En dat is nog geen eens een trein.
CAO onderhandelingen NS
-
- Berichten: 3773
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
- trolly
- Berichten: 11425
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: CAO onderhandelingen NS
Nou, daar valt nog wel wat op af te dingen. De club die die lijn exploiteert heeft dan wel Museumstoomtram Hoorn-Medemblik, maar het gaat wel degelijk om een lokaalspoorlijn.


Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 1896
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: CAO onderhandelingen NS
Hoe zit het eigenlijk met de drielandentrein? Tussen Maastricht en Visé-Grens rijdt die toch onder auspiciën van NS?
-
- Berichten: 8290
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: CAO onderhandelingen NS
Wanneer is de reisplanner voor aankomende dinsdag en donderdag bijgewerkt?
Zelf ben ik een kritische gebruiker van NS, en vind dat sommige dingen echt veel beter kunnen. Maar het HRN aan een andere partij gunnen lost niks op. Het opknippen van het HRN, behalve een paar regionale lijntjes er uit halen, ook niet.
Zoals anderen al aangaven, wordt er personeel dan gewoon overgenomen. Daarnaast zal een directie van een ander bedrijf dat het HRN exploiteert te maken krijgen met dezelfde dingen (ofwel: schaken op meerdere borden): vakbonden/personeel, reizigers (inclusief het gegeven dat de reizigersaantallen/kilometers/inkomsten nog niet terug zijn op het oude niveau), ProRail en de politiek die zie regelmatig met het HRN bemoeit.Thriller schreef: ↑do 05 jun 2025, 21:25 Het jaarlijkse staakfestijn is moeilijk serieus te nemen, weten jullie nog toen dezelfde FNV beweerde dat de spoorsector essentieel was?
Maar dat een lokale staking door NS zelf wordt opgeschaald tot een landelijke situatie is echt een bedroevend niveau van onwil. Men kan beter zo snel mogelijk de concessie kwijt zijn, in het algemeen belang. Op de lange termijn, dat wel.
Zelf ben ik een kritische gebruiker van NS, en vind dat sommige dingen echt veel beter kunnen. Maar het HRN aan een andere partij gunnen lost niks op. Het opknippen van het HRN, behalve een paar regionale lijntjes er uit halen, ook niet.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 6952
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
- Suus
- Berichten: 52104
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: CAO onderhandelingen NS
De reisplanner is al bijgewerkt voor dinsdag en donderdag. Alle treinen die niet rijden zijn er zonder pardon uitgegooid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 7245
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: CAO onderhandelingen NS
NS International om precies te zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1896
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: CAO onderhandelingen NS
Aah ok. Ik dacht dat die specifieke trein door "gewoon" NS gereden werd, maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Heeft NS Int een eigen "bijsturing" en "OCCR" los van NSR?
Heeft NS Int een eigen "bijsturing" en "OCCR" los van NSR?
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: CAO onderhandelingen NS
NS Int heeft zijn eigen bijsturingsafdelinkje in het stationsgebouw van Amsterdam CS.
-
- Berichten: 398
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: CAO onderhandelingen NS
Ik heb zelden een nieuwssite gezien die met zoveel fouten kwam

Geen treinen tussen Nijmegen en Kleef, maar wel tussen Veendam en Stadskanaal

-
- Berichten: 1896
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: CAO onderhandelingen NS
Dat klopt toch? NS rijdt niet meer tussen Nijmegen en Kleef, en de STAR rijdt de reguliere dienstregeling tussen Stadskanaal en Veendam.
(dat dat geen treinen zijn, daar letten we niet op: de staking beïnvloed hun drgl niet)

-
- Berichten: 398
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: CAO onderhandelingen NS
Dat klopt, behalve dat Nijmegen - Kleef geen NS-traject is, zoals nu.nl beweert.
Maar goed, nu staat dit kaartje vol met fouten, dus het verbaast mij niets.
Maar goed, nu staat dit kaartje vol met fouten, dus het verbaast mij niets.

-
- Berichten: 1896
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: CAO onderhandelingen NS
Tsja. Er rijden in ieder geval geen treinen van de NS en ook net van de regionale aanbieders. Dus de uitwerking is hetzelfde.
Kwalijker vond ik dat ik vanmorgen op Weiwerd op de trein van Groningen via Delfzijl stond te wachten om van daar naar Stadskanaal te rijden, maar die trein kwam niet opdagen. Overigens vind ik het wel onduidelijk van Nu.nl dat ze in dit kaartje niet aangeven of er nou treinen reden op de lijnen naar Groningen (Via Slochteren) en de lijn naar Zuidbroek - vooral die laatste had mij veel tijd gescheeld richting Stadskanaal, waar ik van plan was misschien een treintje naar Assen of Emmen te pikken. Anyway, die plannen vielen dus in duigen.
</Sarcasme>
Kwalijker vond ik dat ik vanmorgen op Weiwerd op de trein van Groningen via Delfzijl stond te wachten om van daar naar Stadskanaal te rijden, maar die trein kwam niet opdagen. Overigens vind ik het wel onduidelijk van Nu.nl dat ze in dit kaartje niet aangeven of er nou treinen reden op de lijnen naar Groningen (Via Slochteren) en de lijn naar Zuidbroek - vooral die laatste had mij veel tijd gescheeld richting Stadskanaal, waar ik van plan was misschien een treintje naar Assen of Emmen te pikken. Anyway, die plannen vielen dus in duigen.
</Sarcasme>
Laatst gewijzigd door IIVQ op vr 06 jun 2025, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: CAO onderhandelingen NS
Volgende staking bij NS:
Er rijden door een NS-staking op dinsdag 10 juni geen treinen in het zuidwesten van Nederland. Onder meer Den Haag, Rotterdam, Dordrecht en Leiden worden hierdoor getroffen, maar ook provincie Zeeland en West-Brabant.
Er rijden door een NS-staking op dinsdag 10 juni geen treinen in het zuidwesten van Nederland. Onder meer Den Haag, Rotterdam, Dordrecht en Leiden worden hierdoor getroffen, maar ook provincie Zeeland en West-Brabant.
-
- Berichten: 667
- Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: CAO onderhandelingen NS
Dat lijkt me logisch omdat Breda onder Regio West valt.
Nu is Breda geen standplaats voor rijdend personeel, maar er zijn meer NSers, info en loket, NS-stations en bv Service en Veiligheid.
Nu is Breda geen standplaats voor rijdend personeel, maar er zijn meer NSers, info en loket, NS-stations en bv Service en Veiligheid.
-
- Berichten: 12082
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: CAO onderhandelingen NS
Breda is geen standplaats van V&S. De V&S die daar rondloopt hebben als standplaats Roosendaal.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: CAO onderhandelingen NS
Klopt, daarom geen S&V op Breda zoals ik al aangaf, immers Roosendaal hoort bij Regio West.
Dat S&V personeel op andere stations werken dan hun eigenlijke standplaats is, komt natuurlijk overal voor.
Dat S&V personeel op andere stations werken dan hun eigenlijke standplaats is, komt natuurlijk overal voor.
-
- Berichten: 7245
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: CAO onderhandelingen NS
Breda is wel een standplaats voor NS International, daar staan ook gewoon vacatures open.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: do 29 mei 2025, 08:42
Re: CAO onderhandelingen NS
Waarom zou opknippen en aanbesteden niet helpen? Kleinschaligheid breektde dictatuur van de FNV althans dat lijkt me aannemelijkVIRM schreef: ↑vr 06 jun 2025, 08:01 Wanneer is de reisplanner voor aankomende dinsdag en donderdag bijgewerkt?
Zoals anderen al aangaven, wordt er personeel dan gewoon overgenomen. Daarnaast zal een directie van een ander bedrijf dat het HRN exploiteert te maken krijgen met dezelfde dingen (ofwel: schaken op meerdere borden): vakbonden/personeel, reizigers (inclusief het gegeven dat de reizigersaantallen/kilometers/inkomsten nog niet terug zijn op het oude niveau), ProRail en de politiek die zie regelmatig met het HRN bemoeit.Thriller schreef: ↑do 05 jun 2025, 21:25 Het jaarlijkse staakfestijn is moeilijk serieus te nemen, weten jullie nog toen dezelfde FNV beweerde dat de spoorsector essentieel was?
Maar dat een lokale staking door NS zelf wordt opgeschaald tot een landelijke situatie is echt een bedroevend niveau van onwil. Men kan beter zo snel mogelijk de concessie kwijt zijn, in het algemeen belang. Op de lange termijn, dat wel.
Zelf ben ik een kritische gebruiker van NS, en vind dat sommige dingen echt veel beter kunnen. Maar het HRN aan een andere partij gunnen lost niks op. Het opknippen van het HRN, behalve een paar regionale lijntjes er uit halen, ook niet.

-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: CAO onderhandelingen NS
Als eerste is het FNV geen dictatuur en ten tweede zijn werknemers bij de "kleinere" vervoerders ook lid van een bond. En gelukkig maar, anders had men nu nog 6 dagen per week 10 uur gewerkt voor een loon wat alleen de werkgever blij maakt.
Vergeet niet dat de bonden voor de huidige werknemers overal in NL, in alle sectoren, zeer veel bereikt hebben.
En dat er dan eens een paar dagen geen of wat minder treinen in dit geval rijden, is helaas de keerzijde.
Vergeet niet dat de bonden voor de huidige werknemers overal in NL, in alle sectoren, zeer veel bereikt hebben.
En dat er dan eens een paar dagen geen of wat minder treinen in dit geval rijden, is helaas de keerzijde.
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: CAO onderhandelingen NS
Die dictatuur waarin 90℅ van de leden* democratisch voor de staking stemde?
*De opkomst wordt niet vermeld, maar zal gezien de impact ook hoog zijn.
*De opkomst wordt niet vermeld, maar zal gezien de impact ook hoog zijn.
-
- Berichten: 3773
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: CAO onderhandelingen NS
Totale onzin. In Nederland hebben we gewoon arbeidswetten. Als personeel niet blij is met het loon vertrekken ze gewoon en wordt het personeel automatisch beter gecompenseerd. Als personeel daarnaast overbetaald krijgt zal daarentegen gesneden worden waar vooral het personeel onder lijdt.
Die fratsen van het fnv is een hele belangrijke reden waarom ik er nooit lid van ben geworden.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4120
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: CAO onderhandelingen NS
Die arbeidswetten zijn er gekomen omdat we al meer dan 100 jaar vakbonden hebben...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Suus
- Berichten: 52104
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: CAO onderhandelingen NS
En de arbeidswetgeving is in Nederland toch behoorlijk pover.
Overwerktoeslag, pensioenregeling, reiskostenvergoeding komt allemaal voort uit een CAO of zelf onderhandelde arbeidsvoorwaarden. Toch wel nuttig, zo'n vakbond met kennis van zaken die dergelijke arbeidsvoorwaarden voor iedereen in het bedrijf uitonderhandeld
Overwerktoeslag, pensioenregeling, reiskostenvergoeding komt allemaal voort uit een CAO of zelf onderhandelde arbeidsvoorwaarden. Toch wel nuttig, zo'n vakbond met kennis van zaken die dergelijke arbeidsvoorwaarden voor iedereen in het bedrijf uitonderhandeld

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten