Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op woensdagen is het altijd een los zesje. Zo zijn er best wat treinen op woensdagen planmatig korter.
Op mijn traject deels planmatig, maar ze hebben er een puinhoop van gemaakt: Trein 5520 rijdt planmatig doordeweeks altijd met SLT-6 (uitgezonderd vrijdag) maar was nu een SNG-4. Die van een halfuur eerder was SNG-3 ipv SLT-6 en die van een halfuur later was een SLT-6 ipv SLT-4, gaat toch ergens niet helemaal goed geloof ik.
Eind vorige week zat er ook allemaal SNG op de 5500, ongepland, dus ik snap het niet meer.
Eind vorige week zat er ook allemaal SNG op de 5500, ongepland, dus ik snap het niet meer.
-
Joh, wees blij dat er een trein rijdt. Blijkbaar waren er wat dingen overhoop gegaan door bijvoorbeeld een verstoring; klinkt alsof het goed is bijgestuurd in dit geval!
F.k.a. Bollenstad
Tussen Asb en Holendrecht passeer ik zojuist in de 3959 een blauwe Eurostar richting Amsterdam Centraal, hoezo is die hier terecht gekomen?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
Ah op die fiets.
Waarom eindigde de 9126 vandaag op Rotterdam Centraal, terwijl de 9167 wel in Amsterdam kan beginnen?
Waarom eindigde de 9126 vandaag op Rotterdam Centraal, terwijl de 9167 wel in Amsterdam kan beginnen?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
De 520 rijdt nu met een DDZ10, waarvan het viertje in Groningen startte, en het zesje in Zwolle. Meestal begint het langere treinstel in het noorden. 

Beul van de blindegeleidelijn
Als ik vanaf Utrecht Lunetten een reis naar Delft plan, krijg ik twee opties (met dezelfde vertrektijd en evenveel overstappen): eentje via Den Haag Centraal en eentje via Rotterdam Centraal.
De tweede optie is echter met vervangend vervoer en duurt bijna een kwartier langer.
Waarom wordt die dan überhaupt getoond?

De tweede optie is echter met vervangend vervoer en duurt bijna een kwartier langer.
Waarom wordt die dan überhaupt getoond?

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
De 552 raakte te Utrecht Centraal defect. Na 10 minuten "knutselen" leek het erop dat we alsnog gingen vertrekken, maar na zo'n 20 meter stopte de trein alweer.
Nu zit ik in de 1754 die helaas maar de helft van de capaciteit van de 552 heeft (ICM7 versus DDZ10).
Nu zit ik in de 1754 die helaas maar de helft van de capaciteit van de 552 heeft (ICM7 versus DDZ10).
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Trein 2052 werd te Utrecht kort van te voren van spoor 9 naar spoor 12 gewijzigd. De 2052 zou er echter ook nog een stel bij moeten krijgen, die stond nog op het opstelterrein en werd pas voorgereden op moment dat de binnenkomende 2057 eigenlijk al zou moeten combineren. Die 2057 moest hierdoor voor de inrijder wachten tot de beveiliging een tegengestelde rijweg toestond, en aangezien de vertrektijd naderde begonnen de wachten zich maar in het losse viertje te proppen terwijl de trein uiteindelijk gewoon met 11 bakken zou vertrekken (met +5 vanwege het late combineren).
Mijn 1750 bestond vanmiddag uit een los viertje ipv 7 bakken ICMm. Vanaf Apeldoorn richting Amersfoort was het nog te doen maar op Amersfoort zelf stroomden de gangpaden helemaal vol... 

Blijkbaar stoppen (door werkzaamheden?) de 1800 en 2400 vandaag niet in Duivendrecht en stoppen de 700 en 800 daar juist wel.
Dat wist ik niet, dus stapte ik uit macht der gewoonte te Asdz in de 2400, met als gevolg dat ik nu moet omreizen via Almere.
Dat wist ik niet, dus stapte ik uit macht der gewoonte te Asdz in de 2400, met als gevolg dat ik nu moet omreizen via Almere.

-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
De 1800 en 2400 stoppen richting Rotterdam dan wel weer in Duivendrecht. Geen idee waarom dat zo is overigens. Daarbij rijdt de 2400 2x/uur en rijdt de s9500 vanaf Rotterdam.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
12-03-2025 --> 78 foto's NIEUW - provincies Noord-Holland, Friesland en Oost-Vlaanderen
23-02-2025 --> 99 foto's - provincies Antwerpen en Groningen
Updates:
12-03-2025 --> 78 foto's NIEUW - provincies Noord-Holland, Friesland en Oost-Vlaanderen
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Duidelijk 

Updates:
Updates:
Mijn 3500 richting Venlo reed vanochtend wel over spoor 5. De 2400 kwam toen op spoor 4 naast ons staan.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Soms wijkt men wel eens af van het geplande vertrekspoor.
Updates:
Updates:
NS is nochtans heel duidelijk: Minder Spr tussen Hvs en Shl, Minder Spr en IC tussen Almere Centrum en Asd.
Dus tussen DvD en Hvs rijden de normale hoeveelheid IC's!
Mijn reisadvies vanaf Dvd naar Hvs vanmorgen: Neem de 1800 naar Asdz, neem de 1800 naar Hvs. Ik had toch al geen zin om te fietsen, dus ben naar Kraaiennest gewandeld, 49 naar Wp en dan de Spr. En nu maar eens de 144 naar Asd en dan M53 terug.
Dit weekend is er OntraxS bij het spoorwegmuseum. Gelukkig hebben ze last minute nog een SLT-6 weten te bemachtigen want trein 28305 was vrij druk.
De 1862 lijkt defect te zijn gegaan op Schiphol, want hij staat er nog steeds.
Dit heeft twee vervelende gevolgen:
1) De 2464 is extreem vol. Nu is een losse ICNG-V tijdens de spitsuren sowieso al geen goed idee, maar bij een kleine verstoring wordt het gevaarlijk.
2) Er zijn op Schiphol nog maar twee sporen beschikbaar.
Dit heeft twee vervelende gevolgen:
1) De 2464 is extreem vol. Nu is een losse ICNG-V tijdens de spitsuren sowieso al geen goed idee, maar bij een kleine verstoring wordt het gevaarlijk.
2) Er zijn op Schiphol nog maar twee sporen beschikbaar.
Nu de noordoost verbannen is uit Rotterdam stap ik meestal maar op Gouda over tussen de treinen. Echter, na een bezoek in Zwolle vanavond ben ik vanuit de 678 maar in Utrecht Centraal gaan overstappen. De DDZ die erin reed was een rijdende koelkast waar je vla gewoon goed in zou blijven, en de conducteur kon er niets aan doen.
Gek genoeg rijdt de 2078 ook met DDZ maar daarin is het wel gewoon lekker warm
Gek genoeg rijdt de 2078 ook met DDZ maar daarin is het wel gewoon lekker warm

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Als je geen bezwaar tegen wisselen van perron hebt is van trein wisselen in Utrecht sowieso prettiger mijns inziens. Zitplaatskans is net wat hoger en je kunt gelijk instappen in plaats van op een winderig perron in Gouda te moeten wachten.
Andersom maakt dat echter weer minder uit, dan stap ik doorgaans ook maar in Gouda over.
Andersom maakt dat echter weer minder uit, dan stap ik doorgaans ook maar in Gouda over.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Als ik vanuit Rotterdam voorbij Utrecht reis geef ik er de voorkeur aan om al in Gouda te wisselen, aangezien treinen uit Den Haag Centraal heel ongelijkmatig verdeeld zijn is er zeker bij langere treinen bijzonder veel zitplaatskeuze.
Richting Rotterdam heeft Gouda het voordeel dat er op spoor 8 een wachtruimte met werkende radiator is
Richting Rotterdam heeft Gouda het voordeel dat er op spoor 8 een wachtruimte met werkende radiator is

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Hmm, vergt wel wat oplettendheid dat er nu de IC Berlijn omgeleid wordt dus eens per 2 uur geen IC van Amsterdam Centraal naar Amersfoort rijdt. Heb de uren waarop de ICB rijdt nog altijd niet echt in m'n hoofd.
Dan maar per metro naar Zuid gevolgd door de ICdirect gekozen, was precies te halen.
Dan maar per metro naar Zuid gevolgd door de ICdirect gekozen, was precies te halen.
Schapekop in de Keistad
Vandaag zijn er intercity's Enkhuizen-Roosendaal. Complimenten aan de inventiviteit van de dienstregelingmakers (of wordt dat ook al door AI gedaan?). Was gisteravond wel handig geweest, had me een overstap gescheeld.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.