Tja, de vervangende bus + omleiding over Munster maakt de ICB natuurlijk ook zwaar onaantrekkelijk. De hele week zat er amper iemand in de vervangende bussen aldus de servicemedewerkers in Bentheim.
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarom is de 2400 ingekort tot Schiphol? De zomervakantie in Regio Noord begint pas volgende week.
Ik ga er overigens van uit dat de 2400 gekoppeld is aan de 3500, maar dat staat niet in de reisinformatie.
Ik ga er overigens van uit dat de 2400 gekoppeld is aan de 3500, maar dat staat niet in de reisinformatie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als ik vanaf Delft een reis plan naar bijvoorbeeld Asb, dan zie ik een overstap op Schiphol van 3 minuten langs hetzelfde perron.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Naja, zo heeft de ICE in ieder geval niet meer de problemen, dat daardoor al die reizigers van andere totaal ontoereikende mogelijkheden gebruik gaan maken....
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die reserveringen zorgen niet in zichzelf voor drukte, ze helpen wel enorm met het beter spreiden van de drukte en het voorkomen van overvolle ICE's. Een herhaling van vorig jaar zomer wil volgens mij niemand.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ProRail meldde om 7.47 uur dat de sporen "toch nog sneller dan verwacht" zijn vrijgegeven.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 1855 vertrok gistermiddag met +7 uit Leiden (terwijl binnenkomst gewoon op tijd was), zonder opgaaf van reden. Ergens bij Diemen en Almere werd nog achter andere treinen aangehobbeld. Vertrek uit Lelystad was met +8. De machinist probeerde de vertraging in te lopen tussen Lelystad (vertrek +8) en Zwolle (aankomst +4), inclusief waarschuwing dat we op volle snelheid door de Drontermeertunnel zouden gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet alleen rijden de treinen uit Asd maar tot Utrecht vanwege de werkzaamheden tussen daar en Den Bosch, maar er rijden ook maar 4 ipv. 6 IC's per uur, en net mijn favoriete trein, die zorgt dat er 4 verbindingen per uur zijn van Amstel naar Amf, vervalt natuurlijk.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Oh, dat mag dus gewoon, op volle snelheid, mits je het maar even omroept?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mag ook gewoon op volle snelheid zonder omroep. Er geldt geen enkele snelheidsbeperking in de Drontermeertunnel. Dat veel machinisten (inclusief deze hier) uit zichzelf snelheid minderen voor het comfort is niet verplicht op enige wijze.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kun je ook met de gewenste toekomstige 160 km/uur door die tunnel? of mag alleen de huidige baanvaksnelheid?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De maximumsnelheid door de tunnel is 200 km/h, al is die snelheid niet haalbaar door de bocht bij Kampen Zuid. De reden dat er langzamer gereden wordt is de druk op de oren door de tunnel, luchtdrukdichte treinen zoals de ICNG hebben daar geen last van.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Misschien om elders extra diensten voor de Vierdaagse vrij te spelen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wordt steeds gekker. Het is wachten op ongelukken.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is een sein- en wisselstoring bij Lelystad. Hierdoor rijden de 700 en 1800 niet tussen Almere en Lelystad, is de 4600 geknipt in Lelystad en rijdt de 4600 vanaf Almere Oostvaarders naar Lelystad met +11...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Amersfoort Centraal verliep het eerder vanochtend op perron 6-7 allemaal nogal avontuurlijk. De 11732 naar Rotterdam op spoor 6 had een treinstel afgetrapt, maar voor de verandering aan de oostkant. Ik ben benieuwd waar dat stel heen is gegaan, want het opstelterrein is aan de westzijde.
Op de TBP's stond statisch in blauw - waarom niet in rood? - aangegeven "Vooraan instappen / Please board at the front of the train". Dit ging ten koste van alle tussenstations, waar nog minstens 1 regel voor vrij was.
