Pagina 5 van 7

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 13:01
door Suus
Ik geef dan ook de voorkeur aan elektrische treindiensten, maar ik kan niet altijd kiezen :P In ruil daarvoor laat ik eigenlijk alleen maar pizza thuisbezorgen, dat gebeurt op de fiets. Andere goederen die ik nodig heb ga ik zelf wel halen op de fiets of het OV. Individuele distributie is voor het milieu en voor liefhebbers van ruimtelijke landschappen meestal geen verbetering.

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 13:08
door Durashift
trolly schreef:(..) Om te beginnen bij die malloten die in de trein gaan zitten om godbetert stationsnaambordjes te fotograferen :evil:
:D 8-) :lol:

Da's meestal wel buiten de spitsuren... dan kan het wel, denk ik. :wink:

@Suus: ja, het weekend is toch ook buiten de spitsuren? :wink:

Hoe weet je eigenlijk zo zeker, vooraf bij bestellen, dat jouw pizza met de elektrische fiets wordt bezorgd?
Heeft dat filiaal niet ook brandstofbrommers?

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 13:09
door Suus
Of in het weekend. Dat is het zonde om zo'n lege zitplaats in de negendelige intercity Rotterdam - Eindhoven niet te bezetten toch :mrgreen:

De beste zitplaats in de trein is een gevulde zitplaats, dan levert het tenminste nog wat op :wink:

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 13:56
door JordiBrabant
Suus schreef:De beste zitplaats in de trein is een gevulde zitplaats, dan levert het tenminste nog wat op :wink:
Behalve als die zitplaats op een volle 3-op-een-rij bank in een Limburgse GTW is.

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 14:09
door Suus
Durashift schreef:Hoe weet je eigenlijk zo zeker, vooraf bij bestellen, dat jouw pizza met de elektrische fiets wordt bezorgd?
Heeft dat filiaal niet ook brandstofbrommers?
Het lokale filiaal van Domino’s heeft alleen elektrische fietsen ;-)

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 20:09
door Durashift
^^^ kijk aan, :pos: :)

NS stuurt opnieuw alvast een bericht dát rept over een reizigersrecord a.s. september.. maar natuurlijk bedoeld is om de geesten in politiek Den Haag warm te krijgen voor extra geld en versnelde investeringen in het spoorsysteem. :wink:
NOS.nl schreef:De NS verwacht komende maand opnieuw een recordaantal reizigers. Er worden 36,7 miljoen treinreizigers verwacht. Vorig jaar waren dat er 35 miljoen, ook een record.

September is elk jaar de drukste maand op het spoor. Mensen zijn terug van vakantie en studenten gaan weer studeren. Op werkdagen is de drukte tussen 07.30 en 08.30 uur het grootst.

De NS verwacht tijdens spitsuren de meeste hinder op de trajecten Haarlem-Amsterdam Sloterdijk, Utrecht Centraal-Amsterdam Bijlmer, Den Haag Centraal-Leiden Centraal, Ede-Wageningen-Utrecht Centraal en Amersfoort-Utrecht Centraal.(...)

Bron: https://nos.nl/artikel/2298966-ns-verwa ... igers.html

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 22:55
door Chrysa
Dat bericht wordt elk jaar geplaatst rond deze tijd. :')

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 23:06
door JordiBrabant
Pas als al deze treinen integraal minstens VIRM10 rijden mag de NS klagen. Anders ligt het probleem toch echt in Utrecht ipv Den Haag, dan moet je geen dubbeldekkers afvoeren, maar net zoals zijn broertjes à la DDZ ombouwen en er een loc voorhangen.

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 07:15
door Alargule
AT5 _O-

https://www.at5.nl/artikelen/196339/nie ... -reizigers
[...]Waarom mensen van Amsterdam naar Rotterdam zouden willen reizen, wordt niet helemaal duidelijk.

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 07:51
door Suus
Er rijdt nu één negendelige stam in de omloop die met de t907 begint (Breda 7:15, Rotterdam 7:41). Nu komen er dus meer bij, maar het gevolg is dat de 1100 kortere treinen zal krijgen. Ik weet niet of dat altijd een succes zal zijn.

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 08:24
door trolly
@Alargule:

_O_

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 08:30
door Reiziger Delft
Suus schreef:Er rijdt nu één negendelige stam in de omloop die met de 907 begint (Breda 7:15, Rotterdam 7:41). Nu komen er dus meer bij, maar het gevolg is dat de 1100 kortere treinen zal krijgen. Ik weet niet of dat altijd een succes zal zijn.
Men heeft een oplossing gevonden waardoor er in de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] geen kortere treinen gaan rijden. (Bron: Somda) Vind het altijd wonderlijk dat NS eerder aangaf dat de treinen niet langer konden worden en het nu opeens wel kan.

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 13:15
door reisthijs
NS vraagt ProRail perrons te verlengen van 9 stations
Het zou gaan om stations op deze trajecten:
1. Zwolle – Harderwijk – Utrecht
2. Uitgeest – Amsterdam
3. Dordrecht – Den Haag HS – Schiphol – Amsterdam Zuid-Lelystad
4. Hoorn – Alkmaar – Uitgeest – Haarlem – Amsterdam Centraal
5. Vlissingen – Dordrecht – Rotterdam – Leiden – Haarlem – Amsterdam Centraal

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 18:34
door sirvinniei
Zwolle-Harderwijk en Vlissingen-Dordrecht zijn toch niet zo druk?

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 18:42
door ArrivaBas
Je noemt precies de twee trajecten waar de perronverlenging het hardst nodig is om de capaciteit uit te kunnen breiden. :')

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 18:44
door Hainje
Maar Vlissingen - Bergen op Zoom lijkt me toch niet zo'n heel druk traject verder?

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 18:53
door sirvinniei
ArrivaBas schreef:Je noemt precies de twee trajecten waar de perronverlenging het hardst nodig is om de capaciteit uit te kunnen breiden. :')
Een paar achterlijke dorpjes op de biblebelt? :X

Nou okee, Vlissingen, Middelburg, Goes, Nunspeet en Harderwijk zijn nog plaatsen van redelijk formaat, maar 4 van de 5 hebben of krijgen al extra spitstreinen

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:00
door Daniel
Nou ja, de dubbele DDARs in de spits zitten daar goed vol hoor in de spits. En dat moet dus vanaf komende week met enkeldeks mee, waarbij er een beperking tot SNG11 is door de perronlengtes.
Dus één drietje verwisseld met een viertje en je hebt een probleem en een veel kleinere trein.

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:04
door SuperGhost
Daniel schreef:Dus één drietje verwisseld met een biertje en je hebt een probleem en een veel kleinere trein.
Freudiaanse verspreking? :wink:

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:04
door Hainje
Met 100 meter bier zal het verschil toch niet zo groot zijn?

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:08
door Z2N
Dronken mensen zijn wel wat welwillender om dicht op elkaar te staan. (A)

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:18
door Hainje
:lol:

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:21
door Moshi
sirvinniei schreef:Zwolle-Harderwijk en Vlissingen-Dordrecht zijn toch niet zo druk?
Vast niet. Maar de maximale lengte van een trein wordt bepaald door het kortste perron op een traject dus een kort perron kan een belemmering vormen voor een ander deel van het traject waar wel meer capaciteit nodig is.

Weet iemand om welke 9 stations het gaat? Het artikel suggereert dat het voor september moet gebeuren maar dat lijkt me wel erg kort dag...

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:23
door Daniel
SuperGhost schreef:
Daniel schreef:Dus één drietje verwisseld met een biertje en je hebt een probleem en een veel kleinere trein.
Freudiaanse verspreking? :wink:
Stomme autocorrectie :lol:

Re: Reizigersgroei groter dan verwacht

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:29
door Mikos
sirvinniei schreef:Een paar achterlijke dorpjes op de biblebelt? :X
Reis eens midden in de spits tussen die 'achterlijke dorpjes op de Biblebelt' voordat je uit de hoogte doet. Die spitstreinen komen er over de Veluwe alleen maar omdat de inzet van SNG niet groot genoeg is om alle reizigers mee te krijgen. De huidige dubbele stam DD-AR die er in de spitsen pendelt is hard nodig. En die zijn op het hoogtepunt van de spits al te weinig.