Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens mij was het alweer even geleden (de laatste keer dat ik kan herinneren was pre-corona), maar de 8028 stopte vandaag door de drukte weer eens niet in Dalfsen. Ook niet gek dat het druk is als je de drukste rit van de dag met 1xGTW2/8 bakken probeert te rijden terwijl 2xGTW2/8 en 1xGTW2/6 gepland staan...
Het lijkt erop dat er in de opstart twee omlopen verwisseld zijn: de volgende trein (13828) reed met 2xGTW2/8 en 1xGTW2/6 ipv. met 1xGTW2/8.
Het lijkt erop dat er in de opstart twee omlopen verwisseld zijn: de volgende trein (13828) reed met 2xGTW2/8 en 1xGTW2/6 ipv. met 1xGTW2/8.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisterenavond het TVV tussen Zwijndrecht en Rotterdam Lombardijen uitgespeeld.
Mijn trein vanuit Breda stond een paar minuten stil in Dordrecht om vertrektijd om :52 af te wachten. Ik zag in de app dat de trein uit Vlissingen, die om :51 aankomt en om :52 zou vertrekken, zou worden opgeheven vanwege een overwegstoring. De trein uit Vlissingen kwam inderdaad om :51 binnen, er was geen cross-platform dus de meeste reizigers zaten nu tot :09 vast in Dordrecht.
Ik had bij het instappen in Breda al de juiste deur uitgezocht. De trein reed in Zwijndrecht om :56 iets verder door dan gedacht, maar ik was alsnog zeer snel bij de trap naar beneden. Beneden stonden mensen te twijfelen welke kant ze op moesten, maar ik sloeg vastberaden naar links af.
Toen ik buiten kwam was net een bus vertrokken en werd een nieuwe lege bus voorgereden. Ik kon er als eerste in en om :02 reed de bus vol weg.
In Barendrecht moest er niemand uit. Een vrouw mocht er niet in, en begon een uitgebreide klacht op te sommen. Daar had de chauffeur geen trek in, dus deur dicht en weggereden.
Uiteindelijk om :25 in Lombardijen, en daar de intercity van :33 gehaald die gepland niet stopte op Rotterdam Blaak.
Al met al een uitstekende prestaties gezien de chaos de afgelopen dagen.
Mijn trein vanuit Breda stond een paar minuten stil in Dordrecht om vertrektijd om :52 af te wachten. Ik zag in de app dat de trein uit Vlissingen, die om :51 aankomt en om :52 zou vertrekken, zou worden opgeheven vanwege een overwegstoring. De trein uit Vlissingen kwam inderdaad om :51 binnen, er was geen cross-platform dus de meeste reizigers zaten nu tot :09 vast in Dordrecht.
Ik had bij het instappen in Breda al de juiste deur uitgezocht. De trein reed in Zwijndrecht om :56 iets verder door dan gedacht, maar ik was alsnog zeer snel bij de trap naar beneden. Beneden stonden mensen te twijfelen welke kant ze op moesten, maar ik sloeg vastberaden naar links af.
Toen ik buiten kwam was net een bus vertrokken en werd een nieuwe lege bus voorgereden. Ik kon er als eerste in en om :02 reed de bus vol weg.
In Barendrecht moest er niemand uit. Een vrouw mocht er niet in, en begon een uitgebreide klacht op te sommen. Daar had de chauffeur geen trek in, dus deur dicht en weggereden.
Uiteindelijk om :25 in Lombardijen, en daar de intercity van :33 gehaald die gepland niet stopte op Rotterdam Blaak.
Al met al een uitstekende prestaties gezien de chaos de afgelopen dagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Haha, geweldig. Het gevoel van trots is herkenbaar...
-
- Donateur
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteravond kwam de 1775 (Den Haag-Enschede) met een ICM3 in Utrecht tjokvol binnen. In Utrecht liep de trein goed leeg, onderweg naar Amersfoort. In Amersfoort blijven we een tijdje staan en dan komt er een omroep "In verband met de hoge drukte wordt deze trein hier opgeheven". Zucht
De 1677 naar Enschede van een half uur later reed ook met een ICM3 dus hoe dat zou moeten helpen weet ik ook niet. 1775 is vanaf Apeldoorn gewoon weer in dienst verder gereden naar Enschede.
De 1677 naar Enschede van een half uur later reed ook met een ICM3 dus hoe dat zou moeten helpen weet ik ook niet. 1775 is vanaf Apeldoorn gewoon weer in dienst verder gereden naar Enschede.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is vandaag geen beste dag om in de Efteling te zijn nee. In de Raveleijn stond eerder vandaag het decor in de hens.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Reden dus indirect Den Haag - Leeuwarden, want materieel was afkomstig van trein 2067.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nouuu, in de 4800 zitten ze best vaak hoor...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En tijdens het blaadjesseizoen rijdt er een Sandite SLT naar Leeuwarden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voorbij Amersfoort Vathorst komen ze ook al niet bepaald vaak, hoewel de 11% SLT in de 5600 die treinposities weergeeft nog meer is dan ik verwacht had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
dat is net zo standaard als andere SLT trajecten zoals de 5500.
Hierover gesproken.. Afgelopen week reden er enkele SLT'jes op de 5600, waarschijnlijk i.v.m. werkzaamheden, net als aankomend weekend trouwens. (zie treinposities.nl)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag was de 6661 opgeheven tussen Arnhem en 's-Hertogenbosch vanwege logistieke beperkingen (lees: geen HC aanwezig). Het leeg materieel kwam pas vier minuten na vertrektijd binnenrollen, en zodoende vertrokken we met +6. Die vertraging had de machinist er in Dordrecht Zuid volledig uit gereden, en zodoende ben ik in een recordtijd van 49 minuten van 's-Hertogenbosch naar Dordrecht gereisd per trein.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan hebben wij in dezelfde trein gezeten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vraagje over fietskaartjes: ik neem een heel enkele keer m'n fiets mee in de trein, maar ik vind het in Nederland eerlijk gezegd behoorlijk duur (€7,50), zeker als het voor een klein stukje is. Nu kun je bij de NMBS online internationale fietskaartjes kopen voor €4, die gewoon geldig zijn als je zelf een geldig vervoersbewijs hebt (dus bijvoorbeeld ingecheckt bent). Je route moet wel op een logische route richting België liggen via de grensovergangen bij Roosendaal of Maastricht, een "via"-optie heb ik nog niet gevonden bij de internationale fietskaartjes van de NMBS. Echter, als je je fiets van bijvoorbeeld Hengelo naar Arnhem mee wilt nemen in de trein, dan kun je gewoon een fietskaartje Hengelo-Luik kopen voor €4 en heb je toch weer een paar blikken bier bespaard Kunnen conducteurs hier moeilijk over gaan doen? Het lijkt me een beetje grijs gebied namelijk.
Mijn Flickr account.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet grijs, maar gewoon legaal. Hooguit zul je een verwarde blik krijgen bij controle.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ze zouden wellicht naar je internationaal vervoerbewijs kunnen vragen,maar zolang je dat gewoon hebt lijkt me dat er niet veel aan de hand is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een internationaal kaartje heb je dus niet, maar je kan natuurlijk altijd zeggen dat je het kaartje voor het Belgische stuk "in Maastricht gaat kopen", wat nog best plausibel is. De andere kant op is het een lastiger verhaal, de conducteur kan natuurlijk zien dat je in Arnhem bent ingecheckt en vragen naar je kaartje voor het stuk Luik-Arnhem.
Mijn Flickr account.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Helaas bestaan er nog geen Belgische stations waar de OV-chipkaart geldig is. Anders was dat een mooie oplossing...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als er ook echt op staat dat het om een INTERNATIONAAL fietskaartje gaat,dan kunnen ze bij een louter binnenlandse reis waarschijnlijk wel moeilijk gaan doen.
Op de NMBS site kan ik ook alleen maar een int. fietskaartje kopen,als er ook daadwerkelijk een buitenlands station in zit.
Anders heb je denk ik toch te maken met de reisvoorwaarden voor NS bij een binnenlandse reis
Op de NMBS site kan ik ook alleen maar een int. fietskaartje kopen,als er ook daadwerkelijk een buitenlands station in zit.
Anders heb je denk ik toch te maken met de reisvoorwaarden voor NS bij een binnenlandse reis
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als je ten zuiden van Roermond de fiets wilt meenemen, kan ik in ieder geval het euregioticket fiets aanraden. Kost ook €4, niet te koop bij NS maar wel bijvoorbeeld in de automaat van Arriva (zonder toeslag), en wel degelijk (buiten de spits) geldig bij NS ook al weten ze het zelf misschien niet.
Voor de Maaslijn kun je 35 cent besparen als je de Dal Dagkaart Fiets Trein en Bus van Arriva koopt voor €7,15.
En in Friesland en Groningen heb je (buiten de spits) Arriva Fiets Mee Dag voor €4,15.
Maar goed, daar heb je van Hengelo naar Arnhem helaas niet zoveel aan.
Voor de Maaslijn kun je 35 cent besparen als je de Dal Dagkaart Fiets Trein en Bus van Arriva koopt voor €7,15.
En in Friesland en Groningen heb je (buiten de spits) Arriva Fiets Mee Dag voor €4,15.
Maar goed, daar heb je van Hengelo naar Arnhem helaas niet zoveel aan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat je koopt bij de NMBS is een "internationaal fietskaartje", als voorwaarde staat er bij dat de reiziger een "geldig vervoersbewijs" moet hebben - niet een "geldig internationaal vervoersbewijs". Als je daadwerkelijk van Hengelo naar Luik gaat en van Hengelo tot Maastricht met de OV-chipkaart reist en in Maastricht een papieren kaartje naar Luik uit de automaat trekt, vermoed ik niet dat dit een probleem zou zijn.RobertT schreef: ↑wo 31 mei 2023, 21:46 Als er ook echt op staat dat het om een INTERNATIONAAL fietskaartje gaat,dan kunnen ze bij een louter binnenlandse reis waarschijnlijk wel moeilijk gaan doen.
Op de NMBS site kan ik ook alleen maar een int. fietskaartje kopen,als er ook daadwerkelijk een buitenlands station in zit.
Anders heb je denk ik toch te maken met de reisvoorwaarden voor NS bij een binnenlandse reis
Mijn Flickr account.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Andersom kun je natuurlijk zeggen dat je dat kaartje al hebt weggegooid.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten