OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
gpvos
Berichten: 604
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Op Sassenheim is spoor 2 dramatisch slecht bewegwijzerd. Vanaf de bushaltes is niet te zien hoe je moet lopen.

De sprinters van Leiden naar Zwolle staan op de schermen als Schiphol -> Zwolle. Dit kan beter: wat interessant is, is of de trein via Amsterdam CS gaat of via Zuid, dus zet dat op het scherm.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15395
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

IIVQ schreef: do 03 aug 2023, 16:32 Ik blijf het raar vinden, sprinters die stations overslaan.
MetroRET schreef: do 03 aug 2023, 16:36 Maar een IC is het ook niet.
Zo'n trein wordt ook wel een sprintercity genoemd :pos: ;) .
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

gpvos schreef: vr 04 aug 2023, 22:20 Op Sassenheim is spoor 2 dramatisch slecht bewegwijzerd. Vanaf de bushaltes is niet te zien hoe je moet lopen.

De sprinters van Leiden naar Zwolle staan op de schermen als Schiphol -> Zwolle. Dit kan beter: wat interessant is, is of de trein via Amsterdam CS gaat of via Zuid, dus zet dat op het scherm.
Op Sassenheim zal het aantal reizigers richting Schiphol vermoedelijk domineren ten opzichte van degenen die verder reizen, maar een extra regeltje via Asd of Asdz lijkt me een welkome service.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

gpvos schreef: vr 04 aug 2023, 22:20 Op Sassenheim is spoor 2 dramatisch slecht bewegwijzerd. Vanaf de bushaltes is niet te zien hoe je moet lopen.
De hele layout van dat station is sowieso ongelukkig met de in-/uitgang helemaal aan het uiteinde van het perron, waardoor je nogal om moet lopen vanaf trein naar bus (en al helemaal naar de P+R).
Op de bus overstappen levert ook wel wat vraagtekens op, zo zag ik zelf toen ik er vanmiddag toevallig was: de bus komt als 361 aan, staat de hele tijd als 999 Geen Dienst op de halte en pas als 'ie wegrijdt komt er 385 Den Haag op te staan.

(En inderdaad wat krom dat er onderaan de trap wel een bord staat met een pijl naar perron 1, alsof dat daar nog niet duidelijk is, maar zonder verwijzing naar spoor 2)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gpvos
Berichten: 604
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

waldo79 schreef: vr 04 aug 2023, 22:29 Op Sassenheim zal het aantal reizigers richting Schiphol vermoedelijk domineren ten opzichte van degenen die verder reizen, maar een extra regeltje via Asd of Asdz lijkt me een welkome service.
Als je eenmaal op Sassenheim bent, is het wel duidelijk dat treinen in noordelijke richting via Schiphol gaan. Maar de sprinters beginnen in Den Haag, en t/m Leiden is de interessante kwestie uiteraard of de trein via Haarlem of Schiphol gaat. Het systeem kan vast (nog?) niet met meerdere hoofdtussenbestemmingen omgaan, en zelfs dan is Schiphol nog de eerste tussenbestemming, dus dat vergt extra programmeer- of configuratiewerk. Je zou Amsterdam Lelylaan als tussenbestemming kunnen gebruiken, dat is niet ambigu. Maar vergeleken met Shl of Asd is dat een station van niks.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

In Brabant hebben de Sprinters een gedeelte van de middag niet tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch gereden vanwege 'logistieke beperkingen', maar in de storingsmelding stond dat er geen Sprinters reden tussen Breda en 's-Hertogenbosch. Dat de praktijk gunstiger was kwam mij dus goed uit, al kwam ik er in de 6657 achter dat dat treinstel zelf af en toe informatie inslikte. Bij Breda-Prinsenbeek ontbrak het perronnummer en tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid bestond de verwachte aankomsttijd even uit vier streepjes.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DDietzen
Berichten: 1355
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Na 2,5 week in Azië heeft mijn allereerste trein terug op Nederlandse bodem - de 5821 van Schiphol naar Amsterdam Centraal - geen enkele reisinfo. Niks op de schermen, geen enkele omroep.

Wel echt zalig stil en rustig zo op de vroege vrijdagmorgen na een halfbrakke nachtvlucht, dat moet gezegd worden. Zelfs geen blazende airco, de trein zweeft haast over het spoor. Van mijn kant dus geen klachten :mrgreen:
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Op de halte Amstelveen Ziekenhuis Hoofdingang heeft iemand een briefje geplakt:
"Deze bushalte is alleen voor besteld vervoer. Gewone bushalte va Connexxion is links om de hoek" en links is doorgekrast met rechts er onder geschreven. Als je voor het briefje staat en er naar kijkt is de halte Amstelveen Ziekenhuis links van je. :Y
Dat briefje is over de haltevertrekstaat van lijn 149 geplakt.

Afbeelding

Daarnaast stond een mevrouw in de abri te roken die mij vertelde dat er hier geen bussen vertrokken.

Mevrouw liep weg, en na 2 mn kwam daar de AML FLEX-Taxi aan die mij, zonder te reserveren, naar Amstelveen Busstation vervoerde. *bus*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Ik ben een reis naar Hoek van Holland Haven aan het plannen via de NS Reisplanner.
Dat ik dan vanaf Delft een reis met buslijn 31 via 's-Gravenzande krijg, vind ik nog best logisch. Maar waarom geeft hij aan dat ik bij de halte Herman Visser moet uitstappen en 12 minuten moet lopen, terwijl ik ook gewoon één halte langer in de bus kan blijven zitten? :') :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Heel veel rijtijdspeling tussen de laatste twee haltes?
Hendrik
Berichten: 2551
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

In de dienstregeling zit twee minuten tussen die laatste twee haltes, dus dat zal het niet zijn.
Maar bus 31 komt toch helemaal niet in Delft, @Meltrain?
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Ik vermoed lijn 455, aansluitend lijn 31.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Ja, dat klopt. Ik had het misschien iets beter moeten verwoorden. :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Groeten uit 2024, het jaar met de warmste 4 januari ooit :mrgreen:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Grappig. Ik had verwacht dat de Valleilein de standaard Connexxion-viaview TFT's zou hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

SNG 3044 heeft volgens mij een licht aangepaste omroep, het is niet meer de sprinter naar Roosendaal maar de sprinter richting Lage Zwaluwe en Roosendaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3955
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door hauptbahnhof »

Nieuwe omroep sowieso door Karin (stationsomroep). Klinkt iets beter dan de vorige.
DDietzen
Berichten: 1355
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

In Amersfoort zit de stationsomroep in een cyclus van een tweetalige omroep dat er voor IC 143 geen cateringservice aanwezig is, direct gevolgd door een drietalige omroep dat er beperkte cateringservice beschikbaar is. Na enkele minuten stilte herhaalt het spelletje zich. Welke wordt het nou, lieve kinders? :lol:
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

De reisinformatieschermen in ICNG 3136 melden vanmiddag dat er "veel minder treinen" zouden rijden tussen Rotterdam en Breda vanwege een stroomstoring, met als verwachte eindtijd 13:00 terwijl het al een uur later was, direct gevolgd door een tweede bericht dat de verstoring verholpen was. Blijkbaar werd het oude bericht niet goed gewist want het scherm versprong de hele tijd tussen de twee berichten. Overigens klopte de melding volgens mij ook niet, de 1100 lijkt tijdens de verstoring gewoon gereden te hebben tussen Rotterdam en Eindhoven, alleen de 9200 viel enkele keren uit maar dat is één trein minder en niet veel minder treinen.
diederickx
Berichten: 1645
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Wegens werkzaamheden aan de Fokkerweg wordt Schipholringlijn 181 omgeleid over de dijk inclusief een stuk fietspad (fietsers worden per pont naar de overzijde van de ringvaart omgeleid). Haltes Fokker Logistics Park en Zuideinde vervallen. Volgens de site van Connexxion zijn er geen vervangende haltes. Dat is natuurlijk onzin. Men kan bus 180 in de tegenrichting nemen en dan ofwel met de klok mee blijven reizen (bijvoorbeeld naar het station), ofwel op Capronilaan overstappen op de omgeleide bus 181.
DDietzen
Berichten: 1355
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De HC in de 2063 riep bij aankomst in Gouda om dat je kon overstappen op "de stoptrein naar Waddinxveen, Alphen aan den Rijn, Leiden Lammenschans en Leiden Centraal". Dat is toch al even geleden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Op de schermen in ICNG: "Op het volgende station kan je overstappen naar..."
1) Sinds wanneer gebruikt NS niet meer "u"?
2) Als ze toch gaan tutoyeren, is het in elk geval nog "kun je".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gpvos
Berichten: 604
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

"Kan je" is even goed als "kun je". https://onzetaal.nl/taalloket/je-kunt-je-kan
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Er staat ook:
De vormen je/jij zal, je/jij kan en je/jij wil zijn volgens veel Nederlandse taalgebruikers niet zo geschikt voor de schrijftaal – in de spreektaal valt bijna niemand er meer over.
Oftewel: prima in spreektaal, minder geschikt voor schrijftaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Omroep: “Beste reizigers, de RE18 naar Mtr van 13:36 rijdt niet. Herhaling: …”
Ik zal nu wel een oude zeur zijn, maar dat kan toch veel beter? Geen soort trein (noem het “sneltrein RE18”), geen vervoerder, geen reden, geen excuses, geen alternatief. :|


Ook de trein naar Luik rijdt overigens niet, vanwege “logistieke beperkingen”. Die is met +21 gekeerd in Visé, terwijl de kering in Maastricht 35 minuten bedraagt… :N
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten