OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dit weekend geeft de reisplanner aan dat de overstap tussen de 3300 en 2400 (wegens werkzaamheden IC Amsterdam Centraal - Schiedam Centrum) op Amsterdam Sloterdijk kan. Uiteraard is het veel handiger dit op Schiphol te doen...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat is wel een nadeel van het feit dat de Hemboog en Sloterdijk ook intern worden gezien als één station. Volgens mij werkt de reisplanner namelijk dat bij meerdere overstappunten hij altijd de eerste kiest. Had vroeger wel eens dat je op Schiphol, Amsterdam-Zuid of Duivendrecht kon overstappen en dat de planner dan altijd vanuit het westen/zuiden Schiphol en vanuit het noorden/oosten Duivendrecht adviseerde.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Als ik de keus heb, dan kies ik voor een locatie waar de overstap comfortabel gemaakt kan worden.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Maar zo werken algoritmes niet, en bovendien zijn voorkeuren bij mensen altijd ook wat persoonlijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Algoritmes kunnen prima ingesteld worden om bij meerdere mogelijke overstappen bijvoorbeeld de overstap met de kortste looptijd te kiezen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Na meerdere malen aandringen van mij (geen idee of ik de enige was overigens) heeft NS dit wat jaren geleden zoveel mogelijk uit de reisplanner gehaald. Maar dit is er toch weer een beetje ingeslopen.Vinny schreef: ↑zo 26 nov 2023, 17:53 Dat is wel een nadeel van het feit dat de Hemboog en Sloterdijk ook intern worden gezien als één station. Volgens mij werkt de reisplanner namelijk dat bij meerdere overstappunten hij altijd de eerste kiest. Had vroeger wel eens dat je op Schiphol, Amsterdam-Zuid of Duivendrecht kon overstappen en dat de planner dan altijd vanuit het westen/zuiden Schiphol en vanuit het noorden/oosten Duivendrecht adviseerde.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat kan niet, omdat er spoorwijzigingen kunnen plaatsvinden waardoor de looptijd kan afwijken. Sloterdijk-Hemboog is daar natuurlijk een uitzondering op, maar dat moet je gewoon coderen als apart station. Veel makkelijker
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik ben zojuist mijn reis voor morgen aan het plannen in de NS reisplanner (webversie), blijkt dat een DDZ6 (in de 528) volgens die planner slechts 373 zitplaatsen heeft, tegenover een DDZ6+4 (in de 520) die er 980 heeft. Een snelle rekensom levert mij dan dat een DDZ4 er dus 980-373=607 heeft, dus meer dan de DDZ6. Dat lijkt dus niet te kloppen...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Is dat niet de bekende bug van de NS reisplanner die de materieelinzet van de vorige dag toont? Vandaag rijdt de 528 namelijk met DDZ4, morgen staat er een DDZ6 gepland maar de NS reisplanner toont de DDZ4 van vandaag en dus ook het aantal zitplaatsen van een viertje.
Dat kan wel degelijk, sterker nog de reisplanner houd al rekening met cross-platformoverstappen, al is dat nu op een minder geavanceerde manier geïmplementeerd. Maar er is geen reden dat een algoritme dit niet kan.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Maar hoe kun je dan wel ontdekken met welk materieel de trein de volgende dag (volgens planning) rijdt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Op https://treinposities.nl/vertrekstaat/ verschijnt de geplande materieelinzet 72 uur voor vertrek vanaf het beginpunt van de trein.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
en 4 uur voor vertrek vanaf het beginpunt krijg je de actuele materieelinzet te zien met stelnummer(s).
Vaak kun je aan de eerste omlopen van de dag alwel zien of het materieel op die geplande omlopen zit, maar dat kan gedurende de dag nog wel eens wijzigen.
Vaak kun je aan de eerste omlopen van de dag alwel zien of het materieel op die geplande omlopen zit, maar dat kan gedurende de dag nog wel eens wijzigen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In Hgl zojuist de omroep "Door gepland onderhoud is de dienstregeling aangepast tussen Almelo en Wierden. Plan uw reis in de app."
