Ik snap wel dat iemand met "RET" in z'n naam niet zo goed begrijpt waarom buiten Rotterdam mensen wel graag willen dat treinen en bussen goed op elkaar aansluiten. RET, dat is toch dat bedrijf waar ze een stadslijn met een 20'-frequentie laten "aansluiten" op een treinstation met 15'-frequentie?
Dienstregeling 2024
Re: Dienstregeling 2024
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Dienstregeling 2024
Hopelijk kunnen er bij het proefbedrijf ook al mensen mee, zodat er halverwege volgend jaar al extra capaciteit is op de route naar Brussel.
Re: Dienstregeling 2024
Re: Dienstregeling 2024
Worden de treinstellen dan fysiek gekoppeld aan de treinstellen van de 5800 of wordt de 5800 dan ingekort tot Asd - Avat?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2024
Ik was oprecht even vergeten dat die treinserie nu (soms) ingekort is, maar wordt dit dan niet hersteld in 2024?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2024
Provincie en gemeenten boos over nieuw spoorboekje NS, brief naar vervoerder
19 gemeenten uit Noord-Holland Noord en de provincie zijn boos over de voorgestelde dienstregeling van de NS, die op 10 december 2023 in moet gaan. Er gaan een stuk minder treinen rijden en dat is volgens de briefschrijvers onacceptabel. Met een brief aan de NS uiten ze hun onvrede.
Bron en meer: NH Nieuws
19 gemeenten uit Noord-Holland Noord en de provincie zijn boos over de voorgestelde dienstregeling van de NS, die op 10 december 2023 in moet gaan. Er gaan een stuk minder treinen rijden en dat is volgens de briefschrijvers onacceptabel. Met een brief aan de NS uiten ze hun onvrede.
Bron en meer: NH Nieuws
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2024
^^ is men niet wat laat met de kritiek?
Re: Dienstregeling 2024
De NS was ook redelijk laat met de aankondiging, de adviesaanvraag kwam kort voor het begin van de zomervakantie, dus ik vind het niet gek dat zo'n gezamenlijk protest pas na de zomervakantie verschijnt. Overigens kan de NS nog tot begin oktober aanpassingen aanbrengen, dan wordt het wijzigingsblad afgesloten.
Re: Dienstregeling 2024
Het (tijdelijk) opheffen van de 3400 is niet zo erg, mits de 4800 maar verlengd wordt.
De rest is wel een slechte zaak.
De rest is wel een slechte zaak.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2024
De irritatie zal vooral gaan om de extra opheffingen van treinen die dit jaar nog wel rijden. Het is lastig te verkopen dat men hier juist minder treinen laat rijden terwijl de algemene boodschap van de nieuwe dienstregeling is dat men weer vaker gaat rijden. En die extra afschaling is dus redelijk laat bekend gemaakt door de NS waardoor er weinig tijd was om in overleg te treden.
Re: Dienstregeling 2024
Toen de 3400 voor het eerst werd geschrapt, zag ik op internet voorbij komen dat de 4800 ook met buitengewoon karige samenstellingen reed...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2024
Even een vraagje over de verdeling in Zwolle: gaat de 9000 tussen Leeuwarden en Lelystad buiten de knoop vallen? Als dat het geval is, zou je in theorie dan de 5600 kunnen verplaatsen naar 1b en de 8500 naar 1a?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2024
Theoretisch gezien zou dat mogelijk kunnen zijn. De doorgaande stop van de 9000 kan in Zwolle makkelijk over 3/5 en 6/7 afgehandeld kunnen worden, als je deze op 1a zou afhandelen en de 5600 op 1B kan dat conflicterende rijwegen veroorzaken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2024
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2024
Leuk ook in dat linkje is de bijlage met 'kleine verbeteringen' waaronder:
-Knoop Wp versneld (ik denk kortere haltering 4300) in de vroege ochtend en late avond
-Veel treinen in het weekend in de ochtend een uur of halfuur eerder dan huidig
En op nieuwsjaarnacht:
-Haarlem krijgt een nachtnet
-Knoop Wp versneld (ik denk kortere haltering 4300) in de vroege ochtend en late avond
-Veel treinen in het weekend in de ochtend een uur of halfuur eerder dan huidig
En op nieuwsjaarnacht:
-Haarlem krijgt een nachtnet
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Dienstregeling 2024
Toevoeging op de extra stop van de sprinter Leiden - Utrecht - Den Bosch op Utrecht Leidsche Rijn, er wordt alleen gehalteerd op maandag t/m donderdag overdag. Er is dus ruimte in de dienstregeling voor de haltering doordeweeks, ik vermoed kortere stop op Utrecht Centraal, waarom niet ook 's avonds, op vrijdag en in het weekend? Het lijkt mij dat dat geen extra personeel kost en/of budget.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Dienstregeling 2024
De stop in Ut wordt in de avond en op vrijdag t/m zondag heel erg kort, omdat je dan andere doorkoppelingen krijgt (8800 naar Tiel, 6900 naar Den Bosch) in combinatie met versnelling bij Geldermalsen. Volgens mij blijft er maar 2 minuten haltering in Utrecht over.
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Dienstregeling 2024
Inderdaad ja, de nieuwe koppelingen in het weekend was ik vergeten. Dat verklaart dat de extra stop in Leidsche Rijn alleen op maandag t/m donderdag kan, helder .
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Dienstregeling 2024
Dat is overigens conform HRN-concessie vanaf 2025, die ziet zelfs in het eindbeeld nog steeds uursdiensten daar op zondag. Wel raar qua reizigersaantallen, die zijn zondag slechts 25% lager dan zaterdag. Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre die 25% verspreid is over sprinterstations vs IC-stations. Ik kan helaas geen bronnen voor "reizigers per weekdag" per station vinden.
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Dienstregeling 2024
Met die logica kan je ook ETMET, of iedere andere frequentieverhoging dooddoen. Want ja, vroeger was dat toch niet zo? Ik vond de redenering (het gestelde gebrek aan reizigers) gewoon opvallend, dus ik maakte er een opmerking over.
Re: Dienstregeling 2024
Als er frequenties verhoogd kunnen worden dan heeft het herstel van eerder verlaagde frequenties voor mij wel voorrang op de introductie van nieuwe frequentieverhogingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2024
Waarom? Even los van de situatie in dit geval, reispatronen kunnen veranderen. Als een hypothetisch traject flink groeit en er behoefte is aan een frequentieverhoging lijkt het me toch logisch dat dat eerder gerealiseerd wordt dan een ander hypothetisch traject waar de frequentie verlaagd is, en de capaciteit nog voldoet? Uiteindelijk lijkt het me in het algemeen belang dat de vervoerders hun schaarse middelen (geld, personeel, materieel) zo efficiënt mogelijk inzetten.
Bij twijfel altijd klagen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten