Diverse materieelprojecten bij NS
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
https://m.youtube.com/watch?si=lnsuGAdY ... CCFRC-DsRY
Kort filmpje kwam ik tegen met rangeerbewegingen in Utrecht. Hoe deze trein op de havenspoorlijn reed weet ik niet.
Kort filmpje kwam ik tegen met rangeerbewegingen in Utrecht. Hoe deze trein op de havenspoorlijn reed weet ik niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
https://nieuws.ns.nl/nieuwe-intercity-h ... -zeker-in/
Update van NS over ICNG, men is tevreden over de 10 treinen die nu rijden en het worden er langzaam meer. De ICNG-B is nu ook toegelaten en start deze week met een testprogramma op Amsterdam-Brussel.
Vervolg:
Update van NS over ICNG, men is tevreden over de 10 treinen die nu rijden en het worden er langzaam meer. De ICNG-B is nu ook toegelaten en start deze week met een testprogramma op Amsterdam-Brussel.
Vervolg:
Met fabrikant Alstom is afgesproken dat die vanaf dit najaar één trein per week levert. Als die treinen er zijn en de testritten zoals nu blijven verlopen, kunnen voor het einde van dit jaar alle treinen Amsterdam - Breda volledig door de ICNG vervangen worden. In 2024 stroomt de ICNG dan verder in op Den Haag-Eindhoven en Amsterdam-Rotterdam en starten we met de instroom in de reizigersdienst naar Leeuwarden/Groningen en naar Brussel.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Rijden er pas 10 ICNG's? Voor mijn gevoel waren het er al veel meer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is er ook een snellere drgl voorzien zonder ICD?
ICNG rijdt sneller maar trekt vooral veel sneller op.
ICNG rijdt sneller maar trekt vooral veel sneller op.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Jazeker, maar voor nu wordt er in Rtd nog een lange stop voorzien voor de 900 (7 min).
-
- Berichten: 641
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat kan ook geen kwaad met de TSB voor het viaduct bij Rijpwetering. Of worden de rijtijden daar in 2024 voor aangepast?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik geloof dat in de definitieve dienstregeling (die nog niet op Hafas staat) de boel inderdaad nog iets aangepast is waar dat mogelijk was. Sowieso is de 1000 weer naar 160km/u teruggezet omdat daar in zeker het eerste wijzigingsblad nog ICR zal rijden.Dionysusnu schreef: ↑vr 06 okt 2023, 19:36 Dat kan ook geen kwaad met de TSB voor het viaduct bij Rijpwetering. Of worden de rijtijden daar in 2024 voor aangepast?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gaat de 900 in 2024 weer van/naar Breda rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is wel de bedoeling: https://hafas.bene-system.com/bin/query ... 7&OK#focus
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoe zit het met de terugkeer van DDZ? Hoeveel van de stellen zijn in totaal weer terug in dienst?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
44 stellen hebben deze maand in dienst gereden en van twee stellen is mij niet helemaal duidelijk wat er mee aan de hand is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zijn gebruikt voor pluk. Dat zouden er nog drie moeten zijn.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Pluk.......
Ken de term niet, maar het klinkt als "onderdelenleverancier".
Is dat wat het is?
Ken de term niet, maar het klinkt als "onderdelenleverancier".
Is dat wat het is?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een treinstel kaal plukken...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja. Je gebruikt dan een stel/bak waaruit onderdelen worden gehaald die dan worden gebruikt in materieel dat wel rijdt. Het gebeurt ook incidenteel in de luchtvaart.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
7506, 7528 en 7542 zijn pluk. Onduidelijk of deze nog in dienst komen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik had het over de 7543 en 7646 waarvan de status mij onduidelijk is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik reageerde ook niet specifiek op jou. Het was een algemene opmerking.
Maar 7543 heeft een defect en staat voor herstel.
7646 heeft ook een defect. Onbekend wanneer deze terugkomt.
Maar 7543 heeft een defect en staat voor herstel.
7646 heeft ook een defect. Onbekend wanneer deze terugkomt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
7646 veroorzaakt storingen aan de assentellers op Arnhem Berg en op de Binckhorst in Den Haag waardoor het rangeerproces ontregeld raakte. Staat sinds eind juli aan de kant in Onnen en is in de tussentijd een keer weg geweest om te testen of het probleem opgelost is (maar veroorzaakte weer storingen)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zijn toch 50 stammen DDZ?
Als de 7506, 7528 en 7542 plukstel zijn en de 7543 en 7646 defect zijn, dan ontbreekt er nog één stel.
Als de 7506, 7528 en 7542 plukstel zijn en de 7543 en 7646 defect zijn, dan ontbreekt er nog één stel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er was toch al een stel terzijde gezet na die ontsporing in 2020 bij Den Haag. Toen is een 4tje een 6je geworden en de rest terzijde gezet dacht ik.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De 7506 en 7534 waren bij die ontsporing betrokken. De 7506 is dus op dit moment plukstel en de 7534 heeft afgelopen zaterdag voor het laatst op dienst gereden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De 7524 is in 2020 gesloopt. De koppen liggen nog in de werkplaats Amersfoort (naast o.a. een paar SGM reservekoppen).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten