Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Wubbo »

Het niet doorkoppelen zal ook wel met luchtvervoer te maken hebben. De [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] moet namelijk met dubbele stellen rijden ivm het splitsen in Eindhoven, de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] heeft dat alleen niet nodig.
SuperGhost

Bericht door SuperGhost »

En splitsen/koppelen te Schiphol kan niet? Dat je (vanuit Eindhoven gezien) het voorste treinstel doorstuurt als [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] naar Dordrecht en het achterste afrangeert naar Hoofddorp (Opstel)?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Naast dat het extreem vertragingsgevoelig is haal je dat in tijd niet. Je moet dat in 2 minuten doen, terwijl je bij combineren binnen moet komen op een slechter seinbeeld (geel-knipper).
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Kan zijn dat jij de 1649 naar Es hebt gezien, deze reed met DDAR.
Klaasje

Re: RE: Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Klaasje »

JWM schreef:Een veredelde rangeerbeweging omdat er op Schiphol niet gekeerd kan worden en men geen luchtvervoer naar Flevoland op zondag wil aanbieden.
Ze rijden alleen niet naar Diemen Zuid maar leeg op en neer naar Almere Centrum. Bij Diemen zuid is de overkruistijd te kort en dat is door de drukte daar niet op een andere manier op te lossen.
JWM

Bericht door JWM »

Tjonge, neem dan ook gewoon reizigers mee of blijf desnoods naar Lelystad doorrijden.
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Dat men dan niet keert via de Wgm.
Klaasje

Bericht door Klaasje »

Dan moet het personeel wel de wegbekendheid hebben.. Naar Almere heeft iedereen dat al.
JWM

Bericht door JWM »

Maar waarom heeft NS besloten dat de treinen dan leeg rijden tussen Almere en Duivendrecht, het pad is natuurlijk gewoon beschikbaar. Bang dat er kritiek komt als in een nieuwe dienstregeling de kering in Diemen wel past?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Rijden naar de Watergraafsmeer lukt in ieder geval niet omdat je (als je naar het emplacement zelf wil) ook nog handwissels tegenkomt die dus afschuwelijk veel tijd kosten. Een halfuurdienst keren lukt dan niet.

Maar dan nog blijft de huidige oplossing geen fraaie.

Deze volg ik trouwens niet:
Klaasje schreef:Bij Diemen zuid is de overkruistijd te kort en dat is door de drukte daar niet op een andere manier op te lossen.
Er is bijna een half uur om te keren, en om op of van het kopspoortje (spoor 112) te komen hoef je de tegenrichting niet te kruisen. Wat maakt dan dat het niet past?
JWM

Bericht door JWM »

Misschien is juist het probleem dat de trein (volgens de normen) niet op tijd weg is voor de volgende?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Ook dat kan ik niet plaatsen, want je komt uit Dordrecht om .00 in Duivendrecht aan en vertrekt daar om .59 weer richting Dordrecht. Met aankomst om .00 moet je dus prima om .01 door kunnen naar Diemen Zuid, de voorligger is daar dan al foetsie want die is al bij de RAI.
Bemined

Bericht door Bemined »

Gepland was :01/:31 uit Dvd richting Dmnz (aankomst :03/:33), en vervolgens om :18/:49 terug van Dmnz naar Dvd (aankomst :23/:54). Ik zie hier zo snel geen conflicten, enige waar ik geen zicht op heb zijn eventuele goederentreinen. Overlopen naar het kopspoortje met 40km/u duurt langer dan met 80km/u doorrijden, dus mocht er een goederentrein vlak voor of na zitten dan kan dat een probleem zijn.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Klaasje schreef:Dan moet het personeel wel de wegbekendheid hebben.. Naar Almere heeft iedereen dat al.
We hebben het over een spoor toch? Waar je niet zomaar links of rechts een afslag verkeerd kan nemen en altijd externe mensen zijn die jou trein in de gaten houden.
Hoe de heil kan een machinist verdwalen. :')
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Aking

Bericht door Aking »

Verdwalen is lastig, een sein missen omdat het onlogisch of verdekt staat is een stuk makkelijker :wink:
diederickx

Bericht door diederickx »

Dan kan het natuurlijk nog zijn dat de machinisten liever niet een half uur overwinteren op het immer koude en tochtige Diemen-Zuid. Daar is geen personeelsruimte meer volgens mij. Het is maar een veronderstelling.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Bemined schreef:Overlopen naar het kopspoortje met 40km/u duurt langer dan met 80km/u doorrijden, dus mocht er een goederentrein vlak voor of na zitten dan kan dat een probleem zijn.
Als er een goederentrein vlak na zit kan ik me daar iets bij voorstellen, maar hoezo is het een probleem als er een goederentrein vlak voor zit?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Aking schreef:Verdwalen is lastig, een sein missen omdat het onlogisch of verdekt staat is een stuk makkelijker :wink:
Atb heeft toch belletjes die snelheden enz. Aangeven. :roll:
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Als je er geen verstand van hebt, dan kun je ook beter niks posten. En als je het niet weet, dan kun je er ook naar vragen.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Aking

Bericht door Aking »

diederickx schreef:Dan kan het natuurlijk nog zijn dat de machinisten liever niet een half uur overwinteren op het immer koude en tochtige Diemen-Zuid. Daar is geen personeelsruimte meer volgens mij.
Een bouwkeet (of iets in die richting) is zo geplaatst natuurlijk :wink:
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Daarnaast zijn er wel meer van die keerspoortjes in den lande. Zolang het volgens de dienst van de machinist geen pauze is hoeft er toch ook geen voorziening om te pauzeren te zijn? Het enige wat hier echt afwijkt is immers hoe lang de trein staat te keren.
Schapekop in de Keistad

Bemined

Bericht door Bemined »

dylanwild94 schreef:Atb heeft toch belletjes die snelheden enz. Aangeven. :roll:
ATB geeft niet aan hoeveel meter tot het sein het is, niet bij elk sein hoef je even hard te remmen om op tijd stil te staan. Als je altijd slechts op de minimaal door ATB afgedwongen remvertraging gaat remmen krijg je vroeg of laat een ernstig ongeluk. Vanuit Gouda naar Rotterdam is ook zo'n berucht punt waar je in 800 meter van 130 naar 80km/u moet afremmen, meermaals meegemaakt dat een machinist zich in deze afstand vergist en dus met door de 100km/u de snelheidsbeperking inrijdt.
Daniel schreef:Als er een goederentrein vlak na zit kan ik me daar iets bij voorstellen, maar hoezo is het een probleem als er een goederentrein vlak voor zit?
Op papier zal het wel gepast hebben (of men moet de rijtijden echt gewoon verkeerd ingeschat hebben, wat erg dom zou zijn want de infrastructuur is niet nieuw, dus men had het gewoon kunnen uitproberen), dan blijft over dat het niet robuust is, en dus een kleine vertraging van een trein voor problemen zorgt. En dan maakt het minder uit wie er voor en achter zit.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

De serie 2400 keert 's avonds gewoon op het keerspoor te Diemen Zuid.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Bemined

Re: RE: Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

Ik zie op de treinenradar inderdaad net de 82285 van het keerspoor afkomen richting Duivendrecht, het is dus een spookverhaal dat de overkruistijd te kort is en ze naar Almere doorrijden?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Of doen ze het alleen als er niks is om op te keren en is dat de oorzaak van de verwarring? Meen me hier berichten te herinneren dat er maar een heel klein aantal treinen daadwerkelijk daar keert omdat in de andere gevallen er wel een trein uit Dordrecht op Duivendrecht eindigt, maar er nog een trein vanuit Lelystad komt richting Dordrecht. En andersom natuurlijk.
Schapekop in de Keistad

Plaats reactie