Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het tonen van een tekst op de CTA lijkend op wat in Duitsland wordt gedaan met ''Achtung ein zug fahrt durch" zou dan in ieder geval veel logischer zijn dan niet instappen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens mij zijn de meesten hier het Duits niet machtig, dus zo logisch zou ik het nou ook weer niet vinden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het zou geen slecht idee te zijn om een omroep of melding op de CTAs te hebben wanneer er een trein langskomt zonder te stoppen, voor de veiligheid. Dit doen ze in redelijk wat landen en zorgt dat mensen minder snel schrikken van een trein die met een rotgang door het station scheurt.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Das fällt ärg mit: https://jakubmarian.com/map-of-the-perc ... y-country/
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Seriøs?!?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja das sagen sie natürlich wenn es an hun gefragt wordt, aber ich gelauf das die die sachen mooier vorstellen als die in wirklichheit sein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens mij zit er bij ons juist een afweging in om dit niet te doen, mede omdat het ook het aantal zelfdodingen vanaf het perron negatief zou kunnen beïnvloeden.April064 schreef: ↑di 16 jan 2024, 15:10 Het zou geen slecht idee te zijn om een omroep of melding op de CTAs te hebben wanneer er een trein langskomt zonder te stoppen, voor de veiligheid. Dit doen ze in redelijk wat landen en zorgt dat mensen minder snel schrikken van een trein die met een rotgang door het station scheurt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk dat iemand die eenmaal besloten heeft voor die trein te springen dat sowieso wel gaat doen, ongeacht de melding, en dat andersom argeloze wachtenden niet ineens gebrainwasht zullen worden tot springen door zo'n bericht.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb ooit een verhaal gehoord over gewenning en aansprakelijkheid.
Als het altijd getoond wordt en plotseling een keertje niet, en iemand valt van schrik om of diens krant/koffer/kind/kat waait in het spoor, dan "heeft NS/ProRail het gedaan".
Als het altijd getoond wordt en plotseling een keertje niet, en iemand valt van schrik om of diens krant/koffer/kind/kat waait in het spoor, dan "heeft NS/ProRail het gedaan".
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alles goed en wel, maar je kunt reizigers niet voor alle onheil van de wereld behoeden. Er hoort nog iets van common sense te zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is reeds weer een trein uitgevallen op de HSL, zou het weer de ICNG zijn?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarom zou het een ICNG moeten zijn? Op dit moment presteert de ICNG beter dan de sandwichstammen qua betrouwbaarheid, dus de normale conclusie zou eigenlijk moeten zijn dat het standaard een sandwichstam is.
Ik zal je nog sterker vertellen: dat was ook hier het geval.
Ik zal je nog sterker vertellen: dat was ook hier het geval.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Toch zijn het de laatste tijd met name meldingen van ICNG's die gestrand staan (op de HSL) veelal ook dezelfde stelnummers.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zal niet ontkennen dat ook ICNG problemen heeft. In tegendeel.
Gisteren had ik zelf ook een stel mee dat een issue had met de ETCS installatie en dus strandde bij het oprijden van de HSL. Ik heb toen ook terug moeten keren, wat ongelooflijk klote is voor de reizigers.
Echter is het gewoon onjuist om standaard bij elke storing op de HSL er maar vanuit te gaan dat het 'weer eens een ICNG' zal zijn.
Gisteren had ik zelf ook een stel mee dat een issue had met de ETCS installatie en dus strandde bij het oprijden van de HSL. Ik heb toen ook terug moeten keren, wat ongelooflijk klote is voor de reizigers.
Echter is het gewoon onjuist om standaard bij elke storing op de HSL er maar vanuit te gaan dat het 'weer eens een ICNG' zal zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, was stam 165011.Boosdorp schreef:Er is reeds weer een trein uitgevallen op de HSL, zou het weer de ICNG zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op de as Dordrecht - Den Haag gelden vandaag dezelfde vertrektijden als op maandag t/m donderdag. Gelukkig zag ik dat ruim op tijd, want anders zou ik de 3700 nog gemist hebben, die normaliter op vrijdag 5 minuten later vertrekt dan de op andere dagen rijdende 2400.
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 19 jan 2024, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Komt vermoedelijk door de werkzaamheden op Schiphol.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
2920 Mt-Ekz is vanwege problemen op het spoor erzatst door t302920 die vanaf Ehv begonnen is. Vervolgens had deze +16 opgelopen.
Ik moet naar Hoorn en zat in een ernstig vertraagde metro 53 naar CS die te Van der Madeweg 2 minuten bleef wachten op een niet-aansluitende 50, daardoor miste ik de sprinter naar Uitgeest waarmee ik in Zaandam over had kunnen stappen, de volgende spr 7481 naar Uitgeest die te Zd een Xpo geeft op 3320 naar Hnk had al vertraging. Dus dan toch maar op de IC wachten?
Te Asd keek ik uit verveling even naar de borden, zag dat de 7481 verplaatst was naar spoor 7a en dat op 8a ... een IC naar Ekz stond, dat bleek de erzats-erzats-102920 Asd-Ekz! Dus die maar genomen. Ondertussen staan we wel 5mn stil te Ass, maar dat is volgens de omroep "geheel volgens drgl" want vrijdag.
De dienstregeling van mijn huis naar Hoorn (waar ik de komende maanden 2-3xpw werk) is wel een bijzonder ongunstige geworden: Als er iets mis gaat, zit je onherroepelijk tegen een half uur vertraging aan te kijken, terwijl er voldoende rijdt:
-IC 2900 rijdt 2xpu
-Spr 3300 rijdt 2xpu daar tussenin, maar de overstap ernaartoe op Ass vanuit trein of metro kost zo veel tijd, dat ik met dezelfde vertrektijd de 2900 had kunnen nemen.
Alternatief is overstappen te Zd, maar dan heb je ma-do 0mn overstap vanuit de 800 en 2mn overstap vanuit de érg vaak vertraagde 7400 (waar bij vertraging die 800 dan ook weer vertraagd is) en eenmaal te Zd kan je niet op de 2900 overstappen
-De bus 370 vanuit Diemen Provincialeweg laveert in Purmerend tussen álle stations door, waardoor je maar weer moet gokken of je via een overstap de 3300 haalt. De 314 naar Hoorn is zo'n ellenlange reis, dat heeft ook geen zin.
Ik moet naar Hoorn en zat in een ernstig vertraagde metro 53 naar CS die te Van der Madeweg 2 minuten bleef wachten op een niet-aansluitende 50, daardoor miste ik de sprinter naar Uitgeest waarmee ik in Zaandam over had kunnen stappen, de volgende spr 7481 naar Uitgeest die te Zd een Xpo geeft op 3320 naar Hnk had al vertraging. Dus dan toch maar op de IC wachten?
Te Asd keek ik uit verveling even naar de borden, zag dat de 7481 verplaatst was naar spoor 7a en dat op 8a ... een IC naar Ekz stond, dat bleek de erzats-erzats-102920 Asd-Ekz! Dus die maar genomen. Ondertussen staan we wel 5mn stil te Ass, maar dat is volgens de omroep "geheel volgens drgl" want vrijdag.
De dienstregeling van mijn huis naar Hoorn (waar ik de komende maanden 2-3xpw werk) is wel een bijzonder ongunstige geworden: Als er iets mis gaat, zit je onherroepelijk tegen een half uur vertraging aan te kijken, terwijl er voldoende rijdt:
-IC 2900 rijdt 2xpu
-Spr 3300 rijdt 2xpu daar tussenin, maar de overstap ernaartoe op Ass vanuit trein of metro kost zo veel tijd, dat ik met dezelfde vertrektijd de 2900 had kunnen nemen.
Alternatief is overstappen te Zd, maar dan heb je ma-do 0mn overstap vanuit de 800 en 2mn overstap vanuit de érg vaak vertraagde 7400 (waar bij vertraging die 800 dan ook weer vertraagd is) en eenmaal te Zd kan je niet op de 2900 overstappen
-De bus 370 vanuit Diemen Provincialeweg laveert in Purmerend tussen álle stations door, waardoor je maar weer moet gokken of je via een overstap de 3300 haalt. De 314 naar Hoorn is zo'n ellenlange reis, dat heeft ook geen zin.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik rij in een VIRM achter een sneeuwbui aan. Heel raar geluid om de sneeuw tegen de onderkant van de vloer te horen tikken!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zit in SLT treinstel 2649, en waar er tegenwoordig de toiletten horen te zitten, is er nu een groot kaal wit hok ingebouwd. Is dit gewoon een ruimtereservering voor een toekomstig toilet of is het voor iets anders bedoeld?
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is een Sandite-installatie. Als het goed is zit het toilet elders in de trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat is die Sandite-installatie voor iets?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sandite is een gelachtig goedje dat NS in de herfst op de rails smeert tegen gladde sporen. Kennelijk is die installatie zo groot dat die niet onder de vloer van SLT past, want bij DDZ en SGM speelde het niet dat er zitplaatsen voor moesten wijken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Meer details en een paar foto's hier:Treinenweb: NS zet speciale SLT Sprinters in voor herfstmaatregelen op het spoor
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Trein 645 lijkt Rotterdam Alexander bijna volledig voorbij gereden te zijn vanmiddag. Ik zag de trein staan met 6 van de 7 bakken buiten het perron terwijl de reizigers op het perron naar de achterste deuren liepen in de hoop dat deze nog ontgrendeld werden. Of dat ook gebeurde heb ik niet kunnen zien, trein heeft wel bijna 10 minuten zo gestaan waarna deze is doorgereden naar Capelle Schollevaar (om reizigers uit het voorste stel eruit te laten vermoed ik?) en daarna verder naar Gouda en Utrecht Centraal waar de trein uiteindelijk met +11 opgeheven is vanwege te grote vertraging.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten