Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Z2N
Donateur

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Het is de overweg van Maarsbergen, degene die toch al op termijn vervangen zou worden door een tunnel. Als die gestoord is zal het wel te druk zijn om veilig treinen te laten rijden, er is daar enorm veel autoverkeer immers.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Toen ik er vanochtend over de A12 langsreed, stond er een dikke file vanuit beide kanten. Nu wil het daar sowieso wel eens druk worden, maar zó druk? Dit zag er als een storing uit - wat het dus kennelijk ook is.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

bjrndlw schreef: wo 04 sep 2024, 10:14 Waar is die defecte overweg waardoor Utrecht in bijna alle richtingen op zijn gat ligt? Iemand een persberichtje paraat?
Op de site van de NS kun je ook bij de pagina "Storingen en werkzaamheden" kijken :idea: ;) .
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ik denk dat de vragensteller dat ook al wel doorhad - zijn vraag is immers waar die overweg zich bevindt.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Een grasmaaier had een kabel geraakt bij de desbetreffende overweg -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
trolly

Bericht door trolly »

Hoe is het met de grasmaaier?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Maar in zulke gevallen kan de politie toch de toeleidende wegen afzetten, zodat er geen verkeer meer naar de overweg gaat?
Dan kan het treinverkeer gewoon doorgaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dan had dat waarschijnlijk gevaarlijkste situaties opgeleverd, die provinciale weg is erg cruciaal en goede alternatieven zijn er niet in de buurt. De afrit Maarn heeft immers geen op/afritten van/naar Arnhem.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Een afgesloten weg levert toch geen gevaarlijke situaties op? Er kan dan immers geen verkeer rijden.
Daarnaast is de spoorlijn toch ook cruciaal?
Auto's kunnen in elk geval veel makkelijker omrijden dan treinen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Je moet het verkeer dat aan beide kanten voor de overweg vast staat dan nog zien terug te begeleiden naar een plek waar ze hun route kunnen oppakken. Een auto omkeren gaat niet overal even makkelijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: wo 04 sep 2024, 21:24 Auto's kunnen in elk geval veel makkelijker omrijden dan treinen.
Alleen is Maarsbergen nou net een vrij belangrijke toegang tot de A12, al het omrijdende verkeer dwars door Renswoude is wat dat betreft nog onwenselijker. De overweg ligt ook vrij dicht op de afritten van de snelweg, dus ook risico dat een stilstaande file terugslaat de A12 op. Je wilt autoverkeer dat daar vast staat dus juist zo snel mogelijk weg hebben en de manier om dat te doen is het treinverkeer even stilleggen zodat de overweg veilig gebruikt kan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79

Bericht door waldo79 »

De overweg gaat verdwijnen, tunnel is al in aanbouw.
VIRM

Bericht door VIRM »

De 722 vertrok vanochtend met +5 uit Zwolle (ik zag dat hij al met +2 was vertrokken uit Groningen en +6 uit Assen). Bij Almere en Hoofddorp hing de trein achter Sprinters. Aankomst in Den Haag was met +10.
Beul van de blindegeleidelijn
Muller

Bericht door Muller »

Ik zag zojuist een studentengroep van Railbouwkunde TU Delft grondboringen doen tussen Delft Campus en Schiedam. Iemand een idee waarvoor dit zou zijn? TSB of voorbereiden evt 4 sporen?

Kon helaas geen foto maken, zal kijken of ze er op de terugweg nog staan
trolly

Bericht door trolly »

Muller schreef: do 05 sep 2024, 12:33 TSB
Tijdelijke Snelheids Beperking?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

BadBert

Bericht door BadBert »

trolly schreef: do 05 sep 2024, 13:02
Muller schreef: do 05 sep 2024, 12:33 TSB
Tijdelijke Snelheids Beperking?
Ja, inderdaad is dat correct ;)
Bemined

Bericht door Bemined »

Trein 6922 reed vanmorgen met SLT14. Als intercity niet bijzonder meer maar op een echte sprinterdienst heb ik deze lengte al een tijdje niet meer gezien.
Gamma

Bericht door Gamma »

En hoe was de bezetting?
VIRM

Bericht door VIRM »

Op Den Haag Centraal werd rond vertrektijd van de 757 omgeroepen dat we iets later zouden vertrekken omdat ze bezig waren met een technisch mankement. Even later werd aangegeven dat deze was opgelost en we zo gingen vertrekken. Enkele minuten later werd de trein toch opgeheven. Dat werd dus de 1859 van een halfuur later.
Beul van de blindegeleidelijn
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Vanmorgen op Asa vanuit de metro in de IC naar Hdr gestapt, vervolgens op Asd vergeten dat de westtunnel thv spoor 1-3 dicht is en dus helemaal via de middentunnel naar spoor 1 gelopen, waar net de Spr vanuit Hlm aankwam. Wát een meute komt daar uit, die bovendien de héle perronbreedte inneemt en altijd een paar alleen hun telefoon en de 2m voor zich in de gaten houden. Ik ben door 3 mensen licht aangeraakt en 1 gebodycheckt.

Note to self: Volgende keer óf achter een pilaar schuilen óf in Sloterdijk overstappen, ik reis toch niet met korting.
Bemined

Bericht door Bemined »

Trein 3720 moest vanmorgen bij Zwijndrecht wachten voor een geopende spoorbrug en liep +5 op. De 5131 stond al nog langer te wachten op het spoor ernaast en liep +10 op. Mijn overstap op de 6630 ging hierdoor mis, maar die bleek sowieso opgeheven te zijn. Bleek dat de heenrit al bij Nijmegen opgeheven was maar de kerende rit werd pas op het laatste moment opgeheven.

Een half uur later met de 6632 ging er tussen Lage Zwaluwe en Breda-Prinsenbeek opeens een alarm af ging en de trein afremde naar 40km/u. Op de treinenradar zag ik dat ook andere treinen rond dat moment snelheid verloren dus ik vermoed een alarmoproep. Gelukkig konden we na een minuutje al weer verder.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Gisterenmiddag was het weer stagiaremiddag in Dordrecht. Voor de 6662 stond een VIRM klaar op spoor 4a. Ruim na vertrektijd ging het dan toch niet gebeuren en werd de trein opgeheven. De binnenkomende trein voor de 6664 was in de tussentijd maar op spoor 2b geplaatst.

Vanmiddag liep de 5948 vijf minuten vertraging op door een spoorloper. Ik vermoed dat de 2355 hier ook last van had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

IIVQ schreef: do 05 sep 2024, 18:04 Vanmorgen op Asa vanuit de metro in de IC naar Hdr gestapt, vervolgens op Asd vergeten dat de westtunnel thv spoor 1-3 dicht is en dus helemaal via de middentunnel naar spoor 1 gelopen, waar net de Spr vanuit Hlm aankwam. Wát een meute komt daar uit, die bovendien de héle perronbreedte inneemt en altijd een paar alleen hun telefoon en de 2m voor zich in de gaten houden. Ik ben door 3 mensen licht aangeraakt en 1 gebodycheckt.

Note to self: Volgende keer óf achter een pilaar schuilen óf in Sloterdijk overstappen, ik reis toch niet met korting.
Waarom rijdt je niet met de metro door naar Asd?
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Omdat ik redelijk achterin een volle 2xM7 zat en als die op Asa tegelijk met een IC staat, het sneller is om van trein-trein over te stappen op Asd - ten minste als de oosttunnel open is, zéker sinds GVB zo énorm veel rijtijd extra in de metro heeft opgenomen (2 minuten stilstaan op Amstel, Asa-CS in 9 minuten, dat kan in 7), en door achterin de metro te stappen, je nog eens achter de hele meute de roltrappen op moet.

Bovendien vind ik het confortabeler om van treinperron naar treinperron over te stappen dan vanuit de metro naar de trein, zéker als je in dit geval een rugzak én twee zware laptops bij je hebt.

En in sommige gevallen (bijv. met 40% korting naar Alkmaar) scheelt het enkele centen, maar in dit geval reisde ik op kosten van de baas, dus let ik daar minder op. (A)

Die tijd maakte in dit geval niet uit, maar ik had niet gecheckt hoeveel overstap ik had.
Plaats reactie