1: de reden is helemaal geen onderhoud, maar het feit dat de 7000 met dubbele SNG's rijdt
2: het gaat alleen om de treinen 7030 en 7062 die 8 minuten vroeger uit Almelo vertrekken ri Wierden
3: waarom op zaterdag deze info die alleen ma-vr van toepassing is?
1: de reden is helemaal geen onderhoud, maar het feit dat de 7000 met dubbele SNG's rijdt
2: het gaat alleen om de treinen 7030 en 7062 die 8 minuten vroeger uit Almelo vertrekken ri Wierden
3: waarom op zaterdag deze info die alleen ma-vr van toepassing is?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Zodat je je reis gaat plannen in de app natuurlijk! /s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In de 5659 (10 bakken SLT) is geen reisinfo aanwezig, geen omroepen door HC of mcn, waarbij de HC ook schittert in afwezigheid....
Veel vragende blikken onderweg waar we nu eigenlijk uithangen
Veel vragende blikken onderweg waar we nu eigenlijk uithangen
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Rara, wat klopt hier allemaal niet? Groeten uit Hannover trouwens (waar een totaal andere ICE naar Düsseldorf op de borden stond). Overigens dacht de app net even dat we met +2 in Köln zouden gaan aankomen; ik waag dat toch te betwijfelen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Berlijn-Hannover-Braunschweig-Osnabrück is een behoorlijke zigzag (dus Hannover en Braunschweig moeten aannemelijk andersom), en Hannover-Braunschweig in 0 minuten is al helemaal knap!
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Inderdaad. Inmiddels hebben we nog achter een stoptrein geboemeld en is de omroep "Our train is at ze moment 100 minutes late" al voorbijgekomen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het ziet er naar uit dat ze Braunschweig handmatig hebben toegevoegd op het verkeerde plekje in de software. Sowieso wat merkwaardig om een buitenplanmatige stop daar te hebben, bovendien is het redelijk nutteloze informatie voor reizigers die in Hannover instappen. Ik snap overigens ook niet hoe een trein naar Münster in Köln komt, anders dan dat opnieuw (eind)bestemming en tussenstation is verwisseld.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het zit hem in de geplande tijd waardoor die verschoven is. Bij een omleiding wordt de geplande tijd van de omleiding standaard getoond op tussenstops. Is de volgende stop dan voor die tijd dan krijg je dit in de routestrip
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat is geloof ik een bewuste weergave, omdat via Münster niet de snelste route richting het Ruhrgebiet is (maar wel aanmerkelijk rustiger, en in dit geval goedkoper en comfortabeler (ICE 1 i.p.v. ICE 4)). Zo worden ook treinen uit Hamburg via de Rheinstrecke naar het zuiden tot een zeker punt vaak weergegeven met eindbestemming Koblenz.
Ik was wel blij dat ik het aanbod voor een 1e klas upgrade voor €14,90 benut had, want ik had uiteindelijk de hele reis van Berlijn tot Köln een privé-6-persoonscoupé. Dat had ik zeker niet verwacht, maar het maakte de reis van uiteindelijk 7 uur en een kwartier (we hadden +100) toch een heel stuk aangenamer. Daarna kwam ik midden in de spits terecht in de chaos van Köln Hbf en heb ik een volgepakte 2de klas in de RE9 en een volgepakte 350 overleefd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Heb je meer geluk gehad dan toen ik afgelopen pinksterweekend naar Keulen ging. De ICE was echt overvol; ik deel overigens wel je ervaring dat de reisinformatie van de Deutsche Bahn uiterst verwarrend is, zodra er bijv. omleidingen zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik probeer mezelf te redden met de DB Navigator alhoewel daar ook onjuistheden worden gecommuniceerd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Bij Arriva in Brabant zijn er chauffeurs zat lijkt het. En dito bussen.
26 bussen per uur tussen Eindhoven en Sint Oedenrode.
26 bussen per uur tussen Eindhoven en Sint Oedenrode.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Vandaag gaat het al lekker met de reisinformatie op de haltes: die is er namelijk niet in Amstelland-Meerlanden en Veluwe-Zuid.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten