Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Zoiets heet de 2914.
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MarkNL »

Meltrain schreef: do 29 jun 2023, 21:58 Opmerkelijke situatie op Rotterdam Centraal rond 21:00 uur: op spoor 9 stond een lege SNG stil, waardoor de Sprinter naar Sdm van 21:05 moest wachten, ondanks dat de sporen 7, 8 en 12 gewoon beschikbaar waren. :s
Uiteindelijk kwam toch iemand erachter dat spoor 7 beschikbaar was, waardoor de Sprinter met ruim 5 minuten vertraging op dat spoor binnen mocht komen. Hierdoor liepen reizigers richting Utrecht wel gelijk 30 minuten vertraging op.
Rond 21:15 werd de lege SNG eindelijk weggereden, waarna de 2200 van 21:12 met 5 minuten vertraging wel op spoor 9 kon binnenkomen.
Het sporenplan rondom spoor 7 en 8 is afgelopen weekend wat aangepast (en spoor 8 is sowieso momenteel beperkt bruikbaar wegens nog ontbrekende verbindingen aan westzijde). Mogelijk was de dienstdoende treindienstleider daar nog niet helemaal bekend mee?
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

...of blijf inderdaad gewoon met je tengels van andermans spullen af en spreek de conducteur/-trice erover aan op het moment dat je hem/haar treft.
Philip
Berichten: 358
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Philip »

Het is toch logisch dat je gevonden voorwerpen oppakt? Ik zou zelf de tas hebben gepakt en daarna op het perron een willekeurige NS-medewerker de tas hebben overhandigd. Als dat de tas van de conducteur was, mag ze van geluk spreken dat ik geen bommelding heb gedaan, toch? ;)
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik had die tas ook gewoon laten liggen. Al begrijp ik het best als iemand denkt dat het achter gelaten is en het daarom ergens anders neerzet. Maar die conducteur is ook dom bezig. Er zijn zat mensen die zo'n tas gewoon pakken en ermee uit de trein stappen waardoor die conducteur zijn spullen kwijt is.
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Philip schreef: vr 30 jun 2023, 12:09 Het is toch logisch dat je gevonden voorwerpen oppakt? Ik zou zelf de tas hebben gepakt en daarna op het perron een willekeurige NS-medewerker de tas hebben overhandigd. Als dat de tas van de conducteur was, mag ze van geluk spreken dat ik geen bommelding heb gedaan, toch? ;)
Wel grappig dat je in één en dezelfde post terloops meldt de tas zelf ook te hebben gepakt, én het over de mogelijkheid hebt dat er ook een bom in had kunnen zitten.

Want alleen al daarom hoor je van voorwerpen van onbekende herkomst af te blijven. Meld het gewoon bij de eerste medewerker die je tegenkomt, dan kan die het verder afhandelen.
Philip
Berichten: 358
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Philip »

Die bommelding is natuurlijk een grapje. In deze panieksamenleving moet je wel rekening mee houden dat het gebeurt. Een aantal jaar geleden werd dat op station Schiphol ook steeds omgeroepen.

Een medewerker op het perron zoeken en die de tas laten oppakken is ook een goede optie. De pinpas die ik laatst vond op Amsterdam Centraal heb ik toch echt opgepakt en aan een NS-medewerker gegeven. Ik ga niet een medewerker melden dat honderden meters verderop iets ligt, of hij even mee wil lopen.
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

De kans dat een pinpas afgaat is dan ook net wat kleiner dan de kans dat een tas iets bevat dat af kan gaan. Van een pasje kan ik me dan ook nog wel voorstellen dat je het meeneemt om het af te geven - van tassen zou ik gewoon lekker afblijven.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3453
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Een lege eersteklascoupé, zoals je eerder vermeldde, maar dan tóch geen plek meer over hebben om je eigen tas kwijt te kunnen - ik vind het een raar verhaal :|

Maar goed, omdat ik er verder niet bij was en ik het verhaal maar van één partij hoor, kan ik niet meer dan in het algemeen reageren dat het beter is onbeheerde tassen cq spullen gewoon te laten waar ze zijn, en ze te melden bij de eerste conducteur/-trice die je tegenkomt.

En dan maar even ergens anders te gaan zitten...
jossevb
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jossevb »

Afbeelding

Volgens de NS app trein 548 zo met een DB Talent :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk is de bijsturing nog bezig materieel te regelen voor deze trein, als het exacte materieel voor de trein niet bekend is verschijnt de Talent. Is een langdurig aanwezige bug in de app.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jossevb
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jossevb »

Het is een DDZ-6 geworden
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Zoals altijd, want Talent = DDZ6. :Y
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: za 01 jul 2023, 14:10 Waarschijnlijk is de bijsturing nog bezig materieel te regelen voor deze trein, als het exacte materieel voor de trein niet bekend is verschijnt de Talent. Is een langdurig aanwezige bug in de app.
Nee, is een bugg in de NS Api in alle gevallen gaat het om een een DDZ-6.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Er lijkt wel iets van een beperking aan het spoor tussen Nm en Goffert aangezien treinen in beide richtingen daar een aantal minuten vertraging oplopen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Waarom rijdt de 11600 naar Utrecht Centraal in plaats van naar Amfs en rijdt de 14900 (daardoor) maar 1x per uur?
Ik weet dat er werkzaamheden zijn tussen Amsterdam/Breukelen en Utrecht, maar dan kan toch ook gewoon 2x/uur die omgeleide IC en 2x/uur de 14900 rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gamma
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

Dat past dus niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Hoezo niet? Nu rijden er ook vier treinen per uur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De 14900 rijdt op zondag altijd maar 1x/uur naar Almere. Op het andere halfuur keert hij in Hilversum, dus het probleem zit 'm simpelweg in de overkruising tijdens doorkomst van die omgeleide IC.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor de uitleg.
Wel suf dat Hollandsche Rading en Hilversum Sportpark hierdoor maar een uurdienst hebben. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8786
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Zo heel druk is Hollandse Rading toch al niet op zondag en nou het Sportpark en Arenapark in Hilversum zal er ook niet veel leven zijn op zondag gok ik.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5306
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

En vanaf Sportpark is het niet ver lopen (of met de bus) naar het hoofdstation van Hilversum.
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Daniel schreef: zo 02 jul 2023, 11:22 De 14900 rijdt op zondag altijd maar 1x/uur naar Almere. Op het andere halfuur keert hij in Hilversum, dus het probleem zit 'm simpelweg in de overkruising tijdens doorkomst van die omgeleide IC.
Dit was ook gisteren het geval... en dan rijdt de 14900 wél gewoon 2x/uur normaliter op zaterdag
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten