Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ander dingetje, heeft deels met deze app te maken, maar ik zat even buslijn 160 Amersfoort - Almere te volgen met vertrektijd 20:57 uur vanaf Vathorst (en voertuig 6201, een stadsbus van allGo) en ik weet niet of het echt zo is, maar het leek erop alsof de bus bij de rotonde bij afrit 8a van de A28 ná het snelwegviaduct gekeerd is en de A28 heeft gevolgd richting knooppunt Hoevelaken. Even later werd de positie van de bus aangegeven op de Energieweg bij afslag 14 op de A1 en daarna leek de bus weer op de A28 richting Nijkerkersluis te zijn gereden. Fikse spontane omleiding als het klopt...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
De rotonde na het snelwegviaduct? Dus die aan de kant van Nijkerk bedoel je? Heeft wel wat weg van een chauffeur die gewoon de weg kwijt was en na weer over het viaduct te zijn gekomen het bordje "Amersfoort" heeft gevolgd in plaats van het bord "Amersfoort Vathorst". Dat kan je dan ook niet meer corrigeren last-minute omdat er een verhoogde rijbaanscheiding tussen zit (de baan vanaf het viaduct terug de A28 op leidt niet over de rotonde maar erlangs).
Mij viel vandaag in de app op dat het haltebolletje van de halte Ziekenhuis Dordwijk in Dordrecht nog op de oude plek staat (aan het smalle busbaantje boven de tunnel in de Karel Lotsyweg). Echter is die halte al een tijdje naar een stukje noordelijker verplaatst zodat lijn 2 direct na de halte kan omkeren en niet meer helemaal door hoeft te rijden tot de rotonde aan de Sterrenburg-zijde van de tunnel. Het lijntje van de route klopt wel met die nieuwe situatie, maar het leek erop dat lijn 2 hierdoor geen vertrekmelding bij Ziekenhuis Dordwijk geeft in de app. Immers heeft 'ie de locatie van de halte die neem ik aan uit de systemen komt nooit bereikt maar is 'ie al eerder omgekeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:De rotonde na het snelwegviaduct? Dus die aan de kant van Nijkerk bedoel je? Heeft wel wat weg van een chauffeur die gewoon de weg kwijt was en na weer over het viaduct te zijn gekomen het bordje "Amersfoort" heeft gevolgd in plaats van het bord "Amersfoort Vathorst". Dat kan je dan ook niet meer corrigeren last-minute omdat er een verhoogde rijbaanscheiding tussen zit (de baan vanaf het viaduct terug de A28 op leidt niet over de rotonde maar erlangs).
Ja, klopt. Hij is wel op tijd uit Vathorst vertrokken maar is dus 2x over het viaduct gereden om daarna richting knooppunt Hoevelaken te rijden in plaats van de andere kant op.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Een wat technischer vraagje: in de app worden bussen van Arriva, in elk geval in ZHN, nu getoond met hun 'simpele' bestemming, terwijl er op de bus een uitgebreidere bestemmingsaanduiding staat. Als voorbeeld: zowel lijn 30 als 31 vanaf Leiden worden aangeduid als 'Katwijk', terwijl op de bus de bestemmingen 'Katwijk Estec / via Boulevard' en 'Katwijk Vuurbaak / via Biltlaan' getoond worden.
Ik zou het zelf herkenbaarder vinden als ik in de app kan zoeken naar de bestemming die op de bus staat, in plaats van naar een combinatie van het juiste lijnnummer + verkorte bestemming. In KV-termen: zou het mogelijk zijn om voor Arriva-ritten in plaats van [destnamefull] de parameters [destnamemain] + [destnamedetail] te gebruiken?
Al weken geen of sporadisch actuele data van de CXX-bussen hier in Haaglanden. Heeft Connexxion nu al de handdoek in de ring gegooid? Ze moeten nog een jaar!
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Het valt me op dat van lijn 634 Waalwijk- R´veer alleen de rit getoond wordt die uitbesteed is aan TCR. de ritten die Arriva zelf rijdt worden niet weergegeven. Ook een fout waarschijnlijk?
Nee, denk dat we het bij de providers moeten zoeken....
Internet plat door storing bij verschillende providers - https://nos.nl/l/2256736
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Weten we ook weer welke provider Arriva & Qbuzz (en DRIS beheerders) gebruiken _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik zie nog een paar rare dingen in de app voor Amsterdam Centraal:
- Bij de halte 'Centraal Station A' (tramhalte oostzijde) vertrekken trams 4, 14, 24 en 26 allen van halte A3.
- Bij de halte 'Centraal Station B' (trams aan de westzijde) vertrekken de lijnen 2, 11, 12, 13 en 17 allen van halte B2.
Ik zit nu in een trein die volgens de OV Info app niet bestaat maar volgens de NS app wel. Gaat om de RB 51 van 22:02 uit Enschede die als eindbestemming Gronau (Westf) heeft.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dat traject is tricky omdat dat de enige internationale lijn is die compleet buiten InfoPlus viel. Geloof dat ie nu wordt bijgemend vanuit InfoPlus net zoals NS dat doet voor treinvervangend vervoer...