Ohja, en ik heb een kowa van 13 kilometer gemaakt van Hoevelaken naar Barneveld Noord, en een Eiffeltoren gezien
![Blij :)](./images/smilies/smiley.gif)
De Berghemse optocht telde 38 deelnemende acts en wagens. Voor Brabantse begrippen is dat redelijk bescheiden, gezien de grote optochten in bijvoorbeeld Tilburg en Prinsenbeek over de 100 komen. Wat mij op dezelfde site trouwens opvalt is dat de geplande route niet eens in de buurt van het spoor komt...
Zowel spoorwegovergangen (tenzij diesellijn) als tunnels zijn problematisch lijkt me i.v.m. de hoogte die sommige van die wagens kunnen hebben.
Als de wagens ondanks verwijderen van koppen e.d. niet "gewoon" over straat kunnen naar de bouwplaats dan vaak wel, is veel handiger met vergunningen en verzekeringen.
Laat ik voorop stellen dat er zeker gepast gestraft moet worden als blijkt dat dit ongeval verwijtbaar is. In steeds meer plaatsen (waaronder Berghem) is het niet toegestaan om met tractor voor de wagen te rijden uit veiligheidsoverwegingen van zowel de andere groepen als het publiek. Daarnaast ligt deze overweg naast het parcours (die draait van de Julianastraat de Kerkstraat in), waardoor ze niet de tijd hebben gehad om als ze dat zouden willen er een tractor voor te zetten aangezien ze daar nog in het voetgangersgebied van de optocht zitten, die is zo groot omdat er veel mensen op deze optocht af komen aangezien er niet veel verlichte optochten zijn. Ik vind het dus iets te kort door de bocht om te zeggen dat dit de makkelijkste weg was door er geen tractor voor te hangen, aangezien dat in andere dorpen juist weer voor ellende heeft gezorgd in andere plekken en andere jaren. Zeker als iets al jaren goed gaat en iedereen het zo doet is de kans zeker ook aanwezig dat de meeste mensen niet eens weten dat er een vergunning nodig is om het spoor over te gaan.nvdw schreef: ↑ma 12 feb 2024, 10:56 Dat verhaal met ontheffing is er niet voor niks en ongetwijfeld zal de verwachting van ProRail en RDW wel zijn dat mensen hopelijk zelf voor een slimmere oplossing kiezen: een tractor of vrachtwagen voor de kar zetten. Helaas zijn mensen heel goed in het zoeken van de kortste weg voor zichzelf.
Dit kan ik niet helemaal plaatsen. De route ging van de Julianastraat via de rotonde naar de Kerkstraat en van daaruit naar het eindpunt. Vanaf dat eindpunt zul je (als de optocht geëindigd is) weer via die rotonde naar de Zevenbergseweg moeten (en de enige route daarvoor is via de Julianastraat waar de optocht net langs kwam, dus dat kan pas als de optocht echt beëindigd is). De afstand van die rotonde naar de overweg in de Zevenbergseweg is 180 meter. De overweg is nog niet eens zichtbaar vanaf de rotonde.RnBn schreef: ↑ma 12 feb 2024, 18:28
Daarnaast ligt deze overweg naast het parcours (die draait van de Julianastraat de Kerkstraat in), waardoor ze niet de tijd hebben gehad om als ze dat zouden willen er een tractor voor te zetten aangezien ze daar nog in het voetgangersgebied van de optocht zitten,
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten