Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Lijn65
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn65 »

Het kan wel, maandag en dinsdag heeft Arriva gewoon de volle dienstregeling gereden ten oosten van Europapark. Maar vanwege onduidelijkheid over wat er wanneer en waar weer kon rijden en om duidelijkheid naar de reiziger te verschaffen, koos Arriva ervoor om ook vandaag alles te verbussen. Arriva heeft ondertussen al wel aangeven dat ze vandaag in de loop van de dag gaan bekijken of de treinen alsnog weer kunnen rijden.
Basislijn
John Hill

Bericht door John Hill »

Heeft dat niet te maken met werktreinen en de locatie van de railinzetplaats? Gisteren zag ik in ieder geval een werktrein op spoor 1 van Europapark staan.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Relaas van een hoofdpijnweek op het Nederlandse spoorwegnet: https://nieuws.ns.nl/hoe-het-een-hoofdp ... reizigers/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik wil van mijn huis bij Amsterdam Ganzenhoef rond 9:00 naar werk in Hilversum, en mijn fiets heeft een lekke band.
- De IC's die normaal Dvd-Hvs rijden, rijden vandaag niet ivm de werkzaamheden Shl. In plaats daarvan rijden er IC's Asb-Hvs, maar die rijden niet vanwege bovenleidingproblemen tussen Asb en Asd.
- Met de metro naar CS en daar de IC nemen ... is dit halve uur de IC Berlijn die om vanwege materieelproblemen is opgeheven.
- OVinfo geeft aan dat de M53 ri CS niet stopt te Ganzenhoef, al betwijfel ik of het waar is, maar ik ga het er niet op gokken, dus via Dmnz-Wp rijden is ook geen zekere optie (deze trein reed wel maar is opgeheven te Wp, zag ik toen ik daar kwam)
- 9292 raadt me aan om te lopen naar Kraaiennest, daar de 49 te nemen (die in deze richting notoir onbetrouwbaar is) naar Asb, daar de IC naar Ut (die ik niet helemaal vertouw wegens de stroomstoring én Schiphol) en dan de 2xpu (want vrijdag) Spr naar Hvs te nemen.
- Ik ben uiteindelijk maar gaan lopen naar Kraaiennest (en vanwege te vroeg: door naar Gaasp) naar de 49 naar Weesp, om daar de spr 5831 te nemen. Die bestaat uit 3 bakken SLT en is ondanks 10 uur op vrijdag ramvol, met staanplaatsen opeengepakt in het gangpad. De brug over de Vecht staat ook open, dus +4 bij vertrek.

Benieuwd of de reis verder goed gaat (jinx). En even denken hoe ik dit ga GTBV'en, ik had via Asb-Hvs om 9:36 op Hvs kunnen zijn, maar dat wordt nu ± 10:17

Edit: juiste station
Laatst gewijzigd door IIVQ op vr 29 nov 2024, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Over die Berlijntrein 145 die niet zou rijden wegens materieelproblemen: Ik zie om 10:22 een aantal Duitse wagondaken door Hvs rollen, stoppen langs het verre (Amersfoortse) einde van het perron, en weer vertrekken. Verwarming uitgevallen ofzo?
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

IIVQ schreef: vr 29 nov 2024, 10:06 en mijn fiets heeft een lekke band.
Weet je zeker dat er geen pepernootje in zit? (A)
Roeland

Bericht door Roeland »

IIVQ schreef: vr 29 nov 2024, 10:06 Benieuwd of de reis verder goed gaat (jinx). En even denken hoe ik dit ga GTBV'en, ik had via Asb-Hvs om 9:36 op Hvs kunnen zijn, maar dat wordt nu ± 10:17
Dan was bus 320 misschien nog sneller geweest dan de trein?
DingeZ

Bericht door DingeZ »

IIVQ schreef: vr 29 nov 2024, 10:06 (...) Die bestaat uit 3 bakken SLT en is ondanks 10 uur op vrijdag ramvol, met staanplaatsen opeengepakt in het gangpad. (...)
Dat vind ik knap, welke bak miste er?? :p
IIVQ

Bericht door IIVQ »

umbusko schreef: vr 29 nov 2024, 10:54 Weet je zeker dat er geen pepernootje in zit? (A)
Nee, ik ben denk ik over een vroegtijdige kerstster heen gereden! 🎅
Roeland schreef: vr 29 nov 2024, 11:06 Dan was bus 320 misschien nog sneller geweest dan de trein?
Als ik een paar minuten eerder beslist had ... niet, want dan had ik de vórige 49 nog gehaald. En op dit moment kwam ik 6 minuten later aan dan de trein. 320(+66) is i.h.a. nog langzamer dan via Utrecht én Amstel reizen.
DingeZ schreef: vr 29 nov 2024, 14:18 Dat vind ik knap, welke bak miste er?? :p
Oei, ik dacht drie bakken te zien op de DRIS, zullen er 4 geweest zijn
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

IIVQ schreef: vr 29 nov 2024, 10:06 In plaats daarvan rijden er IC's Asb-Dvd,
Dat is ook geen lang traject. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Sorry, ik bedoelde uiteraard Asb-Hvs, onderdeel van de IC 3100: Nm-Ah-Ed-Klp-Ut-Asb-Ndb-Hvs-Amf-Amfs, die (omdat 'ie tussen Asb en Amfs niet reed) de melding op NS.nl triggerde dat er geen IC's reden tussen Utrecht en Hilversum (Vriendje van de trein die niet tussen Weener en Leer rijdt, vanwege sinkholes bij gerp)
Negen

Bericht door Negen »

IIVQ schreef: vr 29 nov 2024, 14:23
DingeZ schreef: vr 29 nov 2024, 14:18 Dat vind ik knap, welke bak miste er?? :p
Oei, ik dacht drie bakken te zien op de DRIS, zullen er 4 geweest zijn
Als ik op treinposities kijk had je wel gelijk in het aantal bakken, het was alleen een SNG zoals ik vermoedde. (5800 rijdt standaard met SNG)
VIRM

Bericht door VIRM »

Gisteren van Zwolle naar Leiden gereisd. Wegens werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort en tussen Schiphol en Leiden moest dit via Haarlem. Doordat de 730 met +5 aankwam in Amsterdam Centraal, het gegeven dat ik wat verder naar voren zat, de drukte bij de roltrappen en de verbouwing miste ik net mijn aansluiting op 2a. Dan maar de IC van een kwartier later. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Lekker dan, door een wisselstoring bij Amsterdam Zuid rijden er ook minder treinen tussen Leiden en Schiphol. Door de werkzaamheden bij Schiphol rijden er al veel minder treinen, maar dat zijn er nu dus nog minder.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Het was vanochtend weer zover in Zwolle; trein 519 was op tijd aangekomen in Zwolle met uiteraard trein 1819 in zijn kielzog. Laatstgenoemde moest in Zwolle echter combineren tot een ICM-7. Dat gebeurde echter zo langzaam dat 519 de deuren sloot en vertrok op het moment dat van de 1819 de deuren opengingen. Dit tot frustratie van meerdere reizigers, die goed boos werden op NS-personeel die van de treinen afgestapt waren.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... dat krijg je als je een dienstregeling hebt die tot op de milliseconde moet kloppen.

Dan is er geen ruimte voor speling als er een paar seconde vertraging is :s :neg: .
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

De grap is dat die ruimte er wel is, maar dat een deel van de conducteurs die niet gebruikt, en liever stipt vertrekt.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Met als gevolg honderden boze reizigers die het slachtoffer zijn.
VIRM

Bericht door VIRM »

Vanochtend een defect spoor tussen Leiden en Den Haag en een defect spoor tussen Amersfoort en Nunspeet: keuzestress dus. Toch maar de 622 genomen, die ondanks wat wissels te nemen op de Veluwe redelijk op tijd was in Amersfoort. In Utrecht net de crossplatformoverstap gehaald op de 2022 naar Den Haag Centraal.
In de 622 bleek overigens bij controle dat ik toch niet was ingecheckt (terwijl je in Zwolle gewoon door een poortje moet). Geen idee of de HC een correctietarief heeft toegepast, maar hij bleef wel gewoon heel vriendelijk en rustig en ging zelfs tijdens het gesprek even naast mij zitten. :pos:
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

VIRM schreef: do 05 dec 2024, 10:10 In de 622 bleek overigens bij controle dat ik toch niet was ingecheckt (terwijl je in Zwolle gewoon door een poortje moet).
Ingecheckt bij Blauwnet wellicht?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM

Bericht door VIRM »

Nope, ik was door het goede poortje heengegaan. Dus of een tegenligger, of het poortje had ochtendhumeur denk ik.
Hensepens

Bericht door Hensepens »

Nu vanaf Amsterdam Arena naar Schiphol (V15:58) in de intercity die verder gaat naar Dordrecht . En de vernieuwing van de info op de schermen op de perrons is nu ook zichtbaar in de trein zelf. De route info op de schermen ziet er weer fris uit. En meer in stijl met de schermen boven de perrons.

En niet onbelangrijk. Bij reclame nog steeds boven onder Ingo over trein verloop en volgens station. Nice.
Laatst gewijzigd door Hensepens op do 05 dec 2024, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Matt

Bericht door Matt »

VIRM schreef: do 05 dec 2024, 10:10In de 622 bleek overigens bij controle dat ik toch niet was ingecheckt (terwijl je in Zwolle gewoon door een poortje moet). Geen idee of de HC een correctietarief heeft toegepast, maar hij bleef wel gewoon heel vriendelijk en rustig en ging zelfs tijdens het gesprek even naast mij zitten. :pos:
Ik had dat eerder deze week ook. Ik ben gewoon door het poortje op Den Haag Centraal gegaan, dus ik heb niet het idee dat ik iets verkeerd deed. Ik dacht nog dat ik per ongeluk mijn pinpas had gebruikt, die ik juist daarvoor bij de Kiosk had gebuikt, maar er is niets van mijn rekening afgeschreven.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Er kwam om 11:25 een stam I11-rijtuigen gesandwiched tussen twee TRAXX-locs van de NMBS door Dordrecht Zuid heen racen in noordelijke richting. Worden er ook al testritten uitgevoerd voor de situatie dat de HSL eruit ligt door een calamiteit?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik heb begrepen dat de omschakeling naar I11 dit weekend al gaat beginnen, zodat het ICR er volgende week zondag al uit is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie