Pagina 65 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 06 nov 2017, 16:54
door trolly

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 06 nov 2017, 17:00
door Mdk
Aking schreef:Je kan Twitter of Facebook proberen :)
heb ze beiden verwijderd omdat ik ze niet meer gebruikte (net zoals bijna iedereen onder de 30), vandaar dat ik ook altijd loop te zeiken op die besloten fb fotodeel groepen :lol:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 06 nov 2017, 20:27
door jelmerrr
Ik heb ze allebei nog :mrgreen:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 06 nov 2017, 20:57
door VIRM
Misschien komt hij sneller terug als je wat pizza in het luik achterlaat.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 nov 2017, 12:53
door Klaasje
Trein 1645 op dvd-hvs, briefjeslegger.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 11:27
door VIRM
Vanochtend (dus in de nacht van zaterdag op zondag) reed de 7486 met een solo-SLT4. Dat leverde tussen Amsterdam Centraale n Zaandam de nodige staanplaatsen op. Nu weet ik dat de comfortniveaus voor Sprinters anders zijn dan bij IC's, maar dit is natuurlijk een late zaterdagnachttrein. :)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 12:00
door Mikos
Het Doorgeefluik is weer geopend.
Bovenstaande meldingen geef ik door :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 20:47
door Ruben
Treinstel 4020 automatische deur van het balkon naar de eerste klas gaat niet open als je op het knopje drukt.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 20:52
door Mikos
Stond reeds in het Grote Boek :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 20:56
door Suus
De lantaarnpalen op station Boskoop zijn inderdaad gerepareerd, maar de abri’s hebben nog altijd geen werkende verlichting. Nu zei iemand dat een van de abri’s lekt, dus de verlichting zal wel vanwege de veiligheid uit staan. Dus nu een nieuwe vraag: wanneer worden de abri’s op station Boskoop vervangen?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 nov 2017, 21:03
door Mikos
Goede vraag, volgende vraag. Of ik daar een antwoord op ga krijgen, weet ik niet, maar ik heb de verlichting in de abri's nogmaals aangemeld. Wie weet dat ik er een reactie op krijg.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 09:34
door iamthedutchdude
In treinstel 7542 is nabij deur 5 en 6 op de bovenste verdieping het TFT-scherm niet meer optimaal.

https://imgur.com/gallery/esTtx

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 10:11
door Mikos
Staat in het grote boek. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 17:04
door ovVeluwe
Bij ICM 4028 zijn slechts enkele pixels te zien op het OBIS scherm aan de buitenzijde (thv deur 12)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 18:09
door Aking
Oh ja, ik had nog e.e.a. beloofd.

Eerst een nieuwe melding zonder nummer (maar als je me een dagkaart opstuurt ga ik dat nummer voor je nakijken! 8-) ) aangezien ik er in een IC langskwam:

Van deze TBP op spoor 1 te Hilversum (aan de Mediapark-kant, zo ongeveer ter hoogte van de AH to go, tussen de schuifdeuren en het ketelhok) is, aan de Mediapark-kant van de TBP de verlichting van de bovenste helft kapot.

De rest komt zometeen als mijn telefoon meewerkt :mrgreen:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 18:42
door Marc
In Utrecht op spoor 8/9 maakt de ventilatie van het wachthok aan de noordzijde (ook boven de deur aan de noordzijde) een hard geluid.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 19:13
door Aking
Nou kinders, zitten jullie klaar? *O*

Al eerder had ik het over de lege info/service borden in Amsterdam. waar het toen over spoor 13B ging, heb ik nu ook plaatjes van spoor 13a
Afbeelding

En spoor 7a
Afbeelding
Afbeelding
Het lijkt dus nieuwe mode dan wel traditie te zijn, een die ik niet kan aanmoedigen -o-

Ondertussen heeft deze trend trouwens ook Amersfoort bereikt:
Afbeelding

En toen ik vervolgens in Amersfoort (meer info over Amersfoort bij de VVV of op Wikipedia) was viel mij dit tafereeltje op:
Afbeelding

Dat ziet er natuurlijk allemaal heel mooi uit, en de veiligheidsjihad viert feest in het beloofde land, maar vanaf de andere kant heeft het minder nut:
Afbeelding
Daar is alles namelijk nog gewoon open, dus met een beetje pech loop je tegen die paaltjes aan, en moet je er BINNEN PVR, voorbij klauteren terwijl je onder een passerende trein gezogen wordt :o

Aangezien ik dat risico niet wilde lopen, dook ik vervolgens stel 8662 in, alwaar ik deze barst aantrof:
Afbeelding
(Het deurnummer ontbreekt helaas, maar je kijkt tegen het invalidentoilet aan. Vast wel een fapper hier die dan weet dat het de WLABmZk is en je dus tegen deur 68 aankijkt :Y )

Zoals je wellicht zult begrijpen was ik dusdanig ontdaan, dat ik in Utrecht (linkjes lijken me overbodig, want iedereen kent natuurlijk de mooiste grachtenstad van europa! 8-) ) de trein besloot te verlaten, na uitgecheckt te hebben bij de gesloten poortjes kwam ik op de poortvrije passage terecht alwaar ik dit aantrof:
Afbeelding
Daar ik het centrum onmogelijk kon vinden op deze manier, besloot ik mijn reis te hervatten.

Bij mijn overstap in Arnhem (VVV en Wikipedia)bleek in ieder geval dat de reisinformatie meer dan voldoende was. 3 maal spoor 6b lijkt me althans wat overdreven? (A)
Afbeelding
Afbeelding
Na enige tijd kwam ik in Roosendaal (VVV en Wikipedia) terecht, alwaar ik nog dit tafereel aantrof:
Afbeelding
(mijn aantekeningen schieten ook hier tekort, maar uit mijn hoofd was het poortje 03.14. Dit (brede) poortje zit op spoor één tussen jullie personeelsverblijf en het verblijf van de schoonmakers/Nedtrain aan het begin van het perron aan de Dordrecht/Breda-zijde)

Nou, dat waren mijn spannende avonturen weer, hopelijk genieten jullie er van! *O*

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 19:16
door Hainje
Zat echt op het puntje van mijn stoel! :shock:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 19:17
door Aking
Dat kan ik begrijpen ja! :Y Ik ben zelf ook nog aan het bijkomen :mrgreen:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 19:46
door Daniel
Aking schreef:Ondertussen heeft deze trend trouwens ook Amersfoort bereikt:
Ach joh, da's al werkelijk maanden zo. Om precies te zijn: sinds die nieuwe borden er staan. In plaats daarvan hangt men de posters, die in die borden een stuk zichtbaarder zouden zijn, doodleuk aan de zijkant van de lift op de ruit waar ze totaal niet opvallen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 20:03
door Mdk
het stuk waar de gemiddelde reiziger op station Amersfoort werkelijk nooit komt.... (ik heb ze dan ook nog nooit zien hangen, ondanks dat ik er dagelijks kom)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 20:06
door Daniel
Op de zijkant van de lift in de stationshal he, niet op het perron (want dat is inderdaad een punt waar nooit iemand komt, behalve op perron 4b/5b dan)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 20:07
door Mikos
Over die borden gaat ProRail, net als in je vorige reisverslag :wink: Ze bieden het aan, maar er wordt geen gebruik van gemaakt. Zij bepalen of en, zo ja, wanneer die borden worden weggehaald. Aangezien ze vrij nieuw zijn, vermoed ik dat ze nog wel even blijven staan.

Ik wacht die fapper nog even af tot het deurnummer bekend is voor die stoel, het bord in Utrecht geef ik ondertussen door. Spoor 6b is waar je terecht komt boven aan de trap in Arnhem aan beide zijden, dus om te voorkomen dat mensen de trap onnodig nemen terwijl ze de roltrap naar 6b ook kunnen nemen, staat 6b 3x genoemd. Roosendaal geef ik dan wel weer door. Anders nog iets? (A)

De 4028 en de ventilatie in Utrecht geef ik ook door. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 20:09
door Mdk
Daniel schreef:Op de zijkant van de lift in de stationshal he, niet op het perron (want dat is inderdaad een punt waar nooit iemand komt, behalve op perron 4b/5b dan)
ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijken hoor, maar dat doet idd een belletje rinkelen. getuigt niet van weldenkendheid van de persoon die ze ophangt (of gewoon luidheid).

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 20:10
door Daniel
@Mikos: Op die perronverwijzer van uitsluitend 6b in Arnhem kunnen ze toch ook gewoon die trein naar Düsseldorf slechts één keer noemen. Het onderste deel van dat bord heeft immers geen verwijzing naar een spoor, op de meeste stations zou dat dan gewoon blanco blijven.