Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Als gevolg van de defecte 622 vanochtend in Zwolle, werd mijn 523 in Amersfoort opgeheven. De sprinter bleef gelukkig wel rijden, dus een hele DDZ6 mocht in een losse SNG4. Maar echt druk was het niet en al met al slechts een half uurtje vertraging.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plutona

Bericht door Plutona »

Vandaag viel me iets op: IC 143 werd te Bad Bentheim opgeheven, reizigers moesten de rest van de reis afleggen met twee Koplopers die daarvoor naar Bad Bentheim waren gereden (4218 en 4210). Naar mijn beste herinnering ben ik dit nog niet eerder tegengekomen, maar gebeurt dat vaker?
Durashift

Bericht door Durashift »

^^^ Ja, dat is weleens vaker voorgekomen, toevallig eerder op de zaterdag al. ;)
waldo79 schreef: za 28 dec 2024, 10:54 De vertrektijden kondigen in Hgl aan dat NS zelf de 145 rijdt naar Bad Bentheim met 2 stellen ICMm.
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Plutona schreef: zo 29 dec 2024, 00:49 Vandaag viel me iets op: IC 143 werd te Bad Bentheim opgeheven, reizigers moesten de rest van de reis afleggen met twee Koplopers die daarvoor naar Bad Bentheim waren gereden (4218 en 4210). Naar mijn beste herinnering ben ik dit nog niet eerder tegengekomen, maar gebeurt dat vaker?
Dit lijkt mij een sterk verhaal. Als de IC 143 te Bentheim wordt opgeheven heb je niks meer aan Koplopers voor de rest van de rit, deze lusten echt geen 15000 Volt wisselstroom.
Ik gok er dan ook op dat je IC 148 bedoeld?
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Volgens mij is naar Bentheim kunnen om een ingekorte IC Berlijn op te kunnen vangen zelfs de reden dat ICM überhaupt Duitse toelating heeft.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

Heb voor het eerst in een SNG gezeten, vond de stoelen (waar best veel kritiek op was) best prima, verschilt nog niet eens zoveel met de DDZ. Stopcontacten dikke prima, voldoende lichtinval. Reisde overigens 2e klasse. Blijkbaar wordt er nu tussen Utrecht en Rhenen standaard SNG ingezet, waar het vorig jaar nog SLT was.
-
Hainje

Bericht door Hainje »

Nitein-Repart schreef: zo 29 dec 2024, 17:26 Reisde overigens 2e klasse.
Ja en daar heb je nu net het ding. Wat ik van de kritiek heb meegekregen is dat de stoelen in de 1e klasse verrot zitten en die van de 2e inderdaad prima.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

SNG rijdt al minstens een jaar naar Rhenen, ik ben er meerdere keren op de Veenendaallijn mee geweest dit jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De 2e klas in SNG zit inderdaad prima en zoals Suus ook schrijft rijdt er al tijden SNG naar Rhenen. Slechts hoogst zelden SLT gezien daar de vorige dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Matt

Bericht door Matt »

Hainje schreef: zo 29 dec 2024, 18:12 Ja en daar heb je nu net het ding. Wat ik van de kritiek heb meegekregen is dat de stoelen in de 1e klasse verrot zitten en die van de 2e inderdaad prima.
Ik heb het afgelopen jaar veel in de SNG gezeten, zowel in de 1e als de 2e klas. Ik merk geen verschil in comfort tussen beide klassen. Het enige verschil is volgens mij armleuningen tussen de stoelen en een uitklapbaar tafeltje. Ik zit liever in de 1e klas in een SNG dan in een SLT, want in de SLT heb je geen tafeltje. Ik heb in de SNG ritten van meer dan 30 minuten in de 1e klas gemaakt en ik vond het voor een sprinter meer dan prima.
Bemined

Bericht door Bemined »

In de herfst wordt er altijd (deels) SLT ingezet in de 7300, dit jaar was dat echter slechts 1 van de 5 omlopen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Matt schreef: zo 29 dec 2024, 18:24 Ik heb het afgelopen jaar veel in de SNG gezeten, zowel in de 1e als de 2e klas. Ik merk geen verschil in comfort tussen beide klassen.
SNG 1e klas is best persoonlijk doordat er een rare bobbel in de rugleuning zit. Als die verkeerd zit ten opzichte van de holte in je rug zit het verschrikkelijk, zit hij goed dan kan het best prima zitten voor jou. 2e klas heeft die bobbel niet, vandaar dat het in mijn geval daar een stuk beter zit.

En die tafeltjes zijn wel een pluspunt van SNG ja, behalve bij de vierzits want dat kleine tafeltje aan de wand is zo klein en spekglad dat je alles wat je erop zet op je schoot hebt liggen zodra de trein optrekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind de stoelen van SNG ook in de tweede klas een ramp, omdat ik mijn schouders niet goed kwijt kan met de voorgevormde hoofdsteunen. Daardoor ga ik wat onderuit zitten en daar krijg ik last van in mijn onderrug.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Negen

Bericht door Negen »

Nitein-Repart schreef: zo 29 dec 2024, 17:26 Heb voor het eerst in een SNG gezeten, vond de stoelen (waar best veel kritiek op was) best prima, verschilt nog niet eens zoveel met de DDZ. Stopcontacten dikke prima, voldoende lichtinval. Reisde overigens 2e klasse. Blijkbaar wordt er nu tussen Utrecht en Rhenen standaard SNG ingezet, waar het vorig jaar nog SLT was.
Ik vind het persoonlijk wel een groot verschil zitten tussen SNG en DDZ.
DDZ zit naar mijn mening echt stukken beter. Bij SNG zit de stoel naar mijn idee veel te rechtop waardoor ik last van mijn rug krijg als ik daar op zit.
Maar ja, tis een kwestie van smaak denk ik.
Ben zelf erg tevreden met SLT op m'n eigen traject.
Laatst gewijzigd door Negen op zo 29 dec 2024, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM

Bericht door VIRM »

Ardan schreef: zo 29 dec 2024, 15:25 Volgens mij is naar Bentheim kunnen om een ingekorte IC Berlijn op te kunnen vangen zelfs de reden dat ICM überhaupt Duitse toelating heeft.
Ik meen wat jaartjes terug op dit forum te hebben gelezen dat NS International juist voor dit doel (uitvallen IC Berlijn) wat stellen heeft klaarstaan op de Watergraafsmeer.
Beul van de blindegeleidelijn
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Ardan schreef: zo 29 dec 2024, 15:25 Volgens mij is naar Bentheim kunnen om een ingekorte IC Berlijn op te kunnen vangen zelfs de reden dat ICM überhaupt Duitse toelating heeft.
Dat klopt.
Maar Plutona schreef dat de 143 in Bentheim vervangen werd door 2 Koplopers. Maar de 143 rijdt NAAR Berlijn en dat gaat met Koplopers echt niet lukken.
Plutona

Bericht door Plutona »

Mijn excuses, het was inderdaad de 148
cassie127

Bericht door cassie127 »

Die ICM'en hebben als IC 145 tussen Amsterdam en Bad Bentheum gereden en zijn daar (negatief) gekeerd op IC 148 terug naar Amsterdam.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Wat is negatief keren?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Keren waarbij de tijd tussen aankomst en gepland vertrek negatief is. Dus als je bijvoorbeeld 11:30 aankomt en om 11:25 weer weg moet, met het logische gevolg dat je dat laatste met vertraging doet.
Negen

Bericht door Negen »

Vanmorgen wilde ik trein 5524 richting Utrecht nemen om lekker een dagje te reizen. Echter stond de trein defect op Baarn (wat ook nog eens een SNG ipv SLT was) dus had ik het maar niet afgewacht en had m'n plannen maar gewijzigd door de bus naar Hilversum te nemen. Gelukkig reed de 74 nog. :)
trolly

Bericht door trolly »

Meltrain schreef: ma 30 dec 2024, 13:52 Wat is negatief keren?
Dank je wel, dat vroeg ik me ook af.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es

Bericht door en-es »

Ik zie op de DB App dat trein 5561 van Utrecht Centraal naar Baarn een behoorlijke vertraging heeft. Ik zou die trein eigenlijk nemen als mijn ICE124 niet vertraagd was.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Gisteren had ik een deurensluiter in mijn trein die door de trein liep met een oortje in. Ik vind daar dingen van.
en-es

Bericht door en-es »

Moest flink hollen om in Hilversum de met 2 minuten vertraagde sprinter van 18.15 naar Baarn te halen. De sprinter van 17.55 uit Utrecht Centraal stond iets langer stil op Hilversum Sportpark.
Plaats reactie