Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
In het dagdal ten oosten van Dv geen solo ICM komt op mij eerder over als lánger dan voor Corona, of herinner ik me dan verkeerd dat dat vroeger vrij veel voorkwam?
Tussen 6:46 en 10:13 zijn er op Rotterdam Alexander geen intercity's gepland met losse stellen. En ook in de 2200 en 2400 zijn in de spits dubbele stellen geen uitzondering meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd schreef: ↑di 15 jun 2021, 00:52
Normaal vaak zeven bakken ten oost van Deventer, en dan in Deventer een stelletje erbij.
In het dal? Tussen Gvc en Ut maak ik regelmatig gebruik van de 1700, maar daar tref/trof ik tussen de spitsen eigenlijk nooit meer dan twee stellen. Met enige regelmaat zelfs op dat traject een solo stel.
Het valt me op dat alle stations in de lijst bij het nieuwsbericht stations met één perron zijn. Dat zou best wel eens een verband kunnen hebben met de opmerking van Suus over het nog niet klaarhebben van de spoorwijzigingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
De verklaring die ik vanmorgen in de krant las was dat ze op kleine schaal beginnen op "eenvoudige" stations om grote problemen te voorkomen mocht er iets nog niet helemaal goed werken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Als je wil testen wil je ook spoorwijzigingen kunnen testen. Ik zie niet waarom je wel op Soest Zuid en Soestdijk zou kunnen/willen testen, maar niet op het rustigere en niet heel erg complexe Soest. Tenzij de spoorwijzigingen inderdaad nog niet werken. Maar waarom wil je dan al wel testen?
Het wordt al langer getest en is ook al langer te horen in Leiden Lammenschans. Daarnaast is Soestdijk een station waar de nieuwe ReisInformatie Fabriek al een tijd proefdraait, daar worden meer dingen "stiekem" getest. De RIF is de vervanger van het huidige InfoPlus.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Fyra-spook blijft Nederlandse staat achtervolgen: nieuwe schadepost van tientallen miljoenen euro’s
Het spook van de Fyra blijft de Nederlandse staat als eigenaar van het spoor achtervolgen. De overheid moet zeker 26 miljoen euro betalen aan de beheerder van de hogesnelheidslijn, omdat de voorlopige vervanger van de Fyra te langzaam rijdt en daardoor de rails beschadigt. Boven op dat bedrag komt mogelijk nog eens 24 miljoen euro aan schade.
Maar als treinen minimaal 220 kilometer per uur moeten rijden om geen schade aan de HSL te veroorzaken, dan gaat het met de 200 km/u topsnelheid van de ICNG toch weer mis? Of heb ik het artikel niet goed begrepen?
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen en ik kwam het zelf toevallig tegen, maar van 10 juli tot en met 15 september is het bij NS verplicht om je fietsplek te reserveren! Je krijgt wel 25% korting op je fietskaartje (holladiejee ) en de spitsbeperking vervalt.
Bij reizen met andere vervoerders en R-Net is het reserveren niet verplicht.
En is er geen plek, dan vervalt je reservering.
Komende maanden worden alle stations voorzien van een AED
Alle treinstations in Nederland worden vanaf vandaag voorzien van ten minste één automatische externe defibrillator (AED). In totaal worden er de komende negen maanden 715 AED's over ruwweg 400 stations verdeeld. ProRail en de NS hebben de eerste twee nieuwe apparaten op station Culemborg geïnstalleerd.
Nu zijn er ongeveer vijftig van dit soort apparaten verspreid over de Nederlandse stations. Een AED wordt gebruikt bij het reanimeren van iemand met een hartstilstand.
Toyota importeur Louwman & Parqui Group gaat de import en verkoop van de Portugese (waterstof) bus Caetano Bus verzorgen in Nederland.
(..)Louwman Group wordt importeur van de Portugese busfabrikant Caetano Bus. Dat meldt Louwman vandaag. Caetano Bus is een joint venture van Toyota Motor Europe (TME) en de Portugese holding Salvador Caetano. Het concern verkocht in de afgelopen jaren 210 emissievrije voertuigen in Europa en Saoedi-Arabië.
"Deze nieuwe activiteit is een logisch gevolg van de zero emissie en waterstof ambities van Louwman Group, Toyota en Caetano en is de eerste stap van Toyota voor het verder uitrollen van zijn Toyota brandstofceltechnologie", schrijft Louwman, (..)
In eerste instantie gaat Louwman de batterij-elektrische stadsbus e.City Gold en de waterstof-elektrische stadsbus H2.City Gold verkopen.
De e.City Gold kan worden uitgerust met een 420kW batterij met een range tot 300 kilometer. De waterstof-elektrische H2.City Gold is uitgerust met brandstofceltechnologie van de Toyota Mirai, heeft een actieradius van minimaal 400 kilometer en kan in minder dan negen minuten volgetankt worden.(..)