Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Nitein-Repart
Berichten: 3659
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef: ma 20 mei 2024, 11:30 Mooi dat de provincie Zeeland dit met lobbywerk voor elkaar krijgt. Kan dan nu de provincie Noord-Brabant even gaan lobbyen voor een doorgaande sprinter Roosendaal - Den Haag Centraal?
Ik hoop dat de NS eerst de uursdiensten voor sprinters 's avonds en in het weekend weer gaat herstellen naar een halfuursdienst conform dienstregeling 2019. Dat lijkt mij de grootste prioriteit. Pas dan kan er wellicht gekeken worden naar een aantal doorkoppelingen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

TffpaA schreef: ma 20 mei 2024, 10:51 Maar goed, dan is het dus gewoon een beetje ranten
...Wat natuurlijk mag, maar ook wel verklaart waarom mensen juist daarnaar gaan vragen in plaats van met je mee te huilen.
Zo ervaar ik het. Ik voel me ook niet aangemoedigd het artikel te lezen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

Gamma schreef: ma 20 mei 2024, 11:06 Een rechtstreekse trein Vlissingen - Zwolle is echt heel goed nieuws. De overstap in Breda wordt nu zo vaak gemist. Dit gaat echt tot veel minder vertragingen leiden en tot veel blije reizigers. Flinke verbetering in die regio.
Ik zou dit niet als verbetering willen zien. Ja, je mist de overstap in Roosendaal niet (1x per uur, de overstap die nu al het langst is en dus het minst gemist wordt) maar het is een vrij dure oplossing: je vervangt immers losse SNGtjes door VIRM, en die zijn duurder (en trager, waardoor de reistijd van de sprinter gaat toenemen). Ik denk dat Zeeland veel beter af was geweest met 2x een snelle trein en 2x een stoptrein, en ik vraag me af of dat (veel) duurder was geweest. Je zou dan (ten opzichte van nu) een VIRM-omloop besparen doordat je korter kan keren in Vlissingen met de nu-stoppende IC, en daarvoor in de plaats heb je 2 SNG-omlopen nodig (met 5 stellen kun je een halfuurdienst rijden, in plaats van de huidige uurdienst met 3 stellen).
Lange_Dre
Berichten: 550
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Lange_Dre »

TffpaA schreef: ma 20 mei 2024, 10:51 Maar goed, dan is het dus gewoon een beetje ranten. Heitinga roept maar van alles en zit te liegen dat het gedrukt staat - maar ik heb verder geen zin om uit te leggen wat er dan gelogen aan is.

Wat natuurlijk mag, maar ook wel verklaart waarom mensen juist daarnaar gaan vragen in plaats van met je mee te huilen.
Ik had een bericht als reactie geschreven, maar kom er net achter dat er tijdens het posten iets verkeerd is gegaan, kan een keer gebeuren. En ja ik heb niet de tijd om 24/7 hier op het forum te zitten. Daarnaast, hoe zo nu gelijk weer zeggen dat ik zit te huilen. Echt kom op, kan het niet iets volwassener hier? Dus het zou fijn zijn als je toon in het vervolg iets milder kan zijn ;) Daarnaast nog steeds, het zou al helpen als mensen eens een artikel zelf lezen of een fragment/reportage of zoals nu podcast zelf zouden luisteren in plaats van meteen vragen te stellen of te reageren. In veel gevallen kan je er zelf dan achter komen wat er gezegd is en kun je je eigen conclusies trekken. Maar goed, dat gezegd hebbende..
Dionysusnu schreef: zo 19 mei 2024, 18:36
CamilleKreemers schreef: za 18 mei 2024, 19:24 Wat waren de halve waarheden?
Ik ben natuurlijk niet Lange_Dre, maar hier is mijn lijstje van opmerkingen na het luisteren:
  • Rond minuut 6 tot 8 gaat het over de regio Twente. Hij verklaart het recente stakingsverbod door te zeggen dat Arriva zich aan de CAO houdt, en dat de chauffeurs maar moeten schikken, en geeft daarbij impliciet de schuld aan de vakbonden dat het ziekteverzuim hoog is.
    Dat Arriva zich aan de CAO houdt is in principe waar, maar niet volledig. Arriva moet bovenop de dienstpakketnormen van de CAO ook voldoen aan de randvoorwaarden zoals met de ondernemingsraad vastgesteld. Dat doen ze nu niet, dus rijden ze met een noodpakket. FNV wilde staken omdat dat noodpakket te lang duurde. Echter is in de CAO ook vastgelegd dat de ondernemingsraad over aanvullingen op dienstpakketten gaat, en heeft FNV met de CAO ingestemd. Omdat de ondernemingsraad toestemming heeft gegeven om tot de zomer het noodpakket te rijden, heeft FNV verder geen rol in de procedure, en kunnen ze er ook niet over staken.
  • In minuut 10 zegt hij dat Arriva een beter product dan NS zou bieden door "er kort op te zitten, voldoende materieel, en voldoende mensen beschikbaar te hebben". 1 vind ik nogal nietszeggend (dit was al na 2 keer doorvragen). 2 is onzin, NS heeft nu een materieeloverschot, en Arriva heeft in Limburg juist problemen met materieelinzet voor de drielandentrein. 3 is ook geen geweldig argument, want daar hebben beide partijen op dit moment last van.
  • Rond 30 tot 34 minuten ontwijkt hij een aantal vragen over alternatieven voor elektrificatie. Ik was eigenlijk wel benieuwd wat Arriva's standpunten daarover zouden zijn.
Verder was het een hoop marktpraatje, maar ook wel af en toe wat oprecht gesprek.
Wat ik in mijn eerdere bericht dus wilde vertellen, ik sluit mij hier volledig bij aan. Daarnaast viel het mij op dat Anne tijdens het gehele gesprek dat de twee mannen hadden, vragen probeerde te ontwijken, begon vaak over andere dingen en verdraaide zo nu en dan ook vragen. Ik vind dat zelf een slechte eigenschap, hulde naar de presentator die probeerde door te vragen totdat Anne een antwoord op de gestelde vraag gaf.

Daarnaast viel het mij op hoe vaak Anne wel niet een verwijd richting de NS maakte, exact de verwijten die provincies al geruime tijd naar Arriva maken. Namelijk veel rit uitval, vertragingen en personeel te korten waardoor Arriva zijn contract niet kan nakomen. Zo gaf Anne aan dat hij zich zou schamen om met de auto te komen. Hij had namelijk de auto naar de BNR studio gepakt omdat de NS nooit optijd zou rijden en hij dan te laat zou zijn. Laat net een paar dagen eerder Jaap Bierman, de directeur van HTM ook voor een uitzending naar de studio van BNR zijn geweest. Hij gaf aan dat hij uiteraard de trein heeft genomen, iets met beter voor het milieu en gewoon op tijd was door de service van NS. Lang verhaal kort, prima dat hij de auto boven de trein kiest, maar gebruik die vraag dan niet om nog even de NS zwart te maken, terwijl je vaak zelf niet je zaakjes op orde hebt.

Anne gaf aan dat NS een veel lager percentage op tijd rijd dan Arriva, waarop de presentator direct al opmerkte dat Arriva niet met treinen in de drukke randstad rijd, waar niet alleen meer treinen rijden maar ook grotere steden en meer reizigers zijn. Wat je dus niet 1 op 1 met de regionale lijntjes van Arriva kunt vergelijken. Met een vervolgvraag of Anne dan ook een concreet voorbeeld kon geven hoe de Arriva het dan beter denkt te kunnen doen in de Randstedelijke gebieden. Ook hier kwam geen heel verhaal alleen dat ze "een beter product dan NS zou bieden door er kort op te zitten, voldoende materieel, en voldoende mensen beschikbaar te hebben en goedkoper zouden zijn". Maar concreet hoe, weigerde Anne te vertellen.

Ook over de internationale trein die Arriva wil gaan rijden tussen Groningen en Parijs werd het niet concreet. Anne zei dat ze een beter product kunnen leveren dan NS met partners nu doen. Maar hoe? Ook hierbij bleef de presentator de vraag opnieuw voorleggen aan Anne. Sneller dan NS zal het niet worden was de reactie van de presentator die opnoemde wat momenteel de huidige reistijd is nadat er gevraagd was naar de reistijd die Arriva denkt te leveren. Keer op keer ontweek Anne dus vragen, vertelde keer op keer het verhaal dat op het zelfde neer kwam. Arriva is beter omdat ze er korter boven op zitten dan NS en wel de mensen te hebben. maar de vraag, die werd vaak niet volledig beantwoord. Uiteraard is dat een keuze die de man kan maken, maar ik vind het een zwakte bod. Als je jaar in jaar uit de Calimero speelt, van de daken roept dat Arriva het allemaal beter weet en kan dan dan NS doet, kom dan met goed onderbouwde argumenten. Laat eens zien met cijfers, feiten en concrete plannen waarom je het beter denkt te kunnen doen.


Anne is met "zijn" Arriva gewoon vaak een slechte verliezer, die vaak last van grootspraak lijkt te hebben. Dat zie je nu bijvoorbeeld ook weer in Friesland waar ze de aanbesteding van Qbuzz verloren hebben. Ik begrijp dat je daar als bedrijf echt zwaar de piep op kan hebben. Maar ook daar wijst Anne namens Arriva vooral naar "zogenaamde fouten van andere en naar "loze beloftes" van Qbuzz die ze niet kunnen waarmaken. Dat kan, moet hij ook echt zelf beslissen natuurlijk. Maar Anne kan ook hierbij ook eerst een spiegel voor zichzelf en Arriva houden, wat hebben zij mogelijk verkeerd gedaan. En gewoon met een goed onderbouwd op feiten rustend verhaal komen en het de volgende keer gewoon beter doen.

Terug naar die BNR aflevering. Luister de aflevering vooral zelf een keer en trek daarna je eigen conclusies zou ik zeggen ;)
TffpaA
Berichten: 3451
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

Lange_Dre schreef: ma 20 mei 2024, 15:17 Dus het zou fijn zijn als je toon in het vervolg iets milder kan zijn
Qua mildheid: moet ik dan denken aan de mildheid waarmee jij op Anne reageert? Verder dank voor je inhoudelijke respons - nu weten we in ieder geval beter waaróm je Anne een liegebeest vindt.
Lange_Dre
Berichten: 550
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Lange_Dre »

TffpaA schreef: ma 20 mei 2024, 15:26 Wat natuurlijk mag, maar ook wel verklaart waarom mensen juist daarnaar gaan vragen in plaats van met je mee te huilen.

Het deel "met je mee te huilen" is gewoon onnodige opmerking van je. Ik benoemde alleen dat de CEO vooral een PR verhaal hield met daarin halve waarheden, veel leugens en loze beloftes. Dat is geen huilen, dat is een korte samenvatting benoemen wat de Anne vertelde.
TffpaA schreef: ma 20 mei 2024, 15:26 Verder dank voor je inhoudelijke respons - nu weten we in ieder geval beter waaróm je Anne een liegebeest vindt.
1, als je gewoonzelf de link die ik er bij plaatse had geopend, dan had je zelf kunnen horen wat Anne als CEO verteld heeft. Nogmaals, soms is het handiger om zelf niet lui te wezen en zelf een artikel te lezen of reportage te beluisteren.
2, "nu weten we in ieder geval beter waaróm je Anne een liegebeest vindt." ook weer een onnodige reactie.
iamthedutchdude
Berichten: 1080
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door iamthedutchdude »

Lange_Dre schreef: ma 20 mei 2024, 10:45 Soms helpt het om een artikel zelf te lezen, of in dit geval de podcast zelf te luisteren ;)
Lange_Dre schreef: ma 20 mei 2024, 15:17 Daarnaast nog steeds, het zou al helpen als mensen eens een artikel zelf lezen of een fragment/reportage of zoals nu podcast zelf zouden luisteren in plaats van meteen vragen te stellen of te reageren. In veel gevallen kan je er zelf dan achter komen wat er gezegd is en kun je je eigen conclusies trekken.
Lange_Dre schreef: ma 20 mei 2024, 15:17 Luister de aflevering vooral zelf een keer en trek daarna je eigen conclusies zou ik zeggen
Lange_Dre schreef: ma 20 mei 2024, 16:46 als je gewoonzelf de link die ik er bij plaatse had geopend, dan had je zelf kunnen horen wat Anne als CEO verteld heeft. Nogmaals, soms is het handiger om zelf niet lui te wezen en zelf een artikel te lezen of reportage te beluisteren.
Misschien toch eens in overweging nemen dat de mensen die op je reageren mogelijk de podcast al geluisterd hadden voordat ze reageerden.
Lange_Dre schreef: za 18 mei 2024, 18:04 Het was vooral een PR verhaal met halve waarheden, veel leugens en loze beloftes.
Dat is toch knap, want zo veel heeft Anne tijdens het gesprek niet ingebracht. Veel meer dan het welbekende "Wij kunnen het beter" kwam er niet uit zijn mond (zelfs de argumenten waarom ze het beter zouden kunnen waren maar matig). Wat dat betreft ben ik met je eens dat het een PR-praatje was, maar ik ben toch benieuwd welke leugens je dan gehoord hebt. Dat zie ik namelijk in je relaas nog steeds niet terug (want daarin wordt eigelijk alleen op de zwakke argumentatie en het ontwijken van vragen gewezen). Daarnaast vind ik een opmerking als hierboven toch een harde uitspraak voor iemand die van anderen een milde toon verwacht.
TffpaA
Berichten: 3451
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

Lange_Dre schreef: ma 20 mei 2024, 16:46
TffpaA schreef: ma 20 mei 2024, 15:26 Wat natuurlijk mag, maar ook wel verklaart waarom mensen juist daarnaar gaan vragen in plaats van met je mee te huilen.

Het deel "met je mee te huilen" is gewoon onnodige opmerking van je. Ik benoemde alleen dat de CEO vooral een PR verhaal hield met daarin halve waarheden, veel leugens en loze beloftes. Dat is geen huilen, dat is een korte samenvatting benoemen wat de Anne vertelde.
Het 'meehuilen' was vooral mijn interpretatie van je mogelijke anticipatie op de reacties die je zou krijgen, namelijk dat er geëchood zou worden dat Anne inderdaad liegt dat het een oordeel heeft. Dat gebeurde niet, en wel omdat je het enkel bij wat rant-achtige opmerkingen liet die Anne als leugenaar neerzetten, zonder in diezelfde post toe te lichten waaróm je dat dan vindt. Wat dat betreft biedt dit forum mij nog wel goede hoop - genoeg fora waar tegenwoordig alleen nog maar geëchood ('meegehuild') wordt.
TffpaA schreef: ma 20 mei 2024, 15:26 Verder dank voor je inhoudelijke respons - nu weten we in ieder geval beter waaróm je Anne een liegebeest vindt.
1, als je gewoonzelf de link die ik er bij plaatse had geopend, dan had je zelf kunnen horen wat Anne als CEO verteld heeft. Nogmaals, soms is het handiger om zelf niet lui te wezen en zelf een artikel te lezen of reportage te beluisteren.
2, "nu weten we in ieder geval beter waaróm je Anne een liegebeest vindt." ook weer een onnodige reactie.
Het ging me er nu juist om te achterhalen waarom jíj vond dat Anne loog. Of ik die podcast nu geluisterd heb of niet, doet daarbij niet terzake. Dit soort best serieuze aantijgingen verdienen mijns inziens gewoon een inhoudelijke onderbouwing. Die heb je nu gegeven. Het getuigt misschien eerder van luiheid aan je eigen kant dat je dat pas na diverse malen erom gevraagd te zijn met frisse tegenzin en de nodige snauwen mijn kant op doet.

Waarom je mijn labeling van 'liegebeest' overigens onnodig vindt ontgaat me - je bent zelf degene die ermee begint Anne van liegen te beschuldigen.
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

Nou, de toon is weer gezet. Vermoeiend.

Dank @ Lange_dre voor de uitwerking van de podcast.
Het was er één uit de serie van vijf omtrent mobiliteit, zoals al aangegeven dat ook de HTM een aflevering mocht vullen.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Wubbo schreef: ma 20 mei 2024, 15:07
Gamma schreef: ma 20 mei 2024, 11:06 Een rechtstreekse trein Vlissingen - Zwolle is echt heel goed nieuws. De overstap in Breda wordt nu zo vaak gemist. Dit gaat echt tot veel minder vertragingen leiden en tot veel blije reizigers. Flinke verbetering in die regio.
Ik zou dit niet als verbetering willen zien. Ja, je mist de overstap in Roosendaal niet (1x per uur, de overstap die nu al het langst is en dus het minst gemist wordt) maar het is een vrij dure oplossing: je vervangt immers losse SNGtjes door VIRM, en die zijn duurder (en trager, waardoor de reistijd van de sprinter gaat toenemen). Ik denk dat Zeeland veel beter af was geweest met 2x een snelle trein en 2x een stoptrein, en ik vraag me af of dat (veel) duurder was geweest. Je zou dan (ten opzichte van nu) een VIRM-omloop besparen doordat je korter kan keren in Vlissingen met de nu-stoppende IC, en daarvoor in de plaats heb je 2 SNG-omlopen nodig (met 5 stellen kun je een halfuurdienst rijden, in plaats van de huidige uurdienst met 3 stellen).
Ik vond de treinserie die met VIRM wordt gereden koppelen aan eentje die met SNG wordt gereden ook vreemd. Maar van wat ik op internet lees is het missen van de overstap op Roosendaal een grote ergernis.
Beul van de blindegeleidelijn
Dionysusnu
Berichten: 638
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Dionysusnu »

Als materieel mengen een probleem is, kan de overstap ook net zo goed met een wachtregeling opgelost worden. Of vloek ik nou in de kerk?
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door IIVQ »

Dat kost meer tijd dan de trein doorkoppelen (in dat laatste geval ben je met 15s stop buiten de spits wel klaar)
Bovendien is een wachtregeling niet eeuwigdurend, na een minuut of 4 wordt (richting Zwolle) toch wel vertrokken omdat je anders verderop (bij Oss en Olst) in de penarie loopt terwijl een doorgaande trein misschien pas bij +20 opgeheven wordt en dan pas bij Deventer opgeheven wordt, fijner voor de Zeeuwen, er zullen niet veel doorreizen tot daar.
Voor de rest leg je dan vanaf Nijmegen een nieuwe trein in.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8923
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ArrivaBas »

Je kan op zich wel maximaal zeven tot acht minuten wachten, omdat de 3600 in Breda en 's-Hertogenbosch vijf minuten stilstaat. Alleen moet je dan wel de Sprinter uit Dordrecht evenzoveel minuten kunnen tegenhouden in Breda, en er 's avonds en in het weekend voor zorgen dat die daardoor niet zodanig veel vertraging oploopt dat hij daardoor stukloopt op dezelfde hinder bij Ravenstein, en/of zijn onbetrouwbare korte kering van slechts negen minuten in Nijmegen niet haalt. Die korte kering was er vorig jaar de hele dag door buiten de spitsuren, en is de reden dat station Tilburg Universiteit de twijfelachtige eer heeft om het station te zijn dat het meest is overgeslagen door treinen die er wel hadden moeten stoppen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Vooral de keringen waarbij gecombineerd moest worden voor vertrek uit Nijmegen hebben daar vaak last van gehad, omdat flirts al langere tijd problemen hebben met het herkennen van het stel wat zojuist gecombineerd is. Als je het op trein viveau zou uitzoeken zul je bijvoorbeeld zien dat de 6623 en 6625 vaak vertraagd uit Nijmegen zijn vertrokken en daar gecombineerd zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Negen
Berichten: 88
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Negen »

https://www.treinenweb.nl/nieuws/10611/ ... useum.html

De 4011 gaat naar het spoorwegmuseum *O*
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

Mooi dat een dergelijk kenmerkend materieeltype ook een plekje krijgt in het Spoorwegmuseum. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 6027
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Bemined »

Zou helemaal mooi zijn als de doorloopkop weer teruggebouwd kan worden, in combinatie met een vaste doorloopkop in het museum waar de 4011 dan mee gecombineerd kan worden (bij gebrek aan een tweede museumstel om mee te combineren).
MaartenD
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door MaartenD »

Als hij statisch wordt opgesteld kun je de achterste bak er toch even vanaf halen? ;)
Commendatore
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Commendatore »

Ergens verbaast dit me niet, aangezien het stel maar door bleef rijden. Is deze technisch misschien ook in een betere toestand dan de rest?
RobertT
Berichten: 604
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door RobertT »

TffpaA schreef: ma 20 mei 2024, 10:52
Bemined schreef: zo 19 mei 2024, 21:51 De 3600 wordt vanaf dienstregeling 2026 doorgekoppeld aan de 6100:

https://www.pzc.nl/middelburg/provincie ... ~ad90fda6/
Zoals in hem nu begrijp rijdt de een eens per uur en de ander tweemaal. Blijft dat ook zo? Of gaat de frequentie van de uurdienst omhoog naar een halfuursdienst?
Staat er ook bij:Er komt geen extra trein bij,dus de frequentie blijft zoals nu.
Alleen wordt,zoals hier al gemeld de huidige sprinter doorgetrokken naar Zwolle,dus 1x per uur rechtstreeks,op het andere half uur blijft de overstap
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten