Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tot in de loop van 2024 is de boterzachte prognose.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Extra en gratis beweging vandaag in Zl:
Trein 726 kwam vandaag voor de verandering binnen op 1a. De 5600 was gewijzigd naar spoor 8. En ik moest natuurlijk overstappen op de trein naar Arnhem en zat in de voorste bak van de 726: 1a -> 10.
Achteraf bleek ik ook kruipend te kunnen overstappen. Mijn 3600 naar Arnhem vertrok met +5. Ik zag trouwens een ICD Traxx op spoor 3, kon niet zien of het een ICD stam was. Maar dit geeft wel verklaring voor de wijzigingen.
Trein 726 kwam vandaag voor de verandering binnen op 1a. De 5600 was gewijzigd naar spoor 8. En ik moest natuurlijk overstappen op de trein naar Arnhem en zat in de voorste bak van de 726: 1a -> 10.
Achteraf bleek ik ook kruipend te kunnen overstappen. Mijn 3600 naar Arnhem vertrok met +5. Ik zag trouwens een ICD Traxx op spoor 3, kon niet zien of het een ICD stam was. Maar dit geeft wel verklaring voor de wijzigingen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die ICD stam was defect gegaan dus vandaar al die spoorwijzigingen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag zat ik tussen Zutphen en Arnhem in een DDZ waarin blijkbaar een nieuwe OBIS-versie draaide, waarin men wat gevonden heeft op het informeren van reizigers tijdens de vele reclame.
Tijdens de reclameberichten bleef hierin bovenin een blauwe balk met "IC naar Roosendaal" en de tijd staan en onderaan een blauwe balk met "Volgend station: 16.07 Dieren"
Tijdens de reclameberichten bleef hierin bovenin een blauwe balk met "IC naar Roosendaal" en de tijd staan en onderaan een blauwe balk met "Volgend station: 16.07 Dieren"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Test/proefritten over de Hanzelijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan heb je inderdaad de nieuwe versie gespot. Zo willen ze het overal uitrollen om toch nog wat informatie te geven tijdens de uitgelichte berichten/reclame etc.Daniel schreef: ↑zo 23 apr 2023, 20:50 Vanmiddag zat ik tussen Zutphen en Arnhem in een DDZ waarin blijkbaar een nieuwe OBIS-versie draaide, waarin men wat gevonden heeft op het informeren van reizigers tijdens de vele reclame.
Tijdens de reclameberichten bleef hierin bovenin een blauwe balk met "IC naar Roosendaal" en de tijd staan en onderaan een blauwe balk met "Volgend station: 16.07 Dieren"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Oh ironie: vandaag rijden de treinen tussen Stavoren en Sneek weer na zes weken dassenellende, rijden de treinen alsnog niet tussen Stavoren en Workum vanwege een seinstoring
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Inmiddels is deze seinstoring weer voorbij.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb het sterke idee dat er in beide richtingen een TSB van 80 km/u zit tussen Meppel en Hoogeveen ter hoogte van Koekange. Weet iemand of dit zo is en zo ja, wat de oorzaak is? Toch geen dassen, mag ik hopen
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
- Locatie: Den Haag
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag werd in trein 5652 net na vertrek uit Overvecht door de conducteur omgeroepen, dat dit de laatste dienst was van de machinist die na 43 jaar met pensioen gaat. Het verzoek om een applaus werd door het overgrote deel van de reizigers gehonoreerd. Dit zal vast vaker zijn gebeurd, maar voor mij was het de eerste keer. Zeker een ervaring om te onthouden.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Applaudisseren voor het personeel is in de trein niet gebruikelijk nee. In een vliegtuig komt het veel vaker voor dat de passagiers dat doen na een succesvolle landing.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tussen Koekange en Hoogeveen zit al een forse tijd een NABO TSB van 90 om/u
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet volgens ProRail: https://maps.prorail.nl/portal/apps/web ... ee9d52a253
Er zaten twee NABO's direct ten noorden van Hoogeveen, maar die zijn inmiddels opgeheven.
Er zaten twee NABO's direct ten noorden van Hoogeveen, maar die zijn inmiddels opgeheven.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zie zo snel geen TSB daar zitten. Het kan natuurlijk wel iets van een spoorverzakking zijn geweest waarvoor de machinisten een aanwijzing hebben ontvangen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voor vandaag alle icng ritten die uitvallen sinds 14:53 vanaf shl
Iemand die een idee heeft wat er aan de hand is..
Iemand die een idee heeft wat er aan de hand is..
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vrij weinig. Zoals al vantevoren aangekondigd zijn het testritten die uit de dienstregeling gehaald kunnen worden om allerlei redenen. In dit geval wilden ze een iets uitgebreidere analyse uitvoeren, dus hebben ze de trein uit laten lopen in Amsterdam aan het einde van een rit en wordt de reserve ICD stam als vervanging ingeregeld.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Weet je zeker dat je dit moet melden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat wil je met je geklikspaan bereiken, PHS?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoe weet je zo zeker dat ze mochten meerijden?
Kan ook dat de machinist bij stilstand de cabine even laat zien.
Wellicht waren ze in het bezit van een cabine kaart, wellicht...er zijn zoveel variabelen
Leest mee, maar reageert zelden
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je kunt natuurlijk ook gewoon je mond houden aangezien je geen weet hebt van de context.PHS schreef: ↑di 25 apr 2023, 17:05 Uit de machinistencabine kwam net een vader met twee jonge kinderen, die blijkbaar een stukje mochten meerijden. Ongetwijfeld aardig bedoeld van de machinist, maar absoluut niet de bedoeling; het zet de veiligheid van reizigers op het spel. Kan ik dit het beste melden bij de NS of de ILT?
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat lijkt mij vanuit veiligheid juist niet de bedoeling: de melding moet je altijd kunnen doen.
De beoordeling van de melding, het eventuele onderzoek van zo'n melding en de consequenties van zo'n melding is niet de verantwoordelijkheid van de melder, maar van de ontvanger van zo'n melding.
Uit eventueek onderzoek kan ook blijken dat de juiste procedure is gevolgd. Maar dan is de documentatie daar ook naar.
--
Zou als eerste beginnen met de vervoerder, mocht de terugkoppeling van de vervoerder niet voldoende zijn voor de melder, kan ILT alsnog een optie zijn.
De beoordeling van de melding, het eventuele onderzoek van zo'n melding en de consequenties van zo'n melding is niet de verantwoordelijkheid van de melder, maar van de ontvanger van zo'n melding.
Uit eventueek onderzoek kan ook blijken dat de juiste procedure is gevolgd. Maar dan is de documentatie daar ook naar.
--
Zou als eerste beginnen met de vervoerder, mocht de terugkoppeling van de vervoerder niet voldoende zijn voor de melder, kan ILT alsnog een optie zijn.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als je echt van mening bent dat je dit moet melden dan zou ik dat doen. Wat je ermee wil bereiken is weer een andere vraag.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat een treurigheid.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten