Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Meltrain
Donateur

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

T-hijs schreef: za 12 okt 2024, 18:51
Meltrain schreef: za 12 okt 2024, 17:15 Heb je het nu over ICM of over IRM?
Het ging toch over IRM, in de samenstelling 4+3+3? Waarom zou ik dan over ICM beginnen?
Omdat ik (net zoals Daniel) niet wist dat daar ooit IRM gereden had en ik wel wist dat ook toen met ICM gereden werd er in een stel achterbleef in Deventer om daarna als stoptrein verder te gaan.
Ik wilde dus voorkomen dat er mogelijke spraakverwarring zou ontstaan. Bedankt voor de toelichting.
Daniel schreef: za 12 okt 2024, 17:30 VIRM wel, daarbij was er voor de Hanzelijn de 557 die Den Haag / Rotterdam - Groningen / Leeuwarden reed met 6+4+4 tussen Utrecht en Zwolle.
Je had ook het treinpaar 526/561 dat met VIRM reed. Dat was de zogenaamde "ambtenarentrein" waar eerder nog de speciale ICM 4444 in reed.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

Treintje1989 schreef: za 12 okt 2024, 19:32 De 9200 stopt richting Belgie wel in Rsd maar richting NL niet. Geen idee waarom. Maar trein t9263 lijkt een uitzondering te zijn want die stopt straks wel extra in Rsd.
Volgens de actuele vertrektijden zou de 9263 om 20.23 uur moeten vertrekken maar de praktijk is dat hij al om 20.17 uur vertrok.
Meltrain schreef: za 12 okt 2024, 20:16 Je had ook het treinpaar 526/561 dat met VIRM reed. Dat was de zogenaamde "ambtenarentrein" waar eerder nog de speciale ICM 4444 in reed.
Ook wel de Woepje Express ;)
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Woepje Expres?
Kan je daar iets meer over vertellen? Die naam zegt me niks maar ben wel benieuwd hoe die ontstaan is en waarom.
waldo79

Bericht door waldo79 »

De naam is ontleend aan de forumnaam van een oud forummer. Verder weet ik er niets van.
en-es

Bericht door en-es »

Woepje, die tussen 2008 en 2010 hier actief was.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ver voor jouw tijd, dus. En een verklaring waarom een bepaalde trein nu nog naar een allang vertrokken forummer wordt genoemd is er ook nog niet mee gegeven.
trolly

Bericht door trolly »

Woepje is terug te vinden, maar over zijn expres(s) is enkel in het hier en nu iets te vinden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Woepje stond bekend om zijn voorliefde voor het materieeltype VIRM. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
VIRM

Bericht door VIRM »

waldo79 schreef: vr 11 okt 2024, 14:52
en-es schreef: vr 11 okt 2024, 13:28 Daar heb je wel een punt. Maar ik vrees dat de stationsrestauratie voltooid verleden tijd is.
Heerlijke plekken waren dat :D
Op Amsterdam Centraal heb je de Ijhal en op Utrecht Centraal heb je boven de stationshal een aparte verdieping met wat restaurants. Maar vooral van dat laatstgenoemde weet ik niet wat er na Corona is oergebleven...
Beul van de blindegeleidelijn
en-es

Bericht door en-es »

Maar die zijn absoluut niet te vergelijken met die heerlijke kneuterige stationsrestauratie. :D
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Is restarant 1e klas op Asd spoor 2 er niet meer?

Had dat niet ook een papegaai op de toonbank?
trolly

Bericht door trolly »

Jawel hoor, dat gaat zo om 23.00u dicht maar morgen gewoon weer open, en is een fijne plek om af te spreken of een boek te lezen. Ik weet niks van de vogel.

Maar dat heeft als zelfstandig geëxploreerde horecavoorziening juist niks te maken met de Stationsrestauraties van weleer, met hun roulerend weekmenu voor een verrassend lage prijs (en een minder verrassend bijbehorend kwaliteitsniveau...)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
isadora

Bericht door isadora »

De honkie-tonkie-burger, heerlijk.
Toen althans.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es

Bericht door en-es »

De stationsrestauratie in Amersfoort midden op het perron was ook wel leuk. Later Tollius en nu zit er een ander restaurant dacht ik. Maar als ik er kom dan is het gesloten of er zijn geen klanten.
Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

Gister liet ik mijn ov chipkaart met weekendvrij heel ongelukkig tussen de stoel en de wand vallen. Ik vervolgens op mn knieen, zaklamp van mijn mobiel aan, maar geen ov chipkaart te bekennen. :shock: Dus hij moet ergens tussen of achter gevallen zijn maar in geen honderd jaar te vinden.

De hele dag geen controle maar 10 minuten daarna natuurlijk wel :Y . Maar aangegeven wat er gebeurde. Ook de HC kon niks vinden. Ik logde vervolgens in op mijn ns en kon daarmee aantonen dat ik weekendvrij heb. Gelukkig was dat voldoende bewijs. Mijn dank voor deze HC is dan ook erg groot. :D

Kaart laten vervangen en krijg binnen 3 werkdagen een nieuwe. Voor de terugweg vervangend reisrecht bij de NS balie geregeld.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik reisde gister met een online gekocht ticket van Visé naar Bijlmer. Omdat het na het kopen even duurde voordat ik de mail met het ticket kreeg, was ik vergeten het al te downloaden, dus dat kostte even tijd toen de HC binnenkwam. Door een gebroken scherm duurde het ook even voor de HC het ticket kon scannen, en toen zei z'n scanner dat 'ie m'n abonnement (dal voordeel) moest controleren. Toen ik mijn OV-chipkaart tevoorschijn haalde was het al goed genoeg! Kennelijk waren de conducteurs erg vriendelijk voor ons de laatste tijd.
Laatst gewijzigd door IIVQ op zo 10 nov 2024, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
ITF

Bericht door ITF »

Normaliter als ik met een jongeren dagkaart reis, wordt er ook altijd naar mijn ID gevraagd. Gisteren daarentegen bij meerdere controles, werd er niet naar mijn ID gevraagd, de conducteurs van de NS zijn erg vriendelijk de afgelopen tijd inderdaad!
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Gisteren toevallig ook de laatste dag dat je het nog kon (A)
(Gefeliciteerd, trouwens)
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik geloof niet dat ik bij het reizen met een digitaal ticket óóit naar ID gevraagd ben. Behalve één keer, in Parijs, waar men niet geloofde dat iemand die niet in Parijs woonde een weekabonnement op Navigo kon aanschaffen (we hebben het over 2014).
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik wel geregeld met Interrail in Zwitserland en laatst ook een keer in Duitsland. Maar in Nederland is het wel heel lang geleden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Bij vier dagen op stap met een digitaal Deutschlandticket vorige maand werd ik vaker wel dan niet om m'n ID erbij gevraagd. En in Duitsland controleren ze váák jongûh! Eén trein had zelfs een automatische omroep dat je verplicht bent je ID te tonen bij je D-ticket.

In Nederland wordt er meestal wat lakser mee omgesprongen, al hoor ik de laatste maanden gevoelsmatig wel iets vaker de controlerende HC aan een reiziger vragen om een ID-bewijs te tonen.
ITF

Bericht door ITF »

Dionysusnu schreef: ma 14 okt 2024, 23:12 Gisteren toevallig ook de laatste dag dat je het nog kon (A)
(Gefeliciteerd, trouwens)
En dat was ook precies de reden dat ik zondag er op uit ging ;)
(Bedankt!)
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
cassie127

Bericht door cassie127 »

DDietzen schreef: di 15 okt 2024, 08:12 Bij vier dagen op stap met een digitaal Deutschlandticket vorige maand werd ik vaker wel dan niet om m'n ID erbij gevraagd. En in Duitsland controleren ze váák jongûh! Eén trein had zelfs een automatische omroep dat je verplicht bent je ID te tonen bij je D-ticket.

In Nederland wordt er meestal wat lakser mee omgesprongen, al hoor ik de laatste maanden gevoelsmatig wel iets vaker de controlerende HC aan een reiziger vragen om een ID-bewijs te tonen.
Ik heb afgelopen weekend over heel wat ritten slechts 1 keer een ID kaart moeten tonen bij mijn Deutschlandticket. Ligt ook echt aan de vervoerder/regio waar je reist hoe streng ze daarop zijn.
Daniel schreef: di 15 okt 2024, 07:42 Ik wel geregeld met Interrail in Zwitserland en laatst ook een keer in Duitsland. Maar in Nederland is het wel heel lang geleden...
In Zwitserland kun je bij je Interrailpass eigenlijk altijd meteen je ID kaart erbij pakken. De kans dat ze daar om je ID kaart vragen bij controle is zeer groot (zeker bij de SBB).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

cassie127 schreef: di 15 okt 2024, 11:39 In Zwitserland kun je bij je Interrailpass eigenlijk altijd meteen je ID kaart erbij pakken. De kans dat ze daar om je ID kaart vragen bij controle is zeer groot (zeker bij de SBB).
Gebeurde deze zomer echt opvallend minder, maar houd er inderdaad wel standaard rekening mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined

Bericht door Bemined »

Mij is in Zwitserland slechts twee keer om een ID gevraagd terwijl ik veel vaker gecontroleerd ben.
Plaats reactie