Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door reisthijs »

https://m.youtube.com/watch?si=lnsuGAdY ... CCFRC-DsRY
Kort filmpje kwam ik tegen met rangeerbewegingen in Utrecht. Hoe deze trein op de havenspoorlijn reed weet ik niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door reisthijs »

https://nieuws.ns.nl/nieuwe-intercity-h ... -zeker-in/

Update van NS over ICNG, men is tevreden over de 10 treinen die nu rijden en het worden er langzaam meer. De ICNG-B is nu ook toegelaten en start deze week met een testprogramma op Amsterdam-Brussel.

Vervolg:
Met fabrikant Alstom is afgesproken dat die vanaf dit najaar één trein per week levert. Als die treinen er zijn en de testritten zoals nu blijven verlopen, kunnen voor het einde van dit jaar alle treinen Amsterdam - Breda volledig door de ICNG vervangen worden. In 2024 stroomt de ICNG dan verder in op Den Haag-Eindhoven en Amsterdam-Rotterdam en starten we met de instroom in de reizigersdienst naar Leeuwarden/Groningen en naar Brussel.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21496
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Rijden er pas 10 ICNG's? :o Voor mijn gevoel waren het er al veel meer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

Er zijn 10 stellen geschikt voor reizigersdienst, daarvan worden er nu planmatig 8 ingezet op een werkdag. Bij de start van dienstregeling 2024 moet de 900 integraal met ICNG gaan rijden en de 1000/1100 blijven nog even een mix ICR/ICNG.
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door IIVQ »

Is er ook een snellere drgl voorzien zonder ICD?
ICNG rijdt sneller maar trekt vooral veel sneller op.
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

Jazeker, maar voor nu wordt er in Rtd nog een lange stop voorzien voor de 900 (7 min).
Dionysusnu
Berichten: 641
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Dionysusnu »

Dat kan ook geen kwaad met de TSB voor het viaduct bij Rijpwetering. Of worden de rijtijden daar in 2024 voor aangepast?
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

De totale rijtijd Asd-Bd blijft hetzelfde, met paden van 200km/u op de HSL en een lange stop in Rtd (eerdere aankomst; later vertrek, tov nu).
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

Dionysusnu schreef: vr 06 okt 2023, 19:36 Dat kan ook geen kwaad met de TSB voor het viaduct bij Rijpwetering. Of worden de rijtijden daar in 2024 voor aangepast?
Ik geloof dat in de definitieve dienstregeling (die nog niet op Hafas staat) de boel inderdaad nog iets aangepast is waar dat mogelijk was. Sowieso is de 1000 weer naar 160km/u teruggezet omdat daar in zeker het eerste wijzigingsblad nog ICR zal rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21496
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Gaat de 900 in 2024 weer van/naar Breda rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

Hoe zit het met de terugkeer van DDZ? Hoeveel van de stellen zijn in totaal weer terug in dienst?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51000
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

44 stellen hebben deze maand in dienst gereden en van twee stellen is mij niet helemaal duidelijk wat er mee aan de hand is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

Zijn gebruikt voor pluk. Dat zouden er nog drie moeten zijn.
erjeebee
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door erjeebee »

Pluk.......

Ken de term niet, maar het klinkt als "onderdelenleverancier".
Is dat wat het is?
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

Een treinstel kaal plukken... :roll:
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

erjeebee schreef: ma 16 okt 2023, 08:51 Pluk.......

Ken de term niet, maar het klinkt als "onderdelenleverancier".
Is dat wat het is?
Ja. Je gebruikt dan een stel/bak waaruit onderdelen worden gehaald die dan worden gebruikt in materieel dat wel rijdt. Het gebeurt ook incidenteel in de luchtvaart.
Beul van de blindegeleidelijn
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

7506, 7528 en 7542 zijn pluk. Onduidelijk of deze nog in dienst komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51000
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Ik had het over de 7543 en 7646 waarvan de status mij onduidelijk is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

Ik reageerde ook niet specifiek op jou. Het was een algemene opmerking.

Maar 7543 heeft een defect en staat voor herstel.
7646 heeft ook een defect. Onbekend wanneer deze terugkomt.
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

7646 veroorzaakt storingen aan de assentellers op Arnhem Berg en op de Binckhorst in Den Haag waardoor het rangeerproces ontregeld raakte. Staat sinds eind juli aan de kant in Onnen en is in de tussentijd een keer weg geweest om te testen of het probleem opgelost is (maar veroorzaakte weer storingen)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21496
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Er zijn toch 50 stammen DDZ?
Als de 7506, 7528 en 7542 plukstel zijn en de 7543 en 7646 defect zijn, dan ontbreekt er nog één stel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TdR
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 28 jun 2023, 18:32

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door TdR »

Er was toch al een stel terzijde gezet na die ontsporing in 2020 bij Den Haag. Toen is een 4tje een 6je geworden en de rest terzijde gezet dacht ik.
Michael
Berichten: 11798
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Michael »

De 7506 en 7534 waren bij die ontsporing betrokken. De 7506 is dus op dit moment plukstel en de 7534 heeft afgelopen zaterdag voor het laatst op dienst gereden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5306
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Lijn 45 »

De 7524 is in 2020 gesloopt. De koppen liggen nog in de werkplaats Amersfoort (naast o.a. een paar SGM reservekoppen).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten