Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
trolly

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Ja, erg mooi gezegd hoor. Maar kennelijk heb je dus niet meegekregen waarom genoemd persoon (dat overigens al een jaar meedoet) door de woedende meute brave OVinNL'ers besprongen werd. Geeft niks, maar ook dat zou mogelijk wat nuance in een mogelijk al te snelle veroordeling kunnen brengen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Mijn punt komt zo te lezen nog niet helemaal aan - of dat nu is omdat ik het onduidelijk heb geformuleerd of omdat het gewoon niet ontvangen wíl worden, laat ik maar even in het midden.
trolly

Bericht door trolly »

Mijn punt kennelijk ook niet. Raar.

________________________________________________________________________________________________
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Wanneer forumgebruikers collectief weggezet worden als 'treinauti's' en daaraan gerelateerde begrippen, kan ik zeker begrijpen waarom er met enige verontwaardiging gereageerd wordt. Zeker als dergelijke argumenta ad hominem als eerst gebruikt worden door de persoon die meermaals geciteerd wordt, kan ik er alleen maar lof voor hebben dat de reacties nog tamelijk netjes blijven van degenen die direct bedoeld worden met de uitspraken van de al dan niet nieuwe forummert.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

ThatPCDude schreef: ma 17 mar 2025, 16:18 Wanneer forumgebruikers collectief weggezet worden als 'treinauti's' en daaraan gerelateerde begrippen
Waar doet-ie dat dan? Ik kan veel verbeterpunten aan mezelf opnoemen, maar met de leesvaardigheid heeft het altijd wel snor gezeten.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

trolly schreef: ma 17 mar 2025, 15:41 enkele inmiddels verdwenen passages in de berichten van de nieuweling
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Ik zie nergens iets van een aanpassing cq verwijdering terug. En als dat toch zo is, krijg ik de indruk dat daar met het felle 'nepnieuws!' en de op-de-man over zijn (haar?) posthistorie al wat aan vooraf is gegaan. Dat zijn zoals ik het lees namelijk vooral reacties op een wat prikkelende uitspraak over personeelsbeleid. Het kan natuurlijk zijn dat daar de passage die verwijderd is in stond, maar dan had ik daar al een reactie op verwacht. Het lijkt eerder in de post die voorafging aan de (inmiddels eveneens geredigeerde) post van Durashift te zijn gebeurd.

Het een lijkt het ander dus uitgelokt te hebben. En dan beklijft bij mij toch het beeld van een collectief dat de nieuweling met zijn prikkelende mening niet zo mot. Ik heb een beetje een broertje dood aan dat soort collectief gedrag.
bjrndlw

Bericht door bjrndlw »

Wauw, wat een bijval / afval! Ik kan alleen maar trots zijn op het constructieve effect van mijn door anderen geredigeerde bijdrage. Anderen die ook hun eigen redactie hebben weggemoffeld om vervolgens in een argumentatiefuik te belanden.

Ontroerend.
trolly

Bericht door trolly »

TffpaA schreef: ma 17 mar 2025, 17:08 Ik zie nergens iets van een aanpassing cq verwijdering terug.
Dat was dus precies wat ik je al een tijdje duidelijk probeerde te maken. Maar fijn dat we weer op het goede spoor zitten.

Hainje

Bericht door Hainje »

Lekker passief agressief wel.

Volgens mij is er e.e.a. aangepast door een beheerder en dat laat geen sporen na, er komt geen melding met "aangepast op...". I.m.o. een van de flaws van phpBB, maar wat doe je eraan?
Laatst gewijzigd door Hainje op ma 17 mar 2025, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: ma 17 mar 2025, 17:20
TffpaA schreef: ma 17 mar 2025, 17:08 Ik zie nergens iets van een aanpassing cq verwijdering terug.
Dat was dus precies wat ik je al een tijdje duidelijk probeerde te maken.
Dat ik dat niet terugzag? Mijn excuus - dan zit het met mijn leesvaardigheden toch minder goed dan ik tot nu toe dacht.
trolly

Bericht door trolly »

:Y

TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Hainje schreef: ma 17 mar 2025, 17:20 Volgens mij is er e.e.a. aangepast door een beheerder en dat laat geen sporen na, er komt geen melding met "aangepast op...". I.m.o. een van de flaws van phpBB, maar wat doe je eraan?
Ik denk eerder een teken dat de roodjassen in dit bejaardenhuis wat minder scherp worden, want doorgaans zijn ze erg happig op iedereen te laten weten dat ze ingegrepen hebben.

Maar dan blijft nog mijn punt staan dat de ellende waarschijnlijk al vóór deze verwijderde opmerking begon.
T-hijs

Bericht door T-hijs »

Er is inderdaad het nodige door beheerders aangepast, naar aanleiding van op de mens spelen door één iemand en reacties daarop van anderen. Daarmee heeft het beheerdersteam terecht geprobeerd de-escalerend op te treden. Het sentiment blijft echter hangen en dat ijlt nu nog wat na. Misschien smeulde het nog wat en is het nu weer een beetje opgelaaid.
F.k.a. Bollenstad
trolly

Bericht door trolly »

TffpaA schreef: ma 17 mar 2025, 17:25 Maar dan blijft nog mijn punt staan dat de ellende waarschijnlijk al vóór deze verwijderde opmerking begon.
Dat is wellicht een wat eenzijdig beeld van de gebeurtenissen, gezien het feit dat je niet weet waar de verwijderde passage(s) te vinden waren.

TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Dat weet ik inderdaad niet - en jij zult wel de laatste zijn om het aan te geven - maar ik denk dat ik het redelijk goed kan reconstrueren.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Zullen we vanaf hier weer on-topic gaan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
trolly

Bericht door trolly »

Goed idee. Er is wel weer genoeg gereconstreerd.

Hainje

Bericht door Hainje »

*legt popcorn weer weg*
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik heb ook iets controversieels te melden!

Ik ben vandaag de volgens 9292 snelste route van busstation Heinenoord naar huis (via Rtd) gegaan, namelijk buurtbus 716 naar Barendrecht en dan de spr naar Rtd! Mijn collega's vonden dat maar raar en geloofden niet dat dat sneller is dan de 160/166 naar Zuidplein en dan de metro naar Rotterdam.

Rtd spoor 11/12 heeft trouwens erg weinig ICD-incheckpaaltjes en als ze er zijn, zijn ze tactisch goed verdekt opgesteld.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Kwam ik vanmiddag in Varsseveld aan met de bus vanuit Lichtenvoorde, was er net daarvoor een trein kapot in Aalten. Gelukkig hoefde m'n reisplan niet de prullenbak in en kon ik met de buurtbus omreizen via Dinxperlo. Scheelde nog niet eens zoveel in de reistijd richting 's-Heerenberg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

IIVQ schreef: ma 17 mar 2025, 18:24 Ik ben vandaag de volgens 9292 snelste route van busstation Heinenoord naar huis (via Rtd) gegaan, namelijk buurtbus 716 naar Barendrecht en dan de spr naar Rtd! Mijn collega's vonden dat maar raar en geloofden niet dat dat sneller is dan de 160/166 naar Zuidplein en dan de metro naar Rotterdam.
is'tooknie. Tenzij je de 166 nét mist, is Zuidplein 8 minuten sneller. Hooguit bespaar je wat loopafstand bij je overstappen, als je in Rotterdam vastzit aan een bepaalde trein.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Raar, dan heb ik verkeerd gekeke én is 9292 gewoon in de flip. Ik merkte dat zowat elke keer dat ik plande er andere reisadviezen uitkwamen, met als mooiste 27 minuten lopen naar Tienvoet en dan de 171/2, of bus naar Zuidplein, metro naar Laan van NOI en dan Spr naar Dmnz, waarbij je precies een uur kan besparen door tussen Rtd en Shl/Asdz de ICD te pakken.
Ik heb het idee dat het niet te Dvd stoppen van de ICD's veel nadenkwerk voor planners kost.
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

9292 geeft soms vage adviezen.
Ik kreeg gisteren bij een reis Klp - Shl het volgende advies:
Klp met spr naar Ut, IC naar Asa, metro naar Van der Madeweg, metro naar Dvd, SPR naar Shl.
Terwijl de sprinter vanaf Klp naar Dvd rijdt.....
En er een rechtstreekse IC Ut - Shl is ...
En er een rechtstreekse metro Asa - Asdz is....
En er een rechtstreekse metro Asa - Dvd is ...

Heb het advies maar niet opgevolgd...
waldo79

Bericht door waldo79 »

Er is een reden waarom ik 9292 niet gebruik voor het plannen van een treinreis.
Plaats reactie