Een half uur langer doorwerken (het alternatief waar nu voor gekozen wordt) moet ook maar net passen in een rooster. Daar verschillen de alternatieven dus niet echt in.RoelZ1 schreef: ↑ma 21 apr 2025, 19:45Maar zou de marechaussee wel een half uur eerder kunnen beginnen?Wubbo schreef:Als een deel van de reizigers eerder komt is het probleem toch al opgelost? Het totaal aantal reizigers is kennelijk niet het probleem, maar de tijd waarin ze door de douane moeten.
Eurostar Amsterdam - London
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13759
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
- Locatie: Utrecht
Re: Eurostar Amsterdam - London
Het zwaartepunt blijft daar liggen, maar dat is niet erg. Je wil vooral zo snel mogelijk beginnen met de check, wat alvast verwerkt kan worden is dan alvast weg. Des te groter de kans op een punctueel vertrek.
-
- Berichten: 408
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik denk dat ze voor een half uur later vertrekken hebben gekozen, omdat ze dan meer zekerheid hebben van de vertrektijd. Het is kiezen tussen altijd 30 minuten later vertrekken of eerder beginnen met de procedure en dan hopen dat de trein op tijd kan vertrekken. Als ze voor het laatste kiezen en het lukt toch niet binnen de tijd, dan vertrekt de trein later, verliest hij mogelijk zijn pad en komt hij alsnog 30 min. later aan.
-
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Eurostar Amsterdam - London
Is het zo simpel dat de trein het pad verliest en dan maar een halfuur wachten? Of zal de verkeersleiding hem toch tussen de andere treinen proberen te proppen?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 6957
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Eurostar Amsterdam - London
In de paden van een half uur later zit in veel gevallen al een rode Eurostar naar Parijs.
-
- Berichten: 5413
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Eurostar Amsterdam - London
Chaos dus. Handig als je vanuit Londen nog verder moet naar bijv. Noord Engeland of Schotland.
-
- Berichten: 856
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19
Re: Eurostar Amsterdam - London
Vanochtend op het radionieuws: Eurostar zou een oplossing hebben gevonden voor het gebrek aan marechausseepersoneel, blijkbaar door meer beveiligers in te zetten, waardoor het half uur vertraging tot het verleden zal gaan behoren. Ook schijnen voor elke vertraagde Eurostar twee sprinters te moeten worden opgeheven.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
- Locatie: Amsterdam
Re: Eurostar Amsterdam - London
Eurostar kondigt voor het derde jaar op rij positieve resultaten aan en lanceert nieuwe routes:
Eurostar heeft voor het derde opeenvolgende jaar positieve resultaten aangekondigd. De groep blijft zich richten op groei en kondigt tegelijkertijd 3 nieuwe routes aan. De vervoerder zal op deze routes gaan opereren met een nieuwe vloot.
Eurostar's nieuwe vloot van maximaal 50 treinen zal begin 2030 in dienst treden en zal naar verwachting drie nieuwe directe routes gaan bedienen, waar Eurostar nu met partners aan zal werken:
Amsterdam/Brussel–Genève
Londen–Frankfurt
Londen–Genève
Op kortere termijn betekent de succesvolle hervatting van de rechtstreekse diensten tussen Londen, Rotterdam en Amsterdam in februari 2025 dat er een vierde dagelijkse dienst wordt toegevoegd vanaf 9 september 2025, gevolgd door een vijfde vanaf midden december. (meer)
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1251
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Eurostar Amsterdam - London
Gave vooruitzichten!
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 5413
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Eurostar Amsterdam - London
En er is al zo weinig ruimte? Of komt er een grotere wachtruimte in St.Pancras?
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Eurostar Amsterdam - London
Treinen beter verdelen zou al helpen. Zoals al eens eerder gezegd werd, de passagiers van die late trein (18:04) vanaf Londen naar Amsterdam zitten samen met de passagiers van de 18.01 trein naar Parijs. Een beetje behoorlijke slechte planning.
-
- Berichten: 5413
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Eurostar Amsterdam - London
Maar dat wordt lastig als er meer treinen ingezet worden. Helemaal als ook andere vervoerders willen meedoen.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
- Locatie: Amsterdam
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13791
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Eurostar Amsterdam - London
Dat is wel met opzet gedaan: twee achter elkaar rijdende Eurostars worden samen sneller door de kanaaltunnel gepland, en nemen daar drie voor goederentreinen getimede treinpaden op. Als die treinen verder van elkaar gepland worden moet óf 1 trein 2 goederenpaden innemen (= duurder), of worden de ritten enkele minuten langzamer.hauptbahnhof schreef: ↑di 10 jun 2025, 13:27 Treinen beter verdelen zou al helpen. Zoals al eens eerder gezegd werd, de passagiers van die late trein (18:04) vanaf Londen naar Amsterdam zitten samen met de passagiers van de 18.01 trein naar Parijs. Een beetje behoorlijke slechte planning.
-
- Berichten: 408
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: Eurostar Amsterdam - London
Gaaf! En die extra trein naar Genève gaat dan wellicht ook stoppen op Marne la Vallée, dus meer opties voor reizigers naar Disneyland 

- Suus
- Berichten: 52120
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Eurostar Amsterdam - London
Eerst die bestelling voor nieuwe treinen zien, dan ga ik pas wat geloven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 451
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Eurostar Amsterdam - London
Als ze ook van Stratford Intl. gaan vertrekken dan zou je bijv. dit kunnen doen, twee treinen kort achter elkaar.Z2N schreef: ↑di 10 jun 2025, 13:58Dat is wel met opzet gedaan: twee achter elkaar rijdende Eurostars worden samen sneller door de kanaaltunnel gepland, en nemen daar drie voor goederentreinen getimede treinpaden op. Als die treinen verder van elkaar gepland worden moet óf 1 trein 2 goederenpaden innemen (= duurder), of worden de ritten enkele minuten langzamer.hauptbahnhof schreef: ↑di 10 jun 2025, 13:27 Treinen beter verdelen zou al helpen. Zoals al eens eerder gezegd werd, de passagiers van die late trein (18:04) vanaf Londen naar Amsterdam zitten samen met de passagiers van de 18.01 trein naar Parijs. Een beetje behoorlijke slechte planning.
Uur 1:
Eurostar vanaf St. Pancras naar Parijs
Concurrent vanaf Straford Intl. naar Amsterdam
Uur 2:
Eurostar vanaf Stratford naar Amsterdam
Concurrent vanaf Stratford naar Parijs
-
- Berichten: 408
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik denk dat Stratford International niet eens een heel gek idee is voor de start van treindiensten door de Kanaaltunnel. Je hebt vanaf Stratford bijvoorbeeld een overstap op de Elizabeth Line. Verder zal je hier wel veel minder lokale reizigers hebben, denk ik.
-
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Eurostar Amsterdam - London
Er is één probleem met Stratford International: je kan er niet keren zonder alsnog naar St. Pancras te gaan, de binnenste sporen (waar je zou kunnen keren) hebben geen aansluiting op de internationale terminal, die alleen op de buitenste sporen.
Als je naar een andere plek dan St. Pancras wil om te keren moet je treinen bestellen die aan het kleinere Britse Profiel van Vrije Ruimte voldoen (en met Britse treinveiligheidssystemen overweg kunnen, maar dat lijkt me een non-issue, cmiiw).
Als je naar een andere plek dan St. Pancras wil om te keren moet je treinen bestellen die aan het kleinere Britse Profiel van Vrije Ruimte voldoen (en met Britse treinveiligheidssystemen overweg kunnen, maar dat lijkt me een non-issue, cmiiw).
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: vr 23 mei 2025, 18:50
-
- Berichten: 5413
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Eurostar Amsterdam - London
Tja, uitbreiden is leuk. Zolang er ruimte is. Het blijft uiteindelijk behoorlijk beperkt. En was er ook geen personeelstekort waardoor Stratford en Ebbsfleet niet meer in gebruik zijn. En hoe zit het met Ashford.
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: ma 30 okt 2023, 14:38
Eurostar Amsterdam - Brussel - Genève
https://www.treinreiziger.nl/eurostar-g ... ar-londen/Eurostar gaat rijden tussen Amsterdam en Genève
Eurostar gaat een verbinding maken tussen Amsterdam en het Zwitserse Genève. Dat heeft de treinmaatschappij dinsdag bekend gemaakt. Ook wil Eurostar tussen Londen en Genève [...]. De nieuwe verbindingen staan voor na 2030 in de planning.
-
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik krijg nou niet echt de indruk dat het personeelstekort de reden is dat Ebbsfleet en Ashford niet meer bediend worden.
-
- Berichten: 411
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Eurostar Amsterdam - Brussel - Genève
Hoe meer nieuwe bestemmingen, hoe meer vreugd natuurlijk, maar waarom Genève wel en Lyon niet? Lyon is niet alleen sneller te bereiken, maar zou ook een goed overstappunt zijn naar bestemmingen in het zuiden van Frankrijk, Italië en Spanje waarbij de metro in Parijs kan worden overgeslagen. Met Genève bedien je een handjevol bobo’s en miljonairs en wellicht wat bergsporters, maar het achterland lijkt me beperkt (vanuit deze richting).
-
- Berichten: 5413
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Eurostar Amsterdam - Brussel - Genève
Bourg-en-Bresse en Bellegarde lijken mij ook geen opwindende bestemmingen.
-
- Berichten: 408
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: Eurostar Amsterdam - Brussel - Genève
Ik denk dat er vanuit Nederland en België meer reizigerspotentie is voor Genève dan voor Lyon. Vanuit Genève heb je opties naar bestemmingen zoals Annecy, Chamonix en Lausanne. Vanuit Lyon zijn er weinig andere bestemmingen, omdat reizigers in die regio vaak nog verder naar het zuiden reizen naar Marseille, Avigon en Aix-en-Provence. Die bestemmingen zijn minder aantrekkelijk via Lyon, omdat reizen via Parijs meer (en goedkopere) opties geeft. En die laatste waren nu precies de bestemmingen van de Zon Thalys / Eurostar Sun.
Ik zou dan nog eerder kijken voor een Eurostar naar Basel en Zürich. Dan heb je gelijk een betrouwbaarder alternatief naar Zwitserland.
Ik zou dan nog eerder kijken voor een Eurostar naar Basel en Zürich. Dan heb je gelijk een betrouwbaarder alternatief naar Zwitserland.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten