Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
ArrivaBas
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Bij mij heeft Mijn NS (Flex Basis) altijd meerdere dagen vertraging. Meestal is een reis die ik donderdags maak op zijn vroegst dinsdag verwerkt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik heb ouderwetsch Dal Voordeel, ik kon de betreffende reis al op donderdagavond zien, alleen niet GTBV'en want nog geen 24h geleden.
Ik zet wel weer een reminder voor morgen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik heb ook nog een ouderwets saldo-abonnement, maar zie gewoon m'n laatste reis van afgelopen zaterdag. Daar moet ik wel voor in het menu naar de reishistorie doorklikken, want op de hoofdpagina zag ik in eerste instantie alleen een reis op 26 mei.
Nadat ik vanaf het transactieoverzicht terug naar de hoofdpagina klikte stond 'ie daar opeens wel.

Sowieso heb ik al wel een tijdje de ervaring dat missende reizen op Mijn NS verschijnen nadat ik even CTRL-F5 ingedrukt heb om de pagina te verversen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

MetroRET schreef: ma 17 jun 2024, 17:10 Bij De Haar aansluiting is een gescheurd puntstuk.
Duurt de rest van de dag. Tussen Ah en Ut rijdt alleen de 3200, extra ingelegd. Stopt op Ed Klp en Db. Rijdt met VIRM en SNG, een omloop met een los viertjes SNG, dat lijkt me nogal krap.
De 7300 gebruikt tussen Har en Vndw het noordelijke spoor.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: ma 17 jun 2024, 20:40 Ik heb ook nog een ouderwets saldo-abonnement, maar zie gewoon m'n laatste reis van afgelopen zaterdag. Daar moet ik wel voor in het menu naar de reishistorie doorklikken, want op de hoofdpagina zag ik in eerste instantie alleen een reis op 26 mei.
Nadat ik vanaf het transactieoverzicht terug naar de hoofdpagina klikte stond 'ie daar opeens wel.

Sowieso heb ik al wel een tijdje de ervaring dat missende reizen op Mijn NS verschijnen nadat ik even CTRL-F5 ingedrukt heb om de pagina te verversen.
Klopt, al helpt het ook om te variëren tussen "afgelopen week", "deze maand" en "vorige maand".
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Hainje

Bericht door Hainje »

Zo eigenlijk niet moeten, maar ja, wa doe je d'r an. :')
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Het is zelfs erger: Mijn reis met vertraging was op 13 juni. Als ik in het reisoverzicht van 10 "tot" (ze bedoelen t/m) 12 of van 14 t/m nu opvraag gaat het prima. Maar als 13 juni opvraag of een range waar die datum in zit ...

Afbeelding

Zowel op mijn pc thuis als op mobiel in de trein.

In de NS-app kan ik ze wel zien maar als ik dan naar GTBV vraag wordt je naar de site gestuurd.
En gek genoeg staat mijn rit van Lw naar Asdz van afgelopen zondag nog op "being processed" zonder prijs in de app, en op €13,74 op de site... interessant, want heen was dit met Dal Voordeel nog €17,64

En het was donderdag de 13e, niet vrijdag, en mijn geluksdag want dankzij de niet rijdende 4058 en 16mn vertraging op de ICD 9247 was ik een half uur eerder thuis en goedkoper uit (met GTBV) en 20mn minder lopen (wat ik normaal fijn vind, maar ik was zwaar verkouden) dan als ik de 4060 had genomen.
DingeZ

Bericht door DingeZ »

Ik heb een Dal Vrij (flex) en de reisgeschiedenis op de NS-site is de laatste tijd een complete puinhoop. Op de overzichtspagina staat m'n reis van zondag bovenaan, als ik dan naar reisgeschiedenis ga komt die standaard op 'afgelopen week' en is het leeg. Als ik dan selecteer 'deze maand' komen daar m'n reizen van 1 t/m 10 juni uit (ik reis normaal 5-7 dagen per week), maar als ik een aangepast datumbereik selecteer van ongeveer de afgelopen week komen daar wel reizen van na 10 juni uit.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

De problemen van de reishistorie heb ik ook (zojuist getest). Dus het zal wel een (groot) probleem zijn bij de NS.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Thx voor de info, zal het niet aan mij liggen.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

IIVQ schreef: di 18 jun 2024, 08:23 Het is zelfs erger: Mijn reis met vertraging was op 13 juni. Als ik in het reisoverzicht van 10 "tot" (ze bedoelen t/m) 12 of van 14 t/m nu opvraag gaat het prima. Maar als 13 juni opvraag of een range waar die datum in zit ...
Ik krijg dezelfde foutmelding, maar dan als 5 juni in de range zit.
Nu was dat wel de dag waarop ik per ongeluk uitcheckte met mijn OV-chipkaart, nadat ik was ingecheckt met mijn pinpas, en waarvoor ik een terugbetaling heb aangevraagd (die ook goedgekeurd is).
(Ik realiseerde me bij het uitchecken meteen dat ik een fout gemaakt had en heb dus óók met mijn pinpas uitgecheckt. Met mijn pinpas heb ik dus het juiste bedrag betaald.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Roeland

Bericht door Roeland »

Even terzijde: Volgens mij heeft dit allemaal meer te maken met alledaagse gebeurtenissen op het scherm dan met alledaagse gebeurtenissen op het spoor?
en-es

Bericht door en-es »

En daar hebben we weer een eigen topic voor :Y
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

@IIVQ: Inmiddels zijn de problemen met de weergave van de reishistorie opgelost :pos: ;) .
bjrndlw

Bericht door bjrndlw »

Mijn reis wordt geteisterd door defecte treinen en brandmeldingen. Heeft iemand daar specifiekere info over? Wat staat er dan in brand? Of moet er om een brand heen gereden worden?
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Jazeker. Maar daarvoor moet natuurlijk eerst dat spoor om de brand heen gelegd worden, en dat kost nu eenmaal tijd.
bjrndlw

Bericht door bjrndlw »

Dat verklaart. Dank!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

bjrndlw schreef:Mijn reis wordt geteisterd door defecte treinen en brandmeldingen. Heeft iemand daar specifiekere info over? Wat staat er dan in brand? Of moet er om een brand heen gereden worden?
ProRail schreef op X:

Er is geen treinverkeer mogelijk op de HSL tussen Rotterdam – Breda. Na een korte storing van de gehele Barendrecht-overkapping (5 tunnelbuizen) is een storing achtergebleven op de tunnelbuis van de HSL. Internationale treinen worden via Dordrecht omgeleid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

ODRAIL schreef: wo 19 jun 2024, 11:30 @IIVQ: Inmiddels zijn de problemen met de weergave van de reishistorie opgelost :pos: ;) .
Thx! En nu pas realiseer ik dat ik voor een ICD-toeslag-reis een ander formulier moet gebruiken, dus dat had ik al kunnen doen. Ik ben benieuwd of ik geld terug krijg, want ik zie nu dat ik een ICD 7mn later met 5mn latere aankomst had kunnen nemen. Dat had ik op dat moment niet door.

Vanmiddag zat ik in een DDZ (stuurstandrijtuig) beneden met beide klapraampjes in de kleine B-coupé open. Wat een heerlijk klassiek geluid met het geklikklak van de wielen op de rails, en lekker verse lucht!
gpvos

Bericht door gpvos »

Er rijdt vannacht om 3.30 een mysterieuze extra trein 29100 van Utrecht naar Bussum Zuid met stops op de drie Hilversumse stations, en om 4.03 als 29101 weer terug langs dezelfde route. Iemand enig idee wat daarachter zit?
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
en-es

Bericht door en-es »

Ik zie ook een IC om 2.00 uit Utrecht Centraal naar Hilversum.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Is het niet gewoon de s21500 die vanwege werkzaamheden wellicht maar op een deel van de route reed?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Bemined

Bericht door Bemined »

en-es schreef: za 22 jun 2024, 08:37 Ik zie ook een IC om 2.00 uit Utrecht Centraal naar Hilversum.
Hier gaat vermoed ik iets mis met de datum, trein 22401 Ut - Hvs hoort volgens mij op zondag te rijden en niet op zaterdag, ik vermoed dat er dan gewerkt wordt op Ut - Amf.
teun

Bericht door teun »

Heel aangenaam dat men bij de verkeersleiding denkt dat het wel een goed idee is om een trein die al wat vertraging heeft en twee krappe aansluitingen biedt nog eventjes te laten roestrijden. :')

De Döner king op Venlo zal wel weer goede zaken doen, hier in Blerick is het in ieder geval goed druk, zeker in verhouding tot de voorzieningen op het station.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

De 5100 richting Gv rijdt vandaag 4 minuten eerder, waardoor op Rtd de overstap op de 500/600 haalbaar is. :D
Dat zou van mij wel altijd mogen. :pos:
Plaats reactie