Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
- ArrivaBas
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij mij heeft Mijn NS (Flex Basis) altijd meerdere dagen vertraging. Meestal is een reis die ik donderdags maak op zijn vroegst dinsdag verwerkt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Ik heb ouderwetsch Dal Voordeel, ik kon de betreffende reis al op donderdagavond zien, alleen niet GTBV'en want nog geen 24h geleden.
Ik zet wel weer een reminder voor morgen.
Ik zet wel weer een reminder voor morgen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik heb ook nog een ouderwets saldo-abonnement, maar zie gewoon m'n laatste reis van afgelopen zaterdag. Daar moet ik wel voor in het menu naar de reishistorie doorklikken, want op de hoofdpagina zag ik in eerste instantie alleen een reis op 26 mei.
Nadat ik vanaf het transactieoverzicht terug naar de hoofdpagina klikte stond 'ie daar opeens wel.
Sowieso heb ik al wel een tijdje de ervaring dat missende reizen op Mijn NS verschijnen nadat ik even CTRL-F5 ingedrukt heb om de pagina te verversen.
Nadat ik vanaf het transactieoverzicht terug naar de hoofdpagina klikte stond 'ie daar opeens wel.
Sowieso heb ik al wel een tijdje de ervaring dat missende reizen op Mijn NS verschijnen nadat ik even CTRL-F5 ingedrukt heb om de pagina te verversen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Meltrain
- Donateur
Klopt, al helpt het ook om te variëren tussen "afgelopen week", "deze maand" en "vorige maand".Daniel schreef: ↑ma 17 jun 2024, 20:40 Ik heb ook nog een ouderwets saldo-abonnement, maar zie gewoon m'n laatste reis van afgelopen zaterdag. Daar moet ik wel voor in het menu naar de reishistorie doorklikken, want op de hoofdpagina zag ik in eerste instantie alleen een reis op 26 mei.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Hainje
Zo eigenlijk niet moeten, maar ja, wa doe je d'r an. 

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Het is zelfs erger: Mijn reis met vertraging was op 13 juni. Als ik in het reisoverzicht van 10 "tot" (ze bedoelen t/m) 12 of van 14 t/m nu opvraag gaat het prima. Maar als 13 juni opvraag of een range waar die datum in zit ...

Zowel op mijn pc thuis als op mobiel in de trein.
In de NS-app kan ik ze wel zien maar als ik dan naar GTBV vraag wordt je naar de site gestuurd.
En gek genoeg staat mijn rit van Lw naar Asdz van afgelopen zondag nog op "being processed" zonder prijs in de app, en op €13,74 op de site... interessant, want heen was dit met Dal Voordeel nog €17,64
En het was donderdag de 13e, niet vrijdag, en mijn geluksdag want dankzij de niet rijdende 4058 en 16mn vertraging op de ICD 9247 was ik een half uur eerder thuis en goedkoper uit (met GTBV) en 20mn minder lopen (wat ik normaal fijn vind, maar ik was zwaar verkouden) dan als ik de 4060 had genomen.

Zowel op mijn pc thuis als op mobiel in de trein.
In de NS-app kan ik ze wel zien maar als ik dan naar GTBV vraag wordt je naar de site gestuurd.
En gek genoeg staat mijn rit van Lw naar Asdz van afgelopen zondag nog op "being processed" zonder prijs in de app, en op €13,74 op de site... interessant, want heen was dit met Dal Voordeel nog €17,64
En het was donderdag de 13e, niet vrijdag, en mijn geluksdag want dankzij de niet rijdende 4058 en 16mn vertraging op de ICD 9247 was ik een half uur eerder thuis en goedkoper uit (met GTBV) en 20mn minder lopen (wat ik normaal fijn vind, maar ik was zwaar verkouden) dan als ik de 4060 had genomen.
-
Ik heb een Dal Vrij (flex) en de reisgeschiedenis op de NS-site is de laatste tijd een complete puinhoop. Op de overzichtspagina staat m'n reis van zondag bovenaan, als ik dan naar reisgeschiedenis ga komt die standaard op 'afgelopen week' en is het leeg. Als ik dan selecteer 'deze maand' komen daar m'n reizen van 1 t/m 10 juni uit (ik reis normaal 5-7 dagen per week), maar als ik een aangepast datumbereik selecteer van ongeveer de afgelopen week komen daar wel reizen van na 10 juni uit.
- ODRAIL
De problemen van de reishistorie heb ik ook (zojuist getest). Dus het zal wel een (groot) probleem zijn bij de NS.
-
Thx voor de info, zal het niet aan mij liggen.
- Meltrain
- Donateur
Ik krijg dezelfde foutmelding, maar dan als 5 juni in de range zit.
Nu was dat wel de dag waarop ik per ongeluk uitcheckte met mijn OV-chipkaart, nadat ik was ingecheckt met mijn pinpas, en waarvoor ik een terugbetaling heb aangevraagd (die ook goedgekeurd is).
(Ik realiseerde me bij het uitchecken meteen dat ik een fout gemaakt had en heb dus óók met mijn pinpas uitgecheckt. Met mijn pinpas heb ik dus het juiste bedrag betaald.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Even terzijde: Volgens mij heeft dit allemaal meer te maken met alledaagse gebeurtenissen op het scherm dan met alledaagse gebeurtenissen op het spoor?
-
En daar hebben we weer een eigen topic voor 

- ODRAIL
@IIVQ: Inmiddels zijn de problemen met de weergave van de reishistorie opgelost
.

-
Mijn reis wordt geteisterd door defecte treinen en brandmeldingen. Heeft iemand daar specifiekere info over? Wat staat er dan in brand? Of moet er om een brand heen gereden worden?
-
- Donateur
Jazeker. Maar daarvoor moet natuurlijk eerst dat spoor om de brand heen gelegd worden, en dat kost nu eenmaal tijd.
-
Dat verklaart. Dank!
- Suus
- Contacteer:
ProRail schreef op X:bjrndlw schreef:Mijn reis wordt geteisterd door defecte treinen en brandmeldingen. Heeft iemand daar specifiekere info over? Wat staat er dan in brand? Of moet er om een brand heen gereden worden?
Er is geen treinverkeer mogelijk op de HSL tussen Rotterdam – Breda. Na een korte storing van de gehele Barendrecht-overkapping (5 tunnelbuizen) is een storing achtergebleven op de tunnelbuis van de HSL. Internationale treinen worden via Dordrecht omgeleid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Thx! En nu pas realiseer ik dat ik voor een ICD-toeslag-reis een ander formulier moet gebruiken, dus dat had ik al kunnen doen. Ik ben benieuwd of ik geld terug krijg, want ik zie nu dat ik een ICD 7mn later met 5mn latere aankomst had kunnen nemen. Dat had ik op dat moment niet door.
Vanmiddag zat ik in een DDZ (stuurstandrijtuig) beneden met beide klapraampjes in de kleine B-coupé open. Wat een heerlijk klassiek geluid met het geklikklak van de wielen op de rails, en lekker verse lucht!
-
Er rijdt vannacht om 3.30 een mysterieuze extra trein 29100 van Utrecht naar Bussum Zuid met stops op de drie Hilversumse stations, en om 4.03 als 29101 weer terug langs dezelfde route. Iemand enig idee wat daarachter zit?
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Ik zie ook een IC om 2.00 uit Utrecht Centraal naar Hilversum.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Is het niet gewoon de s21500 die vanwege werkzaamheden wellicht maar op een deel van de route reed?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
-
Heel aangenaam dat men bij de verkeersleiding denkt dat het wel een goed idee is om een trein die al wat vertraging heeft en twee krappe aansluitingen biedt nog eventjes te laten roestrijden.
De Döner king op Venlo zal wel weer goede zaken doen, hier in Blerick is het in ieder geval goed druk, zeker in verhouding tot de voorzieningen op het station.

De Döner king op Venlo zal wel weer goede zaken doen, hier in Blerick is het in ieder geval goed druk, zeker in verhouding tot de voorzieningen op het station.
- Meltrain
- Donateur