Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
T-hijs

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Ah ja, logisch. Dan moet ik dus even goed opletten bij het plannen van mijn tripje naar Hrl a.s. zondag. En ja, ik weet dat de IC's worden omgeleid via Mt.
F.k.a. Bollenstad
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik moet zaterdagavond in Eindhoven zijn en zag dat ik daar in tegenstelling tot de normale dienstregeling zonder overstappen kan komen. Die F1-dienstregeling heeft dus niet alleen maar nadelen. :D
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Marc

Bericht door Marc »

Gisteren en ook vandaag is de treindienst Liége-Guillemins-Aachen Hbf geknipt in Maastricht. Geen idee wat hier de reden voor is...
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Marc schreef: vr 23 aug 2024, 06:59 Gisteren en ook vandaag is de treindienst Liége-Guillemins-Aachen Hbf geknipt in Maastricht. Geen idee wat hier de reden voor is...
Ik gok:
iamthedutchdude schreef: do 22 aug 2024, 14:40 F1 op Zandvoort. Zie ook hier
Of specifieker: viewtopic.php?p=853655#p853655

2900 Zd-Mt-Hrl
Marc

Bericht door Marc »

Nee, dit heeft niets met de F1 te maken. Arriva rijdt ook "gewoon" tussen Maastricht en Aachen. Er is alleen een knip in Maastricht.

Overigens mogen reizigers van Maastricht naar Heerlen en van Heerlen naar Maastricht niet met de 2900 mee.
en-es

Bericht door en-es »

Marc schreef: vr 23 aug 2024, 06:59 Gisteren en ook vandaag is de treindienst Liége-Guillemins-Aachen Hbf geknipt in Maastricht. Geen idee wat hier de reden voor is...
Gebeurt toch vaker vanwege allerlei beperkingen?
Marc

Bericht door Marc »

Klopt, maar dan ligt het aan vertragingen of materiele/personele problemen. Nu wordt de dienst structureel geknipt.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Marc schreef: vr 23 aug 2024, 08:14 Overigens mogen reizigers van Maastricht naar Heerlen en van Heerlen naar Maastricht niet met de 2900 mee.
Nee, dat is omdat het een traject van Arriva is waardoor het niet toegestaan is om morgen en overmorgen met NS mee te reizen voor een reis tussen Heerlen en Maastricht.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Wat ik dan wel weer grappig vind is dat als je in de gewone NS-reisplanner een reis van Heerlen naar Luik plant, deze met het advies komt om naar Aken te reizen met Arriva en dan de Eurostar naar Luik. Dat is volgens mij voor het eerst dat de gewone NS-reisplanner mij een reis met overstap in het buitenland om weer naar een ander buitenland te gaan voorschotelt.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Het viel mij vanochtend op dat de opstart van de 2900 vandaag (altijd op zaterdag?) erg laat was. De 2925 begon vandaag gepland in Eindhoven, wat ik met een vertrektijd van 8:59 toch wel erg aan de late kant vindt om nog eens een treinserie op gang te brengen.

Vervolgens werd de 2925 op Maastricht versterkt met een tweede stel voor het vervolg van de rit naar Heerlen. Sorry, maar dat was echt een van de meest overbodige acties die ik tijden heb gezien, want officieel mag in Maastricht instappen niet richting Heerlen, en in Heerlen zal er echt geen enorme meute reizenden hebben gestaan die niet in een losse VIRM-IV had gepast. Dus dat stel had probleemloos nog een uur langer in Maastricht kunnen blijven om aan de 2940 gekoppeld te worden :|

Ik ben overigens geen kenner van het sporenplan van Maastricht, maar aangezien de vertrekkende 2900 naar Zaandam en de aankomende 2900 naar Heerlen erg krap liggen ten opzichte van elkaar, en de 2900 naar Heerlen vrijwel gegarandeerd met vertraging rijdt door de TSB bij Geleen-Lutterade, had ik het logischer gevonden om de trein naar Heerlen op spoor 1 te zetten en de trein naar Zaandam op spoor 2, in plaats van andersom waardoor de trein naar Zaandam al snel +2 of +3 oploopt omdat op de aankomst van de trein naar Heerlen gewacht moet worden.

De 1158 reed na Tilburg een zeer donkere grijze lucht tegemoet, maar pas na vertrek onder de stationshal van Breda sloeg het noodweer echt toe. Al na enkele minuten kwam een omroep dat vanwege het noodweer niet over de HSL gereden mocht worden, waarna de trein achter de vertraagde 6460 kwam te hangen vanaf de Moerdijkbrug (daar scheen overigens de zon weer) tot aan Dordrecht. Aankomst in Rotterdam Centraal was uiteindelijk met +7.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Als ik naar de dienstregeling van volgende week kijk vermoed ik dat de 2925 vanwege Zandvoort en/of Heerlen in Eindhoven startte.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Vanuit Ht is op zaterdag de trein van 8.08 uur de eerste rechtstreekse verbinding naar Mt, buiten de F1 gerekend.

De 2923.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: za 24 aug 2024, 23:51
Ik ben overigens geen kenner van het sporenplan van Maastricht, maar aangezien de vertrekkende 2900 naar Zaandam en de aankomende 2900 naar Heerlen erg krap liggen ten opzichte van elkaar, en de 2900 naar Heerlen vrijwel gegarandeerd met vertraging rijdt door de TSB bij Geleen-Lutterade, had ik het logischer gevonden om de trein naar Heerlen op spoor 1 te zetten en de trein naar Zaandam op spoor 2, in plaats van andersom waardoor de trein naar Zaandam al snel +2 of +3 oploopt omdat op de aankomst van de trein naar Heerlen gewacht moet worden.
Vanaf spoor 1 in Maastricht kun je (als ik het goed onthouden heb) niet naar Heerlen toe tenzij je een heel stuk (tot na Valkenburg) links gaat rijden. Vanuit Heerlen kun je er wel komen.
Laatst gewijzigd door cassie127 op zo 25 aug 2024, 08:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MaartenD

Bericht door MaartenD »

En versterken van materieel moet vaak gebeuren waar een stel is, niet waar de vervoersvraag is. Het is leuk dat je dat tweede stel misschien pas vanaf Ht nodig hebt, maar als daar (of in Ehv) geen stel staat te niksen kun je daar niks bijplatsen.
cassie127 schreef: zo 25 aug 2024, 08:16
Vanaf spoor 1 in Maastricht kun je (als ik het goed onthouden heb) niet van/naar Heerlen.
Technisch gezien kan het wel, maar dan moet je verkeerd spoor rijden tot en met Valkenburg.
trolly

Bericht door trolly »

MaartenD schreef: zo 25 aug 2024, 08:19 En versterken van materieel moet vaak gebeuren waar een stel is, niet waar de vervoersvraag is. Het is leuk dat je dat tweede stel misschien pas vanaf Ht nodig hebt, maar als daar (of in Ehv) geen stel staat te niksen kun je daar niks bijplatsen.
Daar is geen speld tussen te krijgen, maar dat zegt Suus dan ook niet. Haar verbazing betreft het bijplaatsen van een stel in Maastricht, dat vervolgens onnodig (want zo goed als leeg) een slag naar Heerlen mag gaan maken, alvorens nodig te zijn vanaf Eindhoven of Den Bosch. Ik kan me die verbazing wel voorstellen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Marc

Bericht door Marc »

Ook een leuke: met twee viertjes vertrekken uit Zaandam, dan een viertjes eraf halen in Eindhoven en vervolgens weer een viertje bijplaatsen in Maastricht.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Wellicht was het personeel dat dat stel moest bijplaatsen een uur later al druk met andere zaken.
atroffa010

Bericht door atroffa010 »

Ook een mooie. Op zaterdag 7 en zondag 8 september rijdt er een treinserie 28500/3000 tussen Nijmegen en Eindhoven Centraal via Arnhem Centraal, Utrecht Centraal, Schiphol Airport, Rotterdam Centraal, Dordrecht en Breda (A) vanwege werkzaamheden.
en-es

Bericht door en-es »

Dat is heel bizar. Ben je een paar uurtjes onderweg. *O*
atroffa010

Klopt *O*. De treinrit duurt in totaal 3 uur en 33 minuten ;)
en-es

Bericht door en-es »

Ik vind dat wel mooi die bizarre routes. Ik kijk regelmatig op werkzaamheden om te kijken of een leuk ritje mogelijk is. :trein:
atroffa010

Ik ook :trein: ;)
Bemined

Bericht door Bemined »

Een weekend later worden de 500/600 omgeleid via Den Haag, dat levert ook een rit van 3 uur en 1 minuut op en een mogelijkheid om zonder stop door Delft te knallen.
Hainje

Bericht door Hainje »

Waar vinden jullie al die dienstregelingen?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
atroffa010

Treinposities.nl (aangepaste dienstregeling)
Plaats reactie