Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteren bleef de 3647 wat langer in Zutphen staan, volgens de HC vanwege een kleine stroomstoring. De vorige keer dat ik deze kant op ging, heb ik bijna alle hoeken van station Nijmegen gezien vanwege een defecte trein... Gelukkig viel het dit keer allemaal mee en was het probleem kennelijk snel verholpen, aangezien de trein weer met +3 verder kon.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Donateur
- Contacteer:
In Amersfoort moest vanmiddag het 'voorste stel'van de 5658 achterblijven vanwege een technische storing; reizigers moesten overstappen op de losse SLT 2418 en vertrok daardoor met +9. Gelukkig werd deze na Den Dolder op het middenspoor stilgezet zodat de 658 op volle snelheid kon passeren en zo gewoon op tijd in Utrecht aan kon komen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Welke spookwerkzaamheden (die zowaar wel bij de werkzaamheden vermeld zijn) zorgen er eigenlijk voor dat zowel de 1600 als 11600 naar Enschede rijdt en de 1700 vanuit Den Haag maar tot Utrecht dit weekend?
Ik zag nog totaal geen activiteit in Amersfoort die daar verband mee zou kunnen houden en ook niks op de route vanuit Utrecht.
Of moeten ze op Schothorst iets aanpassen in de beveiliging soms voor de kerende treinen vanuit Zwolle van 18-28 juli en 15-18 augustus?
Ik zag nog totaal geen activiteit in Amersfoort die daar verband mee zou kunnen houden en ook niks op de route vanuit Utrecht.
Of moeten ze op Schothorst iets aanpassen in de beveiliging soms voor de kerende treinen vanuit Zwolle van 18-28 juli en 15-18 augustus?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
De laatste twee weken waren de HC's op werkdagen onzichtbaar. Maar vandaag een controlekans van 75% gehad bij NS. 

-
Er was dit weekend geen enkele trein gepland op de sporen 4 en 5 dus daar zal wel iets gepland geweest zijn, alleen lijkt het erop dat dit niet door is gegaan want ik zie de nodige spoorwijzigingen die alsnog naar die twee sporen gaan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ah, dat verklaart dat ik een spoorwijziging van de trein naar Ede-Wageningen op de borden op spoor 6 zag staan. En die zit dan qua tijd inderdaad wel precies in de weg voor de (1)1700.
Veel meer had er overigens ook niet op spoor 4/5 gepland kunnen zijn, want de 1500 reed al niet door de werkzaamheden op Amsterdam Centraal.
Veel meer had er overigens ook niet op spoor 4/5 gepland kunnen zijn, want de 1500 reed al niet door de werkzaamheden op Amsterdam Centraal.
Schapekop in de Keistad
-
Mijn 14481 rijdt vandaag doorgekoppeld vanaf de 4481. Beetje overbodig van dat speciale nummertje zo… 

- Meltrain
- Donateur
Ik zit in een bomvolle 909, die vandaag naar Asdz rijdt, wat voor mij eigenlijk wel goed uitkomt.
De trein kwam al iets te laat binnen vanuit Breda en vertrok door een deurstoring met nog meer vertraging vanuit Rotterdam Centraal.
De trein kwam al iets te laat binnen vanuit Breda en vertrok door een deurstoring met nog meer vertraging vanuit Rotterdam Centraal.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Nadeel van naar Amsterdam Zuid rijden is dat op de terugweg iedereen op Schiphol de trein uit mag voor de toeslag…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Hainje
nvm, zat in het verkeerde topic te blaten.
Laatst gewijzigd door Hainje op ma 01 jul 2024, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Is er niet aan gedacht om mobiele toeslagzuilen te plaatsen?
-
Er zouden, zoals altijd als de ICD gepland naar Zuid rijdt, gewoon mobiele toeslagzuilen moeten staan op Amsterdam Zuid.
-
Er staan zoals altijd mobiele toeslagzuilen.
-
Door een seinstoring tussen Schiphol en Leiden heeft mijn 722 bijna twintig minuten wortels lopen schieten voor Leiden Centraal. Vertrek uit Leiden was met +20. Het treinpersoneel had het over rode seinen, en een trein voor onze trein die eerst het station moest binnenrijden.
-
Was dat een ICNG? Die deuren zijn echt naatje. Net te breed, waardoor bij trage uitstappers de instappers er maar tussendoor komen en dan duurt alles twee keer zo lang.
Hoe zit het eigenlijk met de nalevering van die andere 90 ICNGs? Of gaat de HSL straks weer met ouder spul rijden omdat de projecties niet uitkomen?
-
In oktober 2023 zei NS dat Alstom 1 treinstel per week zou leveren. Dat was 270 dagen geleden, dus 38 weken. Sindsdien zijn er, obv treinenweb, slechts 12 afgeleverd.
-
Ik heb nog nooit een heel stel door kunnen lopen omdat elke keer dat ik ermee reisde (ok, N=5) er wel een binnendeurstoring was. Hoe kan dat zó slecht gemaakt zijn. Binnendeuren zijn toch geen nieuw concept voor Alstom?
-
Die lijst loopt wel een beetje achter, dit jaar zijn er 14 binnengekomen als het goed is, inmiddels is ongeveer een derde van de ICNG en ICNG-B stellen binnen. Op dit tempo zullen er in de 1100 nog enkele TRAXX+ICR stammen nodig moeten zijn in de nieuwe dienstregeling maar kan Breda / Rotterdam - Amersfoort / Lelystad wel volledig met ICNG van start.Dionysusnu schreef: ↑ma 01 jul 2024, 22:07 In oktober 2023 zei NS dat Alstom 1 treinstel per week zou leveren. Dat was 270 dagen geleden, dus 38 weken. Sindsdien zijn er, obv treinenweb, slechts 12 afgeleverd.
- Suus
- Contacteer:
Op die lijst staat de 3144 in aanbouw terwijl ik daar gisteren in heb gezeten van Rotterdam Centraal naar Amsterdam ZuidDionysusnu schreef: ↑ma 01 jul 2024, 22:07 In oktober 2023 zei NS dat Alstom 1 treinstel per week zou leveren. Dat was 270 dagen geleden, dus 38 weken. Sindsdien zijn er, obv treinenweb, slechts 12 afgeleverd.

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Meltrain
- Donateur
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Suus
- Contacteer:
Intercity 2331 uit Vlissingen wordt in Dordrecht op spoor 2b opgeheven. In plaats daarvan gaat intercity 302331 vanaf spoor 1 naar Amsterdam Centraal rijden. Zeer klantvriendelijke actie 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
-
Misschien had de 9512 er geen zin meer in? Waren de wc's stuk? Wel fijn dat er vanaf Ddr 8 bakken reden!
F.k.a. Bollenstad
- Suus
- Contacteer:
Ik heb ook wel eens van trein moeten wisselen op Dordrecht, maar zoiets cross-platform doen is wel een stuk prettiger dan iedereen door de tunnel moeten jagen.
-
Ik zit nu in de sprinter van 11.33 van Baarn richting Hilversum. Volgens een beeldscherm is Science Park het eerstvolgende station. Van spoor 3 vertrokken terwijl op spoor 2 een IC naar Schiphol klaar staat.