Geen treinen tussen Apeldoorn en Barneveld door bovenleidingbreuk
Nieuws
27 mei 2024
Breaking
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ah thx. Het is volgens ProRail zelfs Breaking (sic!):
-
- Donateur
- Contacteer:
Vanmiddag met de 662 vanuit Leeuwarden weer terug richting huis:
- Aankomst in Zwolle met +4, omdat er nog een t300560 met +24 het perron bezet hield.
- Bij Putten opgehouden vanwege een defecte trein en aankomst in Amersfoort met +8
- Sprinter uit Baarn vooruit gestuurd in Den Dolder, aankomst in Utrecht met +11
- Sprinter in Gouda weggestuurd, aankomst met +13.
- Aankomst in Zwolle met +4, omdat er nog een t300560 met +24 het perron bezet hield.
- Bij Putten opgehouden vanwege een defecte trein en aankomst in Amersfoort met +8
- Sprinter uit Baarn vooruit gestuurd in Den Dolder, aankomst in Utrecht met +11
- Sprinter in Gouda weggestuurd, aankomst met +13.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
Groeten uit een veel te drukke 1718 die met 7 bakken ICM ipv met 11 bakken ICM rijdt.
De enige reden dat ik deze trein heb ipv de 12 bakken SLT in de 2016 is omdat ik een schoolboek was vergeten terwijl ik een openboektoets heb
.
De enige reden dat ik deze trein heb ipv de 12 bakken SLT in de 2016 is omdat ik een schoolboek was vergeten terwijl ik een openboektoets heb

zij/haar/hen/hun
-
Groeten uit 1625 die met ICM-III rijdt en waar we met z'n 14en op het balkon met invalidentoilet staan. Het is hier warm. We gaan extra stoppen te Baarn.
En we reden net even Linkerspoor oostelijk van Keverdijk Aansluiting. Ik heb niet gezien of we om een defecte trein heen reden.
De Mcn heeft het druk, het volgende station (Hvs) wordt aangekondigd als Utrecht Centraal.
Te Hvs wilde een uitgeklapte vouwfiets instappen, en te Dvd een grote fatbike. Beiden dropen af.
En we reden net even Linkerspoor oostelijk van Keverdijk Aansluiting. Ik heb niet gezien of we om een defecte trein heen reden.
De Mcn heeft het druk, het volgende station (Hvs) wordt aangekondigd als Utrecht Centraal.
Te Hvs wilde een uitgeklapte vouwfiets instappen, en te Dvd een grote fatbike. Beiden dropen af.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Er is een defect wissel wat voor oponthoud zorgt. De 1500 rijdt niet tussen Amsterdam en Hilversum, 5700 rijdt niet tussen Hilversum en Hoofddorp, de 5800 rijdt niet tussen Amersfoort Vathorst en Amsterdam Muiderpoort, de 1600 en 11600 stoppen extra in Baarn, de 4900 stopt extra in Bussum Zuid en Hilversum Media Park en de 4600 rijdt ook in de daluren tussen Almere en Amsterdam.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
Nog meer pech rond Amersfoort: Tussen Den Dolder en Amersfoort rijden er geen treinen door een defect spoor.
https://treinposities.nl/storingen/6031466
https://treinposities.nl/storingen/6031466
-
Het spoor is daar omhoog gekomen na boringen rondom het spoor (ter voorbereiding op de grote werkzaamheden in Amersfoort komende zomer)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Klopt het dat komend weekend de 3000 tussen Amsterdam en Utrecht wel via Amsterdam Amstel rijdt (met een stop in Amsterdam Bijlmer), maar dat er ook een serie 28600 non-stop rijdt tussen Amsterdam en Utrecht die aannemelijk via Hilversum rijdt?
Updates:
Updates:
-
Dat klopt.
Vanwege werkzaamheden bij Dvd/Asa zou er maar 1 spoor zijn tussen Asd en Ut. Hier bleven de 3000 en 4000 enkelspoor rijden. Dit werd aangevuld met een IC via Hvs tussen Ut en Asd. De werkzaamheden zijn minder uitgebreid geworden, waardoor de treinen grotendeels weer rechterspoor rijden, maar de constructie 50/50 via Hvs/Asa is gebleven.
Vanwege werkzaamheden bij Dvd/Asa zou er maar 1 spoor zijn tussen Asd en Ut. Hier bleven de 3000 en 4000 enkelspoor rijden. Dit werd aangevuld met een IC via Hvs tussen Ut en Asd. De werkzaamheden zijn minder uitgebreid geworden, waardoor de treinen grotendeels weer rechterspoor rijden, maar de constructie 50/50 via Hvs/Asa is gebleven.
-
Rond Utrecht rijden er op dit moment veel minder treinen vanwege "inzet hulpdiensten". Is er iets gebeurd rond Utrecht?
-
Lekkende goederentrein, volgens P2000 op kilometer 36,9 (tussen Utvr en Utza).
-
Door het aantal uitgevallen treinen loopt Utrecht CS vol en daardoor rijdt de 5500 nu ook niet tussen Soest en Utrecht Centraal. Ik heb echt veel mazzel gehad zeg omdat mijn 5549 de laatste was die vanuit Utrecht Centraal vertrok.
Enfin, positief gezien: Omreizen is in ieder geval nog wel mogelijk.
Enfin, positief gezien: Omreizen is in ieder geval nog wel mogelijk.

-
- Donateur
- Contacteer:
Vanochtend was de 629 met 6 bakken VIRM een beetje vol, omdat de 2029 eerder daarvoor kapot was gegaan en perron 3 daardoor blokkeerde. Dat leverde ook wat vertragingen op.
Ook was er een brand uitgebroken in Wezep bij een gebouw langs de spoorlijn; gelukkig waaide het nauwelijks, zodat het treinverkeer niet stil gelegd hoefde te worden.
Ook was er een brand uitgebroken in Wezep bij een gebouw langs de spoorlijn; gelukkig waaide het nauwelijks, zodat het treinverkeer niet stil gelegd hoefde te worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
-
De deuren van mijn VIRM ontgrendelden zojuist bij aankomst in Deventer terwijl de trein nog (circa 5 km/u) reed. Ik kon ze dus openen en uitstappen (en de eerste wachtende kon al instappen) nog voordat 'ie tot stilstand kwam. Dat mag wel vaker gebeuren 

-
Ik hoorde nu toch zo'n vreemd verhaal van een conductrice. Ik was in de vertraagde 3728 en wilde in Ehv overstappen op de 1126 om in Breda naar Antwerpen te gaan. Ik vroeg haar naar de aansluiting en ze zei dat dat waarschijnlijk niet ging lukken omdat we met +5 reden. Toen ik vroeg of ze niet kon vragen of de aansluiting kon wachten zei ze dat ze dat niet mag doen. Dat is niet haar taak en dat ze zelfs al aangesproken was dat ze het wel een keer gedaan had.
Is dat beleid tegenwoordig dat er niet gewacht wordt bij aansluitingen en dat je reizigers 1 uur vertraging geeft?
Is dat beleid tegenwoordig dat er niet gewacht wordt bij aansluitingen en dat je reizigers 1 uur vertraging geeft?
- Suus
- Contacteer:
Er wordt alleen bij uitzonderingen gewacht op aansluitingen, en dan voornamelijk op treinen die de Randstad uitgaan en niet voor treinen die er in gaan.
Bovendien ligt Zevenaar - Oberhausen eruit en is het gevolg dat er een onophoudelijke parade van goederentreinen over de Brabantroute voorbij komt, en je kan elke korte aansluiting in Eindhoven sowieso op je buik schrijven de komende twee weken.
Bovendien ligt Zevenaar - Oberhausen eruit en is het gevolg dat er een onophoudelijke parade van goederentreinen over de Brabantroute voorbij komt, en je kan elke korte aansluiting in Eindhoven sowieso op je buik schrijven de komende twee weken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Het zal inderdaad niet de bedoeling zijn op eigen initiatief te wachten op een aansluiting, maar dat wil niet zeggen dat de conducteur geen verzoek mag indienen. In de concessie is beschreven dat NS en ProRail samen moeten werken op dit soort gebieden en beide proactief naar verbetering moeten streven.
-
Hmm. Dat is weer zo'n dogmatisch idee. Ik ga helemaal niet naar de randstad. Ik begrijp best dat als je een kwatiersdienst of zelfs elke 10 minuten een trein rijdt dat het wat minder spannend is, maar hier geeft NS met hun starre houding de reiziger een uur vertraging.
En NS is eigenlijk hun eigen grootste tegenstander, in Breda op een halve minuut de aansluiting op de Benelux die ook al met +7 reed gemist.
-
Een maatje van me is hc en die contact regelmatig een collega of die even een paar tellen wil wachten als ie iets vertraagd op een knooppuntstation binnen komt. De meeste collega's zijn dan best bereid om even te wachten. Het gaat dan wel op binnenkomst op vertrektijd van de aansluiting in bv Amf of Zl cross-platform
-
Wellicht was het beter om in die 3700 te blijven zitten tot Ht,en daar op de 3600 over stappen.Dan heb je een krappe 2 minuten overstap in BdMaartenD schreef: ↑za 01 jun 2024, 10:21Hmm. Dat is weer zo'n dogmatisch idee. Ik ga helemaal niet naar de randstad. Ik begrijp best dat als je een kwatiersdienst of zelfs elke 10 minuten een trein rijdt dat het wat minder spannend is, maar hier geeft NS met hun starre houding de reiziger een uur vertraging.
En NS is eigenlijk hun eigen grootste tegenstander, in Breda op een halve minuut de aansluiting op de Benelux die ook al met +7 reed gemist.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Waarom worden veel treinen van de 5100 specifiek vanaf Den Haag HS richting het zuiden met +2 aangekondigd?
Updates:
Updates:
-
Zal wel nog steeds de defecte bovenleiding zijn die er inmiddels al weken is. De treinen richting Delft worden over één spoor afgehandeld, dus de sprinter zal even moeten wachten op de IC die door de wissels vlak voor Moerwijk voor mag (het gaat om het middenspoor waar geen treinen overheen rijden).
- Meltrain
- Donateur
"Trein rijdt niet door een dienstregelingswijziging."
Kom op NS, als je niks beters kunt bedenken, geef dan helemaal geen reden.
Maar goed, de 5140 is (dus) om compleet onbekende redenen opgeheven te Rtd.
Kom op NS, als je niks beters kunt bedenken, geef dan helemaal geen reden.

Maar goed, de 5140 is (dus) om compleet onbekende redenen opgeheven te Rtd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Geen logistieke beperkingen?