder Aldert Baas tegen NU.nl. Toen was de burcht volgens hem nog rustig.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het zou fijn zijn als de IC's die wél rijden tussen Den Bosch en Amsterdam een beetje op lengte waren. Ik sta nu in een los viertje wat de eerstvolgende trein was na de niet-rijdende 3900...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alles voor de reiziger, toch?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En als de 6000 er wel is?
(Je bericht is vrij onduidelijk.)
(Je bericht is vrij onduidelijk.)
Als je toch niet via Utrecht rijdt, kun je net zo goed via Schiphol rijden en vanaf daar via de HSL naar Breda gaan.ArrivaBas schreef: ↑wo 22 mar 2023, 14:54 Tenzij NSI en DB Fernverkehr per se niet willen dat de treinstellen op een deel van de route in omgekeerde rijtuigvolgorde rijden, zouden ze de ICE International met behulp van kopmaken vanaf Utrecht Centraal via Rotterdam en Breda kunnen omleiden (even los van de afhankelijkheid van de HSL-Zuid). Dit is af en toe al voorgekomen bij calamiteiten tussen Utrecht en Eindhoven op momenten dat de ICE door werkzaamheden via Venlo reed. Zonder kopmaken zou je ook Utrecht Centraal over moeten slaan, doordat je na Breukelen niet meer rechtsaf kan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ProRail heeft toestemming gekregen om de dassen bij Molkwerum te verplaatsen:
https://www.nu.nl/binnenland/6256545/pr ... urcht.html
https://www.nu.nl/binnenland/6256545/pr ... urcht.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Da's mooi opgeruimd...
-
- Berichten: 580
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
NOS: Dassenburcht spoor Esch wordt weggehaald, eind volgende week weer treinen
ProRail mag de dassen onder het spoor bij Esch gaan verdrijven. De spoorbeheerder heeft daarvoor gisteravond een ontheffing gekregen van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).
(...)
Als alles goed gaat verwacht ProRail dat er eind volgende week weer treinen kunnen rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Regelt Arriva dan ook alternatief vervoer?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Okay, wist ik niet.DDietzen schreef: ↑di 21 mar 2023, 23:24Nee hoor, want sinds 2019 rijden NS-bussen op HVO, wat als een CO2-neutrale brandstof wordt beschouwd.
(..)
Geloof jij dat alle inzet HVO is geweest, in de afgelopen jaren? Bussen die de tank nog vol hebben zitten en ad-hoc voor een treinstremming ingezet worden.. zal die bus dan niet mogen rijden omdat er fossiele diesel in zit?
Ik denk ook aan de Oost-Europese onderaannemers.. misschien dat ze contractueel tot e.e.a verplicht zijn en wellicht dat een Transvision of Jan de Wit Groep die bussen op een eigen depot (met HVO tankinstallatie) laat tanken / overnachten.. dat borgt al wel het één en ander.
Verders: hebben jullie al eens een elektrisch aangedreven, tvv, bus gespot?
https://www.ns.nl/over-ns/duurzaamheid/ ... afval.html(..)De busvervoerders en NS investeren tijdens het achtjarige contract samen in vervolgstappen op weg naar volledig uitstootvrij busvervoer, door pilots met bijvoorbeeld elektrische- of waterstofbussen. Transvision gaat in de loop van het contract al met een aantal elektrische bussen rijden. (..)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Elektrisch? Zeker wel. Tijdens TVV voor Keolis heeft er eens een YV-BYD een deel van de dag gereden
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb wel een paar keer aardgasbussen als NS TVV gezien, maar dat was voor de huidige contractperiode.
De Poolse en Sloveense bedrijven die afgelopen jaar vaak meereden stallen een deel van hun vloot bij Jan de Wit inderdaad.Ik denk ook aan de Oost-Europese onderaannemers.. misschien dat ze contractueel tot e.e.a verplicht zijn en wellicht dat een Transvision of Jan de Wit Groep die bussen op een eigen depot (met HVO tankinstallatie) laat tanken / overnachten.. dat borgt al wel het één en ander.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 657 rijdt alleen tussen Utrecht Centraal en Zwolle "door de inzet van ander materieel". Welk materieel wordt er dan ingezet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat kan ook best hetzelfde type materieel zijn, maar alleen een ander stel vanaf Zwolle.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar de trein reed ook al niet tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal. Heeft dat dan ook met ander materieel te maken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het systeem kan schijnbaar niet twee verschillende oorzaken aan voor dezelfde trein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bedankt.
Maar kon er daardoor dan niet gereden worden tussen Rotterdam en Utrecht?
Maar kon er daardoor dan niet gereden worden tussen Rotterdam en Utrecht?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Met stop op laatst genoemde van een minuut of 12 .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten