Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vanochtend was er storing tussen Doetinchem en Winterswijk, dus op dat traject geen treinen. In Doetinchem stond als reisadvies voor Winterswijk: "reis via Velperpoort en Zutphen, extra reistijd +/- 75 minuten". Waarom is het niet mogelijk om als reisadvies te vermelden: "reis via Ruurlo met lijn 23, extra reistijd 30-45 minuten"?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Omdat de lijnbussen vaak niet deze drukte aan kunnen en een treinkaartje niet in de bus geldig is. Het bericht is ook meer voor reizigers die nog onderweg zijn richting Arnhem om via Zutphen te gaan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Een pareltje van Tuffy in Amersfoort: "Dit is een bericht voor reizigers tussen Amsterdam Centraal en Schiphol Airport, en voor reizigers tussen Amsterdam Centraal en Schiphol Airport via de hogesnelheidslijn...". Heb ik wat gemist dat daar een nieuw stuk spoor aangelegd is?
Opvallend genoeg werd er dan weer geen verstoring tussen Amsterdam Zuid en Schiphol Airport gemeld, maar toch reed de 11618 niet verder dan Hilversum.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dat maakt toch niet uit, tenzij je fan van mieren bent? Het is wel zo makkelijk als je in Delft staat dat de trein naar Eindhoven niet rijdt en de rest wel.
Of dat je op Amsterdam Centraal zo te weten krijgt dat de ICD niet rijdt maar de sprinters naar Hoofddorp wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef:Dat maakt toch niet uit, tenzij je fan van mieren bent? Het is wel zo makkelijk als je in Delft staat dat de trein naar Eindhoven niet rijdt en de rest wel.
Of dat je op Amsterdam Centraal zo te weten krijgt dat de ICD niet rijdt maar de sprinters naar Hoofddorp wel.
Dan roep je om dat er tussen Amsterdam Centraal en Schiphol geen ICd's rijden. Idee is goed, uitvoering matig.
Probeerde de NS dit weekend iets nieuws ofzo qua reisinformatie? Een overvloed aan opgeheven treinen die vervangen worden door 'extra treinen'. Een intercity naar Dordrecht in Utrecht staat nogal haaks op het beleid om oorspronkelijke eindbestemmingen aan te geven en leverde zelfs bij het eigen NS-personeel de nodige vraagtekens op.
JWM schreef:Probeerde de NS dit weekend iets nieuws ofzo qua reisinformatie? Een overvloed aan opgeheven treinen die vervangen worden door 'extra treinen'. Een intercity naar Dordrecht in Utrecht staat nogal haaks op het beleid om oorspronkelijke eindbestemmingen aan te geven en leverde zelfs bij het eigen NS-personeel de nodige vraagtekens op.
Ik zat vandaag inderdaad in de IC van Weert naar Dordrecht via o.a. Bijlmer Arena, Laan van NOI en Blaak, Utrecht (en Weert en Bijlmer vast ook) had er flink wat directe (IC) verbindingen bij vandaag *O*
JWM schreef:Probeerde de NS dit weekend iets nieuws ofzo qua reisinformatie? Een overvloed aan opgeheven treinen die vervangen worden door 'extra treinen'. Een intercity naar Dordrecht in Utrecht staat nogal haaks op het beleid om oorspronkelijke eindbestemmingen aan te geven en leverde zelfs bij het eigen NS-personeel de nodige vraagtekens op.
Ja, men had alle door de werkzaamheden aangepaste treinseries ingelegd als doorgaande series met een apart treinnummer. Schijnt bedoelt te zijn geweest om de rare situaties op TBPs (via stations die voorbij de bestemming liggen) en om onnodige overstappen te voorkomen doordat treinen die op elkaar doorgekoppeld zijn dan ook doorgaand uit de planner komen.
Maar met de werkzaamheden van dit weekend waren de koppelingen soms dusdanig dat het waarschijnlijk meer vraagtekens dan duidelijkheid opleverde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
In het geval van dit weekend is het trouwens erg klantgericht, omdat hierdoor wel gelijk duidelijk werd dat er nog steeds rechtstreekse treinen waren naar Leiden, Den Haag en Rotterdam.
Ik blijf me verbazen dat dit soort dingen nodig zijn voor het op orde krijgen van de reisinformatie. Als er een trein rijdt op de normale tijd, met alleen een ander nummertje en in veel gevallen een andere eindbestemming (die voor veel stations verder is dan normaal), moet je je reisinformatie dan vervuilen met een opgeheven trein of kun je dat ook anders oplossen?
Maar goed, we hebben al meer rare dingen gezien in de dienstregeling die alleen/vooral bedoeld zijn om de reisinformatie op orde te krijgen. Kennelijk is dat goedkoper ofzo.
Ik vind het op zich wel duidelijker door met "extra trein" te werken, dat levert voor de richting waar de veranderingen in zitten meer duidelijkheid op. Op Zwolle had je het koddige tafereel dat de IC naar Leeuwarden stond aangekondigd als "opgeheven", Extra trein "Leeuwarden" met dezelfde geplande vertrektijd. Dat ziet er vreemd uit maar is in principe niet verwarrend: reizigers naar Leeuwarden komen toch in de juiste trein te zitten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Nog even volhouden, er wordt achter de schermen gewerkt aan de overgang naar het tonen van Dagplan en dus niet meer het tonen van Jaarplan en de aanpassingen daarop. Tot die tijd blijft het lachen geblazen. :Y
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.