Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De 4023 is opgesplitst in volgens OVinfo de t104023 Uitgeest-Woerden "terminates at Gouda Goverwelle" en se 4023 Gouda Goverwelle-Roffa, idd beiden met SLT 2653. Volgens NS.nl gaat die eerste wel door tot Goverwelle maar heb je daar 31mn overstap op de volgende trein
Bij de 6600 precies hetzelfde verhaal. Die is opgesplitst in Dordrecht-Oss en Oss Arnhem waarbij het hele traject gewoon met hetzelfde treinstel word gereden.
ThatPCDude schreef: ↑do 12 jun 2025, 07:18
Hopen maar dat de HCs ervan op de hoogte zijn
De HC in de 3500 was hier in elk geval niet van op de hoogte en vermeldde dat de trein te Leiden Centraal eindigde. De (andere?) HC bood na Leiden Centraal zijn excuses aan voor de verwarring.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Nitein-Repart schreef: ↑za 07 jun 2025, 07:19
Ik denk niet dat doorrijden van een NS Intercity naar Liège of Aachen zoveel meerwaarde heeft.
Naar Aken ben ik het daarmee eens, want er zijn maar heel weinig reizigers die via Aken verder reizen. Naar Luik ben ik het daar niet mee eens want dat is voor veel meer mensen een route om verder mee te reizen, naar Brussel/Frankrijk of naar Luxemburg. En dan haal je iig een overstap eruit.
Een verbinding Nijmegen - Luik bijvoorbeeld. We mogen blijven dromen he?
Op Maastricht-Liège ben je afhankelijk van de 00/30-knoop in Liège, dus een stoptrein (32 minuten) zou uiterlijk om 22/52 uit Maastricht moeten vertrekken en een sneltrein (24 minuten) om 30/00. Aangezien de IC uit de Randstad om 33/03 in Maastricht arriveert wordt het heel lastig om deze door te laten rijden naar Liège, omdat je dan minimaal 15 minuten in Maastricht moet stilstaan.
Gelukkig is dat niet in beton gegoten. Je kunt best een dienstregeling maken, waarbij je de IC die nu naar Heerlen rijdt, naar Maastricht laat rijden en vv. Je moet dan natuurlijk ook de tijden van de stoptrein Roermond-Maastricht meeveranderen en de aansluitingen in Heerlen en die op de Maaslijn kloppend krijgen, maar daarvan zal de dienstregeling toch veranderen na de elektrificatie. Boven Eindhoven hoef je dan niet teveel aan de paden te knutselen. Ik heb het niet doorgerekend. Maar er zijn ongetwijfeld mogelijkheden.
Meltrain schreef: ↑do 12 jun 2025, 15:28
De HC in de 3500 was hier in elk geval niet van op de hoogte en vermeldde dat de trein te Leiden Centraal eindigde. De (andere?) HC bood na Leiden Centraal zijn excuses aan voor de verwarring.
De HC van de t102316/2316 op de heenweg was er niet van op de hoogte maar die van de t102339/2339 gelukkig wel
^die t102339/2339 had dan weer hele andere problemen, zoals een spoorloper en mogelijk suïcidaal persoon thv het viaduct met de Zijlweg in Haarlem...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Michael schreef: ↑do 12 jun 2025, 15:21
Bij de 6600 precies hetzelfde verhaal. Die is opgesplitst in Dordrecht-Oss en Oss Arnhem waarbij het hele traject gewoon met hetzelfde treinstel word gereden.
Het lijkt erop dat ook de 3600 hier last van heeft.
Het mooiste uitzicht? Een lege vierzitter in de spits.
Ik zit in een ramvolle 3165 die vanf het binnenrijden van de Haarlemmermeer aan het uitrollen is. Volgens de Mcn omdat we achter een vertraagde sprinter zitten, maar alle ventilatie is ook uitgevalleb. Ter hoogte waar de HSL naast ons kwam trokken we even op en hoorde en voelde ik ook 10s ventilatie, maar die is nu weer uitgevallen.
Michael schreef: ↑do 12 jun 2025, 15:21
Het lijkt erop dat ook de 3600 hier last van heeft.
Ik vroeg me inderdaad ook al af wat daarmee aan de hand was, de werkzaamheden tussen Roosendaal - Breda zullen daar vast niets mee te maken hebben, lijkt mij...
Op treinposities.nl zie ik weer wel staan dat het om 'herstelwerkzaamheden' gaat, aangezien ik nergens anders herstelwerkzaamheden zie zal het dus wel om Roosendaal - Breda gaan.
De 2300 en 2200 is overigens ook opgesplitst, sommige met als reden 'een gestrande trein'...
Is al de hele dag zo, uitwerking van de staking. Het valt me sowieso op dat de 2300 en 2200 vandaag nogal onbetrouwbaar waren, met veel vertragingen rond de 10 minuten.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Idem hetzelfde voor de 4000. De HC van de 4064 riep dit dan wel keurig om bij vertrek uit Rotterdam, omdat de 2867 uitgevallen was, was het wel wat druk in de trein.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ThatPCDude schreef: ↑do 12 jun 2025, 19:58
Is al de hele dag zo, uitwerking van de staking. Het valt me sowieso op dat de 2300 en 2200 vandaag nogal onbetrouwbaar waren, met veel vertragingen rond de 10 minuten.
Zo iets dacht ik al, maar 'gestrande trein' is dan wel de verkeerde reden .
Is het effect van de dienstregeling die NS al had aangepast voor de stakingsdag donderdag.Treinen zouden dan tot betreffende station buiten het stakingsgebied rijden.Echter,door de late beslissing van de vakbonden om de staking niet door te laten gaan,kon NS dit niet zo snel meer terug wijzigen,met als gevolg een gebroken treinserie,die echter in de praktijk wel door reed.Hetzelfde gebeurde ook met de 3500 uit Venlo,deze stond erop tot Utrecht,maa reed gewoon naar Dordrecht verder
Blijkbaar rijdt de 3500 vandaag in het geheel niet.
Dat is erg jammer en onverwacht, want toen ik gisteravond mijn reis voor vandaag wilde plannen stond hij er nog gewoon in.
Edit: vanaf Delft rijdt hij in noordelijke richting pas na 8:30 uur.
En de 2325 rijdt met slechts een losse VIRM-IV.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Vanochtend vroeg was er nog niet veel aan de hand rond Gouda toen ik wakker werd om 06:00. Maar een kwartier later ging het hard en werd de een-na-de-andere Intercity opgeheven tussen Utrecht en Rotterdam of Den Haag. Pas om 06:30 kwam de melding 'personeelstekort' en als gevolg rijdt alleen de 2000 nog maar vanuit Rotterdam en rijden van/naar Den Haag helemaal geen Intercity's meer.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
De Sprinters missen ook een hoop personeel. Op Zoetermeer stonden de treinen van 8:00 en 8:30 op vervallen en de rest van de ochtend ook nog de nodige vervallen ritten. Ik ga het er niet op gokken en heb de auto maar naar Utrecht genomen. Wil vanmiddag wel gewoon naar huis kunnen . Benieuwd of dit geaccepteerd wordt als claim bij de staking.
Alle intercity's rijden ook al niet tussen Utrecht en Amersfoort tot ongeveer 12 uur.
5600 reed eerst een uursdienst maar wordt nu meer ritten opgeheven.
Van Utrecht naar Amersfoort mag je dus via Hilversum of Baarn.
Mijn heenreis ging wonderbaarlijk goed, al was ik wel blij dat ik vanochtend de reisplanner had gecheckt en had gezien dat de 3500 niet reed.
De 2325 was minder druk dan ik vreesde, ik kon te Ledn de overstap op de 3100 haalde (zelfs ondanks het feit dat ik me pas vrij laat realiseerde dat ik te Ledn moest overstappen ) en hoewel de 3100 op Shl een technische storing kreeg en vertraging opliep, kon ik zelf eenvoudig overstappen op de 1800.