Pagina 61 van 86

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 05:20
door MetroRET
Keertijd te Tbu neemt met 30 minuten toe, anders wordt de keertijd te Wt over de 50 minuten.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 10:04
door student
Volgens de planner vertrekken de IC treinen naar Utrecht vanuit Nijmegen vanaf spoor 4. Dit lijkt me gezien de kruising voor de waalbrug onlogisch. Spoor 1A (waar deze treinen nu vertrekken) lijkt überhaupt niet meer te worden gebruikt. Iemand een idee wat hier de gedachte achter is?posting.php?mode=reply&f=32&t=12386#

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 10:57
door reisthijs
Het is juist vanwege de kruising, dat de IC treinen uit Utrecht binnenkomen op spoor 4.
Op 1a aankomen gaat niet meer ivm de sprinters richting Arnhem (die vertrekken steeds 1 minuut vóór de IC uit Utrecht aankomt).

Andersom is er geen probleem als de IC naar Utrecht van 4a vertrekt, dan is er geen kruising doordat de sprinter uit Arnhem via 5a naar 4b rijdt.

Nadeel is wel dat 4a korter is dan 1a, de IC's kunnen nog maar met maximaal 10 bakken rijden.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 11:09
door Reiziger Delft
Zo te zien zijn er maar zeer weinig IC's Nijmegen - Utrecht die echt met 12 bakken rijden. Mocht dit echt nodig zijn voor een specifieke trein kan er in Arnhem nog een treindeel bijgeplaatst/afgetrapt worden.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 12:03
door MdJ
Daarnaast gaat het natuurlijk om aankomende treinen. Indien een vertrekkende trein met 12 bakken moet rijden, kan deze net zo goed afgerangeerd worden via Nijmegen-REP en worden voorgebracht op spoor 1.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 14:14
door reisthijs
Dat lukt misschien als er een lost zesje aankomt en er op Nijmegen-REP een ander zesje klaarstaat waar die mee kan combineren.
Maar anders lijkt me een kering van 11 minuten toch wat te krap als je uitgebreid moet gaan rangeren.
Langer keren is ook geen optie als dat te veel materieel kost.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 15:01
door SuperGhost
Ik denk dat hij bedoeld dat je dan een compleet nieuw treinstel klaar zet op spoor 1a :wink:

Het zou inderdaad wel kunnen, maar dat werkt dan alleen voor drukte op Nijmegen->Utrecht, maar niet andersom. En uiteraard moet je dan wel 12 bakken klaar hebben staan op het rangeerterrein.

En spoor 1a zal in de toekomst (wellicht) gebruikt gaan worden voor de treinen Oss/Wijchen->Arnhem, aangezien ProRail geloof ik al aan de aanleg voor dat benodigde wisseltje zit te denken. Dan kunnen de IC's van/naar Utrecht ook weer op spoor 3 keren en wel weer met 12 bakken gaan rijden waar nodig. Alleen hoe lang dat gaat duren is de vraag.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 16:28
door starx
Ik heb die wissel zien staan bij de geplande indienststellingsdata die hier te vinden is: http://www.prorail.nl/vervoerders/infrastructuur

Die wissel zou er moeten komen eind 2019 :shock: en zelfs dat is nog onzeker. Drie jaar om een wissel aan te leggen vind ik wel ontzettend lang. Dat betekent dat NS dus nog minstens 3 jaar met de huidige opstelling door zal moeten.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: wo 07 dec 2016, 16:48
door Bemined
RobertT schreef:Nu de 5200 voorlopig met DDZ blijft rijden,vroeg ik me af wat er met de avondovergang halfuur/uurdienst in Tbu gebeurt.
Welnu,het materieel voor de 5275 komt leeg uit Eindhoven(!),op praktisch dezelfde tijd als een normale 5200.Kunnen ze die net zo goed inleggen als reizigerstrein!(5278)
Zo zijn er wel meer ritten, de enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat de NS de vrijheid wil om deze treinen gedurende het jaar op te heffen. Zodra er FLIRT instroomt kan die avondtrein bijvoorbeeld gecreëerd worden door de 5276 in tweeën te splitsen. Je hebt nu op meer plekken dergelijke constructies, Eindhoven - Heerlen wordt ook 's avonds uitgesneden, maar enkele treinen rijden alsnog als LM door met als enige passagier een conducteur die terug moet naar zijn standplaats. Het verschilt echter per dag welke treinen er wel en niet door gaan, en het kan per wijzigingsblad veranderen of de treinen doorgaan of niet, dus de NS neemt ze maar niet op om klachten te voorkomen als de trein van de ene op de andere dag vervalt.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 11:34
door Mikos
IL&T heeft toelating gegeven voor de Flirt. Vanaf aankomende zondag (11 december, nieuwe dienstregeling) zullen er 4 stellen gaan rijden, 2 in de 7500 en 2 tussen Den Bosch en Oss (6700). Expres natuurlijk, zodat ze zo min mogelijk in andere series terecht komen en de reeds opgeleide machinisten binnen een bepaalde pool ingezet kunnen worden.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 11:39
door waldo79
Dan ga ik zondag even een rondje maken in die richting (het treft dat het dichtbij is :lol: )

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 11:52
door MetroRET
Mikos schreef:IL&T heeft toelating gegeven voor de Flirt. Vanaf aankomende zondag (11 december, nieuwe dienstregeling) zullen er 4 stellen gaan rijden, 2 in de 7500 en 2 tussen Den Bosch en Oss (6700). Expres natuurlijk, zodat ze zo min mogelijk in andere series terecht komen en de reeds opgeleide machinisten binnen een bepaalde pool ingezet kunnen worden.
Leuk, maar de 6700 rijdt niet in het weekend en de [serie=Stoptrein|2016|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] rijdt dit weekend door naar Zp als [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie].

En hoe zit het met de geplande [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie]/[serie=Stoptrein|2016|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] ?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 11:54
door waldo79
In het bericht van Mikos lees ik dat er 4 stellen ingezet kunnen worden, niet dat er op zondag een sprinter O - Ht gaat rijden :)

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 11:59
door reisthijs
Ah, vandaar dat de 7500 ineens 2x/uur rijdt op zondag.

Ik lees dat er 4 stellen gaan rijden. Maar dat is aannemelijk dus pas vanaf maandag het geval.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 14:36
door starx
Vermoedelijk blijft de [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie]/[serie=Stoptrein|2016|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] dan rijden met DDAR en SGM.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 17:15
door Mikos
Klopt, vanaf 28 december stromen er in die serie 20 nieuwe stellen in.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 18:40
door starx
Ah okee, dan gaat die serie dus integraal met FLIRT rijden.

Eigenlijk vraag ik me nog wel af waarom de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] dan nog SGM blijft, want dat wordt dan een geïsoleerde SGM-serie. Is dat misschien omdat Zutphen nog van opvangbakken moet worden voorzien?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 19:19
door Wubbo
Of omdat de opleiding nog niet ver genoeg klaar is, of omdat er nog niet genoeg Flirts zijn?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 20:52
door Suus
Wat is het voor rare bedoening dat de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] richting Amsterdam in een 28/32 patroon rijdt en richting Rotterdam in een 27/33 patroon? En dan in Rotterdam ook nog een afwisseldende kering op spoor 4 of spoor 12.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 20:57
door Hendrik
Dat is toch sinds de werkzaamheden in de Willemsspoortunnel? Het spoorgebruik wijkt voor meer treinen af.

Edit: zie nu dat het ook na de werkzaamheden nog is. Wel bijzonder ja!

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 20:59
door JWM
Keert die 1000 normaalgesproken in Rotterdam aan het perron of rijden ze nog helemaal door naar stadion?

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: vr 09 dec 2016, 21:00
door Suus
In de huidige dienstregeling keert de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] altijd langs spoor 11, hebben ze ongeveer een kwartier voor.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 10 dec 2016, 00:19
door Meltrain
Suus schreef:Wat is het voor rare bedoening dat de [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] richting Amsterdam in een 28/32 patroon rijdt en richting Rotterdam in een 27/33 patroon? En dan in Rotterdam ook nog een afwisseldende kering op spoor 4 of spoor 12.
Dat is om een naadloze overstap op de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] mogelijk te maken.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: za 10 dec 2016, 10:37
door Wubbo
En om de inpassing van die serie mogelijk te maken op en rond de Westtak.

Re: Dienstregeling 2017

Geplaatst: zo 11 dec 2016, 11:18
door Plutona
Heeft er al iemand een NS Flirt op de dienst kunnen spotten?