Pagina 439 van 461

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 11 mar 2024, 16:55
door VIRM
Vanochtend reed de 622 met een solo DDZ4. Dus maar besloten om de 722 te nemen (DDZ10), met een overstap in Leiden op de 2222 (best knus voorin de VIRM6) en een overstap op de metro op Laan van NOI om op Den Haag Centraal te komen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: ma 11 mar 2024, 23:17
door Mdk
Vanochtend werkd mijn vaste trein naar Amsterdam Zuid op de borden op Utrecht CS aangeduid als de intercity naar Rotterdam CS i.p.v de intercity naar Schiphol :arrow: Rotterdam CS. Niet bizar handig als je tussen deze twee stations ook de directe IC via Gouda kunt nemen die een paar perrons verderop vertrekt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 12 mar 2024, 01:41
door RobertT
Meltrain schreef: ma 11 mar 2024, 09:59
ArrivaBas schreef: zo 10 mar 2024, 09:13 NS is er net op tijd achter gekomen dat er op station Tilburg Universiteit maar één spoor beschikbaar is om te keren, maar dat de 6400 en 6600 wel allebei tegelijk voor hetzelfde doel daar moeten zijn. Daarom rijden er nu tussen Tilburg en Tilburg Universiteit minder Sprinters door een 'Noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling'.
Kon dat niet opgelost worden door de 6400 en 6600 kort op elkaar te laten keren?
Zie ook het antwoord van Arrivabas,
De 6400 zit 4 minuten achter de 6600 in Tb,keertijd in Tbu is voor de 6400 5 minuten.Voor de 6600 zou dat een kwartier zijn.
Maar aangezien er alleen op spoor 3 in Tbu gekeerd kon worden,zouden beide treinseries tegelijk aan het perron staan te Tbu.daar is geen ruimte voor,laat staan technisch niet mogelijk

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 12 mar 2024, 06:55
door VIRM
De vertraging van mijn 559 liep gisteren ergens op de Veluwe op van +2 naar +9: op een gegeven moment werd een snelremming ingezet. Er was het vermoeden dat iets verderop een overweg werd geblokkeerd, en omwille van de veiligheid moest er langzamer worden gereden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 12 mar 2024, 08:16
door Meltrain
Er staat een SNG op spoor 3 van station Delft. :o Waarschijnlijk is men dus begonnen met testritten op dat spoor.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 12 mar 2024, 12:48
door ThatPCDude
Een primeur: een foto van een trein op spoor 3 in Delft! :trein: :trein: :trein:
Afbeelding

Voor de fapperts: het betreft treinstel 2350

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 12 mar 2024, 15:34
door Daniel
Ik ben toch echt wel eens op spoor 3 in Delft ingestapt, spoor 4 zou pas echt uniek geweest zijn.
(Dat was alleen wel voordat de tunnel gebouwd was)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: di 12 mar 2024, 16:12
door Jultar
Die trein heeft vandaag ook op spoor 4 gereden. Sorry, geen foto, dat gaat wat lastig als je er langs rijdt :-)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 13 mar 2024, 10:30
door IIVQ
Mijn IC 11635 staat te Wp stil voor een rood sein "En geloof het of niet, naar dat heeft ermee te maken dat de brug open staat". Dat is voor het eerst dat ik dat meemaak. Al mochten we na 30s weer door.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 13 mar 2024, 11:39
door Michael
Volgens vaarweginformatie.nl zijn de bedientijden van de brug van 9:54 tot 9:57 en 10:54 tot 10:57. Dat zou dus betekenen dat er van de bedientijden is afgeweken.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 13 mar 2024, 12:56
door Z2N
Met trein 2020 sta ik al weken elke maandag voor een opengaande brug. :X

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 13 mar 2024, 13:02
door April064
Ik ook regelmatig, vooral als ik de 2036 heb, die ik zo'n 1-2x per week heb.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 13 mar 2024, 20:58
door IIVQ
Z2N schreef: wo 13 mar 2024, 12:56 Met trein 2020 sta ik al weken elke maandag voor een opengaande brug. :X
Die bij Gouda?

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: wo 13 mar 2024, 21:07
door Z2N
Dat is de enige op de route die open kan. (A)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 14 mar 2024, 09:54
door DDietzen
Elke brug kan open als je er maar hard genoeg tegenaan vaart :twisted:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 14 mar 2024, 16:27
door April064
Ben net voor de tweede keer in een week op het perron gecontroleerd, is dat nieuw? Snap wel dat ze het doen. Zwartrijders zijn makkelijker te pakken op het station dan in de trein.


Wel jammer dat het net ook gebeurde bij aankomst van mijn vertraagde 1150, aansluiting naar Gouda was te doen, maar wel iets te krap voor mijn voorkeur.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 14 mar 2024, 17:25
door reisthijs
Ik vind het al heel bijzonder dat ik vandaag gecontroleerd ben op de heen- én terugweg tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Amstel. Dat is voor mij nieuw.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 14 mar 2024, 20:07
door Etienne
Door een seinstoring tussen Utrecht en Amersfoort, alsmede een storing op de HSL (?) was het vanmiddag wat druk op en rond spoor 13/14 van Rotterdam Centraal. Flink wat vertraagde treinen, zoals ook de t300552 en 563 die beide zwaar in de plus reden.

Een ietwat handige misser van Prorail overigens; de 2865 zou volgens de digitale bronnen met een ICM8 gaan rijden en het versterkingsstel was alvast op spoor 14 geplaatst (overigens ná vertrek van de 9247 met +25) en vervolgens kwam de 2854 binnen op spoor 13 met de losse ICM4. En die is dus ook als zodanig vertrokken als 2865. En druk dat die was in Gouda :')

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: do 14 mar 2024, 22:34
door Commendatore
Het opstarten van de treindienst na de stroomstoring tussen Sittard en Roermond ging vandaag niet al te best bij NS: Arriva reed vrij vlot weer, maar NS gooide er nog vrolijk twee treinen in noordelijke richting uit.

Het was maar goed dat ik de situatie niet in Maastricht heb afgewacht, wat volgens de reisplanner wel kon, want ik weet niet of ik dan vandaag nog thuis had kunnen komen. Uiteindelijk ben ik omgereisd via de Maaslijn en konden ik en vele medereizigers in Nijmegen nog de vertraagde intercity naar Zwolle halen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 07:38
door henrivanderweijden
Dit geeft nou naar mijn idee precies het probleem bij NS aan: te ingewikkelde personeelsdiensten.
Arriva personeel werkt maar in een beperkt gebied, Arriva-Limburg personeel zal niet in pakweg de Achterhoek worden ingezet.
NS personeel echter, werkt door het hele land en zit dus bij een verstoring vaak aan de verkeerde kant van de stremming. Zeker later op de avond kan ik me voorstellen dat er in Mt geen personeel is om richting t noorden te rijden omdat dat personeel ook niet in Mt is aangekomen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 08:18
door Meltrain
Het is op vrijdag inderdaad rustiger in de trein, maar ook weer niet zo rustig dat een VIRM-IV voldoende is voor de 3729. :X

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 08:51
door sneltram
henrivanderweijden schreef: vr 15 mar 2024, 07:38 Dit geeft nou naar mijn idee precies het probleem bij NS aan: te ingewikkelde personeelsdiensten.
Arriva personeel werkt maar in een beperkt gebied, Arriva-Limburg personeel zal niet in pakweg de Achterhoek worden ingezet.
NS personeel echter, werkt door het hele land en zit dus bij een verstoring vaak aan de verkeerde kant van de stremming. Zeker later op de avond kan ik me voorstellen dat er in Mt geen personeel is om richting t noorden te rijden omdat dat personeel ook niet in Mt is aangekomen.
Weet je dan zeker dat dit kwam door personeelsroosters? Hoe vaak worden we als vervoerder niet geconfronteerd door ProRail met de melding dat een rit gewoon is opgeheven of dat het opstartplan van ProRail niet klopt. Sta je dan met je materieel en personeel in orde.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 09:32
door nvdw
Dat ingewikkelde personeelsrooster zal ongetwijfeld juist erg efficiënt werken - dat wil zeggen: met zo min mogelijk stilstand van personeel en voertuigen - als alles gewoon normaal verloopt, en dat is het gros van de dagen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 10:05
door henrivanderweijden
sneltram schreef: vr 15 mar 2024, 08:51
henrivanderweijden schreef: vr 15 mar 2024, 07:38 Dit geeft nou naar mijn idee precies het probleem bij NS aan: te ingewikkelde personeelsdiensten.
Arriva personeel werkt maar in een beperkt gebied, Arriva-Limburg personeel zal niet in pakweg de Achterhoek worden ingezet.
NS personeel echter, werkt door het hele land en zit dus bij een verstoring vaak aan de verkeerde kant van de stremming. Zeker later op de avond kan ik me voorstellen dat er in Mt geen personeel is om richting t noorden te rijden omdat dat personeel ook niet in Mt is aangekomen.
Weet je dan zeker dat dit kwam door personeelsroosters? Hoe vaak worden we als vervoerder niet geconfronteerd door ProRail met de melding dat een rit gewoon is opgeheven of dat het opstartplan van ProRail niet klopt. Sta je dan met je materieel en personeel in orde.
Nee, dat weet ik niet zeker. Daarom begin ik ook met: "naar mijn idee".

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 19:02
door DDietzen
nvdw schreef: vr 15 mar 2024, 09:32 Dat ingewikkelde personeelsrooster zal ongetwijfeld juist erg efficiënt werken - dat wil zeggen: met zo min mogelijk stilstand van personeel en voertuigen - als alles gewoon normaal verloopt, en dat is het gros van de dagen.
Als ik de digitale dienstkaartjes van machinisten op Instagram zie, sla ik toch echt steil achterover van hoeveel tijd ze op stations staan te staan, en van hoe kort veel van de stukjes zijn die ze rijden (intercity's Amsterdam-Haarlem, Amsterdam-Utrecht, Utrecht-Amersfoort bijvoorbeeld). Regelmatig zie ik dienstkaartjes met meer stilstand dan rijtijd, zelfs als je de pauze niet meerekent. Ik vind het dan ook heel moeilijk om te geloven dat het personeelsrooster dusdanig is geoptimaliseerd dat het personeel zo min mogelijk stilstaat.