Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dan vermoed ik dat er iets soort gelijks aan de hand is ten zuiden van Bijlmer ArenA, aangezien ik daar zojuist in de 865 wisselde de trein vlak na het passeren van het perron, van spoor 7 naar 8. Gisteren gebeurde er hetzelfde.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Die zelfde 865 heeft even stilgestaan tussen Vught en Boxtel. Volgens de omroep een overwegstoring en een TOBS (Ten Onrechte Bezet Spoor). Nu om 18:52 mogen we weer verder.
De 1139 liep vanochtend/middag twee minuten vertraging op door een overwegstoring bij de Kapelweg tussen Oisterwijk en Boxtel. Asset Rail was al met een busje ter plaatse.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gisteren waren er achter elkaar aanrijdingen Sittard - Maastricht en Sittard - Roermond. Er zijn bussen ingezet, achteraf bleek dat ik beter had kunnen wachten op de eerste doorrijdende trein, dat had een half uur reistijd en een zeer enerverende busrit gescheeld.
De bus vertrok om 21:06 in Sittard. Nog voor we de bebouwde kom uit waren kreeg ik een melding van de NS-app dat de storing voorbij was. De buschauffeur die nog nooit TVV had gereden en geen Nederlands kon reed achter zijn collega aan, die interessante beslissingen maakte. Het ging op de A2 door tot de afrit Grathem, waarna we via een andere weg vanuit het westen Roermond binnenreden. Daar begonnen reizigers te schreeuwen dat het helemaal verkeerd ging, en dat vermoeden begon ik ook te krijgen toen de afrit Swalmen genomen werd. Bij de rotonde bij de Decathlon ging het dan eindelijk Roermond in, om uiteindelijk om 21:50 aan te komen op het busstation…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Had de chauffeur nog nooit van de A73 gehoord?
Via Grathem kan ook, is iets langer, maar als je de juiste route in Roermond rijdt is het verschil niet zo groot.
Ik heb nog TVV voor Munckhof gereden toen ik NL woonde. Die hadden de routes in de Tom Tom.
Niet dat ik die gebruikte, maar voor sommige chauffeurs is het een noodzakelijk hulpmiddel, QED.
De A73 is afgesloten vanaf het Vonderen naar het noorden, dus je moet wel via afslag Grathem. Dan ga je via de N273 en N280 weer terug naar Roermond maar dan moet je wel weten dat je voordat je bij Roermond komt de rechterbaan moet houden om Roermond in te kunnen gaan. Misschien reed de bus via de linkerbaan over de doorgaande rijstrook?
Of ze gebruikten een normale routeplanner die uiteraard niet de route via de Godsweerdersingel geeft, want dat is in die richting een busbaan. Waar die bus natuurlijk gewoon overheen mag.
Dit weekend wordt er weer gewerkt tussen Den Haag Ypenburg en Den Haag Centraal; daardoor reed de 2800 al vanaf de dienstopstart en de trein van 8:22 was meteen erg ruim met een ICM-7.
Ook de sprinters tussen Den Haag en Almere waren goed ruim, hoewel dat mogelijk te maken had met Mysteryland in Hoofddorp.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Heb vandaag ook wat treinreizen gemaakt en mij viel ook op dat de treinen waar ik in zat behoorlijk lang waren. Baarn-Amersfoort-Rotterdam-Delft en Den Haag Mariahoeve-Schiphol-Hilversum-Baarn. Overal zonder moeite een prima raamplek kunnen vinden.
Na Sittard was het gisterenavond de beurt aan ‘s-Hertogenbosch voor het late-avond-reizigersfestival
Er was een uur lang geen trein naar Utrecht vertrokken door een persoon op het spoor, de 2976, 3778, 2978 en 3780 hebben niet gereden (ik zat zelf in de 2978). De 2980 mocht na in eerste instantie opgeheven te zijn toch door en deed dat met +9 en heul veul reizigers. Die kwam met +9 aan in Utrecht Centraal, waar een aantal mensen waaronder ik met de sprint van hun leven nog mee konden met de 2880 waarvan de twee conducteurs via de laatste deur nog een mens of 20-30 hebben binnengelaten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef: ↑za 31 aug 2024, 10:10
Gisteren waren er achter elkaar aanrijdingen Sittard - Maastricht en Sittard - Roermond…
Ik had hier erg veel geluk, ik had om 17:01 de trein vanuit Maastricht, dat was de eerste die reedt na de eerste aanrijding, maar vgm ook de laatste voor de 2de aanrijding.
De 2927 vertrok vanochtend op tijd vanuit Utrecht, maar kwam bij Houten al achter een vertraagde goederentrein aan te zitten. Deze werd bij Geldermalsen gelukkig aan de kant gezet, maar in combinatie met de TSB was de aankomst in 's-Hertogenbosch met +7. Gelukkig werd in Roermond de stoptrein ook vastgehouden en wonder boven wonder wachtte in Susteren de busjes van lijn 35 ook nog daarop.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ik was op Leiden Centraal net te laat voor de 1863, maar kon nog wel de 2263 halen die dit weekend via Schiphol omrijdt en dan na Amsterdam Centraal door naar Amersfoort gaat. Wel jammer dat die in Hoofddorp even opgehouden wordt (2 minuten later vertrek uit Leiden, 6 minuten later op Schiphol), anders had ik daar alsnog de overstap gehaald.
Maargoed, dan maar via Amsterdam Centraal wat maar een kwartier trager is. Maar wel mooi rechtstreeks
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Materieelplanning ging niet zo soepel vandaag, merkte ik.
Trein 5520 was uitgevallen (en uiteraard ook de tegenrichting) vanwege 'een dienstregelingswijziging' en waar een SLT-6 had moeten rijden, kwam vanaf trein 5527 treinstel 2325 als vervanging. Ook was trein 5622 uitgevallen waardoor 'mijn' 5522 alle reizigers uit Den Dolder en Bilthoven oppikten, maar gelukkig was een SLT-6 voldoende: Er hoefden slechts enkele mensen te staan.
Daarnaast reed er nog een dubbele SNG-3 in de 5500 ipv SLT-6 waardoor er dus uiteindelijk 'maar' één treinstel reed zoals gepland.
Wat opvallende werkzaamheden komende weken, van 16 t/m 20 september wordt er dagelijks tussen 9:45 en 14:45 gewerkt op Deventer - Olst - Zwolle. In de spits en 's avonds rijden de treinen normaal. Werkzaamheden tussen de spitsen in heb ik de afgelopen jaren niet vaak gezien. Vanwege werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal rijdt de 3600 in deze periode overigens weer naar Vlissingen door.
En vanaf 23 september starten de werkzaamheden in Twente die 3 weken duren. NS meld dat IC Berlijn niet kan rijden, maar in de reisinformatie staan de 142 en 143 als enige toch aangegeven en wel via Utrecht, Oberhausen en Dortmund.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km