Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3278
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Suus schreef: ma 17 jul 2023, 23:10 NSI zegt dat de extra drukte vandaag waarschijnlijk gerelateerd is uit het de gehele dag uitvallen van de IC Berlijn via Almelo en de verplichte zitplaatsreservering van de ICE International.
Tja, de vervangende bus + omleiding over Munster maakt de ICB natuurlijk ook zwaar onaantrekkelijk. De hele week zat er amper iemand in de vervangende bussen aldus de servicemedewerkers in Bentheim.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21509
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Waarom is de 2400 ingekort tot Schiphol? De zomervakantie in Regio Noord begint pas volgende week.
Ik ga er overigens van uit dat de 2400 gekoppeld is aan de 3500, maar dat staat niet in de reisinformatie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7701
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Als ik vanaf Delft een reis plan naar bijvoorbeeld Asb, dan zie ik een overstap op Schiphol van 3 minuten langs hetzelfde perron.
MaartenD
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

Suus schreef: ma 17 jul 2023, 23:10
de verplichte zitplaatsreservering van de ICE International.
Dat had ook niemand kunnen voorspellen he?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3278
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Naja, zo heeft de ICE in ieder geval niet meer de problemen, dat daardoor al die reizigers van andere totaal ontoereikende mogelijkheden gebruik gaan maken....
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Die reserveringen zorgen niet in zichzelf voor drukte, ze helpen wel enorm met het beter spreiden van de drukte en het voorkomen van overvolle ICE's. Een herhaling van vorig jaar zomer wil volgens mij niemand.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrik
Berichten: 2554
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

ProRail meldde om 7.47 uur dat de sporen "toch nog sneller dan verwacht" zijn vrijgegeven.
VIRM
Berichten: 7716
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 1855 vertrok gistermiddag met +7 uit Leiden (terwijl binnenkomst gewoon op tijd was), zonder opgaaf van reden. Ergens bij Diemen en Almere werd nog achter andere treinen aangehobbeld. Vertrek uit Lelystad was met +8. De machinist probeerde de vertraging in te lopen tussen Lelystad (vertrek +8) en Zwolle (aankomst +4), inclusief waarschuwing dat we op volle snelheid door de Drontermeertunnel zouden gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
gpvos
Berichten: 608
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Niet alleen rijden de treinen uit Asd maar tot Utrecht vanwege de werkzaamheden tussen daar en Den Bosch, maar er rijden ook maar 4 ipv. 6 IC's per uur, en net mijn favoriete trein, die zorgt dat er 4 verbindingen per uur zijn van Amstel naar Amf, vervalt natuurlijk.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

VIRM schreef: di 18 jul 2023, 08:39 De machinist probeerde de vertraging in te lopen tussen Lelystad (vertrek +8) en Zwolle (aankomst +4), inclusief waarschuwing dat we op volle snelheid door de Drontermeertunnel zouden gaan.
Oh, dat mag dus gewoon, op volle snelheid, mits je het maar even omroept?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jultar
Berichten: 580
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Mag ook gewoon op volle snelheid zonder omroep. Er geldt geen enkele snelheidsbeperking in de Drontermeertunnel. Dat veel machinisten (inclusief deze hier) uit zichzelf snelheid minderen voor het comfort is niet verplicht op enige wijze.
Roeland
Berichten: 2289
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Roeland »

Kun je ook met de gewenste toekomstige 160 km/uur door die tunnel? of mag alleen de huidige baanvaksnelheid?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

De maximumsnelheid door de tunnel is 200 km/h, al is die snelheid niet haalbaar door de bocht bij Kampen Zuid. De reden dat er langzamer gereden wordt is de druk op de oren door de tunnel, luchtdrukdichte treinen zoals de ICNG hebben daar geen last van.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5316
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Meltrain schreef: di 18 jul 2023, 07:35 Waarom is de 2400 ingekort tot Schiphol? De zomervakantie in Regio Noord begint pas volgende week.
Ik ga er overigens van uit dat de 2400 gekoppeld is aan de 3500, maar dat staat niet in de reisinformatie.
Misschien om elders extra diensten voor de Vierdaagse vrij te spelen?
DDietzen
Berichten: 1372
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Het wordt haast routine: de 242 valt uit (ondanks dat Aml al was vrijgegeven) en zodoende is de 1632 met DDZ-4 overvol tussen Apd en Amf. Ik zit hier samen met drie senioren op één trap. :X
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3278
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Las op Somda dat er pas rond 10 uur een loc vanuit Asd naar Bh gegaan is...
en-es
Berichten: 4593
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Wordt steeds gekker. Het is wachten op ongelukken.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Er is een sein- en wisselstoring bij Lelystad. Hierdoor rijden de 700 en 1800 niet tussen Almere en Lelystad, is de 4600 geknipt in Lelystad en rijdt de 4600 vanaf Almere Oostvaarders naar Lelystad met +11...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DDietzen
Berichten: 1372
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

In Amersfoort Centraal verliep het eerder vanochtend op perron 6-7 allemaal nogal avontuurlijk. De 11732 naar Rotterdam op spoor 6 had een treinstel afgetrapt, maar voor de verandering aan de oostkant. Ik ben benieuwd waar dat stel heen is gegaan, want het opstelterrein is aan de westzijde.
Op de TBP's stond statisch in blauw - waarom niet in rood? - aangegeven "Vooraan instappen / Please board at the front of the train". Dit ging ten koste van alle tussenstations, waar nog minstens 1 regel voor vrij was.

De 1632 halteerde braaf zoals altijd op spoor 7 aan de oostzijde bij de trappen. Hierdoor moesten alle overstappers schuin oversteken, en alle nieuwe instappers 150m extra lopen. Een NS-personeelslid stond bij de trappen om iedereen de goede kant op te wijzen (pluim :pos: ), en de 11732 bleef netjes wachten tot iedereen uit de 1632 binnen was (pluim :pos: ). Inclusief de arme oude man die met nauwelijks een kilometer per uur richting de trein hobbelde, al jammerend "I can't make that!". Helaas kwam die 11732 vervolgens niet van z'n plaats, de vertraging op de borden schoot alvast naar +10.

Om het feest compleet te maken, kwam er vervolgens een onbekende trein met drie stellen ICM, inclusief een handjevol reizigers, op spoor 6 binnen. Deze parkeerde voorzichtig achter de DDZ van de 11732, wat maar net paste langs het perron. De opmerking op de TBP's ten spijt probeerden wat nieuw aankomende reizigers op het perron uiteraard daarin in te stappen, dus moest het personeelslid weer die trein gaan leeglopen en flink gaan schreeuwen.

Mijn 5632 werd gewijzigd naar spoor 7, maar bleef 5 minuten langer steken omdat de vertrekkende 11732 met +11 voorrang krijgt. Aankomst in Bilthoven was met +4, en mijn aansluitende bus met overstaptijd van 3 minuten reed na een machtige sprint mijnerzijds voor m'n neus weg. Gelukkig was de buschauffeur wel zo aardig om alsnog te stoppen bij de bushalte aan de overkant van de straat nadat de bus een rondje over de rotonde had gemaakt.

Dat was me het ochtendje weer wel!
MetroRET
Berichten: 3846
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Meltrain schreef: di 18 jul 2023, 07:35 Waarom is de 2400 ingekort tot Schiphol? De zomervakantie in Regio Noord begint pas volgende week.
Ik ga er overigens van uit dat de 2400 gekoppeld is aan de 3500, maar dat staat niet in de reisinformatie.
Zo te zien enkel vandaag en morgen ingekort tot Shl en doorgekoppeld aan de 703500 (die vanwege de 70xxxx waarschijnlijk is vergeten om door te koppelen).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21509
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Op station Amsterdam Zuid staat nu een dame met een A4 met daarop "Dordrecht ->" om reizigers voor de 2400 naar de 703500 te verwijzen. _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TffpaA
Berichten: 3497
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

GVB'ster?
VIRM
Berichten: 7716
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Kennelijk geen variant van de pre-Corona Schiphol Schreeuw Service.
Beul van de blindegeleidelijn
TffpaA
Berichten: 3497
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

De SSS?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten