Dienstregeling 2017
-
Re: Dienstregeling 2017
Den Haag - Rotterdam? Lijkt me ook nutteloos, omdat IC Brussel daar ook rijdt, maar anders weet ik het ook niet.
-
ILT beschouwd het als een vaste treinstam. Dus even drie extra rijtuigen toevoegen mag niet. Op dit moment is men dus bezig met het toelatingsproces voor de stammen met negen rijtuigen. Eerst met statische tests en nachtelijke testritten (die zijn al begonnen), later echte ritten waarvoor een proefbedrijf moet worden opgestart. Eerst zonder, daarna met reizigers.
Daarnaast zijn er vragen over de rijtuigen. Deze bevatten een aantal beveiligingssystemen die een ononderbroken (stroom)kring vereisen (noodrem en deursysteem). Bij de zes rijtuigen is het signaal voldoende, maar (zoals ik het heb begrepen) moet het signaal met negen rijtuigen versterkt worden, wat dus ook weer wijzigingen in de stammen met zich meebrengt. Ook op dat punt zal ILT weer toelating moeten verlenen (naast nog enkele andere constructiewijzigingen).
Daarnaast zijn er vragen over de rijtuigen. Deze bevatten een aantal beveiligingssystemen die een ononderbroken (stroom)kring vereisen (noodrem en deursysteem). Bij de zes rijtuigen is het signaal voldoende, maar (zoals ik het heb begrepen) moet het signaal met negen rijtuigen versterkt worden, wat dus ook weer wijzigingen in de stammen met zich meebrengt. Ook op dat punt zal ILT weer toelating moeten verlenen (naast nog enkele andere constructiewijzigingen).
-
Dus Den Haag - Eindhoven krijgt maarliefst 9 rijtuigen terwijl Amsterdam - Breda het blijft doen met 6 schamele bakjes?
- reisthijs
- Contacteer:
Oftewel, ze volgen het adagium "waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan" en er is beroerd gepland.Jultar schreef:ILT beschouwd het als een vaste treinstam. Dus even drie extra rijtuigen toevoegen mag niet. Op dit moment is men dus bezig met het toelatingsproces voor de stammen met negen rijtuigen. Eerst met statische tests en nachtelijke testritten (die zijn al begonnen), later echte ritten waarvoor een proefbedrijf moet worden opgestart. Eerst zonder, daarna met reizigers.
Waarom beginnen ze dan niet gewoon in december te rijden met treinen van 6 rijtuigen? Dat komt die verlenging wel als die toelating geregeld is. Beter korte treintje dan niets...
-
Op dit traject reed in het verleden in de spits ICR10 en ICM12, dus wat dat betreft is 9 bakken niet eens heel ruim. Het enige verschil is dat deze nu dus integraal ICR9 gaat worden, terwijl het voorheen een mengelmoes was die varieeerde ICM6 tot ICM12 en alles wat er tussen zit. Treinstammen laten zich minder eenvoudig van samenstelling wisselen, en ik acht de NS niet in staat om vaste samenstellingen van 6, 7, 8 en 9 ICR rijtuigen in de juiste omloop te laten rijden als deze niet integraal per treinserie verdeeld zijn.JWM schreef:maarliefst 9 rijtuigen
-
Is het niet zo dat de introductie van de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] behoorlijk heeft ontlast? Ik dacht ook niet dat de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] overvol is tussen Rotterdam en Breda en daarbij, vanaf december komt er 4x/uur een snelle trein te rijden tussen Rotterdam en Breda, dus dan wordt de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] ook tussen Rotterdam en Breda ontlast.JWM schreef:Dus Den Haag - Eindhoven krijgt maarliefst 9 rijtuigen terwijl Amsterdam - Breda het blijft doen met 6 schamele bakjes?
-
-
- Contacteer:
In de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] is tussen Rotterdam en Breda capaciteit genoeg. Alleen wanner er werkzaamheden tussen Roosendaal en Antwerpen zijn waardoor de Benelux niet kan rijden en er dus bussen vanaf Breda naar Noorderkempen rijden is er capaciteit tekort in de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] tussen Rotterdam en Breda.
- Suus
- Contacteer:
De s900 en s1000 hebben beide in de spits staanplaatsen tussen Rotterdam en Amsterdam. Het aantal reizigers op de HSL ten noorden van Rotterdam is dit jaar met dubbele cijfers gegroeid. Een extra rijtuig tweede klas zou voor die treinen echt geen kwaad kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
900 en 1000 naar 7 rijtuigen per stam is een wens voor 2018, maar eerst hiervoor weer even toelating regelen bij ILT.
-
Waar komen die rijtuigen vandaan, door de Benelux te integreren?
-
Het volledig integreren van de Benelux bespaart je zo'n 3 stammen, mogelijk 4 als je ook een reservestam minder neemt. Echter als je vervolgens weer een politiek correcte pendel naar Den Haag gaat laten rijden 4x per dag ben je mogelijk weer een stam extra kwijt, waardoor je minder treinen kan verlengen dan je eigenlijk wil.
De tijdligging van de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] en [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] is ook erg ongunstig qua keringen, je krijgt keringen van circa 45 minuten voor de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] en keringen van 1,5 uur voor de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] (een uur korter is weer net te krap vanwege omrijden en reiniging). De boel een kwartier verschuiven levert je weer zo twee stammen op, maar ja dan moet ook de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] schuiven én het pad in België.
De tijdligging van de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] en [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] is ook erg ongunstig qua keringen, je krijgt keringen van circa 45 minuten voor de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] en keringen van 1,5 uur voor de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] (een uur korter is weer net te krap vanwege omrijden en reiniging). De boel een kwartier verschuiven levert je weer zo twee stammen op, maar ja dan moet ook de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] schuiven én het pad in België.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Tot 2013/2014 reed de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] ook integraal met 9 bakken ICR en in de spitsrichting was dat denk ik ook wel nodig. Daarbuiten wel overkill, maar ja, ICR laat zit natuurlijk niet echt lekker splitsen.Bemined schreef:Op dit traject reed in het verleden in de spits ICR10 en ICM12, dus wat dat betreft is 9 bakken niet eens heel ruim. Het enige verschil is dat deze nu dus integraal ICR9 gaat worden, terwijl het voorheen een mengelmoes was die varieeerde ICM6 tot ICM12 en alles wat er tussen zit. Treinstammen laten zich minder eenvoudig van samenstelling wisselen, en ik acht de NS niet in staat om vaste samenstellingen van 6, 7, 8 en 9 ICR rijtuigen in de juiste omloop te laten rijden als deze niet integraal per treinserie verdeeld zijn.JWM schreef:maarliefst 9 rijtuigen
-
Was toch 10 bakken ICR ?Geert schreef:Tot 2013/2014 reed de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] ook integraal met 9 bakken ICR en in de spitsrichting was dat denk ik ook wel nodig. Daarbuiten wel overkill, maar ja, ICR laat zit natuurlijk niet echt lekker splitsen.Bemined schreef:Op dit traject reed in het verleden in de spits ICR10 en ICM12, dus wat dat betreft is 9 bakken niet eens heel ruim. Het enige verschil is dat deze nu dus integraal ICR9 gaat worden, terwijl het voorheen een mengelmoes was die varieeerde ICM6 tot ICM12 en alles wat er tussen zit. Treinstammen laten zich minder eenvoudig van samenstelling wisselen, en ik acht de NS niet in staat om vaste samenstellingen van 6, 7, 8 en 9 ICR rijtuigen in de juiste omloop te laten rijden als deze niet integraal per treinserie verdeeld zijn.JWM schreef:maarliefst 9 rijtuigen
- Hainje
Dit inderdaad. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, dan zag ik de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] altijd met 10 bakken voor mijn deur voorbij komen en de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] met 7 bakken.MetroRET schreef:Was toch 10 bakken ICR ?
Edit: Hoewel het best kan zijn dat er op den duur een bak van die [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie]-stammen afgehaald werd om stammen voor de ICD te maken. Staat mij ook wel vaag iets van bij.
-
Op een gegeven moment zijn de 10-delige stammen ingekort tot 9-delige stammen. Ik denk dat daar de verwarring vandaan komt.
-
- Contacteer:
Klopt inderdaad. Dat was toch om rijtuigen vrij te maken voor de IC Direct/Benelux?
- reisthijs
- Contacteer:
Ik lees hier dat er vanaf september 2013 een rijtuig afgehaald is. Daarvoor waren het dus 10 rijtuigen in de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] . En nog eerder waren het er nog 11.
-
Ik mag hopen dat er nu ook WiFi komt in die ICR rijtuigen reeks. Een treinreisje IC Direct werd een hel met mijn broertje, want hij moest alles snappen en dat kan hij dat niet doen. Dan gaat hij mij irriteren.
Oh, daarnaast is het ook nog een valse belofte dat alle intercity's WiFi krijgen, want de snelste treindienst en de internationale hebben dat dan niet. Die worden namelijk gereden met rijtuigen. Later ook de 1900 en dat gaat wel hakken hoor.
SnapChat; een social mediaplatform waarin mensen onnodig hun dagelijkse bezigheden verspreiden/delen via Video's en foto's.

Oh, daarnaast is het ook nog een valse belofte dat alle intercity's WiFi krijgen, want de snelste treindienst en de internationale hebben dat dan niet. Die worden namelijk gereden met rijtuigen. Later ook de 1900 en dat gaat wel hakken hoor.
SnapChat; een social mediaplatform waarin mensen onnodig hun dagelijkse bezigheden verspreiden/delen via Video's en foto's.

Laatst gewijzigd door OmniLezer op do 03 nov 2016, 15:33, 2 keer totaal gewijzigd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
Van jouw uitleg moet hij het ook niet hebben natuurlijk :')Een treinreisje IC Direct werd een hel met mijn broertje, want hij moest alles snappen en dat kan hij dat niet doen.
-
Wat valt er te snappen aan dat ding dan? Je ramt je chipkaart tegen een rood paaltje, en vervolgens kom je te laat aan in Schiphol. Dat was het wel zo'n beetje.
Laatst gewijzigd door Chrysa op do 03 nov 2016, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
-
Chrysa schreef:Wat valt er te snappen aan dat ding dan? Je ramt je chipkaart tegen een rood paaltje, en vervolgens kom je te laat aan in Schiphol. Dat was het wel zo'n beetje.
Niemand kent SnapChat hier? Die socialmedia praktijken waarin mensen constant hun bezigheden delen met alles en iedereen wat onnodig is. Trouwens ook meestal voor aandachtzoekers.JWM schreef:Van jouw uitleg moet hij het ook niet hebben natuurlijk :')Een treinreisje IC Direct werd een hel met mijn broertje, want hij moest alles snappen en dat kan hij dat niet doen.

mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
SnapChat Chrysa. Daarnaast kom je te laat met bijna elke trein.Chrysa schreef:Wat valt er te snappen aan dat ding dan? Je ramt je chipkaart tegen een rood paaltje, en vervolgens kom je te laat aan in Schiphol. Dat was het wel zo'n beetje.
-
Waar te beginnen... 

-
En dan moet je nagaan dat ik zelf ook snapchat gebruik. :')
Ik dacht dat het zo'n jochie was die op alles 'waarom' antwoord, maar hij is dus al wat ouder.
Ik dacht dat het zo'n jochie was die op alles 'waarom' antwoord, maar hij is dus al wat ouder.