De 1632 halteerde braaf zoals altijd op spoor 7 aan de oostzijde bij de trappen. Hierdoor moesten alle overstappers schuin oversteken, en alle nieuwe instappers 150m extra lopen. Een NS-personeelslid stond bij de trappen om iedereen de goede kant op te wijzen (pluim
), en de 11732 bleef netjes wachten tot iedereen uit de 1632 binnen was (pluim
). Inclusief de arme oude man die met nauwelijks een kilometer per uur richting de trein hobbelde, al jammerend "I can't make that!". Helaas kwam die 11732 vervolgens niet van z'n plaats, de vertraging op de borden schoot alvast naar +10.
Om het feest compleet te maken, kwam er vervolgens een onbekende trein met drie stellen ICM, inclusief een handjevol reizigers, op spoor 6 binnen. Deze parkeerde voorzichtig achter de DDZ van de 11732, wat maar net paste langs het perron. De opmerking op de TBP's ten spijt probeerden wat nieuw aankomende reizigers op het perron uiteraard daarin in te stappen, dus moest het personeelslid weer die trein gaan leeglopen en flink gaan schreeuwen.
Mijn 5632 werd gewijzigd naar spoor 7, maar bleef 5 minuten langer steken omdat de vertrekkende 11732 met +11 voorrang krijgt. Aankomst in Bilthoven was met +4, en mijn aansluitende bus met overstaptijd van 3 minuten reed na een machtige sprint mijnerzijds voor m'n neus weg. Gelukkig was de buschauffeur wel zo aardig om alsnog te stoppen bij de bushalte aan de overkant van de straat nadat de bus een rondje over de rotonde had gemaakt.
Dat was me het ochtendje weer wel!
Op de TBP's stond statisch in blauw - waarom niet in rood? - aangegeven "Vooraan instappen / Please board at the front of the train". Dit ging ten koste van alle tussenstations, waar nog minstens 1 regel voor vrij was.
De 1632 halteerde braaf zoals altijd op spoor 7 aan de oostzijde bij de trappen. Hierdoor moesten alle overstappers schuin oversteken, en alle nieuwe instappers 150m extra lopen. Een NS-personeelslid stond bij de trappen om iedereen de goede kant op te wijzen (pluim
![Positief :pos:](./images/smilies/pos.gif)
![Positief :pos:](./images/smilies/pos.gif)
Om het feest compleet te maken, kwam er vervolgens een onbekende trein met drie stellen ICM, inclusief een handjevol reizigers, op spoor 6 binnen. Deze parkeerde voorzichtig achter de DDZ van de 11732, wat maar net paste langs het perron. De opmerking op de TBP's ten spijt probeerden wat nieuw aankomende reizigers op het perron uiteraard daarin in te stappen, dus moest het personeelslid weer die trein gaan leeglopen en flink gaan schreeuwen.
Mijn 5632 werd gewijzigd naar spoor 7, maar bleef 5 minuten langer steken omdat de vertrekkende 11732 met +11 voorrang krijgt. Aankomst in Bilthoven was met +4, en mijn aansluitende bus met overstaptijd van 3 minuten reed na een machtige sprint mijnerzijds voor m'n neus weg. Gelukkig was de buschauffeur wel zo aardig om alsnog te stoppen bij de bushalte aan de overkant van de straat nadat de bus een rondje over de rotonde had gemaakt.
Dat was me het ochtendje weer wel!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo te zien enkel vandaag en morgen ingekort tot Shl en doorgekoppeld aan de 703500 (die vanwege de 70xxxx waarschijnlijk is vergeten om door te koppelen).
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op station Amsterdam Zuid staat nu een dame met een A4 met daarop "Dordrecht ->" om reizigers voor de 2400 naar de 703500 te verwijzen. ![Ik ga kapot _O-](./images/smilies/clap.gif)
![Ik ga kapot _O-](./images/smilies/clap.gif)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kennelijk geen variant van de pre-Corona Schiphol Schreeuw Service.
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten