Dienstregeling 2025
Re: Dienstregeling 2025
Ofwel hetzelfde als nu, want de meerwaarde van de 3200 is er nu tenslotte ook niet.
Re: Dienstregeling 2025
Oeh, allemaal afwijkende stoppatronen op een IC-station.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 853
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
- dylanwild94
- Berichten: 6251
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Dienstregeling 2025
Sprintercity
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Dienstregeling 2025
IJltuig ("Eilzug").
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Dienstregeling 2025
(Uit: Jaap de Jong en Peter Burger: 1991. Onze Taal! - Zestig jaar strijd en liefde voor het Nederlands, SDU, 's-Gravenhage, pagina 141, naar aanleiding van de vraag van Genootschap Onze Taal voor een nieuw woord voor de Hogesnelheidstrein)Een bloemlezing: blikskaters, boemerang, europijl, flitstrein, haas(t)trein, hetebliksem, ijltrein, intercity-komeet, laagvlieger, meteoor, pijl, railracer, scheurtrein, snelle jongen, speerspoor, spoorslags, tempotrein, turbotrein, woesj en zoef.
Re: Dienstregeling 2025
De treinformules in Duitsland werken toch gewoon prima?
Ik heb ze even waar nodig vertaald in het Nederlands:
Intercity-express
Intercity
Regionaal express
Sprinter
Stadsspoor
Ik heb ze even waar nodig vertaald in het Nederlands:
Intercity-express
Intercity
Regionaal express
Sprinter
Stadsspoor
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39700
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
Bijna, deze twee zouden in volgorde Sprinter en Stoptrein zijn... (Als je in de DB-planner, of op het scherm met overstappen in de ICE, kijkt staan alle Sprinters er als RE in i.p.v. als RB.)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2025
Het lijkt me dat ze dat in Duitsland verkeerd vertalen. Een RB trein stopt vaker dan een RE. Wij kennen in Nederland natuurlijk niet de RE als apart treintype, maar qua rijkarakterestieken valt 'onze' IC veel meer overeen met de Duitse RE.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2025
REs kunnen op elk tussengelegen station stoppen, daar waar geen RB rijdt. Vandaar dat bijvoorbeeld RE19 tussen de grens en Oberhausen Hbf overal stopt. Ten zuiden van Wesel slaat de RE5 wel 1x per 2 uur stations over. En soms slaan REs een boel stations over. Een patroon kan ik moeilijk ontdekken.
Re: Dienstregeling 2025
Welke Sprinter gaat er eigenlijk niet in Schiedam stoppen? Ik neem aan de 5200, maar klopt dat wel, aangezien het ook een andere treinserie zou kunnen zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2025
Ga je dan niet ontzettend treinen van of naar Den Haag Centraal mee in de weg zitten?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2025
Bedankt.
Begrijp ik dan goed dat de 1100 eigenlijk de 5200 op Sdm had moeten inhalen, maar dat dat in eerste instantie tijdelijk op Dtcp gebeurt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2025
Helder. Bedankt voor de uitleg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2025
De NS heeft gereageerd op het advies van het Locov om de toeslag op de HSL af te schaffen, link. Advies van het Locov.
Opvallend vind ik dat de NS gaat op basis van de incheck- en uitchecktijden van reizigers de toeslag afschrijven. Op het moment dat de incheck- en uitchecktijden zo dichtbij elkaar liggen dat er wel met de HSL gereisd moet zijn, wordt er de toeslag afgeschreven. Alleen hoe gaat de NS dat doen op het moment dat je van Amersfoort naar Rotterdam reist? De reguliere IC met overstap in Gouda is namelijk sneller dan de IC Direct over de HSL...
Opvallend vind ik dat de NS gaat op basis van de incheck- en uitchecktijden van reizigers de toeslag afschrijven. Op het moment dat de incheck- en uitchecktijden zo dichtbij elkaar liggen dat er wel met de HSL gereisd moet zijn, wordt er de toeslag afgeschreven. Alleen hoe gaat de NS dat doen op het moment dat je van Amersfoort naar Rotterdam reist? De reguliere IC met overstap in Gouda is namelijk sneller dan de IC Direct over de HSL...
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 941
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Dienstregeling 2025
Ik neem aan dat er dan dus juist geen toeslag gerekend wordt. En dat is ook terecht, want in NS' ogen betaal je extra voor de reistijdwinst, en die is er dan niet.
Re: Dienstregeling 2025
Dus als je incheckt bij de poortjes, dan koffie haalt en dan reist doe je er lang over en betaal je geen toeslag. Of als je bij aankomst eerst een broodje eet (NS wil graag dat we wat op het station kopen toch?) dan doe je er ook lang over en betaal je geen toeslag.ITF schreef: ↑do 03 okt 2024, 20:09 Opvallend vind ik dat de NS gaat op basis van de incheck- en uitchecktijden van reizigers de toeslag afschrijven. Op het moment dat de incheck- en uitchecktijden zo dichtbij elkaar liggen dat er wel met de HSL gereisd moet zijn, wordt er de toeslag afgeschreven. Alleen hoe gaat de NS dat doen op het moment dat je van Amersfoort naar Rotterdam reist? De reguliere IC met overstap in Gouda is namelijk sneller dan de IC Direct over de HSL...
Als je haast hebt en net de trein haalt (omdat je vorige trein weer eens vertraging had) dan doe je er sneller over en betaal je wel toeslag. Hoé denkt NS dit te gaan checken?
Het lijkt België wel.
Gr BasG
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten