Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Donateur
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De communicatie laat inderdaad weer te wensen over de laatste tijd; gisterenavond ook weer. Volgens de NS reden er 'minder' Intercity's tussen Utrecht en Rotterdam. In de praktijk reden de 2000 en 2800 helemaal niet meer en bleef alleen de 4000 rijden. Dat noem ik niet minder.....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- ThatPCDude
- Donateur
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Ik vermoed zomaar dat het omleiden gisteren en eergisteren niet inpasbaar was en vandaag en dit weekend wel omdat er dan kwartierdiensten gelden. Al is heldere communicatie daarover uiteraard wel zo netjes.
Over communicatie gesproken: het valt mij op dat als een (internationale) trein op het eerste deel van de route vervalt er wordt omgeroepen dat hij vanaf een ander station vertrekt, terwijl je dat zelf niet meer kan bereiken om die trein te halen. Als bijvoorbeeld de s9500 uit Lelystad uitvalt en in Rotterdam start, wordt er in Almere omgeroepen dat de trein uitvalt en uit Rotterdam vertrekt, maar als je met de eerstvolgende reismogelijkheid daarheen reist is die trein inmiddels op tijd uit Rotterdam vertrokken...
Over communicatie gesproken: het valt mij op dat als een (internationale) trein op het eerste deel van de route vervalt er wordt omgeroepen dat hij vanaf een ander station vertrekt, terwijl je dat zelf niet meer kan bereiken om die trein te halen. Als bijvoorbeeld de s9500 uit Lelystad uitvalt en in Rotterdam start, wordt er in Almere omgeroepen dat de trein uitvalt en uit Rotterdam vertrekt, maar als je met de eerstvolgende reismogelijkheid daarheen reist is die trein inmiddels op tijd uit Rotterdam vertrokken...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
- Oud-beheerder OVNL
Klopt. Rijden de Treinen wist dit in ieder geval.
-
Gisteren was er een defect spoor tussen Gouda en Utrecht. De NS reisplanner bood een aantal opties, waaronder eentje met hele korte overstappen in Gouda en Utrecht. Gaan we niet doen. Op Den Haag Centraal de 3163 genomen, met een overstap op Schiphol op de 1863. Na de uitprobeerritjes was dit de eerste keer dat ik weer in een ICNG zat. In Amersfoort overgestapt op de 300563, (en die begon ook in Amersfoort). Aankomst in Zwolle was met +31.
Beul van de blindegeleidelijn
- Meltrain
- Donateur
Kon je dan niet beter op Asdz overstappen op de 700 of 800 richting Zwolle?

Het had inderdaad wel handig geweest om aan te geven dat hij niet in Had stopt.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Gekeken naar de dienstregeling heb je dan weer een hele ruime overstap aangezien de IC richting Zl net weg is als de 3163 aankomt. Dan kan het sneller zijn via Amf te reizen.Kon je dan niet beter op Asdz overstappen op de 700 of 800 richting Zwolle?
Door een defect wissel tussen Rtz en Rtst is de HSL richting het zuiden tot zeker 16.15 uur niet berijdbaar. De 1100 rijdt richting Bd om via Ddr, de 9100, 9300 en s9500 rijden over Rsd en de 9200 rijdt vanaf Bd. De 5900 pendelt met kleine vertragingen, mogelijk om internationale treinen de ruimte te geven, tussen Rsd en Zlw. Best wel bizar dat door één defect wissel gelijk de hele HSL, in één richting weliswaar, gestremd is.
Updates:
Updates:
-
- Contacteer:
De enige manier om op een normale manier de HSL richting Breda op te gaan is via wissel 903 dat net voor Rotterdam Lombardijen ligt. Die zal dan wel kapot zijn. Een andere manier kan zijn om via het spoor wat normaal gebruikt word voor treinen die van de HSL af komen te gaan en dan via het overloopwissel in de Barendrechttunnel weer naar het juiste spoor te gaan. Alleen moet daar dan wel ruimte voor zijn.
-
Dat lijkt op de HSL te zijn, de 5000 en 5900 worden daarbij geschrapt om paden voor de 1100 en 9300 te creeëren.Suus schreef: ↑vr 02 mei 2025, 08:24 Er is ergens op of rond station Dordrecht een defect wissel dat de 5000 en 5900 niet laat rijden. Nu rijdt alleen de 6600 tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. De 5900 rijdt om onduidelijke redenen ook met vertraging, maar niet genoeg om in Lage Zwaluwe te wachten op de aankomst van de 6600 uit Dordrecht. Kortom, reizigers tussen Oudenbosch/Zevenbergen en Dordrecht worden weer eens met 25 tot 30 minuten vertraging opgescheept.
Het was pas maandag dat er urenlang op die stations niets heeft gereden vanwege getreuzel met een bovenleidingsreparatie.
-
Defect wissel bij Rotterdam Stadion, waardoor o.a. het spoor de HSL op niet beschikbaar is. Men is momenteel bezig met reparatie.
Edit: en inmiddels gerepareerd.
Edit: en inmiddels gerepareerd.
Laatst gewijzigd door Jultar op vr 02 mei 2025, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
-
-
De IC van Utrecht Centraal naar Nijmegen van 10.09 was matig bezet, veel lege zitplaatsen. De aansluitende Arriva trein naar Roermond van 11.08 zit daarentegen propvol en ik moet genoegen nemen met een staanplaats.
-
Sprinter 5743 is al bijna helemaal staanvol vanaf station Leiden. Stel je voor dat NS op een dag met overal festivals een capacitrein zou inzetten. 4 bakken SLT... echt het wordt steeds triester bij de materieel planning 

Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
Vermoed zomaar dat de matplanning doordewar is geschopt door:
https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... -rotterdam
Waarbij de 5700 even niet gereden heeft.
https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... -rotterdam
Waarbij de 5700 even niet gereden heeft.
-
Helaas, je gaat niet door voor de koelkast. Trein 5743 stond al sinds het begin gepland als een enkele SLT-4.
-
Na mijn aankomst vanuit Düsseldorf nam ik in Arnhem de IC van 14.35 naar Den Helder. Die was behoorlijk druk. In de vierzitter waar ik plaats nam lag op een van de zitplaatsen een lichtbak die er uitgevallen is. Ik legde het achter de bank op de vloer. In Ede Wageningen veel mensen, bussen en dranghekken. De RRReis trein uit Amersfoort had twee treinstellen en stroomde leeg, veel reizigers waarvan een aantal in de trein bleef zitten. Zo te zien een of andere festival. In Amersfoort de onmogelijke aansluiting naar Baarn gehaald omdat de sprinter van 15.31 met 5 minuten vertraging vertrok.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Gokje: bevrijdingsfestival 

Updates:
Updates:
- ArrivaBas
- Contacteer:
De P2000 meldt een ongeval op station Dordrecht Zuid, waarvoor minimaal de brandweer gezien het grote aantal getallen in de melding groots is uitgerukt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Aanrijding met persoon aldus Rijnmond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
- Contacteer:
De 2012 was vanochtend defect gegaan bij de Cartesiusweg. Gelukkig is de vakantiedienstregeling weer voorbij, dus met de 4019 was ik slechts 10 minuten later op m'n werk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.