Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
T-hijs

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

^^
De grap die je wist dat zou komen. _O-
F.k.a. Bollenstad
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik zie dat komend weekend de 5800 afwijkend vanuit Amersfoort naar Lelystad rijdt en dat daardoor de 4300 tot Almere Centrum rijdt en de 4900 alleen pendelt tussen Hilversum en Utrecht. Ik zie echter ook dat juist de 700 en de 800 in Duivendrecht stoppen waar de 1800 deze juist overslaat. Wat is hier dan weer de reden van?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Treintje1989 schreef: vr 07 mar 2025, 09:20 Reizigers naar Gare du Nord hebben vandaag een uitdaging; Gare du Nord ligt plat door een bom uit de Tweede Wereldoorlog.

https://www.nu.nl/buitenland/6348320/tr ... i-bom.html
Niet alleen reizigers naar Gare du Nord. Ook de kruising tussen de Boulevard Peripherique en de A1 ligt eruit, net als een belangrijk deel van RER B en transilien H en K en tram 3B. En metro 12, maar dat komt door een zieke passagier.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Lijnen B, D, H en K doen het Gare du Nord aan, dus dat is niet heel gek.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Wubbo schreef: vr 07 feb 2025, 14:53 Is het gevolg van het in de dienstregeling verwerken van de TSB op de HSL Zuid, waardoor Eurostar op Schiphol in het tijdslot van de 3100 terecht is gekomen.
Maar is dat dan alleen op vrijdag t/m zondag het geval?
Op andere dagen krijg ik wel een overstap te zien tussen de 3100 en 2200/2300.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Rijden die treinseries dan niet op andere tijden? Vrijdag t/m zondag gelden veelal kwartierdiensten, terwijl op andere dagen ETMET van toepassing is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Ik zie op maandag t/m donderdag ook geen overstap van 3100 op 2200 (Schiphol - Den Haag HS).
Bemined

Bericht door Bemined »

Het verschilt per half uur, afhankelijk van of er dan een Eurostar rijdt. Op maandag t/m donderdag worden een aantal 3100en ook via spoor 4 gestuurd op Schiphol om zo toch gelijktijdig te kunnen rijden, op vrijdag t/m zondag doet men dat niet waardoor er meer overstappen zullen vervallen.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Terwijl de overstap op vr-zo juist veel belangrijker is dan op ma-do. Van maandag t/m donderdag heb je immers nog de 3200, terwijl je nu van vrijdag t/m zondag effectief een halfuurdienst hebt van Schiphol naar Den Haag HS en Delft. (De 5700 vertrekt drie minuten na de 3500 en is dus alleen een optie als je de 3500 echt net gemist hebt.)
Milco schreef: vr 07 mar 2025, 19:21 Rijden die treinseries dan niet op andere tijden? Vrijdag t/m zondag gelden veelal kwartierdiensten, terwijl op andere dagen ETMET van toepassing is.
Ik dacht dat dit de "basisseries" waren en dat juist de andere series (zoals de 3500) qua tijden wisselen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ITF

Bericht door ITF »

De 3100 is de ruggengraat tussen Utrecht, Schiphol en Den Haag inderdaad, maar verandert wel van tijden op vrijdag t/m zondag, aangezien de 2900 dan ook rijdt en deze niet op dezelfde tijden rijdt als de 2700 of 3900 en er op Utrecht wel cross-platform geboden moet worden.

Binnen EMET ligt alleen de 3000 volledig vast, de andere series veranderen van tijden tussen de werkdagen en de weekenden.

Edit: informatie aangepast na aanvulling van Bemined
Laatst gewijzigd door ITF op vr 07 mar 2025, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Bemined

Bericht door Bemined »

Dat verschilt per traject. Tussen Arnhem/Eindhoven en Schiphol ligt de 3500 inderdaad vast om schuift de 3100, maar tussen Schiphol en Den Haag/Dordrecht is dat precies andersom en ligt de 3100 vast terwijl de 3500 schuift.
ITF

Bericht door ITF »

Dat klopt inderdaad, foutje bedankt :N
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Door werkzaamheden bij 's Hertogenbosch en Amsterdam zijn er vandaag meerdere afwijkende treinseries.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

ITF schreef: vr 07 mar 2025, 22:12 Binnen EMET ligt alleen de 3000 volledig vast, de andere series veranderen van tijden tussen de werkdagen en de weekenden.
Volgens mij ligt de 2200 ook volledig vast, behalve dan dat hij doordeweeks soms 2300 heet.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik snap het treinenpatroon tussen Utrecht Centraal en Woerden niet zo goed. Hebben nu de 2000 van/naar Rotterdam en de 2800 van/naar Den Haag elk hun eigen spoor waar ze in twee richtingen overheen rijden? Zowel vanochtend met de 2039 als nu met de 2058 gaat de trein over het middenspoor wat normaal voor IC’s richting Utrecht Centraal wordt gebruikt, en beide keren kwam ik een SLT in tegengestelde richting tegen op het zijspoor dat normaal door sprinters richting Utrecht Centraal wordt gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined

Bericht door Bemined »

Door het geringe aantal wissels te Utrecht kun je vanaf het buitenste spoor niet meer de IC sporen 9 t/m 12 bereiken te Utrecht, daarom rijdt de 2000 in beide richtingen via hetzelfde spoor. De 2800 rijdt naar spoor 21 en kan dus wel via het sprinterspoor rijden richting Utrecht en op de terugweg kan deze wel overlopen naar het linker IC spoor.
Youri
Contacteer:

Bericht door Youri »

Het lijkt vandaag (tot op heden) best goed te gaan met de 3landen trein. Ik zie op treinposities dat er een groot deel van de ritten Liege <> Aachen gereden is/wordt, danwel met vertraging. Zijn er de afgelopen dagen grote ontwikkelingen geweest op dit gebied die ik even gemist heb?
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
Selivio

Bericht door Selivio »

Rijden ze doorgaand, of zit er een overstap in? Aangezien er recent weer Breaks gespot zijn op Maastricht...
Grt. Stefan
Youri
Contacteer:

Bericht door Youri »

Ik heb al meerdere GPS locaties van FLIRT's gezien in Belgie
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik stap in rode jas te Hvs in de IC naar Asd, vragen twee (niet bij elkaar horende) mensen mij tegelijkertijd in gebroken Engels of deze trein naar Schiephoel / Boesoem Zoed gaat, en ze begrepen niet goed welk antwoord voor wie was. No, not next train, train after. No, not train to Almere, train to Amsterdam Central, No not this train, Sprinter, other side of platform!
T-hijs

Bericht door T-hijs »

Trein 6963 ging zo mooi. Op tijd vanaf Utvr richting Gdm, maar vanaf Htnc ging de vaart er compleet uit. Nu met +9 vanuit Cl richting Gdm. Geen idee wat eraan schortte; zou trein 3561 in de weg hebben gereden? Ben benieuwd wat dáár dan weer voor zat...
Laatst gewijzigd door T-hijs op di 11 mar 2025, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
F.k.a. Bollenstad
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

De 3558 had eigenlijk in 's-Hertogenbosch een tweede treinstel moeten krijgen, maar dat is helaas niet doorgegaan, waardoor er nu een losse VIRM-IV rijdt.
Wel netjes van de HC dat hij deze toelichting gaf. :pos:
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

De 3527 rijdt met een losse VIRM-IV.
De NS app geeft niet aan dat er een kortere trein rijdt, dus is dit gepland? :shock:
cassie127

Bericht door cassie127 »

Er was een VIRM-6 gepland.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Dat is nog steeds minder dan de 8 of 10 bakken die normaal in deze trein rijden.
Niet geheel verrassend is er vanaf Gv al geen vrije zitplaats meer.
Plaats reactie