Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
IIVQ

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

4023 bestaat normaal uit 10 en nu uit 4 bakken SLT. Er zijn achterin al vanaf Breukelen staanplaatsen, normaal vanaf ongeveer Nieuwerkerk a/d IJssel voorin en is achterin nog wel plek.

Gelukkig houd ik maar 2 zitplaatsen bezet door een steekkarretje mee te nemen dat een klapzitje bezet houdt :|
Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

Mijn 124 werd te Koln Messe/Deutz ruim een uur vastgehouden ivm personen in het spoor te Düsseldorf Hbf. Het feest was daarna nog niet voorbij want er was een overwegstoring in de buurt van Wesel. Schade is +106 en het zaakje is hierdoor in Ut opgeheven.

Te Ah stond aan de buitenzijde van de ICE aangegeven dat men niet mocht instappen en ook de conducteur schreeuwde dat niemand mag instappen. Op de borden stond de trein wel aangegeven (met aangepaste bestemming Ut ipv Asd dus).
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Treintje1989 schreef: do 08 mei 2025, 23:38 Te Ah stond aan de buitenzijde van de ICE aangegeven dat men niet mocht instappen en ook de conducteur schreeuwde dat niemand mag instappen.
Sommige conducteurs maken helaas hun eigen regels.
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Zou het ook dit geval ook niet handig zijn om geen nieuwe reizigers aan boord te nemen zodat je voor de reizigers die al aan boord zijn iets kunt regelen om op de eindbestemming te komen? Lijkt mij voor het overzicht van de conducteur een stuk makkelijker als er niet nog 40 mensen Arnhem - Utrecht bijkomen.
Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

Dat zou zeker de reden kunnen zijn. Dan is het handiger als men standaard ook de borden op 'niet instappen' zet in het geval de trein onderweg wordt opgeheven. Zoals gister in Ut dus laat alle partijen gewoon 1 lijn trekken.

De conducteur riep voor Ah trouwens al uitgebreid om dat we niet verder naar Ut gaan en dat men daar kan overstappen op alle binnenlandse treinen om alsnog bij je eindbestemming te komen. 'In NL doen we niet aan zugbindung' :p

Een paar toeristen die in mijn buurt zaten waren echter wel lichtelijk in paniek desondanks dus ik heb ze zover ik kon verder geholpen. Alleen hoe het tafereel in Ut is afgelopen weet ik niet want ik moest er in Ah sowieso al uit.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

DPDelft schreef: vr 09 mei 2025, 06:33 Zou het ook dit geval ook niet handig zijn om geen nieuwe reizigers aan boord te nemen zodat je voor de reizigers die al aan boord zijn iets kunt regelen om op de eindbestemming te komen?
Om 18:49 zal het aantal gestrande reizigers nog zeer overzichtelijk zijn.
Ivan

Bericht door Ivan »

Momenteel zit ik in de 3633 die tussen Breda en Roosendaal langzaam rijdt wegens een hele rits overwegstoringen of een seinstoring.

Heb 25 minuten overstaptijd op lijn 19.
Zou moeten lukken, maar ik ben benieuwd.

Edit: Met dik een kwartier vertraging maken we na Etten-Leur pas echt vaart. Schade in Roosendaal is +- 20 min.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

In de 1174 volgde nog voor station Tilburg een uitgebreide omroep dat we te laat in Tilburg en Breda zouden zijn. Eenmaal raden welke trein net keurig op tijd uit Breda is vertrokken (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hainje

Bericht door Hainje »

De Intercity naar Hogwarts?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
dennistd

Bericht door dennistd »

ICM 4250 is bij aankomst in Ut als voorste stel van de 2865/1767 blijkbaar defect geraakt, en wel dusdanig dat de omroep er ook mee ophield schijnbaar: het personeel kwam door de trein heen om te vertellen dat we moesten overstappen op het andere stel. Deze 4085 heeft nu staanplaatsen in de gangpaden.
Bemined

Bericht door Bemined »

Trein 548 deed vanmiddag een aanval op de recordtijd kopmaken met DDZ in Utrecht, we kwamen met +4 aan waarna we volgens mij minder dan 2 minuten stilstonden voor de trein weer in beweging kwam. Volgens de omroep na vertrek was het druk in de trein, maar iedereen zal wel in het voorste stel gezeten hebben want in het achterste stel was het rustig.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ivan schreef: vr 09 mei 2025, 11:29 Momenteel zit ik in de 3633 die tussen Breda en Roosendaal langzaam rijdt wegens een hele rits overwegstoringen of een seinstoring.

Heb 25 minuten overstaptijd op lijn 19.
Zou moeten lukken, maar ik ben benieuwd.

Edit: Met dik een kwartier vertraging maken we na Etten-Leur pas echt vaart. Schade in Roosendaal is +- 20 min.
Die seinstoring heeft van 9:48 tot 14:08 geduurd. En al die tijd heeft ook heel Etten-Leur Noord zonder bus gezeten aangezien er maar 3 mogelijkheden zijn om het spoor over te steken en die dus allemaal niet mogelijk waren. Via de overweg aan de Hoevenseweg (Deze was in storing). De overweg aan de Plantijnlaan (hierlangs was niet mogelijk vanwege wegwerkzaamheden) en de overweg aan de lichttorenhoofd. In het begin van de verstoring waren ze zelfs allemaal niet bruikbaar omdat ze allemaal dicht waren vanwege die seinstoring
Bemined

Bericht door Bemined »

Ik stond vanmiddag op trein 2848 te wachten in Utrecht waarvan de aankomstvertraging steeds maar verder op leek te lopen. Een blik op de app liet zien dat het materieel als trein 1748 tussen Amersfoort en Den Dolder stilstond en op Utrecht verdwenen de treinen richting Amersfoort stuk voor stuk van de schermen. Er kwam uiteindelijk toch weer beweging in de trein, maar tegen die tijd had men al een nieuwe trein 2848 gemaakt in Utrecht met het materieel van een van de opgeheven treinen die uiteindelijk met slechts +2 vertrok nadat de reizigers die naar Enschede wilde eruit gezet waren. Uiteindelijk is de storing aangepast van aanrijding naar boom op het spoor, de 5600 kon blijven rijden maar intercity's zijn nog altijd opgeheven.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Wr hing een boom boven het spoor (nog niet in het spoor zelf) daarop was er rond Den Dolder maar 1 spoor beschikbaar.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Vanmiddag een kortdurende verstoring bij Sliedrecht als gevolg van een persoon op het spoor. Mijn stoptrein uit Gorinchem kreeg daar al +10 mee bij aankomst uit Geldermalsen. Bij Hardinxveld-Giessendam werden we aangekoppeld aan de trein uit Dordrecht om dan gezamenlijk weer terug te keren die kant op. Met wachten op kruisende treinen bij Sliedrecht en Stadspolders liep de vertraging nog wat verder op.
Bij aankomst in Dordrecht waren al meerdere slagen naar Gorinchem er tussen uit gehaald.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Op station Roosendaal is er aan het einde van de middag brand geweest in het toilet van een Belgisch treinstel: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/469 ... ndaal-plat

Het treinverkeer van en naar Roosendaal heeft tot ongeveer 21:00 volledig stilgelegen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127

Bericht door cassie127 »

Het treinverkeer van/naar Roosendaal is al rond 18:30 weer opgestart, behalve van/naar België. Is vooral rookschade en voornamelijk achter plaatwerk tussen het plafond en het dak zelf.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

De reisinfo laat zien dat die opstart voor de reizigers dan niet zo soepel verliep: Pas om 19:30 de eerste treinen, en de 2200 reed zelfs tot 21:00 niet.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Mijn spr moet even wachten in Gouda omdat er een omgeleide internationale trein ons inhaalt. Het blijkt een Thalys richting Woerden. De enige relevante storing die ik zie is een tussen Rtf en Bd gesloten HSL (vanwege een aanrijding?). Dus ik ben benieuwd of deze via Ht naar Antwerpen gaat of via Blk naar Asd•
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

De 9364 wordt inderdaad omgeleid Rtd-Ut-Ht-Bd vanwege de aanrijding op Rtb, en klopt ongeveer qua tijd (vertrok 16:57 uit Rtd)
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ah zo. Op NS.nl stond alleen iets over aanrijding op de HSL, dus had verwacht dat de klassieke lijn dan het alternatief zou zijn.

Ik kwam net op Ash en daar was het brede poortje buiten dienst. Met mijn (steek)karretje met lading kwam ik nét niet door de smalle poortjes... Nouja,met het karretje dwars getild wel, maar voor rolstoelers is dat natuurlijk geen optie.
Ivan

Bericht door Ivan »

Dionysusnu schreef: do 15 mei 2025, 17:31 De 9364 wordt inderdaad omgeleid Rtd-Ut-Ht-Bd vanwege de aanrijding op Rtb, en klopt ongeveer qua tijd (vertrok 16:57 uit Rtd)
Zojuist door Tilburg zien rijden!
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

In Roosendaal hoorde ik net de omroep toen de 2363 binnen kwam rijden; op de borden stond gewoon nog Amsterdam, maar door de eerdere aanrijding bij Blaak was dat natuurlijk ijdele hoop. Bij Lage Zwaluwe was dat inmiddels in de trein veranderd naar Dordrecht en daar werd iedereen uit de trein gezet. Na twee keer een perronwissel gehad i.v.m. een omroep dat er een Sprinter zou gaan rijden naar Rotterdam, heb ik dat maar opgegeven en ben vanaf Dordrecht met een nokvolle bus 488 naar de Kralingse Zoom gereisd. Aankomst aldaar met +6 vanwege file op de A16, dus de schade viel nog te overzien. De eerste doorgaande trein vanaf Dordrecht was (achteraf) pas de 5161.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ITF

Bericht door ITF »

IIVQ schreef: do 15 mei 2025, 17:24 Mijn spr moet even wachten in Gouda omdat er een omgeleide internationale trein ons inhaalt. Het blijkt een Thalys richting Woerden. De enige relevante storing die ik zie is een tussen Rtf en Bd gesloten HSL (vanwege een aanrijding?). Dus ik ben benieuwd of deze via Ht naar Antwerpen gaat of via Blk naar Asd•
Die Thalys heb ik op Amsterdam Amstel zien passeren in zuidelijke richting, met dezelfde vraag wat de route richting Parijs zal zijn. Achteraf was het een beter idee om die te nemen richting Utrecht, aangezien de 3063 achter de vertraagde sprinter en de Thalys aanmoest. Vervolgens liepen er personen op het spoor rondom de overloopwissels tussen Amstel en Muiderpoort, dus de 3063 heeft daar ruim een kwartier stil gestaan. Met als gevolg dat alle passagiers die op Amstel stonden te wachten op de 3963 (die ook +4 had en met maar 8 bakken VIRM reed) 3063 en de 2765, de 3063 namen richting Utrecht. Aangezien ik geen zin had om te staan, nam ik de 2765, die vervolgens net ten zuiden van Duivendrecht via spoor 6 op Bijlmer ArenA de 3263 inhaalde en ten zuiden van Abcoude we weer terug naar het intercity spoor ging. Het voordeel van dit stukje over het sprinterspoor te gaan, ging langs mij heen. Net als waarom de 2765 dit stuk met maximaal 40 km/h bereed. Wellicht dat het defecte spoor van vanochtend hier nog invloed op gehad heeft. Het was in ieder geval een klein rommeltje geworden om Amsterdam uit te komen; de metro's op de Oostlijn waren ook te kort en reden met vertragingen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Dus er zijn Thalys gespot te Asa, Wd en Ht? Dat is wel een erg bonusroute: Amsterdam-Rotterdam via "binnendoor" (Breukelen-Harmelen) en vervolgens naar Antwerpen via datzelfde Harmelen-Utrecht-Den Bosch. :trein:

Amsterdam was inderdaad moeilijk uit te komen. Gisterochtend seinstoring tussen ergens in Asd en Breukelen. En gistermiddag niet alleen per spoor moeilijk uit te komen: te Holendrecht waren álle ritten van de buslijn 370 vervallen, die reed namelijk vanaf Asd. Neem eerst de metro maar.
Plaats reactie