Pagina 60 van 150
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: ma 21 feb 2022, 09:44
door PHS
De Volkskrant:
NS constateert toename agressie en pleit voor meer bevoegdheden personeel
Vorig jaar zijn door de NS 744 incidenten met agressie gerapporteerd. In 2020 waren dat er 661 en in het coronavrije jaar daarvoor 678.
Om sneller te kunnen handelen, wil de NS dat de speciaal getrainde medewerkers voortaan de identiteit van iemand mogen vaststellen. Daarvoor moet nu nog de politie worden gebeld. ‘Hoe eerder je weet wie je voor je hebt, hoe minder snel een situatie uit de hand kan lopen’, aldus de NS, die er ook voor pleit dat de medewerkers over de grens kunnen optreden op de internationale intercity tussen Amsterdam en Brussel.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: ma 21 feb 2022, 09:51
door VIRM
Zou meer zichtbaar personeel op de trein ook kunnen helpen?
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: ma 21 feb 2022, 18:27
door AppleMoose
Dat mensen zich leren gedragen zou nog beter helpen...
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: ma 21 feb 2022, 22:30
door VIRM
Mee eens hoor. Maar ik vraag mij echt af of het helpt dat er weinig handhaving is.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 22 feb 2022, 09:44
door en-es
Laat ik het zo zeggen: er zijn nu eenmaal mensen die wat bijgestuurd moeten worden. Wat uiteraard nogal makkelijk gezegd is in een compleet verharde maatschappij.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: wo 23 feb 2022, 13:08
door waldo79
Hmmm. Is dat zo of spreekt hier de onderbuik, en-ns? Overigens eens dat mensen zich onderling beter gedragen
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: wo 23 feb 2022, 14:29
door teun
Mijn persoonlijke aanname is dat de oorzaak van de toename voor het grootste gedeelte echt gewoon in de mondkapjesplicht ligt, en dat als die eenmaal op retour is het voor het grootste gedeelte dan ook weer verdwijnt.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: wo 23 feb 2022, 14:38
door PHS
-
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: wo 23 feb 2022, 22:09
door jensch_
We hebben zelfs regelmatig van die types mee in de IC Brussel richting België waar ze soms voor overlast zorgen…
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: do 24 feb 2022, 07:16
door cassie127
Grootste probleem bij de IC Brussel met de handhaving is uiteindelijk de grens tussen Breda en Noorderkempen in waardoor dat stuk traject een soort niemandsland is in wettelijke handhaving
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: vr 25 feb 2022, 17:41
door Daniel
Mogelijk komen er in 2026 trappen tussen de perrons van Utrecht Centraal en de Moreelsebrug:
https://cu2030.nl/archive/2022-02-25/tr ... dichterbij
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: vr 25 feb 2022, 18:17
door teun
Fantastisch welkom nieuws wat mij betreft!
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: vr 25 feb 2022, 18:45
door DDietzen
Hèhè, dat werd tijd!
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 01 mar 2022, 12:10
door Daniel
Per direct is een Oekraïens paspoort geldig als vervoerbewijs bij NS:
https://www.nu.nl/binnenland/6186930/ns ... artje.html
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 01 mar 2022, 12:43
door PHS
Terecht, goed dat NS aansluit bij deze actie van buitenlandse vervoerders. Hoop wel dat de Nederlandse regionale vervoerders ook meedoen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 01 mar 2022, 13:09
door VIRM
Mooie actie.
Hoe komen ze overigens door de poortjes?
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 01 mar 2022, 13:35
door Reiziger Delft
Met de dagkaart die je bij de loketten kan ophalen. Zie ook
hier.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 01 mar 2022, 15:01
door dennistd
En niet alleen bij NS, maar inmiddels in het hele OV:
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 01 mar 2022, 22:04
door RobertT
Reiziger Delft schreef: ↑di 01 mar 2022, 13:35
Met de dagkaart die je bij de loketten kan ophalen. Zie ook
hier.
Fijn dat er dan ook nog zoveel loketten zijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 01 mar 2022, 23:06
door Anne
De info is mij niet duidelijk.
Eerst staat er dat je paspoort of ID je treinkaartje
naar Nederland is.
Daarom zeggen we tegen inwoners van Oekraïne die hun land en huizen moesten ontvluchten: je paspoort of ID-bewijs is je treinkaartje naar Nederland. De collega’s van NS zullen helpen om je doorreis in Europa zo makkelijk mogelijk te maken.
Daarna dat je voor de reis
in Nederland bij het loket een dagkaart kan ophalen die je dus kennelijk nodig hebt.
Dit aanbod gaat per direct in. En bovendien geldt voor inwoners uit Oekraïne die binnen Nederland willen doorreizen: op vertoon van je Oekraïense identiteitsbewijs en een Duits, Belgisch, Frans of Oostenrijks vervoersbewijs dat niet ouder is dan 24 uur. kun je een dagkaart ophalen bij de Tickets en Service-balies van NS.
Maar als ik met mijn paspoort als vervoersbewijs naar Nederland reis heb ik geen Duits, Belgisch, Frans of Oostenrijks vervoersbewijs.
En als je met de internationale trein (IC/ICE) uit Duitsland komt, moet je dan in Hengelo of Arnhem uitstappen om je dagkaart te halen?
Of mag je dat doen op het station waar je gaat overstappen?
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: wo 02 mar 2022, 08:13
door Z2N
De Duitsers geven wel tickets af, het
Help Ukraine-ticket.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: do 03 mar 2022, 22:19
door Anne
Ik zie het op de
NMBS site duidelijker staan.
En net als bij de DB ook in het Oekraïens
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 08 mar 2022, 16:09
door Jultar
NS gaat de dienstregeling weer opschalen vanaf 14 maart in een aantal stappen. De hele lijst met treinseries en de exacte datum voor die treinserie is hier te vinden:
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... einen.html
Nieuwsbericht van NS:
https://nieuws.ns.nl/ns-gaat-dienstrege ... opschalen/
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 08 mar 2022, 16:19
door Daniel
Dat de
3100 weer gaat rijden in plaats van de
3200 moet je trouwens wel erg tussen de regels door lezen: het weer rijden van eerstgenoemde is af te leiden uit het opschalen van Arnhem-Nijmegen terwijl Schiphol-Arnhem pas in april opgeschaald wordt.
Re: Kort Nederlands nieuws
Geplaatst: di 08 mar 2022, 16:51
door Jultar
Volgens mij staat dat letterlijk in het nieuwsbericht?
Begin april is de laatste stap en keren de tienminutentreinen terug waardoor op een aantal trajecten niet vier maar zes Intercity’s per uur rijden.
Of doel je op iets anders?