Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21460
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Volgens de reisinformatie stopt de 9252 niet op Schiphol en Rotterdam Centraal. Hoe rijdt die trein dan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dionysusnu
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Via Schiphol en Rotterdam.
Waarschijnlijk staat het er zo in om, net als bij de ICE, binnenlandse reizigers te ontmoedigen.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Milco schreef: zo 02 jul 2023, 12:06 Zo heel druk is Hollandse Rading toch al niet op zondag en nou het Sportpark en Arenapark in Hilversum zal er ook niet veel leven zijn op zondag gok ik.
Als het aardig wandelweer is (zoals vandaag dan wordt er aardig veel gebruik gemaakt van station Hollandse Rading. Omdat bij dit station een groot aantal fiets en wandel routes beginnen / eindigen. Dan is soms een uurdienst aan de krappe kant.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8749
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Dusdanig druk dat er mensen moeten staan in de trein?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Ja ... soms wel. En dan met name op de zaterdag middag rond 15:30 - 16:00 uur in de richting van Utrecht

En ook op de zaterdag ochtend rond 11:00 - 12:00 uur maar dan richting Hollandse Rading.
Etienne
Donateur
Berichten: 7977
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

De informatievoorziening op Dordrecht voor de treinvervangende bussen naar Geldermalsen was niet best geregeld. Ik stond een kwartiertje op bus 5 te wachten en toen deze bus aan kwam, vroegen 3 reizigers of dit ook de bus naar Gorinchem was.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
sneltram
Berichten: 406
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sneltram »

Meltrain schreef: zo 02 jul 2023, 11:10 Waarom rijdt de 11600 naar Utrecht Centraal in plaats van naar Amfs en rijdt de 14900 (daardoor) maar 1x per uur?
Ik weet dat er werkzaamheden zijn tussen Amsterdam/Breukelen en Utrecht, maar dan kan toch ook gewoon 2x/uur die omgeleide IC en 2x/uur de 14900 rijden?
Bedenk dat er echt megaveel treinen nu via Hilversum moeten rijden. De 3000 moet er 2x/uur bij. Internationale treinen zoals ICE, Nightjet en dergelijke moeten er bij, maar ook meer goederentreinen. Dat samen met de wens om Utrecht en Schiphol te blijven verbinden zonder echt de andere verbindingen teveel geweld aan te doen, maakt dat dit plan het maximaal haalbare is. En eigenlijk zit er best veel in. Zo rijdt de 7400 Asd-Ac, zodat je ieder kwartier van Asa naar Ut kan (ene optie via Dvd, andere optie via Wd). En de 28600 rijdt Shl-Wd, zodat je ook op Asb-Ut via Wd kan. Best creatief allemaal. Maar wel jammer voor wie naar Hvsp of Hor wil. Het zij zo.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21460
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Maar je hebt nu vier treinseries die allemaal een uurdienst rijden, namelijk de 1600 naar Amfs, de 11600 naar Utrecht, de 14900 en een Sprinter Hilversum - Amersfoort Centraal.
Het had mij logischer geleken als het twee halfuursdiensten waren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8749
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Iets kan logisch lijken maar hoeft dan nog niet altijd te passen. Het moet allemaal maar inpasbaar zijn met de ICE’s en goederentreinen erbij, die rijden geen halfuurdienst…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 6008
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het aantal treinen bij Hilversum zal niet het grootste probleem zijn, dat valt wel mee aangezien de 5700 in het weekend niet rijdt. Maar de buurtsporen in Utrecht zijn vaak wel een knelpunt, zo hadden de 5500 en 5600 richting Utrecht dit weekend geplande stops tot 5 minuten in Overvecht om diverse conflicten op te lossen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13556
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Die 5500 staat er normaal ook al 3 minuten, dus die heeft er alleen 2 minuten bijgekregen (zo te zien vanwege de vertrekkende IC naar Amsterdam Centraal).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39257
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Bemined schreef: zo 02 jul 2023, 22:43Maar de buurtsporen in Utrecht zijn vaak wel een knelpunt
Maar bij dat knelpunt helpt het natuurlijk niet om juist nog een extra trein over de lage sporen door Overvecht te sturen. (De 11600 kwam in Utrecht op spoor 5 aan, dat gaat alleen via de lage sporen).

De hele dienstregeling rond Hilversum is als ik nu in detail er naar zit te kijken wel bijzonder: de 11600 kan dus niet naar Amersfoort, maar bijzonder genoeg kan er slechts 1 minuut later wel een extra Sprinter die kant op. De andere kant op zit de 11600 vanuit Utrecht achter de omgeleide ICE aan, dus daar zou dus ook geen overkruisconflict mee zijn. De omgeleide IC Utrecht - Amsterdam zit op het andere kwartier, dus conflicteert ook nergens met de (1)1600.
Die extra Sprinter naar Amersfoort is er verder ook tussengepropt en doet er vanuit Hilversum 17 minuten over (vs 11 richting Hilversum) en staat in Hilversum 20 minuten een perron bezet te houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 6008
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Draai je nu niet oorzaak en gevolg om? Het lijkt me eerder dat het een bewuster keuze was de 11600 naar Utrecht te sturen om zo een rechtstreekse trein naar Schiphol te behouden, maar dat men dit slechts 1x per uur ingepast kreeg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39257
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Nee, het lijkt me anders ook nogal bijzonder om maar even de verbinding vanuit het oosten naar Schiphol te verbreken om eens per uur een verbinding naar Utrecht te behouden. Die verbinding bood men immers ook al gewoon 2x/uur via Woerden.

Naar Utrecht moet je dan weliswaar overstappen, maar daar kan het tenminste nog. Vanuit de richting Enschede mis je echter net die extra Sprinter naar Hilversum en zou je dan ook via Utrecht moeten reizen. Alleen maar een extra belasting van het beperkte aantal omgeleide treinen zou dat zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3837
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Die werd al opengebroken, de 1600 reed naar Amfs, de 11700 naar Es.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39257
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De rechtstreekse verbinding werd opengebroken, maar een verbinding was er nog gewoon. Immers sluiten de 11700 en 1600 wel op elkaar aan in Amersfoort.
De extra Sprinter daarentegen was net weg als de 1700 aankwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3837
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Andersom sloot hij wel aan volgens mij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Als je nu een eigen beker meeneemt naar de Kiosk krijg je voortaan 35 cent korting in plaats van 25 cent *O*.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
TomSteyl
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TomSteyl »

Nu is de vraag: hebben ze gewoon de koffie 10 cent in prijs verhoogd, zonder die 10 cent specificatie?

Ik zou het wel beter vinden als ik ergens mijn beker kan omspoelen, voor er een nieuw drankje inkomt. Maar weinig voorzieningen voor direct ter plaatse.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Nee, de koffie is 10 cent goedkoper geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
henrivanderweijden
Berichten: 756
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Tsja, je spaart 35 ct uit. Vervolgens loop je wel de hele dag met een (vieze) beker te slepen. Net als die statiegeld flesjes, leuk bedacht, maar vrijwel nergens in te leveren, dus heb je de hele dag een leeg flesje bij je of ,zoals ik t doe, gewoon de afvalbak in.
TffpaA
Berichten: 3416
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Dan ben je dus een dief van je eigen portemonnee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten