Pagina 6 van 11

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: zo 06 nov 2016, 23:37
door reisthijs
Het nieuwe proefttaject met instapzones is Amsterdam -Eindhoven.

Die borden bestonden inderdaad tussen Utrecht en Geldermalsen, maar dat was de vorige proef. In Houten (en ik neem aan ook andere stations) zijn die borden weer weggehaald.
De nieuwe instapzones komen niet op dezelfde plaatsen.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 10:54
door ODRAIL
@ reisthijs en Zugführer: Bedankt voor de antwoorden :wink: .

@JWM: Met jou antwoordt was mijn vraag niet beantwoordt.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 12:00
door SLToilet
Het viel me net ook op bij Ut dat bij spoor 5 rode pijltjes in krijt stonden getekend op het perron, gek genoeg die voor treinen vanuit Ah tegenover het spoor voor die uit Ht: de deuren stonden op de juiste plek: een voorbode?

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 13:07
door reisthijs
De instapzones komen alleen op sprinterstations, dus ik denk dat dit wat anders is.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 18:03
door ODRAIL
En wat is dan het doel van die instapzones op de sprinterstations?

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 18:18
door cassie127
Reizigers beter laten spreiden in de treinen en sneller laten in- & uitstappen.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 18:53
door ODRAIL
Op intercitystations zie ik ander ook nog wel vaak problemen met uit en instappen (Rotterdam Alexander) :? .

Waarom worden de instapzones daar niet ingevoerd?

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 19:11
door Daniel
Omdat de treinen dan nog later vertrekken doordat iedereen op een kluitje gaat staan instappen i.p.v. verspreid over de trein. Maar er was toch sprake van dat er ook van die LED-balken zoals in Den Bosch gingen komen op de A2-corridor? Allicht dat het daarvoor is dan zodat afgestemd kan worden dat de stopplaatsborden op de juiste plek staan.

In Den Bosch zag ik een paar weken terug namelijk al dat men daar bij die instapbalk van de blauwe lampen is afgestapt en in plaats daarvan voor elke mogelijke lengte bakbordjes heeft opgehangen (dus werkelijk een bordje 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12), lijkt me dat men op alle stations dan dezelfde aanpak gaat gebruiken.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 20:42
door Meltrain
KM46 schreef:En wat is dan het doel van die instapzones op de sprinterstations?
cassie127 schreef:Reizigers beter laten spreiden in de treinen en sneller laten in- & uitstappen.
KM46 schreef:Op intercitystations zie ik ander ook nog wel vaak problemen met uit en instappen (Rotterdam Alexander) :? .

Waarom worden de instapzones daar niet ingevoerd?
Daniel schreef:Omdat de treinen dan nog later vertrekken doordat iedereen op een kluitje gaat staan instappen i.p.v. verspreid over de trein.
Dus op de Sprinter-stations worden instapzones ingevoerd om ervoor te zorgen dat reizigers zich beter spreiden, maar Daniel beweert nu dat dat op Intercity-stations niet gebeurt omdat reizigers zich anders juist niet verspreiden? :?
Ik ben verward. :|

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 20:47
door Daniel
Eigenlijk verspreiden reizigers zich op Sprinterstations zich natuurlijk ook niet door de instapzones. Je verdeelt alleen de reizigers over de trein, maar je versnelt het instapproces zelf niet echt doordat reizigers in die instapzone juist meer op een kluitje staan.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 20:52
door Karl
Jaja. Dus de reizigers worden wél meer over de trein verdeeld? Maar toch duurt het instappen langer, vanwege het staan op een kluitje? :|

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 22:41
door ODRAIL
Die instapzones hebben dus geen enkel effect :? :wink: ?

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 22:47
door Hendrik
Karl schreef:Jaja. Dus de reizigers worden wél meer over de trein verdeeld? Maar toch duurt het instappen langer, vanwege het staan op een kluitje? :|
De reizigers worden waarschijnlijk meer over de trein verdeeld, doordat de instapzones niet op elk station bij hetzelfde deel van de trein uitkomen.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: wo 09 nov 2016, 15:39
door PatrickM
Ik ga morgen naar londen, mag ik daar met een travelcard gebruik maken van al het OV of enkel van de underground?

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: wo 09 nov 2016, 15:41
door JWM
Alles, maar let op de zones. De Croydon tramlink is misschien wel een probleempje momenteel.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: wo 09 nov 2016, 16:19
door Meltrain
Mocht je een Oyster Card gebruiken, let dan op dat je in bus en tram alleen incheckt. Dus bij het verlaten van de bus (of tram) moet je niet nogmaals je kaart voor de lezer houden.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: zo 13 nov 2016, 20:28
door Visgraatmodel
Wat gebeurd er bij een trein als je een deur opent net voordat het sluitsignaal afgaat? Sluit de deur zich dan direct of gaat hij eerst helemaal open waarna hij dan pas sluit?

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: zo 13 nov 2016, 20:55
door microshit
Zodra de conducteur de sleutel omdraait, zal 'ie onmiddellijk gaan sluiten. Maar tot die tijd gedraagt 'ie zich gewoon als een deur.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: zo 13 nov 2016, 21:07
door cassie127
Verschilt ook per vervoerder/trein. Bij een gtw gaat de der na het fluiten nog gewoon open als de sensor merkt dateert iemand instapt.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 15:25
door Niek
Even een snel vraagje; moet je voor Hamburg-Kopenhagen via de ferry Puttgarden-Rodby en speciaal kaartje voor de boot kopen of zit dit bij het trein ticket in?

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 15:38
door Suus
Is in het ticket inbegrepen.

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 15:45
door Niek
:pos:

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 16:07
door AppleMoose
Tijdens de bootreis moet je wel de trein uit trouwens. (tenminste, dat was 2,5 jaar geleden zo)

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 16:08
door Chrysa
Heeft Volans in Brabant een hoger kilometertarief zoals de Qliners?

Re: Korte vragen #20

Geplaatst: wo 16 nov 2016, 16:23
door Suus
Ronaldussen schreef:Tijdens de bootreis moet je wel de trein uit trouwens. (tenminste, dat was 2,5 jaar geleden zo)
Dat moet omdat als er lekkage ontstaat, ze delen van het ruim gecontroleerd kunnen laten vollopen met water om zo te voorkomen dat de boot direct kantelt. Daarom zijn de auto/treindekken verboden toegang zodra wordt uitgevaren totdat bijna de veerhaven binnengevaren is.

Ik vond de overigens wel een goede manier om nog van mijn laatste Deense Kronen af te komen, gewoon alles uitgegeven in het restaurant op het schip :P